קורונה למה בני ברק עיר אדומה?

מצב
הנושא נעול.

שרית קובל

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הנה ההמשך מגיע -
אבי רבינא בפרסום ראשון: יוסי דייטש וחנניה צ'ולק התפטרו מהוועדה של גמזו: ״אין לנו מה לחפש שם. אנו לא רלוונטיים, ואין לנו קול משפיע שם״.

והנה סוף סוף ביטוי משר לא חרדי בממשלה על מה שכתבתי כאן היום

עקיבא ווייס: ‏מיד במהודרה ב׳כאן 11׳ - הקלטות גלנט במתקפה על גמזו בחמ״ל הקורנה בבני ברק: ״ערים אדומות זה פיקציה, זה המצאה שמייצרת משהו שלא קיים במציאות״.
 

אשת_חבר

משתמש מקצוען
המדיניות נקבעה במיוחד לקורונה?
כן, לא מנשימים מעל גיל 70.
כאילו חוץ מפופ' לס אין אנשים עם משהו שיושב על הכתפיים?
מה קורה בירדן? מצרים? לבנון? הרש"פ?
נכון, מאיראן מגיעים נתונים קשים.
האם זה סותר שברובן המוחץ של מדינות המזה"ת לא היתה התפרצות?
או שהכי קל על כל דבר לקרקר יורם לס, יורם לס?
שמעתי את פנינת החכמה הזאת בשם יורם לס, שמזג האוויר במזרח התיכון הוא חם ולכן לא יהיה פה כלום.
אז הבאתי כקונטרה את איראן (ואגב, גם ברזיל עם אותם נתוני מזג אוויר במצב נורא ואיום)
ירדן אינה נתון למשוואה כיוון שצפיפות האוכלוסין שם דלה ולכן יש שם פחות כר להדבקה.
לא מעודכנת על מצרים ולבנון.
ברש"פ גם יש התפרצות חמורה וקטלנית.
ברור שאין שום התר לרצוח אדם גם אם הוא נמצא במצב סופני.
אך מציגים לנו נתוני תמותה מסוימים.
האם זו תמותה שנגרמה רק מקורונה או שבכל שנה יש כאלו נתוני תמותה ממחלות שונות והשנה במקום שימותו מכל אותן מחלות, סיבת המוות היתה קורונה?
כלומר, האם היתה תמותה עודפת?
לא יודעת האם היתה תמותה עודפת, אלו נתונים שקשה להסיק אותם כיוון שיש סטיה גדולה בין השנים.
היו אנשים שהקורונה היתה תרוץ למלאך המוות לקחת אותם.
אנו מצווים לא לתת למלאך המוות תרוצים.
ולכן מה?
לכן זה אומר שכל החלטות משה"ב בהגיון צרוף?
לכן זה סותר את העובדה שדיברו על תסריטי אימה שלא התממשו לבסוף ב"ה?
החלטות משרד הבריאות רחוקות מהגיון צרוף
אבל זה לא נותן שום היתר להתעלם משיטות שקיימות מאות שנים למלחמה במגיפות (מסכה, סגרים, מרחק, הגנייה)
אם המאות שנפטרו פה ממחלה חדשה טרם זמנם כולל אנשים צעירים עם ילדים קטנים והמאות שנפטרו בחו"ל זה לא תסריט אימה אז אני לא יודעת מה זה תסריט אימה.
אכן היו תסריטים גרועים יותר ד' ירחם.
אבל היה מספיק גרוע.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
לא. לגמרי לא. וכבר הסבירו שיש כאן בעיה של בג''ץ.
לכן אנשים מחליטים לא לשמור? זה הגיוני? זה בוגר? זה צודק?
לא הבנתי למי את פונה כאן.
מישהו החליט לא לשמור?
מישהו החליט לשבור את הכלים?
סך הכל מעלים תהיות בנוגע להתנהלות משרד הבריאות, תהיות שבפירוש משליכות על ההתנהגות האישית שלנו כאנשים בוגרים והגיוניים.
לא בקטע של או הכל או לא כלום.
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
ולכן נעטה מסכות לאו דווקא כי משרד הבריאות הקדוש אמר, אלא כי הוכח שמסכה עוזרת למנוע הדבקה, ולכן זו החובה שלנו.
אבל צריך שיהיה מי שיאמר.

באחת מהרצאות הקאלט של הרב יחיאל יעקבסון הוא מדבר על שיטות החינוך המודרניות שעקרו את הסמכות ההורית והבית ספרית.

הוא מביא את דברי הגמרא שכשרוצים לבנות בית כנסת חדש במקום ישן, צריכים קודם לבנות את החדש ואחר כך לסתור את הישן.

ובהקשר שלו - את שיטת החינוך המקובלת עקרו, אבל לא דאגו לפני כן לאלטרנטיבה.

בהקשר הזה. בקורונה, בשונה מכל דבר אחר, החיים שלנו כציבור תלויים בהתנהגותו הפרטית של כל אחד ואחד.

רוב הציבור, למרות התקוות שתלו בו כאן, לא יודע יותר מידי. הוא לא מנהל דיונים רציניים. הוא לא קורא ספרות רפואית.
הוא רוצה דבר אחד - להמשיך את שגרת חייו.

עד היום היה קונטרה לשגרת החיים. אמרו לציבור - זה מסוכן לעשות כך וכך.
מי אמר שמסוכן? משרד הבריאות אמר.

אם מישהו טורח לעקור את הסמכות הזו (לא לחלוק על פרטים, אלא לעקור את הסמכות, לטעון שההגבלות שלהם בכלל לא קשורות להקטנת התחלואה), שיקח בחשבון שהמשמעות של זה, אצל רוב הציבור, זה איש הישר בעיניו יעשה. והישר בעיניו, בעיני כולנו בא נודה, זה אכול ושתו וחגוג כי אין קורונה.

הם לא ירוצו לקרוא בפרוג שאחד הניקים כאן כתב שבעצם הרחקה מסוג X כן חשובה. גם לא לשאול איזה רופא מה דעתו.

ועוד נקודה חשובה. "אמון" במשרד הבריאות אין הכוונה בשום אופן לכך שכל מעשיהם של כל אנשי משה"ב חשובים, למשל להחציף פנים לגדול הדור, זה לא חשוב.
הכוונה לאמון בסיסי, שהבסיס לשיקוליהם הוא להפחית את החלואה, ויותר מכך הכרה בכך שאם יש מישהו שיכול למנוע את התחלואה, זה הם.

בהקשר הזה, אציין כדוגמה את אחד מהאדמורי"ם, שסבור שמשה"ב מחמיר מידי, אבל נתן לחסידיו במקביל רשימת הגבלות מפורטת ומדוקדקת לפרטי פרטים, וציווה לחסידיו לקיים אותם כחובה גמורה. חס וחלילה לי להחמיא לרב או צדיק, רק נתתי דוגמה מה זה נקרא לבנות בית כנסת אחר. אבל זה דבר שמתאים לחסידות שיש לה רבי, לא לכלל הציבור.
 
נערך לאחרונה ב:

korot

משתמש מקצוען
לא הבנתי למי את פונה כאן.
מישהו החליט לא לשמור?
מישהו החליט לשבור את הכלים?
סך הכל מעלים תהיות בנוגע להתנהלות משרד הבריאות, תהיות שבפירוש משליכות על ההתנהגות האישית שלנו כאנשים בוגרים והגיוניים.
לא בקטע של או הכל או לא כלום.
השטח מוכיח שזה הולך ביחד.
 

עוקר הרים

משתמש מקצוען
מה קורה בירדן? מצרים? לבנון? הרש"פ?
נכון, מאיראן מגיעים נתונים קשים.
האם זה סותר שברובן המוחץ של מדינות המזה"ת לא היתה התפרצות
אז כדאי לך להתעדכן שברוב מוחץ של מדינות המזרח התיכון יש התפרצות קשה וגם תמותה יחסית גבוהה בשקלול הגיל החציוני שהוא נמוך בהרבה מהמערב.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
אז כדאי לך להתעדכן שברוב מוחץ של מדינות המזרח התיכון יש התפרצות קשה וגם תמותה יחסית גבוהה בשקלול הגיל החציוני שהוא נמוך בהרבה מהמערב.
איפה אפשר להתעדכן?
יש נתונים מסודרים?
 

korot

משתמש מקצוען
מאשכול שכן

טרגדית הקורונה בישראל: 7,000 חולים חדשים בשלושה ימים, ו50 מתים. בשלושה ימים. (הלל גרשוני).

מבהיל ביותר!!
מה שמבהיל יותר זה שבמקום לרוץ למקלטים נלחמים נגד משרד הבריאות, וחושבים שמדובר בפריץ רשע שמנסה להלחם ביהודים.
 

אשת_חבר

משתמש מקצוען
איפה אפשר להתעדכן?
יש נתונים מסודרים?
שימי לב למדינות המזרח התיכון. הן בצרות.
 

דודסטו

משתמש סופר מקצוען
איפה אפשר להתעדכן?
יש נתונים מסודרים?
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
אבל צריך שיהיה מי שיאמר.

באחת מהרצאות הקאלט של הרב יחיאל יעקבסון הוא מדבר על שיטות החינוך המודרניות שעקרו את הסמכות ההורית והבית ספרית.

הוא מביא את דברי הגמרא שכשרוצים לבנות בית כנסת חדש במקום ישן, צריכים קודם לבנות את החדש ואחר כך לסתור את הישן.

ובהקשר שלו - את שיטת החינוך המקובלת עקרו, אבל לא דאגו לפני כן לאלטרנטיבה.

בהקשר הזה. בקורונה, בשונה מכל דבר אחר, החיים שלנו כציבור תלויים בהתנהגותו הפרטית של כל אחד ואחד.

רוב הציבור, למרות התקוות שתלו בו כאן, לא יודע יותר מידי. הוא לא מנהל דיונים רציניים. הוא לא קורא ספרות רפואית.
הוא רוצה דבר אחד - להמשיך את שגרת חייו.

עד היום היה קונטרה לשגרת החיים. אמרו לציבור - זה מסוכן לעשות כך וכך.
מי אמר שמסוכן? משרד הבריאות אמר.

אם מישהו טורח לעקור את הסמכות הזו (לא לחלוק על פרטים, אלא לעקור את הסמכות, לטעון שההגבלות שלהם בכלל לא קשורות להקטנת התחלואה), שיקח בחשבון שהמשמעות של זה, אצל רוב הציבור, זה איש הישר בעיניו יעשה. והישר בעיניו, בעיני כולנו בא נודה, זה אכול ושתו וחגוג כי אין קורונה.

הם לא ירוצו לקרוא בפרוג שאחד הניקים כאן כתב שבעצם הרחקה מסוג X כן חשובה. גם לא לשאול איזה רופא מה דעתו.

בהקשר הזה, כדאי לציין אחד מהאדמורי"ם, שסבור שמשה"ב מחמיר מידי, אבל נתן לחסידיו במקביל רשימת הגבלות מפורטת ומדוקדקת לפרטי פרטים, וציווה לחסידיו לקיים אותם כחובה גמורה. חס וחלילה לי להחמיא לרב או צדיק, רק נתתי דוגמא מה זה נקרא לבנות בית כנסת אחר. אבל זה דבר שמתאים לחסידות שיש לה רבי, לא לכלל הציבור.
ותודה להשם שאחרי אשכול שלם שמרחתי בהתנצחות מיותרת, עזר לי להוציא מזה בכל אופן הודעה אחת מנוסחת מדוייקת וחשובה. לדעתי האובייקטיבית, כמובן.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה