קורונה למי יש את הציטוט?

במקרה

משתמש מקצוען
@הכלבויניק הביא פה אתמול ציטוט מתקנות משרד הבריאות + קובץ PDF של המקור, שאחרי 30 יום אפשר לצאת מהבידוד.
אלא שהאשכול כולו, [שעסק בבדיקות כן או לא] נמחק...
אז אשמחאם מישהו או @הכלבויניק בעצמו, יביאו שוב את הציטוט.
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
העלתי את זה לפני 5 דקות באשכול מקביל...
החלמה על בסיס זמן תוגדר בחולה במצב קל בלבד )שלא אושפז כלל בבי"ח במהלך מחלתו(, ככל שחלפו מעל 30 ימים מבדיקת ה-PCR החיובית הראשונה, ו-48 שעות לפחות מחלוף הסימפטומים. הנימוקים לסעיף זה מובאים בנספח א'.

מקור
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
זה יעזור לך?
נימוקים להגדרת החלמה על בסיס זמן

אדם החולה בקורונה נדרש להיות בבידוד, על מנת למנוע את המשך הפצת הנגיף לאנשים בסביבתו.
עד כה, החלמה מקורונה הוגדרה על פי מספר בדיקות החלמה, כמפורט לעיל. הנתונים מראים, כי על פי בדיקות אלו, כמחצית מהחולים מחלימים תוך כשבועיים מהאבחנה. יחד עם זאת, עבור חלק מהחולים עלול זמן המחלה (והבידוד) להתארך.

על מנת לאפשר לחולה ולמשפחתו לחזור לשגרת חייהם מוקדם ככל הניתן, תוך שמירה על בריאות הציבור, התקיים דיון עם נציגי הצט"מ בנושא שחרור חולים על בסיס משך המחלה, ללא צורך באימות מעבדתי כקריטריון להחלמה.
בדיון זה צויין, כי לאחר 14 ימי מחלה, אין עדות קלינית, מעבדתית או אפידמיולוגית, התומכת בקיום הסיכון להדבקה מאנשים אלו. יחד עם זאת, עדויות אלו מוגבלות בהיקפן ונכון להיום מדינות העולם ברובן המכריע לא נוקטות בשיטה זו לקביעת החלמה של חולים.
בבחינת הנתונים נמצא, כי %86 מהחולים הקלים שהחלימו (שלא נזקקלו לאשפוז במהלך מחלתם) היו חולים במשך פרק זמן שלא עלה על 30 ימים.
בנוסף, בקרב החולים הפעילים, רק %34 נמצאו בסטטוס "פעיל" מעל 30 ימים.

בהתאם לנתונים לעיל, ניכר כי הגדרת החלמה על בסיס בדיקות מעבדה נותנת מענה לרוב המכריע של החולים, תוך זמן סביר של עד 30 ימים.

עם זאת, ישנה קבוצה הנדרשת לבידוד ארוך, בשל הצורך באישוש מעבדתי להחלמה, אך הוסכם כי הסיכון שהם בעלי יכולת הדבקה הינו נמוך מאוד.

לכן נקבע, כי החלמה על בסיס זמן תוגדר בחולה במצב קל בלבד, שלא אושפז כלל בבי"ח במהלך מחלתו, ככל שחלפו מעל 30 ימים מאבחנת המחלה, ו-48 שעות לפחות מחלוף הסימפטומים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה