אסטרטגיה למה מתכוונים כשאומרים "מחקר"?

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
שואלת באמת כדי לדעת.
כשאתם אומרים ללקוחות שתעשו להם "מחקר" "סקר" "מחקר עומק" "מחקר משתמשים" "מחקר שוק" וכיוצא באלה
למה אתם מתכוונים?
איזה שיטות מחקר יש לכם? איך אתם אוספים את הנתונים? איך מנתחים אותם?
וגם: היכן למדתם את התחום, איפה התנסיתם בו?

אשמח לכל אחד שיענה לי. זה אמנם לא מחקר, אבל ניסיון לגשש מה קורה בשוק שלנו.

תודה!
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
קודם כל, כולם מבינים שההגדרה של מחקר אינה מתכוונת למחקר מייצג.
עכשיו נמשיך:
כשמדובר בעסק ותיק- הכי קל לשאול את בעל העסק שאלות כדי להבין מי קהל היעד, מה הוא אוהב, מה הצרכים שלו, ההרגלים, מה הסגנון והאופי. מספיק לראיין לקוח אחד שלו כדי להבין ממנו עם מי אנחנו מדברים, ואם מדברים עם כמה נוספים- אדרבה.
לא מזמן כתבתי מודעה למרפאת שיניים, וחיברתי להם דף משוב עבור הלקוחות. מי שנתקל באותה מרפאה בבני ברק וענה על המשוב, תודה בשמי:)
מהדף הבנו מלא נתונים!

כשמדובר בעסק חדש ההתמקדות נמצאת בקרב עסקים תואמים.
למשל כשפרסמתי גרפיקאית (לא פרסום ראשון דווקא), פניתי לשרית פדידה מוגז עדין לשאול אותה כמה נתונים על המקצוע שלה.
עסק חדש שפרסמתי במקום מגורים קטן בקרב חילונים- רציתי לבדוק איפה הם הכי יקנו, כי היעד שלנו היה לפרסם בעיתון. חילקתי דפים לקבוצה היתרוגנית של תושבות אותו מקום מהציבור הכללי, והבנתי שהן מזמינות בעל מקצוע מהמלצות בפייסבוק.
בכל זאת פרסמנו בעיתון כי לא רצינו בפייס, וניסינו בהתחשב במידע הזה לעשות את זה הכי טוב שאפשר עבור המדיה הזו שפחות הולכת בציבור. (זה היה לפני הואטסאפ הזמין).

לדעתי העבודה הכי גדולה היא להבין איך לדבר לקהל היעד ומה בדיוק מעניין אותו, ומה הוא מבין.
אם אמכור רדיו לקשישים ולא טרנזיסטור, הם יבינו מה אני רוצה, אבל לא יתחברו..
בקיצור, פשוט לגעת באותו קהל, להבין מה הוא רוצה וצריך.

אגב, אני יודעת שלמדת לבצע סקרי מדגם וכו וכו והסקרים בגוגל פורמס מבחינתך לא עוברים מסך, אבל הם נותנים לי המון!
אני עושה אותם ממש מלא.
לאחרונה עשיתי ללקוח שמוכר כיפות שמעצבים לבד באתר, ושלחתי את התשובות ישירות לגוגל אליו, הוא הוקסם לגלות את התשובות. זה פותח את הראש.
 
נערך לאחרונה ב:

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
גם אני חוקר בשטח כפי שהציגה מלפפון.
אני חושב לייעל את זה כי אף פעם המחקר לא תואם בדיוק את המשוב שמקבלים אחרי הפרסום.
לכן חשבתי, לתת חודש בונוס ללקוח.
שאחרי שהוא משיק את הפרסום נעקוב יחד עמו על הפידבקים, ונתקן מה שצריך לתקן.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
גם אני חוקר בשטח כפי שהציגה מלפפון.
אני חושב לייעל את זה כי אף פעם המחקר לא תואם בדיוק את המשוב שמקבלים אחרי הפרסום.
לכן חשבתי, לתת חודש בונוס ללקוח.
שאחרי שהוא משיק את הפרסום נעקוב יחד עמו על הפידבקים, ונתקן מה שצריך לתקן.
הלקוח הותיק בדרך כלל מגיע אחרי פרסומים שכבר עשה ולכן הוא יודע הכי טוב מהשטח.

וזה מדליק לעקוב אחר הפרסומים ולהפיק מסרים מהשטח.
יופי של עבודה, שתביא בס"ד לתוצאות הטובות ביותר.
 
נערך לאחרונה ב:

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
אני חושבת שמתכוונים להעמקה ב"בריף" ולבדיקת המיקוד של: קהל היעד מטרת הפרסום, מתחרים, כמו שאמרה מלפפון, בטח עוד קצת בידול וחידוד מסרים ויחודיות ובעיקר מה יצא ללקוח מזה...
 

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
למונח אסטרטגיה בפרסום, יש גם משמעות בסיסית שעכשיו נתקלתי בה.
הלקוח מבקש שנכתוב לו רעיון, יכולתי לעשות לזה רק עבודה של עריכה לשונית, אבל אני חולק עליו באסטרטגיה והבנתי שזה לא כדאיי עבורו, הבהרתי לו את דעתי, הוא בכל אופן עומד על דעתו כי התייעץ עם אנשי שטח.
מה שיישאר, שאני לכאורה כותב מה שביקש (כי זה שלו) אבל בצורה יותר מסויגת.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה