שיתוף - לביקורת למידה משמעותית

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
היא מזיזה את השערות מהעיניים ומושכת את הרגליים לספה. עכשיו היא מותחת את חולצת הפיג'מה מעליהן, ככה נעים.
"ברוכה הבאה למרחב ה-לכית-לשיעו-בווווקר טוווב ילדות חמודוווות! מההה שלוווומכן?
5
"גיייטיי"
"אה?"
"מה שלומי?"
"אה? שקט. תני לישון."
5
אני בטוחההה שכבר התפללתאאאן, "
5
"בואוקר טוב התעורר! תי! מודהאה אני מיד אמר! תי! לא! הסתובב! תי! ולא! שיחק! תי! עד ש---משיב הרוח ומוריד הגשן ותם טל ומטר וברכה על פלי האדמה!
5
"ואכאאלתאאאן, "
5
"אייימאא! מה יש לאכול?"
"שקט, ציבי! אמא בשיעור, תאכלי משהו קטן"
"אבל נגמרו כל הדברים הקטנים!"
"לא יכול להיות! תחפשי, ואל תפריעי לי. אני בועידה וכל רגע אני צריכה להשתיק בגללך, שקט עכשיו"
איפה זה? איפה זה? אתמול יוסי אכל את כל החומים אבל היא ראתה שנשארו עוד הרבה לבנים בחבילה של השוקוצ'יפס. איפה זה? או. הנה עדשים.
5
"ועכשאאאאו, אתן מוכאאנות לשיעווווור הראשון שלנווווו, שיעווווור קריאההההה!!! "
5
ביד אחת היא דוחפת עוד שלושה עדשים לפה, וביד השניה מושכת את המחברת הסגולה מהילקוט.
אמא קנתה לה ילקוט כי היא עלתה לכיתה א'. ואמא אמרה שאפילו שהיא היתה רק כמה ימים בכיתה א' זה נקרא. וגם שזה חשוב שיהיה לה ילקוט, כמו שיש לכל ילדה שעולה לכיתה א'. וגם בגלל שזה מאד חשוב שהיא תלמד יפה את כל האותיות.
5
"אתן זוכרות ילדוואווות, שבשיעור הקודאאם למדנו על האות למד?
לאאאמעעעד!
אתן זוכרות?"
לא. היא לא זוכרת.
אתמול הם בכלל למדו איך כותבים את ת. בכלל לא למדו על שום למד. אולי החליפו לה שם?
5
אולי במחברת היא תראה שכן למדו את הלמד?
לא. תפוח זה מתחיל בת'. וגם תלבושת. ותנור.
5
אז היום נלמד, איך כותבים את הלמד היפה הזווו!"
5
איפה הטלפון של הבית? היא תתקשר לאבא ותשאל אותו.
"למד זה כמו משולש מותק. כמו משולש הפוך. אבל בלי צד אחד. את הצד שלו לקחו ושמו לו עוד קו כמו קרן על הראש. כמו הקרן של ושתי, טוב בובה?
"טוב"
"יופי. ואם את צריכה עוד עזרה אז אולי גיטי תעזור לך, טוב?"
"טוב"
"את תצליחי?"
"כן"
בטח שהיא תצליח. מה הבעיה?
גג של בית הוא משולש. ואז אם רוצים אותו הפוך, צריך לצייר שהשפיץ של הגג באדמה.
ובלי צד אחד.
הנה.
יש לה מחק.
אפשר למחוק את הלמעלה של המשולש.
ומה אבא אמר? לעשות עוד קו, כמו קרן. לושתי היתה קרן מאד מגעילה. עם כל מיני פצעים שקרה לה. היא לא רוצה את הלמד שלה מגעילה. אז אולי היא תשים את זה כמו גבעול. באמצע. זה קצת דומה לאות שין שעל המזוזה של הבית, רק לא מחובר. יופי.
5
אז ניקח עיפרווון, וניזכר ביחד. סיפרנו שללמד יש גאאאאג, וארובה למעלההה, על הגג, וגם רגל עקומההההה
5
יופי!
כן! יש לה גג, הפוך, כמו שאבא אמר, וארובה למעלה, באמצע, ועוד מה?רגע.
5
"נכון ילדווות?"
4
"וארובה למעלה, על הגג, וגם רגל עקומההה, נכון ילדווות?"
כן. עוד רגל עקומה. שתי רגליים עקומות. אחת לימין ואחת לשמאל.

"יופי ילדות! עכשאאאאו כל ילדהההה, פותחת את המחבראאאת, ומכינה שלוש שורות.
אתן זוכרות איך אנחנו מסמנות את השורוווות? אייייקס, איייקס, עיגוווול.
וכל ילדההה, כותבת חמש לאאמדייים בכל שורהההה!
טוווב?
כל הכבוווד לילדות החרוצווות! בעזרת השאאאם, כשנחזור לבית הספאאר, אני אסתכל בכווול המחברות היפות שלכן, ואני בטוחהה! שאני מאוווד מאווד אשמח, לראות איך כתבתן את כל האותיות היפות שלמדנוווו!
 
נערך לאחרונה ב:

אפילו

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
הרגשתי קצת לקויית קריאה,
כשניסיתי לפענח את כל המילייייים.
אבל זה טוווווובבבבבבב.
(חיפשתי אמוג'י צוחק כמו שיש ב"לייק" ולא מצאתי, אז שימי לך כמה ;).)
 

הוריקן

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
את כותבת כל כך יפה ואמיתי!!! ממש מה שקורה במציאות!
ובאמת לדעתי הבנות של כיתה א' הכי סובלות מהעסק הזה...
בסוף עוד נגלה שהן המציאו אותיות חדשות מוכרות רק להן....
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
כתוב יפה מאד.
בתור הורה [ומורה...] לילדה בכיתה א', החוויה הייתה שונה במקצת...
בווווקר טוווב ילדות חמודוווות! מההה שלוווומכן?
5
"גיייטיי"
"אה?"
"מה שלומי?"
"אה? שקט. תני לישון."
ילדה בכיתה א' מבינה ששאלה של 'מה שלומכן' היא רטורית...

באופן כללי, ילדה בכיתה א' מתחילה ללמוד ניקוד, אחרי שהיא אמורה להגיע מ'גן חובה' עם הכרה מושלמת של כל האותיות.
למרות זאת, המורה לא מלמדת אותיות 'באויר', היא אומרת להוציא את החוברת 'שלום כיתה א'' ולפתוח בעמוד מסוים, שם רואים את הצורה של האות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה