למידה והוראה משמעותית!

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
האם יש למישהוא מידע וחומר בנושא של למידה והוראה משמעותית??
חומר, מערכי שיעור לפי השיטה הזו,
וכל דבר שקשור לזה.
שמעתי על זה דברים מופלאים.
בא לי נורא לבדוק את זה.
תודה מראש.
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
למידה משמעותית נועדה ללמד את התלמידות איך ללמוד, או הבנה לעומק, לעומת למידת חומרים, שהיתה עד לפני כמה שנים.

לדוגמה: בתנ"ך, בלמידה הרגילה, לומדים כמות חומר, ואילו בלמידה משמעותית, מלמדים איך ללמוד לבד, ולומדים איך להבין עומק של מפרשים ועוד.

ובנוסף, בלמידה משמעותית, אנחנו משתדלים ללמד בצורות חדשות, עם סרטונים, מצגות, והרחבת נושא הלמידה דרך אומנות, הצגות, מסירת התלמידות, לצורך ההכנה שלהם ועוד.
 

חולמנית

משתמש מקצוען
למידה משמעותית נועדה ללמד את התלמידות איך ללמוד, או הבנה לעומק, לעומת למידת חומרים, שהיתה עד לפני כמה שנים.

לדוגמה: בתנ"ך, בלמידה הרגילה, לומדים כמות חומר, ואילו בלמידה משמעותית, מלמדים איך ללמוד לבד, ולומדים איך להבין עומק של מפרשים ועוד.

ובנוסף, בלמידה משמעותית, אנחנו משתדלים ללמד בצורות חדשות, עם סרטונים, מצגות, והרחבת נושא הלמידה דרך אומנות, הצגות, מסירת התלמידות, לצורך ההכנה שלהם ועוד.
גם הערכות שזה חלק משמעותי מאד- הן הערכות חילופיות
 

פנטזיה הפקות

משתמש פעיל
הפקות ואירועים
בקיצור --- במקום שאתן לך דג לארוחה ,
אתן לך חכה שתאכל כל חייך
אסטרטגיות למידה , יש לי חומר בנושא , למדתי קורס כזה ....
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
תודה על התגובות.
אני כעת לומד קצת את הענין הזה.
ההוראה המשמעותית האפקטיבית ביותר היא "הוראה משמעותית דיאלוגית" בשמה הרשמי.
השיעור בעצם מתנהל בצורה של דיאלוג 1. בין המורה לתלמידים. 2. בין התלמידים לתלמידים.
מבחינת החסידים של השיטה הזו, הפסגה היא כאשר 80 אחוז מהשיעור הוא התלמידים.
אינני מספיק מנוסה בזה,
אבל ממה שאני כן מנסה בכיתה, זה פשוט קסם.
ההשתתפות בשיעור היא בלתי רגילה.
הילדים מסוגלים לזכור סוגיות בגמרא במשך חודשים.
הסיבה לכך לכאורה היא, כי "הם" בעצם יצרו חלק מהשיעור.
מי שרוצה אני אשלח קישור לאתר של "ערן רון".
ערן רון הוא בעצם ה"גורו" של השיטה הזו.
הוא חיבר שלושה ספרים בענין הזה.
מי שיש לו/לה חומר מעשי בזה,
תבוא עליו/ה ברכה אם יצרף לפה.
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
דוגמה קטנה של הוראה משמעותית.
שיעור במתמיטיקה מתנהל בדרך כלל בצורה פרונטלית.
דהיינו, המורה מעביר את החומר, מדגים על הלוח, מחלק עבודות וכדומה.
בלמידה משמעותית הכל נראה אחרת.
למשל, המורה מביא איתו לכיתה שקית עם מוצרים ופותח בכיתה מכולת.
התלמידים מסמנים מחירים על המוצרים,
קונים, מחשבנים כמה עולים המוצרים, מחזירים עודף, מתווכחים.
אותו חומר, אותם נושאים.
אבל התלמידים יוצאים אחרת מהשיעור,
כי הם למדו את זה בצורה שמשמעותית לחיים שלהם ממש.
הם שמחים לשתף פעולה, מתרגשים, מעבירים חוויות, לומדים לייצר אינטראקציה אחד עם השני.
זה פשוט מדהים. תנסו.
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
בלי נדר מחר, אפתח את הקבצים, ואשלח לך טעימה מלמידה משמעותית, ולא מהכנה לבגרות, שם צריך ללמוד את כל החומר. בלמידה משמעותית, אנחנו מחזקים ומתחברים לנושאים מסויימים, לפי תוכנית לימודים מוגדרת.
 

