בלשון הגמרא. לוקח במשמעות של קונה. שהרי המילה 'לקוח' לא מופיעה בש"ס במשמעותה היום, של קונה.
כעת יש לי שאלה: המשנה במסכת שבת אומרת "כסא וסמוכות שלו טמאין מדרס ואין יוצאין בהן בשבת". ולמעשה הכוונה לסומכים של הכסא (או יותר נכון, של היושב על הכסא). השאלה היא: האם זו תהיה טעות מוחלטת לנקד סְמוּכוֹת, וחייבים לנקד סָמוֹכוֹת כי משמעו סומכים=פעיל, כמו לָקוֹחוֹת, שגם הוא משמעו 'לוקחים'? תודה.
כעת יש לי שאלה: המשנה במסכת שבת אומרת "כסא וסמוכות שלו טמאין מדרס ואין יוצאין בהן בשבת". ולמעשה הכוונה לסומכים של הכסא (או יותר נכון, של היושב על הכסא). השאלה היא: האם זו תהיה טעות מוחלטת לנקד סְמוּכוֹת, וחייבים לנקד סָמוֹכוֹת כי משמעו סומכים=פעיל, כמו לָקוֹחוֹת, שגם הוא משמעו 'לוקחים'? תודה.