קודם כל, כולם מבינים שההגדרה של מחקר אינה מתכוונת למחקר מייצג.
עכשיו נמשיך:
כשמדובר בעסק ותיק- הכי קל לשאול את בעל העסק שאלות כדי להבין מי קהל היעד, מה הוא אוהב, מה הצרכים שלו, ההרגלים, מה הסגנון והאופי. מספיק לראיין לקוח אחד שלו כדי להבין ממנו עם מי אנחנו מדברים, ואם מדברים עם כמה נוספים- אדרבה.
לא מזמן כתבתי מודעה למרפאת שיניים, וחיברתי להם דף משוב עבור הלקוחות. מי שנתקל באותה מרפאה בבני ברק וענה על המשוב, תודה בשמי
מהדף הבנו מלא נתונים!
כשמדובר בעסק חדש ההתמקדות נמצאת בקרב עסקים תואמים.
למשל כשפרסמתי גרפיקאית (לא פרסום ראשון דווקא), פניתי לשרית פדידה מוגז עדין לשאול אותה כמה נתונים על המקצוע שלה.
עסק חדש שפרסמתי במקום מגורים קטן בקרב חילונים- רציתי לבדוק איפה הם הכי יקנו, כי היעד שלנו היה לפרסם בעיתון. חילקתי דפים לקבוצה היתרוגנית של תושבות אותו מקום מהציבור הכללי, והבנתי שהן מזמינות בעל מקצוע מהמלצות בפייסבוק.
בכל זאת פרסמנו בעיתון כי לא רצינו בפייס, וניסינו בהתחשב במידע הזה לעשות את זה הכי טוב שאפשר עבור המדיה הזו שפחות הולכת בציבור. (זה היה לפני הואטסאפ הזמין).
לדעתי העבודה הכי גדולה היא להבין איך לדבר לקהל היעד ומה בדיוק מעניין אותו, ומה הוא
מבין.
אם אמכור רדיו לקשישים ולא טרנזיסטור, הם יבינו מה אני רוצה, אבל לא יתחברו..
בקיצור, פשוט לגעת באותו קהל, להבין מה הוא רוצה וצריך.
אגב, אני יודעת שלמדת לבצע סקרי מדגם וכו וכו והסקרים בגוגל פורמס מבחינתך לא עוברים מסך, אבל הם נותנים לי המון!
אני עושה אותם ממש מלא.
לאחרונה עשיתי ללקוח שמוכר כיפות שמעצבים לבד באתר, ושלחתי את התשובות ישירות לגוגל אליו, הוא הוקסם לגלות את התשובות. זה פותח את הראש.