חולמנית

משתמש מקצוען
תודה על התגובות.
אני כעת לומד קצת את הענין הזה.
ההוראה המשמעותית האפקטיבית ביותר היא "הוראה משמעותית דיאלוגית" בשמה הרשמי.
השיעור בעצם מתנהל בצורה של דיאלוג 1. בין המורה לתלמידים. 2. בין התלמידים לתלמידים.
מבחינת החסידים של השיטה הזו, הפסגה היא כאשר 80 אחוז מהשיעור הוא התלמידים.
אינני מספיק מנוסה בזה,
אבל ממה שאני כן מנסה בכיתה, זה פשוט קסם.
ההשתתפות בשיעור היא בלתי רגילה.
הילדים מסוגלים לזכור סוגיות בגמרא במשך חודשים.
הסיבה לכך לכאורה היא, כי "הם" בעצם יצרו חלק מהשיעור.
מי שרוצה אני אשלח קישור לאתר של "ערן רון".
ערן רון הוא בעצם ה"גורו" של השיטה הזו.
הוא חיבר שלושה ספרים בענין הזה.
מי שיש לו/לה חומר מעשי בזה,
תבוא עליו/ה ברכה אם יצרף לפה.
אשמח לדייק
השיטה המובילה מבין השיטות הנ"ל של הלמידה המשמעותית היא הלמידה ה"דבוראית" כאשר המוטיב הוא להתנסות ולהתעסק עם החומר ופחות פרונטלי (רק 15/18 דקות מע"מ (מורה עומד מדבר) בשיעור)
כאשר המודל בנוי על צורה מסוימת לכל השיעורים
כמו כן למידה בקבוצות
התלמידים יושבים איך שנח ומתאים להם ללמוד, קרי על הרצפה, על הספה שיש בכיתה על החלון.
כלומר משנה התוצאה ולא הדרך
מי שמתנסה בזה זה דורש שינוי חשיבה וכדי שלא להגיע לתסכול כדאי גם ללמוד לעומק אבל התוצאות מדהימות, והשחיקה של המורה מתמעטת
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
אשמח לדייק
השיטה המובילה מבין השיטות הנ"ל של הלמידה המשמעותית היא הלמידה ה"דבוראית" כאשר המוטיב הוא להתנסות ולהתעסק עם החומר ופחות פרונטלי (רק 15/18 דקות מע"מ (מורה עומד מדבר) בשיעור)
כאשר המודל בנוי על צורה מסוימת לכל השיעורים
כמו כן למידה בקבוצות
התלמידים יושבים איך שנח ומתאים להם ללמוד, קרי על הרצפה, על הספה שיש בכיתה על החלון.
כלומר משנה התוצאה ולא הדרך
מי שמתנסה בזה זה דורש שינוי חשיבה וכדי שלא להגיע לתסכול כדאי גם ללמוד לעומק אבל התוצאות מדהימות, והשחיקה של המורה מתמעטת]


למען האמת.
לצערי טרם למדתי את הנושא בצורה מקצועית.
רק הבלחות מהמרצה בלימודים מפעם לפעם.
עם זאת, למיטב הבנתי, הלמידה וההוראה המשמעותית מאד דינמית ומשתנה.
היא שונה אם הנושא הוא מתמטיקה,
ושונה אם הנושא הוא גמרא.
מצורף קישור: http://www.eranron.co.il/articles698.aspx
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה