קורונה למה בני ברק עיר אדומה?

מצב
הנושא נעול.

korot

משתמש מקצוען
מי התנגד למסכות, מרחק והיגיינה? אנחנו לא מדברים על כאלו אנשים.
בקהילות ה"נישט דא קיין קורונה" משום מה ההעדפה של בריאות הנפש וכו' לוותה בהתכחשות גורפת לעניין באמצעי זהירות מינימליים וכמעט לא מגבילים, עובדה.

וכשזה מחלחל לציבור הרחב, ככה זה מחלחל, עובדה.
 

קצרה

משתמש מקצוען
לא ביקשתי דוח על מה אתם עושים.

התכוונתי רק שמי שעולה לתקשורת ואומר "הציבור החרדי איבד אמון במשרד הבריאות", צריך לזכור שאין משרד בריאות אלטרנטיבי. זהו.

ולסמוך על האינטליגנציה של קהל שומעיו שיעש חילוקים, סטייל "להלחם בקורונה כאילו אין איבוד אמון, ולהלחם במשרד הבריאות כאילו אין קורונה" - ובכן, מכיוון ששומעים אותו הרבה אנשים, מכל מיני סוגי רמת משכל, אי אפשר לבנות על זה.

יכול להיות שאין משרד בריאות אלטרנטיבי.
אז כרגע אין אימון בגוף אחר.

לומר שהציבור איבד אימון - זה לומר את המציאות.
כי הציבור החרדי מזמן אינו עדר בבונים. והגישה של בואו נגיד לציבור שמשרד הבריאות מושלם ומעורר אימון אפילו שהציבור רואה וחושב אחרת - כדי לחנך אותו היא גישה פטרונית ואנכרוניסטית.

נכון שיש אנשים כמוך שלא איבדו אימון - אבל אם נשווה את הרוח השלטת בפרוג כמה חודשים אחורה וזו שעכשיו - אז נראה שאכן יש אובדן אימון בציבור.
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
הבעיה שזה המצב. לא צריך מישהו שיעלה לתקשורת ויגיד את זה.
ב"ה כל אחד שומע מגוון דעות של אנשים מסביבו, וכשאנשים מאבדים אמון, זה פשוט מחלחל הלאה.
כמו כל אמירה כוללנית, גם האמירה הזו לא נכונה. לא לכל הציבור החרדי היה אמון מתחילה, ולא כולו איבד.

והאמירה הזו ודומותיה, באה לבקר את גמזו. לא לשקף מצב.

(בעיקר בגלל סיפור אומן, אגב. יש כאן עשרות אלפי קולות חרדיים שאינם "צבועים" למפלגה מסויימת. זה דבר נדיר בשוק הקולות של המפלגות החרדיות. והאמונה החסידית (הקדושה!) של אותם הקולות דורשת לקבל משהו שמבחינה אפיד' הוא מאוד מאוד קשה לביצוע. אז מייד כולם מתפטרים, מבקרים, צועקים, וכועסים, העיקר לקבל עוד כמה קולות ברסלביים.)
 
נערך לאחרונה ב:

רפ

משתמש סופר מקצוען
בקהילות ה"נישט דא קיין קורונה" משום מה ההעדפה של בריאות הנפש וכו' לוותה בהתכחשות גורפת לעניין באמצעי זהירות מינימליים וכמעט לא מגבילים, עובדה.

וכשזה מחלחל לציבור הרחב, ככה זה מחלחל, עובדה.
לדעתי זה לא חילחל משם. יש מה לדון על זה.
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
מכיוון והשאלה שלך נכונה - אתייחס אליה בצורה מעמיקה.
כי כן - חשבתי על הזו רבות.

כאשר אני מגיעה לישיבה עיסקית, ואני מעלה טענות כנגד עסקה כזו או אחרת,
דעתי אמורה להשמע, כי זה תפקידי, רק בגלל הסיבה הזו משלמים לי להגיע לפגישה.

אבל - כאשר אביע עמדה בנושא אחד! שמוכיח שאיני מבינה את העסקה לעומק,
מעתה - כל דעה שלי לא תשמע.
כי הרי כבר הוכחתי שאיני מבינה את עומקה של העסקה.

כאשר משרד הבריאות מקבל החלטות שאינן הגיוניות,
כמו למשל - התרת חופי ים עמוסים, התרת הפגנות של רבבות משתתפים,
ומנגד אוסר על התקהלות של 30 איש בבית כנסת.
אנשים מתחילים לאבד אמון במערכת.


אמיני לי - כל אחד ואחת במדינת ישראל היה מסכים לעשות הכל - אבל הכל, בשביל לקטוע את שרשרת ההדבקות,
לכל אחד כואב על כל חולה, ולכל אחד צורב על כל נפטר,
וכן - גם הפן הכלכלי תופס כאן במה נרחבת.

אבל כדי להאמין שמסכה עוזרת, וכדי להאמין למשרד הבריאות,
צריך אמון.

ומשרד הבריאות עמל יומם ולילה ללא הפסקה לאבד את האמון הזה.
כל אחד ואחת!!!!!!!
מה את אומרת...
 

korot

משתמש מקצוען
מכיוון והשאלה שלך נכונה - אתייחס אליה בצורה מעמיקה.
כי כן - חשבתי על הזו רבות.

כאשר אני מגיעה לישיבה עיסקית, ואני מעלה טענות כנגד עסקה כזו או אחרת,
דעתי אמורה להשמע, כי זה תפקידי, רק בגלל הסיבה הזו משלמים לי להגיע לפגישה.

אבל - כאשר אביע עמדה בנושא אחד! שמוכיח שאיני מבינה את העסקה לעומק,
מעתה - כל דעה שלי לא תשמע.
כי הרי כבר הוכחתי שאיני מבינה את עומקה של העסקה.

כאשר משרד הבריאות מקבל החלטות שאינן הגיוניות,
כמו למשל - התרת חופי ים עמוסים, התרת הפגנות של רבבות משתתפים,
ומנגד אוסר על התקהלות של 30 איש בבית כנסת.
אנשים מתחילים לאבד אמון במערכת.


אמיני לי - כל אחד ואחת במדינת ישראל היה מסכים לעשות הכל - אבל הכל, בשביל לקטוע את שרשרת ההדבקות,
לכל אחד כואב על כל חולה, ולכל אחד צורב על כל נפטר,
וכן - גם הפן הכלכלי תופס כאן במה נרחבת.

אבל כדי להאמין שמסכה עוזרת, וכדי להאמין למשרד הבריאות,
צריך אמון.

ומשרד הבריאות עמל יומם ולילה ללא הפסקה לאבד את האמון הזה.
אין מצב שיש בזה היגיון שהעובדות תומכות בו?
 

אשת_חבר

משתמש מקצוען
כמו למשל - התרת חופי ים עמוסים,
ספציפית מקצת בדיקה בנושא, חוף הים הוא מקום די בטוח להתקהלויות
מכיוון שריכוז המלחים הגבוה בים, הרוחות החזקות וקרינת השמש החזקה כמעט ולא מותירים מקום להדבקה ישירה.
אז זו לא השוואה נכונה לבית כנסת שהוא מקום סגור שהיושבים נמצאים בו זמן ארוך ובצפיפות.
לא שאני חלילה מזלזלת בבתי כנסת, אבל מבחינה מדעית אין מקום להשוואה.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
כמו כל אמירה כוללנית, גם האמירה הזו לא נכונה. לא לכל הציבור החרדי היה אמון התחילה, ולא כולו איבד.
לא הבנתי.
ברור שכציבור יש קצוות לכאן ולכן.
ממי שאני מכירה, ואנחנו לא שייכים לשום קהילה שרואה בקורונה עניין אידיאולוגי ובחבישת מסכה עברה, האמון מתפוגג לאט אבל בטוח.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
פרופ' לס לא מזלזל בחיי אדם?

הוא לא מסביר לנו שהמתים הם בכלל מבוגרים וחולים?
האם פרופ' לס הוא היחיד שמזלזל בהנחיות משה"ב?
מסתבר שלא.
וככה בדיוק עובדת דמוגוגיה והסחה מנקודת דיון.

לספר לך כמה אנשים אני מכירה אישית שנפטרו שם כי הפסיקו לנשום? כי לא היו מספיק מכונות הנשמה?
דווקא הוכח שמכונות הנשמה הן אלו שגרמו לבעיות לא מעטות.
אם מקישים מחו"ל לכאן [למרות שלכאורה בכל מקום הקורונה מתנהלת אחרת ותעדנה שכנתינו מהמזה"ת]
אז אחוזי התמותה ירדו כשהצלה סייעו לאנשים לקבל חמצן לבתים במקום להתפנות לבי"ח.

ובשבועיים האחרונים שמספר המתים מכפיל את עצמו ד' ישמור ויציל?
עדיין לא מתקרבים ל-10K מתים בחודש.
[חוץ ממה שעדיין לא ברור כמה מתו רק מקורונה וכמה ממחלות סופניות וגם מקורונה]
 

korot

משתמש מקצוען
אני ברמה האישית, כמי שחושב שצריך להיזהר הרבה יותר מהוראות משה"ב, אבדתי בהם אימון,
אולי בהשפעת תעמולה אולי לא,
ועם כל זה, זה לא ממעיט בעיני את החובה להיזהר.

לא מבין למה אצל הציבור הרחב זה שלוב זרוע, אבל זוהי המציאות.
ולכן תרומה לפגיעה באימון = תרומה לחוסר בזהירות = להפצת הנגיף המסוכן.
 

שרית קובל

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אלו לא טענות של זמן מגיפה, ועל סף אי ספיקה בבתי חולים.
אני לא רוצה להגיע ל'אי ספיקה בבתי חולים', אני רוצה להוריד את מספר החולים לאפס,
זו המטרה שלי, וזה הרצון שלי.
ואם נמשיך בהליך קבלת החלטות שאינו נכון, לא נצליח להגיע לשום מקום,
אבל גם באמצע קרב צריך לדעת לעצור - לחשוב - להתבונן
ולשנות כיוון.
אחרת אוי ואוי לנו.

ספציפית מקצת בדיקה בנושא, חוף הים הוא מקום די בטוח להתקהלויות
אז הפגנות, זה כן בסדר?
אין מצב שיש בזה היגיון שהעובדות תומכות בו?
כאשר תשובת משרד הבריאות - אין לנו אפשרות להתווכח עם החוק,
אז לא - אין בזה טיפת היגיון.

ואני לא כאן המטרה - ההוכחה היא השמירה ברחבי מדינת ישראל. זו התשובה האם יש אמון או לא.
 

אשת_חבר

משתמש מקצוען
דווקא הוכח שמכונות הנשמה הן אלו שגרמו לבעיות לא מעטות.
תספרי את זה למשל על הרב ווסטהיים שמכונת הנשמה יכלה להציל את חייו אבל בגלל מדיניות סדום של בית החולים במנצ'סטר קיבל מורפיום ואיבדנו את אחד מהגדולים שבדור.
אכן היו טעויות עם מכונות הנשמה, כך זה שבית חולים אמור להתמודד בזמן קצר עם כ"כ הרבה אנשים שהסטורציה יורדת בצורה מסכנת חיים ד' ישמור.
למרות שלכאורה בכל מקום הקורונה מתנהלת אחרת ותעדנה שכנתינו מהמזה"ת
עוד טענה מבית המדרש של פרופ' לס אבל נתונים קשים מאוד מאיראן שהיא גם במזרח התיכון מעידים אחרת.
עדיין לא מתקרבים ל-10K מתים בחודש.
[חוץ ממה שעדיין לא ברור כמה מתו רק מקורונה וכמה ממחלות סופניות וגם מקורונה]
ב"ה והלוואי שאף פעם לא יהיה. מכירה מספיק אנשים עם מחלות סופניות שאני עדיין רוצה אותם כאן לעוד כמה שנים או אפילו חודשים. (אני חושבת שזו גם דעת תורה בעניין)

שאלה אחרונה @מנוחהלה האם פגשת פעם אחד שהחלים מקורונה והיה במצב בינוני או קשה?
כי אני פגשתי כמה.. והתאור לא היה מלבב במיוחד.
מאחלת את זה לאירנים - לא לנו.
 

אשת_חבר

משתמש מקצוען
אז הפגנות, זה כן בסדר?
ודאי לא בסדר. (אם כי באוויר הפתוח התקהלויות בכל אופן יותר בטוחות)
אבל יש ביטוי באנגלית two wrongs don't make a right.
לא מכירה מקבילה בעברית.
זה שהם לא בסדר לא מתיר לנו להיות לא בסדר.
אדרבה, לתת כ"כ הרבה משקל ל"היתרים" המפוקפקים של משרד הבריאות זה לתת אמון במערכת, לא?
 

שרית קובל

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
ודאי לא בסדר. (אם כי באוויר הפתוח התקהלויות בכל אופן יותר בטוחות)
אבל יש ביטוי באנגלית two wrongs don't make a right.
לא מכירה מקבילה בעברית.
זה שהם לא בסדר לא מתיר לנו להיות לא בסדר.
אדרבה, לתת כ"כ הרבה משקל ל"היתרים" המפוקפקים של משרד הבריאות זה לתת אמון במערכת, לא?
הנה עוד תוספת להגברת האמון במשרד הבריאות

׳ערוץ 13׳: בקבוצת הוואטסאפ של חברי וועדת החוקה תקפו היום הח״כים את גמזו שמתחמק מדיוני הוועדה על תכנית הרמזור: ״מעדיף סיורים מצולמים על פני דיון אמיתי בתכנית, ובורח מפיקוח פרלמנטרי שדורש ממנו לתת תשובות ברורות״.


ולעצם שאלתך - כאשר אני מבינה שהליך קבלת החלטות אינו מגיע מתוך נקודת מבט 'איך עוצרים את שרשרת ההדבקות', אני מבינה שכאן נכנס משפטם של חכמים 'אם אין אני לי מי לי', מעתה אני חושבת מה נכון ומה לא נכון, מתייעצת, שואלת, ומקבלת החלטות.

אם מסכה עוצרת הדבקה - אעטה מסכה
אם התקהלות מסוכנת - לא אגיע למוקמות עם התקהלות.
כי זה אני, אבל כאשר האמון נאבד כל אחד ואחת פועל אחרת.
 

דודסטו

משתמש סופר מקצוען
אבל כדי להאמין שמסכה עוזרת, וכדי להאמין למשרד הבריאות,
צריך אמון.
למי שיודע לקרוא יש עשרות ואפילו מאוד מאמרים בקשר לקורונה ו99 אחוז מהם ממליצים על מכסות וריחוק חברתי כאמצעי מניעה

לדעתי מי שלא רוצה לשמוע למשרד הבריאות מוכטל עליו לברר לבד מה דיעה הרווחת וללכת לפי זה

לא לקפוץ על כל מציאה של מאמר בודד
 

שם שמי

משתמש מקצוען
באו נעשה את זה קצר
יש מישהי/ו שמתנגד ללבישת מסכות
למרות שמשרד הבריאות מחייב את זה??
לא צריכים בכלל בכלל!!!!!
לכולם כבר היה קורונה,
הדבר הזה מאחורינו ושלום על ישראל.
רק כשיש שוטר בשטח מומלץ לעטות מסכה עד שהוא עובר.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
למי שיודע לקרוא יש עשרות ואפילו מאוד מאמרים בקשר לקורונה ו99 אחוז מהם ממליצים על מכסות וריחוק חברתי כאמצעי מניעה

לדעתי מי שלא רוצה לשמוע למשרד הבריאות מוכטל עליו לברר לבד מה דיעה הרווחת וללכת לפי זה

לא לקפוץ על כל מציאה של מאמר בודד
ולכן נעטה מסכות לאו דווקא כי משרד הבריאות הקדוש אמר, אלא כי הוכח שמסכה עוזרת למנוע הדבקה, ולכן זו החובה שלנו.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
בגלל מדיניות סדום של בית החולים במנצ'סטר קיבל מורפיום ואיבדנו את אחד מהגדולים שבדור.
המדיניות נקבעה במיוחד לקורונה?
כך זה שבית חולים אמור להתמודד בזמן קצר עם כ"כ הרבה אנשים שהסטורציה יורדת בצורה מסכנת חיים ד' ישמור.
או שכך זה כשיש מחלה חדשה שלא מספיק מכירים אותה...

עוד טענה מבית המדרש של פרופ' לס אבל נתונים קשים מאוד מאיראן שהיא גם במזרח התיכון מעידים אחרת.
כאילו חוץ מפופ' לס אין אנשים עם משהו שיושב על הכתפיים?
מה קורה בירדן? מצרים? לבנון? הרש"פ?
נכון, מאיראן מגיעים נתונים קשים.
האם זה סותר שברובן המוחץ של מדינות המזה"ת לא היתה התפרצות?
או שהכי קל על כל דבר לקרקר יורם לס, יורם לס?

ב"ה והלוואי שאף פעם לא יהיה. מכירה מספיק אנשים עם מחלות סופניות שאני עדיין רוצה אותם כאן לעוד כמה שנים או אפילו חודשים. (אני חושבת שזו גם דעת תורה בעניין)
ברור שאין שום התר לרצוח אדם גם אם הוא נמצא במצב סופני.
אך מציגים לנו נתוני תמותה מסוימים.
האם זו תמותה שנגרמה רק מקורונה או שבכל שנה יש כאלו נתוני תמותה ממחלות שונות והשנה במקום שימותו מכל אותן מחלות, סיבת המוות היתה קורונה?
כלומר, האם היתה תמותה עודפת?

שאלה אחרונה @מנוחהלה האם פגשת פעם אחד שהחלים מקורונה והיה במצב בינוני או קשה?
כי אני פגשתי כמה.. והתאור לא היה מלבב במיוחד.
מכירה גם מכירה.
אכן התאוששות לא קלה ולא פשוטה.
ולכן מה?
לכן זה אומר שכל החלטות משה"ב בהגיון צרוף?
לכן זה סותר את העובדה שדיברו על תסריטי אימה שלא התממשו לבסוף ב"ה?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה