לקוחות ביחיד זה לוקח

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
בלשון הגמרא. לוקח במשמעות של קונה. שהרי המילה 'לקוח' לא מופיעה בש"ס במשמעותה היום, של קונה.

כעת יש לי שאלה: המשנה במסכת שבת אומרת "כסא וסמוכות שלו טמאין מדרס ואין יוצאין בהן בשבת". ולמעשה הכוונה לסומכים של הכסא (או יותר נכון, של היושב על הכסא). השאלה היא: האם זו תהיה טעות מוחלטת לנקד סְמוּכוֹת, וחייבים לנקד סָמוֹכוֹת כי משמעו סומכים=פעיל, כמו לָקוֹחוֹת, שגם הוא משמעו 'לוקחים'? תודה.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אם אפשר לנקד 'סָמוֹכוֹת', למה לנקד סְמוּכוֹת, שיש לה משמעות נוספת בלשון חז"ל 'אִם הָיוּ סְמוּכוֹת לַמִּטָּה'?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
למה לנקד בינוני פעול? אם הן סומכות - הן אינן סְמוּכוֹת! (כשם שאם הן 'תולות' הן אינן 'תלויות', לתשומת לב כל מי שכותב/אומר 'המעיל תולה' במקום 'תלוי'!)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה