מקסים מקסיםמצגת
משרד החינוך כבר שינה גישה.אלה הם דברי משרד החינוך:
דומה שדרכי ההוראה והלמידה המסורתיות אינן מספיקות עוד בעידן הטכנולוגי, שבו המציאות משתנה בקצב מסחרר. בדיוק בשל כך בנינו במשרד החינוך את התכנית הלאומית "ישראל עולה כיתה". באמצעות התכנית אנו חותרים להטמיע שיח חינוכי חדש במערכת החינוך ולקדם למידה משמעותית המעודדת חקירה ועבודת צוות שיסייעו לילדכם להתמודד עם אתגרי המאה ה-21.
למידה משמעותית היא למידה שבמהלכה ילדכם מעלה שאלות, מאתר מקורות מידע, מעבד מידע ויוצר ידע חדש הנוגע לעולמו האישי ולחיים בעידן הטכנולוגי במאה ה- 21.
אנו שמים דגש על למידה משמעותית במטרה לפתח את כושר החשיבה, היצירה והלימוד העצמי של ילדכם, ולעודד אותו לצמיחה אישית ולמעורבות חברתית.
למידה משמעותית היא למידה שבמהלכה ילדכם מעלה שאלות, מאתר מקורות מידע, מעבד מידע ויוצר ידע חדש הנוגע לעולמו האישי ולחיים בעידן הטכנולוגי במאה ה- 21.
לא נכנסתי לקישור
ודאי שזה שונה, אבל שונה בעיקר בגלל הערכים המונחלים
וזה שונה ומשתנה גם ממורה למורה אבל הבסיס והרציונאל שמאחור הם אותו דבר
מה זה למידה משמעותית? אפשר הסבר?
@סמינר דוד ,
זה מעניין אותי מאוד!
ואיך לימדנו לפני כן?הנה דוגמא שהביא לנו המרצה בלימודי ההוראה על הוראה משמעותי בדקדוק.
על פניו זה המקצוע שאמור להיות הכי קשה להפוך אותו למשמעותי, אז הנה, בואו תראו.
נושא השיעור: שווא נע.
פתיחת השיעור: מי כאן בכיתה מכיר את רחוב יודפת?
כמובן שכולם עונים לו שהם מכירים.
המורה: האם מישהוא פעם קרא מה כתוב באנגלית על השלט של הרחוב?
דממה.
המורה: אני אגיד לכם.
ואז המורה כותב באנגלית על הלוח: YODEFAT.
הילדים מסתכלים ותמהים על האות E.
ואז המורה שואל אותם: למה לדעתכם כתובה האות E, הרי הוגים את המילה YODFAT.
הסימן הברור ל"למידה משעותית" הוא: האם התלמידים זוכרים את החומר גם לאחר הבגרות או המבחן או מה שזה לא יהיה.ואיך לימדנו לפני כן?
גם הבאנו דוגמאות משלטי רחוב, וממקורות דומים אחרים.
בלמידה המשמעותית, בפרט לצורך הבגרות, משרד החינוך דורש למידה איכותית, ולא כמותית.
בלי נדר מחר, אפתח את הקבצים, ואשלח לך טעימה מלמידה משמעותית, ולא מהכנה לבגרות, שם צריך ללמוד את כל החומר. בלמידה משמעותית, אנחנו מחזקים ומתחברים לנושאים מסויימים, לפי תוכנית לימודים מוגדרת.
אשמח ממש לקבל מערכים וחומר על למידה משמעותית, אני מורה למתמטיקה ומעניין אותי ללמוד וללמד בשיטה הנל.
ישנה בהחלט אפשרות ללמידה משמעותית במתמטיקה.דוקא במתמיטקה, אין לי שום למידה משמעותית. ואני לא מאמינה בה.
אני כן מורה למתמטיקה, בכל הרמות.
זה מועיל מאד במיוחד למי שלמד את הנושא בהשתלמויות והדוגמא שלך מחזקת את העניין באופן ברור יותראוקיי, זה היה חלק קטן. מקווה שהועיל לעוד מורות חוץ ממורות לספרות!
בעיני זה מתאים רק ליסודי. או למידי פעם, כמו בשיעורים לפני פורים, או בסוף שנה, אחרי המבחנים האחרונים, מסיימים נושא, ועדיין לא הסתיימה שנה.ישנה בהחלט אפשרות ללמידה משמעותית במתמטיקה.
רק לשם הדומה.
אתה יכול לפתוח שוק בכיתה.
קונים, מוכרים.
יש מוצרים בהנחה של אחוזים.
קנה 2 קבל אחד הזול מביניהם.
זו למידה משמעותית קלאסית.
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכא
א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם: