דיון למה אסור לפרסם כאן הצעות לעבודה בחינם?

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עלה פה אשכול ובו הצעת בארטר לעבודה ללא תשלום, כשהתמורה היא פרסום שם המאייר.

קודם כל, הדבר אסור על פי חוקי הפורום, והאשכול נמחק, לצערי, למרות שהתפתח בו דיון מעניין מאוד.
( תוספת עם קרדיט ל @yoyoBL - יוצא מהכלל הוא שיתופי פעולה בין יוצרים ביוזמות מענינות מעבר לסתם חשיפה.)

למה בפורום כאן אסור לפרסם עבודות בחינם?

2 סיבות:
1: במקרה והמציע הוא גוף מסחרי, הבארטר הזה לא עובד, לרוב. אין תרבות של לחפש את שם המאייר בגוגל. ובדרך כלל המציעים הם מקומונים בעיר בפריפריה, או משהו. לא עובד. (לא לקפוץ עם מקרים שהצליחו, יש גם זוכים בלוטו, זה לא סיבה לעזוב את התואר). ואם זה לא עובד, זה ניצול.

2: זה מוזיל את כל המקצוע, וגורם נזק רוחבי.
כי במקצוע האיור ישנה תפיסה כוללת, שאנחנו יודעים "טריקים". לוחצים פה לוחצים שם ויוצא משהו חמוד כזה. אין הבנה שזה תחום שמדממים בו שנים של השקעה. התפיסה הזאת יוצרת עול גדול על השוק כולו. רואים את זה מוחשית במשא ומתן מול לקוחות.




עם זאת, חייב לומר שיש צד שזה סבבה אפילו:
כל צייר צריך תיק עבודות. יש ציירים שיושבים שנה ויותר ללא הכנסה, כדי ליצור תיק עבודות מותאם למקום עבודה ספציפי.
יש טעם בתור מאייר מתחיל להבין את השוק ואת הכוחות. ואין טובים ללמד את הדבר הזה מלקוחות שמציעים עבודה שאתם רוצים להתמחות בה. אזי, אם אתה מאייר מתחיל ואין לך עבודה, וזה לא דבר שמפריע לך בחיים, יש צד שזה צעד הגיוני. (אל תעשו את זה ללא התייעצות עם מאייר\ת מנוסה).

עוד נקודה לרעת הדבר הזה, זה שמדיווחים וחוויות אישיות וכאלה שעוברות בין המאיירים, הלקוחות שמציעים את זה חשודים מיידית באופי בעייתי מנצל וקשוח. לא מכליל, אבל שמענו יותר מדי מקרים מקבילים, וזה מעורר חשד.

לא אומר שהדבר שגוי בכל מצב. יכולים להיות מקרים ספציפיים שההצעה כן כדאית למאייר ספציפי.

אנא דעתכם, אנשים ונשים מוכשרים עד לאימה.
 
נערך לאחרונה ב:

אלישבע גוהר

מאיירת דיגיטלית (לשעבר 'אילוסטרייטורית אחת')
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
אני חושבת שזה יוצר זילות כלפי המקצוע-
"רק תקשקשי משהו, זה לא חייב להיות מאוד מושקע, סך הכל רקע פשוט של רחוב, עם 3 דמויות, צביעה פשוטה!!"
זה לא עבודה רצינית, לא אמור לקחת הרבה זמן.."

בשביל אומנות משלמים, גם בשביל אומנות מתחילה,
צריך להבין שכמו שלא נצפה מקופאית לעבוד ב9 שקל לשעה, כך גם לא נצפה מצייר שישב, למד, השקיע, שילם הון על מחשב ולוח גרפי, ותוכנות, ולימודים- לעבוד באותו סכום.
ואני ראיתי כבר בפורום כאן הצעות שונות שבחישוב של זמן העבודה לצייר מתחיל מגיעות לכאלו סכומים.
וגם מצפים שלצייר הנ"ל יהיה תיק עבודות יפה ויהיה מקצועי, ושהעבודות לא יהיו מהלימודים.

אנחנו גם רוצים להתפרנס בכבוד, אומנות זה משהו יקר שעליו משלמים, זה לא סתם שירבוט, גם אם סגנון הציור נחשב קליל בציור מושקע הרבה מחשבה, תכנון סקיצות, מאמץ להפשיט דברים ולבנותם בצורה נכונה, פרספקטיבה, איפיון דמויות, תאורה וצבע, אפילו בחירת המברשות הדיגיטליות המתאימות. וזה עבודת מחשבת שאסור שערכה ירד בעיני הציבור.

וכשמישהו מציע עבודה בחינם או במחיר משפיל, הוא בעצם יורק בפרצוף לחלק ניכר מהמאיירים, כי ציירים מתחילים ומוכשרים מאוד נואשים לעבודה ואז מתפתים, הלקוח מבחינתו מקבל עבודה טובה ברוב הפעמים, יודע שיש מקום לשלם נמוך ולקבל תוצאה טובה, ואז ערך השוק יורד. וציירים מרגישים לחץ לתת הצעות מחיר נמוכות כי הרי יש עוד הרבה ציירים טובים שיציעו נמוך מהם.
וככה המחירים עלולים לרדת ולרדת, בעוד שהמאמץ שמושקע בעבודה נשאר אותו דבר.
(ואם תשאלו אותי המצב גם ככה לא טוב בשוק מבחינת מחירים, מאיירים בציבורים אחרים יכולים להרוויח הרבה יותר על אותה חתיכת עבודה)
ואם האווירה והזילות שהתופעה הזאת יוצרת תתאפשר בפלטפורמות כאלו, מה יהיה על הפרנסה של ציירים רבים וטובים? עד מתי מאיירים יעבדו בשכר מינימום?

אם צייר מעוניין לעבוד חינם לצורך אימון או צבירת תיק עבודות- הוא כבר ימצא אל מי לפנות לבד, ועדיף שזה לא יהיה דרך פורומים ציבוריים, כי הציבור קולט מזה מסר מוטעה לגבי ערכם של ציורים.
 

אלישבע גוהר

מאיירת דיגיטלית (לשעבר 'אילוסטרייטורית אחת')
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
לעניות דעתי צריך לנעוץ את הנושא הזה בראש הפרום, למען יראו ויחכימו.
 

טלי'ה

טלי'ה נחום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אני חושבת שהבעיה הזו נובעת מכמה סיבות. קודם כל בורות של הלקוחות קצה, אין להם מושג בעלויות הלימוד הציוד הזמן וכו. וחלק מזה לא רק בורות אלא באמת זלזול וזה עצמו נובע מ2 גישות בעיני

גישה שאומרת רגע אתה ג'וניור תבנה את עצמך מאפס ותבין את מקומך ושעדיף לך כרגע ששמך יצא ברחבי תבל מאשר שתביא לחם הביתה, בינתיים גם תתפרסם וגם תהיה רזה.

התפיסה הזו מקובלת בככ הרבה מקצועות! מכירה צלמים שמצלמים (כן גם מכאן) גלריה שבועית לאתרים בחינם רק כדי שיכירו את שמם. גם בהוראה יש את זה ובעצם בכל מקצוע מצפים ממך שלא תקבל כסף על הסטאז' או שתקבל מעט בהתאם לניסיון. בעיני זה בלתי נמנע לעבור את המסלול הזה אם מכוונים להיות שכיר (אפילו עצמאי אבל שמרוויח כמו שכיר, פחות מעשר אלף). וכיום אפילו מקופאית דורשים שיהיה לה ניסיון בעבודה והמלצות ולא רק תיק עבודות מפואר.

אני נחשפתי לאחרונה לגישה אחרת לחלוטין שטוענת שאם אתה ג'וניור בכלל לא כדאי להכנס לקלחת מול לקוחות בתדירות ובעוצמה מההתחלה. אלא עדיף לבנות הכנסות שקטות, להבין כמה זמן ומשאבים לוקח כל ציור והספקים, לתכנן את הזמן וכשמגיעים ללקוח להכניס אותו מיד לתהליך מאד ברור ומדוייק מהפניה להצעת מחיר לגביה וכו. ואז כבר מכירים את עצמינו, משאירים מרווח נשימה לכל עבודה אם מגיע לקוח נוסף במקביל וכו

אני חושבת שהרבה מאיירים מוותרים על המקצוע כי לא רוצים מיד לקפוץ למים או לעבוד במחיר נמוך ולאחר כמה זמן להעלות אותו ולהתמיה לקוחות או להתמודד עם כל הלחץ הזה. זה אומר שמשקיעים הון בציוד ובלימודים ומתייאשים בהשמה.

הצעת מחיר שכוללת שכר שעתי נמוך ממינימום לשעה (שעות העבודה שלקח לצייר) ומתעלמת מהפרשות מס (זה כסף לא של המאייר או של הלקוח) - זה לא בניה בעיני של ניסיון ותיק עבודות, זה הכרזה לפחות לעצמי שאני רוצה להשאיר את הציור כתחביב ולעבוד כפקיד. והראיה שהלקוחות דורשים דוגמאות - לא מהתיק עבודות אלא מלקוחות.

רק מה, זה נכון שצריך מוצר קטן בינוני גדול וכו ולספק קשת רחבה של מחירים כדי לשנע תלקוחות לעבור מהקל לכבד והעיקר לרכוש משהו. אז במקרה הזה מוכרים ציור בכמה עותקים (מוגבלים) וככה מוזילים מחירים. ככה לא מרוויחים פחות ממינימום לשעה והלקוח עדיין לא פושט את הרגל אם מעוניין להוציא מעט. ציור קאסטם שדורש לפנות את הזמן לגמריי לעמוד בדד ליינים ליצור ולתכנן ולבצע ציור חדש לא יכול להיות במחיר נמוך. צריך בעיני לצאת מהלך המחשבה של שכיר ולחשוב יותר כמו בעל עסק. צייר שכיר הוא צייר כזה שמאייר אבל לא מתעסק עם מכירות, יש צד נוסף שדואג לזה כמו עיתון בית דפוס וכדומה. זה כמו הסוכן המדובר בשרשור אחר. הצד הזה עושה את הכסף הגדול ונותן למאייר שכר של שכיר בין מינימום בין 100 לשעה או יותר. אבל יש תקרה למשכורת. זה נכון גם בתכנות ובעוד תחומים תמיד יש תקרה לשכר חודשי ובעל העסק הוא זה שמקבל את התשואה האמיתית אז לא עדיף להיות בעל העסק? לא צריך בשביל זה לפתוח בית דפוס. לכן אני כל הזמן אומרת שצריך להבין שאיור זה דבר אחד ולהיות איש עסקים זה דבר נוסף שמצריך לימוד תכנון והשקעה - יותר גדולה מההתמחות המקצועית באיור. אבל אז המשכורות נראות אחרת לגמריי. זה מצריך השקעה נכון אבל הרבה פחות השקעה מאשר לעבוד בחינם ואז במחיר רצפה ואז לאחר צבירת ניסיון בשכר מינימום ומתישהו אולי אולי להגיע לפסגת האיור שזה משכורת שלא תמיד מנכים ממנה מס (=אין איך לשרוד בישראל עם משכורת כזו)

בתור מנהלת עשיתי מאמץ שהעובדות לא יקבלו שכר מינימום אלא יותר (המאמץ האמיתי עשה בעל העסק אני פשוט דחפתי אותו לזה ולקחתי טיפה אחריות בגיוס משאבים לזה)

ולמה? כי מעסיק שמשלם שכר מינמום אומר לעובד שלו בצורה מאד ברורה: אתה שווה בעיני עוד פחות אבל זה מה שהמנימום בחוק מחייב אותי לשלם. ובתור מעסיק אם משדרים דבר כזה, העובד יתן מינימום גם. הוא לא יגיע למשמרות נוספות ב7 בבוקר כשאחרים הבריזו, הוא לא יצא מאוחר כשצריך לנקות לאירוע וכו וכו. כשבונים מערכת יחסים לא רוצים אף פעם לתת מינימום כדי לא לקבל בחזרה אותו דבר. ויש מאיירים שמציעים להם פחות מזה. גם אם זה מקובל תחשבו רגע אם זה מקובל עליכם. ולדעתי צריך לצאת מהראש של השכיר שמטלטלים אותו ועושים לו ומרוויחים עליו ומנצלים וכו (לא כל הלקוחות ככה חלילה אבל כולנו עברנו את החוויה בצורה זו או אחרת) ולהתחיל לחשוב כמו עסק לקחת תשליטה לידיים.. זה מה שיש לי לומר ('בקיצור נמרץ' כדרכי)

ותודה לאבימי שדואג לנו ופוקח עין שגם דברים שמקובלים וקורים בכל מקום לא רק למאיירים, אם זה מעורר אצל חלקנו הרגשה שזה לא מכבד, גם זה מסננים לנו. חן חן להנהלה.
 

שולמית באואר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אני חושבת שהבעיה הזו נובעת מכמה סיבות. קודם כל בורות של הלקוחות קצה, אין להם מושג בעלויות הלימוד הציוד הזמן וכו. וחלק מזה לא רק בורות אלא באמת זלזול וזה עצמו נובע מ2 גישות בעיני

גישה שאומרת רגע אתה ג'וניור תבנה את עצמך מאפס ותבין את מקומך ושעדיף לך כרגע ששמך יצא ברחבי תבל מאשר שתביא לחם הביתה, בינתיים גם תתפרסם וגם תהיה רזה.

התפיסה הזו מקובלת בככ הרבה מקצועות! מכירה צלמים שמצלמים (כן גם מכאן) גלריה שבועית לאתרים בחינם רק כדי שיכירו את שמם. גם בהוראה יש את זה ובעצם בכל מקצוע מצפים ממך שלא תקבל כסף על הסטאז' או שתקבל מעט בהתאם לניסיון. בעיני זה בלתי נמנע לעבור את המסלול הזה אם מכוונים להיות שכיר (אפילו עצמאי אבל שמרוויח כמו שכיר, פחות מעשר אלף). וכיום אפילו מקופאית דורשים שיהיה לה ניסיון בעבודה והמלצות ולא רק תיק עבודות מפואר.

אני נחשפתי לאחרונה לגישה אחרת לחלוטין שטוענת שאם אתה ג'וניור בכלל לא כדאי להכנס לקלחת מול לקוחות בתדירות ובעוצמה מההתחלה. אלא עדיף לבנות הכנסות שקטות, להבין כמה זמן ומשאבים לוקח כל ציור והספקים, לתכנן את הזמן וכשמגיעים ללקוח להכניס אותו מיד לתהליך מאד ברור ומדוייק מהפניה להצעת מחיר לגביה וכו. ואז כבר מכירים את עצמינו, משאירים מרווח נשימה לכל עבודה אם מגיע לקוח נוסף במקביל וכו

אני חושבת שהרבה מאיירים מוותרים על המקצוע כי לא רוצים מיד לקפוץ למים או לעבוד במחיר נמוך ולאחר כמה זמן להעלות אותו ולהתמיה לקוחות או להתמודד עם כל הלחץ הזה. זה אומר שמשקיעים הון בציוד ובלימודים ומתייאשים בהשמה.

הצעת מחיר שכוללת שכר שעתי נמוך ממינימום לשעה (שעות העבודה שלקח לצייר) ומתעלמת מהפרשות מס (זה כסף לא של המאייר או של הלקוח) - זה לא בניה בעיני של ניסיון ותיק עבודות, זה הכרזה לפחות לעצמי שאני רוצה להשאיר את הציור כתחביב ולעבוד כפקיד. והראיה שהלקוחות דורשים דוגמאות - לא מהתיק עבודות אלא מלקוחות.

רק מה, זה נכון שצריך מוצר קטן בינוני גדול וכו ולספק קשת רחבה של מחירים כדי לשנע תלקוחות לעבור מהקל לכבד והעיקר לרכוש משהו. אז במקרה הזה מוכרים ציור בכמה עותקים (מוגבלים) וככה מוזילים מחירים. ככה לא מרוויחים פחות ממינימום לשעה והלקוח עדיין לא פושט את הרגל אם מעוניין להוציא מעט. ציור קאסטם שדורש לפנות את הזמן לגמריי לעמוד בדד ליינים ליצור ולתכנן ולבצע ציור חדש לא יכול להיות במחיר נמוך. צריך בעיני לצאת מהלך המחשבה של שכיר ולחשוב יותר כמו בעל עסק. צייר שכיר הוא צייר כזה שמאייר אבל לא מתעסק עם מכירות, יש צד נוסף שדואג לזה כמו עיתון בית דפוס וכדומה. זה כמו הסוכן המדובר בשרשור אחר. הצד הזה עושה את הכסף הגדול ונותן למאייר שכר של שכיר בין מינימום בין 100 לשעה או יותר. אבל יש תקרה למשכורת. זה נכון גם בתכנות ובעוד תחומים תמיד יש תקרה לשכר חודשי ובעל העסק הוא זה שמקבל את התשואה האמיתית אז לא עדיף להיות בעל העסק? לא צריך בשביל זה לפתוח בית דפוס. לכן אני כל הזמן אומרת שצריך להבין שאיור זה דבר אחד ולהיות איש עסקים זה דבר נוסף שמצריך לימוד תכנון והשקעה - יותר גדולה מההתמחות המקצועית באיור. אבל אז המשכורות נראות אחרת לגמריי. זה מצריך השקעה נכון אבל הרבה פחות השקעה מאשר לעבוד בחינם ואז במחיר רצפה ואז לאחר צבירת ניסיון בשכר מינימום ומתישהו אולי אולי להגיע לפסגת האיור שזה משכורת שלא תמיד מנכים ממנה מס (=אין איך לשרוד בישראל עם משכורת כזו)

בתור מנהלת עשיתי מאמץ שהעובדות לא יקבלו שכר מינימום אלא יותר (המאמץ האמיתי עשה בעל העסק אני פשוט דחפתי אותו לזה ולקחתי טיפה אחריות בגיוס משאבים לזה)

ולמה? כי מעסיק שמשלם שכר מינמום אומר לעובד שלו בצורה מאד ברורה: אתה שווה בעיני עוד פחות אבל זה מה שהמנימום בחוק מחייב אותי לשלם. ובתור מעסיק אם משדרים דבר כזה, העובד יתן מינימום גם. הוא לא יגיע למשמרות נוספות ב7 בבוקר כשאחרים הבריזו, הוא לא יצא מאוחר כשצריך לנקות לאירוע וכו וכו. כשבונים מערכת יחסים לא רוצים אף פעם לתת מינימום כדי לא לקבל בחזרה אותו דבר. ויש מאיירים שמציעים להם פחות מזה. גם אם זה מקובל תחשבו רגע אם זה מקובל עליכם. ולדעתי צריך לצאת מהראש של השכיר שמטלטלים אותו ועושים לו ומרוויחים עליו ומנצלים וכו (לא כל הלקוחות ככה חלילה אבל כולנו עברנו את החוויה בצורה זו או אחרת) ולהתחיל לחשוב כמו עסק לקחת תשליטה לידיים.. זה מה שיש לי לומר ('בקיצור נמרץ' כדרכי)

ותודה לאבימי שדואג לנו ופוקח עין שגם דברים שמקובלים וקורים בכל מקום לא רק למאיירים, אם זה מעורר אצל חלקנו הרגשה שזה לא מכבד, גם זה מסננים לנו. חן חן להנהלה.
לא שמעתי על מורות או קופאיות שעובדות בחינם, שמעתי על בנות שבמהלך הלימודים- כחלק מהלימודים הולכות ללמד בבתי ספר, אבל סטאז' שלאחר הלימודים זה תמיד בשכר- מינימום אבל שכר.
 

דינה טוטיאן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אני רוצה לשתף תגובה של לקוחה
זו אחת שפרסמה כאן מודעת דרושים למאיירים (אם אני לא טועה מתחילים)
התחלנו משן ומתן וגליתי שהיא פונה בהודעה כללית לשלל המאיירות שפנו אליה (בסגנון מכירה פומבית),
היא הציבה את שלל הדרישות שלה מאיכות האיור והודיע שכל הממעיט במחיר יזכה לקבל את העבודה,
בת משפחה שלי שלחה לה מייל נזעם וזו הייתה התגובה שלה
אני מצרפת את דרישות הלקוחה ותגובתה לאחר פניה חריפה
מה דעתכם על כך?!

ההודעה הכללית
ביאור 2020-12-12 223446.jpg


והתגובה לאחר שהעירו לה
ביאור 2020-12-12 222720.jpg
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
@דינה טוטיאן
תודה לך.
יש דברים שמסבירים את עצמם כל כך טוב, שחבל להפריע להם.

העצה למתחילים\ות: מקרב הלב, אנא אל תתחילו להכנס לתחום אם אין לכם רקע, ואם הסיבה שלכם להכנס לרקע היא כלכלית. אנא, בתחינה. אם אתם כבר בתוך התחום, קבלו חוות דעת מקצועית מ5 מקורות מקצועיים שונים ובלתי תלויים כלל (לא משפחה, ללא קשרי מסחר אליכם, ורק אם עובדים ומכניסים כסף בפועל מהתחום), לגבי היכולות שלכם. האם היכולות שלכם יכולים להשתלב בשוק ובאיזה אופן. את הדברים החופפים שאמרו לכם קחו לתשומת לבכם, והתקדמו לפי זה.
 

טלי'ה

טלי'ה נחום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לא שמעתי על מורות או קופאיות שעובדות בחינם, שמעתי על בנות שבמהלך הלימודים- כחלק מהלימודים הולכות ללמד בבתי ספר, אבל סטאז' שלאחר הלימודים זה תמיד בשכר- מינימום אבל שכר.


זה שהסטאז בהוראה לא בחינם זה חדש מ15 שנים אחרונות. אני זוכרת כי חוקקו את זה לקראת היציאה שלי לסטאז בתור מורה לאנגלית. האם זה עזר? לא. אני עבדתי בזמנו בפחות ממינימום בתור מורה מתחילה בשלל מקומות, 18 שח לשעה. גם הוראה שזה המקצוע הכי מגוחך מבחינת תנאי עבודה קשים ושחיקה, גם שם רוצים ותק :). זה על משקל עבודות שעושים ללקוח בחינם, אם לא שלמו על זה מחיר מלא האם זה נחשב בכלל עבודה ללקוח? אולי נשלם ללקוחות שיקחו תציורים ונקבל בתמורה תוותק

לא אמרתי שקופאיות עובדות בחינם, אמרתי שגם שם דורשים ניסיון כדי להתקבל (וזה לא מניסיון אישי שלי אלא מחברות אבל זה דבר שקל מאד לברר)

אם מאייר הולך ללמוד מקצועות נוספים, או מוריד מחירים מתחת למינימום, בעיני זה תכנית שמובילה לעזיבה לפחות חלקית של המקצוע. אני הלכתי ללמוד אנימצית דמויות כי ראיתי ששוק המאיירים מוצף בטובים ומוכשרים ממני. בדיעבד מבינה תטעות להשקיע רק באיור ולא בתכנית עסקית.

לעשות כל עבודה מזדמנת במחירי רצפה עד שנהיים מוכרים בציבור, זו דרך אחת. עבדתי בהוראה במחירי רצפה ובסוף קיבלתי עבודה אמיתית לכמה שנים ולבסוף עבודת ניהול. אבל עד שהחזרתי את הקרן מהוצאה על הלימודים ... לא יכולה להגיד שזו דרך הכי נכונה ומשתלמת. זו הדרך שכולנו מכירים, של לצבור ניסיון במחיר מוזל ואז להתחיל לעשות כסף עם תקרה מסויימת. אני כבר עברתי את זה במקצוע אחד והספיק לי, אז לוקחת יעוץ עסקי כדי להתחיל אחרת. לא שוללת תדרך הזו למי שמתאים לו מוכר ואהוב רק מנסה לפתוח תראש שלא חייבים ככה. כי יש תקרה למשכורת הזו והיא מגיעה בעמל רב. אותו עמל עדיף להשקיע לדעתי בבניית עסק ולהרוויח בהתאם כשהמינימום במצב הכי גרוע בשנה הוא 200 אלף לג'וניורים. גילוי נאות אני לא מתפרנסת כרגע מאיור. אך עדיין מתפרנסת ממה שעבדתי בתור מנהלת אז מושג קטן בכלכלה יש לי. עדיף לקחת מושכות לידיים מאשר להעזר בסוכנים שונים בתי דפוס או להתלות בעבודות ומודעות מזדמנות. ולזה צריך תכנית של הכנסות שקטות ובמקביל עבודה מול לקוחות. אני לא חושבת שזה בושה לעשות חישוב מסלול מחדש, עשיתי בתפקיד הקודם כשהגעתי לשחיקה. עשיתי גם לאחרונה כשקיבלתי הצעות עבודה של 26 שח לציור ('פשוט, כמה דמויות ורקע, כי את מתחילה'). שאלתי את המורים היקרים כאן על תמחור ושיווק (תחת הודעה של תענה דחוף דחוף חח) וכל אחד נתן הכוונה לפי הבנתו (זמורה הזדעזע קשות מהצעת מחיר כזו וזה הפך לבדיחה קבועה. אמר לי להגיד ללקוח שאם זה ככ קל בעיניו למה הוא לא מצייר בעצמו. לא אמרתי כי זה לא תפקיד שלי לחנך לקוחות רק סירבתי כמובן כי אני לא במקום שלא מוכנה לקבל מחיר כזה) . הבנתי שאני מעדיפה לקבל חוות דעת של אנשי עסקים ולא מאיירים בלבד כדי לקבל זוית וגישה שונה שתתאים לי. בהצלחה לכולם ומה שתבחרו תעשו בראש מורם. חוש האיור הוא מתנת א-ל, מי שיש לו חוש זה צריך לדעת שזו מתנה שאין להרבה אנשים. מי שהולך ומפתח את החוש לרמה שזה לא רק חמוד אלא שווה כסף צריך לדרוש את זה בלי להתבלבל/להתנצל. גייסתי תרומות למוסדות חינוך בעשרות אלפים בלי להניד עפעף, אז על מוצר שהשקעתם זה אמור להיות קל יותר לדעתי. מגיע לכם הטוב ביותר ואל תוותרו או תתעלמו מהמתנה הזו. מקווה שאני לא רק מעצבנת, זה מרצון טוב שיהיה טוב. בע"ה.
 

שולמית באואר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
זה שהסטאז בהוראה לא בחינם זה חדש מ15 שנים אחרונות. אני זוכרת כי חוקקו את זה לקראת היציאה שלי לסטאז בתור מורה לאנגלית. האם זה עזר? לא. אני עבדתי בזמנו בפחות ממינימום בתור מורה מתחילה בשלל מקומות, 18 שח לשעה. גם הוראה שזה המקצוע הכי מגוחך מבחינת תנאי עבודה קשים ושחיקה, גם שם רוצים ותק :). זה על משקל עבודות שעושים ללקוח בחינם, אם לא שלמו על זה מחיר מלא האם זה נחשב בכלל עבודה ללקוח? אולי נשלם ללקוחות שיקחו תציורים ונקבל בתמורה תוותק

לא אמרתי שקופאיות עובדות בחינם, אמרתי שגם שם דורשים ניסיון כדי להתקבל (וזה לא מניסיון אישי שלי אלא מחברות אבל זה דבר שקל מאד לברר)

אם מאייר הולך ללמוד מקצועות נוספים, או מוריד מחירים מתחת למינימום, בעיני זה תכנית שמובילה לעזיבה לפחות חלקית של המקצוע. אני הלכתי ללמוד אנימצית דמויות כי ראיתי ששוק המאיירים מוצף בטובים ומוכשרים ממני. בדיעבד מבינה תטעות להשקיע רק באיור ולא בתכנית עסקית.

לעשות כל עבודה מזדמנת במחירי רצפה עד שנהיים מוכרים בציבור, זו דרך אחת. עבדתי בהוראה במחירי רצפה ובסוף קיבלתי עבודה אמיתית לכמה שנים ולבסוף עבודת ניהול. אבל עד שהחזרתי את הקרן מהוצאה על הלימודים ... לא יכולה להגיד שזו דרך הכי נכונה ומשתלמת. זו הדרך שכולנו מכירים, של לצבור ניסיון במחיר מוזל ואז להתחיל לעשות כסף עם תקרה מסויימת. אני כבר עברתי את זה במקצוע אחד והספיק לי, אז לוקחת יעוץ עסקי כדי להתחיל אחרת. לא שוללת תדרך הזו למי שמתאים לו מוכר ואהוב רק מנסה לפתוח תראש שלא חייבים ככה. כי יש תקרה למשכורת הזו והיא מגיעה בעמל רב. אותו עמל עדיף להשקיע לדעתי בבניית עסק ולהרוויח בהתאם כשהמינימום במצב הכי גרוע בשנה הוא 200 אלף לג'וניורים. גילוי נאות אני לא מתפרנסת כרגע מאיור. אך עדיין מתפרנסת ממה שעבדתי בתור מנהלת אז מושג קטן בכלכלה יש לי. עדיף לקחת מושכות לידיים מאשר להעזר בסוכנים שונים בתי דפוס או להתלות בעבודות ומודעות מזדמנות. ולזה צריך תכנית של הכנסות שקטות ובמקביל עבודה מול לקוחות. אני לא חושבת שזה בושה לעשות חישוב מסלול מחדש, עשיתי בתפקיד הקודם כשהגעתי לשחיקה. עשיתי גם לאחרונה כשקיבלתי הצעות עבודה של 26 שח לציור ('פשוט, כמה דמויות ורקע, כי את מתחילה'). שאלתי את המורים היקרים כאן על תמחור ושיווק (תחת הודעה של תענה דחוף דחוף חח) וכל אחד נתן הכוונה לפי הבנתו (זמורה הזדעזע קשות מהצעת מחיר כזו וזה הפך לבדיחה קבועה. אמר לי להגיד ללקוח שאם זה ככ קל בעיניו למה הוא לא מצייר בעצמו. לא אמרתי כי זה לא תפקיד שלי לחנך לקוחות רק סירבתי כמובן כי אני לא במקום שלא מוכנה לקבל מחיר כזה) . הבנתי שאני מעדיפה לקבל חוות דעת של אנשי עסקים ולא מאיירים בלבד כדי לקבל זוית וגישה שונה שתתאים לי. בהצלחה לכולם ומה שתבחרו תעשו בראש מורם. חוש האיור הוא מתנת א-ל, מי שיש לו חוש זה צריך לדעת שזו מתנה שאין להרבה אנשים. מי שהולך ומפתח את החוש לרמה שזה לא רק חמוד אלא שווה כסף צריך לדרוש את זה בלי להתבלבל/להתנצל. גייסתי תרומות למוסדות חינוך בעשרות אלפים בלי להניד עפעף, אז על מוצר שהשקעתם זה אמור להיות קל יותר לדעתי. מגיע לכם הטוב ביותר ואל תוותרו או תתעלמו מהמתנה הזו. מקווה שאני לא רק מעצבנת, זה מרצון טוב שיהיה טוב. בע"ה.

אני לא יודעת מה היה לפני 15 שנה... אבל אני נמצאת בשוק העבודה כ10 שנים ולא היה לי מקצוע ביד ולמרות זאת אף פעם לא עבדתי בשביל פחות משכר מינימום (למען האמת אף פעם לא הסכמתי גם לשכר מינימום אלא לפחות קצת מעל לפעמים הרבה יותר) ואני לא מכירה אף אחד שכן עבד בחינם.
 

ליפסקר

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
מסכים עם כל מה שנאמר כאן.
ומחזק את הדעה שאין שום מקום להרשות כאן לפרסם מודעות פרסום עבודה בחינם.
ובאמת מי שמחפש להתפרסם בחינם ימצא בקלות מקומות שינצלו את זה.
(אישית עבדתי במחירים זולים מאוד גם כדי להיכנס לשוק וגם כי היה לי פשוט כיף לצייר)
למדתי על בשרי שעבודה שלא משלמים לך עליה מספיק תגרום לך להרבה עצבים מיותרים.
כי תמיד לא מדובר רק בעבודה עצמה אלא גם בתיקונים ובאינסוף בקשות שונות, ואחרי שגם ככה לא משלמים לך מי יודע מה על הציורים, זה בכלל מתסכל.
 

avim10

משתמש מקצוען
לא שמעתי על מורות או קופאיות שעובדות בחינם, שמעתי על בנות שבמהלך הלימודים- כחלק מהלימודים הולכות ללמד בבתי ספר, אבל סטאז' שלאחר הלימודים זה תמיד בשכר- מינימום אבל שכר.
לגבי מורות, לא שמעת כי את לא "בפנים".
כל מורה מתחילה בחינוך החרדי, מתחילה במילויי מקום, ויודעת שהיא צריכה "לפתות" את המנהלת ב"התנדבויות" למיניהן. קרי כל מיני עבודות מהצד, מחוץ לשעות ההוראה נטו, בלי תמורה.
זה יכול להיות קישוטי קיר, תפירת תלבושות, הכנת מצגות, אימון מסיבות והצגות קטנות, ועוד כיד הדמיון הטובה.
וברוב המקומות שאני מכיר, זה גם לא נגמר כשהמורה מקבלת קביעות, כי "זה חלק מהתפקיד".
והמורות מבצעות, כי זה המחיר שמשלמים בשביל לקבל עבודה.
 

yoyoBL

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
הנושא הזה חוזר וצץ וצף, והדעה שלי לא השתנתה.

אני באמת לא מבין את האנטיות לעבודה תמורת פרסום.

העובדה הפשוטה היא כזאת -

כדי להצליח כצייר אתה צריך - אתה חייב! - שידעו שאתה קיים.
איך עושים את זה? דואגים שהעבודות שלנו יראו אור! אין דרך אחרת.
גם אם הרווח היחיד שלנו זה פרסום נטו.

אני שואל - מה רע?

מזווית הצייר:
אני יודע לצייר סביר ואני ממש רוצה לעבוד בתחום ולהכנס לשוק הציירים,
בפועל לא יצא לי לעבוד על פרויקט רציני, אולי אפילו לא יצא לי לעבוד על שום פרוייקט.
כל פוסט שרק עולה שמחפש צייר אני שולח התעניינות ורוצה להשתתף - בינתים לא מצליח לי.
אני מרגיש שיש לי הרבה לתת, אם רק יתנו לי צ'אנס אני יוכל להראות ללקוח (ולעצמי!) מה אני מסוגל!
זה כבר לא קשור לכסף, זה קשור להגשמה של חלום - ליצור עבודה בתחום ציור!

מזווית הלקוח:
אני אדם עם רעיון כלשהו,
אני חדש בעולם העסקים, ככל הנראה לעולם לא עבדתי עם צייר,
אני חושב שציור נחמד יכול ממש להקפיץ את העסק.
ברעיון היתי רוצה את הצייר ההכי טוב בעולם, אבל אני מבין שאני לא יכול להרשות לעצמי דבר שכזה.
הרעיון שלי טוב, אבל אני לא בטוח אם הוא רווחי, אולי אפילו אני עושה את זה ללא מטרות רווח.
אני אדם יצירתי ואנרגטי, אני רוצה להגשים את עצמי ואת הרעיונות שלי.
אני מבין שאם אני נמצא במצב כזה, ייתכן מאוד שיש צייר שגם נמצא במצב כזה.

אני שואל - מה רע?

רוב העבודות שמציעות עבודה תמורת פרסום באות מלקוחות שהן עצמן בתחילת דרכן או שהן בלי משאבים בכלל.
אחרת ברור שהיו מציעים שכר!

שיהיה ברור - כולם יודעים, והלקוחות יותר מכולם, שכדי לקבל מוצר איכותי צריך לשלם.

ולכן הטענה שהשוק נפגע מכך שצייר לוקח עבודה בחינם היא לדעתי פשוט לא נכונה.

אני יודע בוודאות על כל מיני פלטפורמות שמציעות את זה על בסיס קבוע,
הם קוראים לזה שיתוף פעולה, לרוב גם הלקוח וגם מציע השירות בתחילת דרכם, והם עושים את זה נטו למטרות קידום.

אני שואל - מה רע?

אני כותב את כל זה בשביל הציירים המתחילים שמבינים על מה אני מדבר,
ואולי מרגישים תסכול מכך שהם מתקשים לפרוץ,
ומרגישים עוד יותר מתוסכלים כשאומרים להם לא לקחת עבודות מסויימות בגלל שזה " לא משתלם".

אני גם היתי צייר מתחיל,
ותנו לי להיות הכי ברור שיש :

החלום שלי היה (והינו) להצליח כצייר.
הבנתי טוב מאוד שזה הרבה מאוד רצון השם והשגחה פרטית,
ובמקביל הבנתי טוב מאוד שאני צריך לתת את ההשתדלות המקסימלית שלי.

החלום שלי היה (והינו) להצליח כצייר.
והיתי (והנני) מוכן לקרוע רקיע ושחקים כדי לגרם לזה לקרות.

בנימה אופטימית זו,
הצלחה לכולם וחג שמח! :)
 

חגית קרמר

בניית אתרים ברמה בינלאומית
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
מי שמאמין ביכולות שלו - יצליח גם כמתחיל.
לא רואה סיבה או הצדקה לעבוד בחינם, תיק עבודות אפשר לשבח עם עבודות במחיר מוזל ביוזמת היוצר.
ממליצה לבחור אנשים או גופים משמעותיים, לייצר להם עבודות בהוזלה - כך לעבודה יש ערך פרסומי גבוה.

הבעיה מתחילה מערך עצמי נמוך, וממחשבה שלא מגיע כסף תמורת העבודה. במיוחד אצל המתחילים.
את המקום העדין והבלתי מעובד הזה - יש אנשים שמנצלים.

כל מפרסמי העבודה שמחפשים מישהו שייתן הצעת מחיר זולה - טועים בגדול.
כשצריך עבודה בזול - יש דרך לפרסם את זה, ואכן מקבלים עבודה בוסרית.
אבל כשמחפשים עבודה מקצועית - זה פשוט זלזול באינטלגנציה האנושית לסנן לפי מחיר.

לפני שלומדים לצייר / לאייר / לעצב / לבנות אתרים
צריך להכיר בערך העצמי + בערך האובייקטיבי של העבודה שמסוגלים לתת.
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
לא רואה סיבה או הצדקה לעבוד בחינם, תיק עבודות אפשר לשבח עם עבודות במחיר מוזל ביוזמת היוצר.
ממליצה לבחור אנשים או גופים משמעותיים, לייצר להם עבודות בהוזלה - כך לעבודה יש ערך פרסומי גבוה.
מסכימה לגמרי.
אמנם לא מתחום הציור, אבל את תיק העבודות הראשוני שלי בניתי מעבודות שעשיתי בחינם לקרובי משפחה- ביוזמתי. (נגיד אם קרובי משפחה חגגו בר מצווה- הצעתי להם לערוך קליפ בתור מתנה לאירוע)
ככה גם שימחתי אנשים שקרובים אלי, וגם היו לי עבודות להציג.
בהמשך זה סיפק את מי שרצה לעבוד איתי וביקש לראות דוגמאות.
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
@אבימי קבל נא את הערכתי כאורח.
לענ"ד עליך להעביר 'קורס ניהול פורום' לחבריך שם, המתרווחים על כורסאות המנהלים...

ותרשו לי להוסיף משפט לגופו של אשכול, למרות שאני משויך לתחום אחר, כיון שיש ביניהם הקבלה מאד מהותית:

הפרסומת אינה מסתכמת בכך שקוראי חינמון איקס ידעו שאת/ה צייר/ת, ואפילו לא רק בזה שהם יתרשמו מיופי העבודה.
חלק משמעותי מאד הוא הרושם שיצרת על אלו שעבדת איתם - כי הם בעצם המפרסמים שלך כאשר לקוחות פוטנציאליים יתעניינו אצלם אודותיך [, וזאת ללא קשר לשאלה אם קיבלת תמורה].

מנסיוני - ככל שאת/ה מציב/ה גבולות ברורים, בדיבור נעים ומכובד, אך החלטי ובלתי מתנצל, כך יעריכו יותר את המקצועיות שלך.
במקביל להצבת דרישות הגיוניות, והתפשרות על מה שאפשרי מבחינתכם, צריך לעמוד על מה שמבחינתכם אינו ניתן לשינוי.
יש לשדר תחושת 'אני ברוך ה' מתקדם בדרכי! מתאים לכם ליהנות מפרי עמלי בסכומים / לוחות זמנים / תנאים המתאימים לי? נהדר, שנינו נהנה. לא מתאים לכם? מאחל לכם הרבה הצלחה בהמשך הדרך!'

תנו תחושה שהתוצר שלכם שווה!
 

טלי'ה

טלי'ה נחום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
הנושא הזה חוזר וצץ וצף, והדעה שלי לא השתנתה.

אני באמת לא מבין את האנטיות לעבודה תמורת פרסום.

העובדה הפשוטה היא כזאת -

כדי להצליח כצייר אתה צריך - אתה חייב! - שידעו שאתה קיים.
איך עושים את זה? דואגים שהעבודות שלנו יראו אור! אין דרך אחרת.
גם אם הרווח היחיד שלנו זה פרסום נטו.

אני שואל - מה רע?

מזווית הצייר:
אני יודע לצייר סביר ואני ממש רוצה לעבוד בתחום ולהכנס לשוק הציירים,
בפועל לא יצא לי לעבוד על פרויקט רציני, אולי אפילו לא יצא לי לעבוד על שום פרוייקט.
כל פוסט שרק עולה שמחפש צייר אני שולח התעניינות ורוצה להשתתף - בינתים לא מצליח לי.
אני מרגיש שיש לי הרבה לתת, אם רק יתנו לי צ'אנס אני יוכל להראות ללקוח (ולעצמי!) מה אני מסוגל!
זה כבר לא קשור לכסף, זה קשור להגשמה של חלום - ליצור עבודה בתחום ציור!

מזווית הלקוח:
אני אדם עם רעיון כלשהו,
אני חדש בעולם העסקים, ככל הנראה לעולם לא עבדתי עם צייר,
אני חושב שציור נחמד יכול ממש להקפיץ את העסק.
ברעיון היתי רוצה את הצייר ההכי טוב בעולם, אבל אני מבין שאני לא יכול להרשות לעצמי דבר שכזה.
הרעיון שלי טוב, אבל אני לא בטוח אם הוא רווחי, אולי אפילו אני עושה את זה ללא מטרות רווח.
אני אדם יצירתי ואנרגטי, אני רוצה להגשים את עצמי ואת הרעיונות שלי.
אני מבין שאם אני נמצא במצב כזה, ייתכן מאוד שיש צייר שגם נמצא במצב כזה.

אני שואל - מה רע?

רוב העבודות שמציעות עבודה תמורת פרסום באות מלקוחות שהן עצמן בתחילת דרכן או שהן בלי משאבים בכלל.
אחרת ברור שהיו מציעים שכר!

שיהיה ברור - כולם יודעים, והלקוחות יותר מכולם, שכדי לקבל מוצר איכותי צריך לשלם.

ולכן הטענה שהשוק נפגע מכך שצייר לוקח עבודה בחינם היא לדעתי פשוט לא נכונה.

אני יודע בוודאות על כל מיני פלטפורמות שמציעות את זה על בסיס קבוע,
הם קוראים לזה שיתוף פעולה, לרוב גם הלקוח וגם מציע השירות בתחילת דרכם, והם עושים את זה נטו למטרות קידום.

אני שואל - מה רע?

אני כותב את כל זה בשביל הציירים המתחילים שמבינים על מה אני מדבר,
ואולי מרגישים תסכול מכך שהם מתקשים לפרוץ,
ומרגישים עוד יותר מתוסכלים כשאומרים להם לא לקחת עבודות מסויימות בגלל שזה " לא משתלם".

אני גם היתי צייר מתחיל,
ותנו לי להיות הכי ברור שיש :

החלום שלי היה (והינו) להצליח כצייר.
הבנתי טוב מאוד שזה הרבה מאוד רצון השם והשגחה פרטית,
ובמקביל הבנתי טוב מאוד שאני צריך לתת את ההשתדלות המקסימלית שלי.

החלום שלי היה (והינו) להצליח כצייר.
והיתי (והנני) מוכן לקרוע רקיע ושחקים כדי לגרם לזה לקרות.

בנימה אופטימית זו,
הצלחה לכולם וחג שמח! :)

אני חושבת שאתה מפספס דבר מאד מהותי.. מה שמתאים לך לאו דווקא יתאים לכל אחד. יש הרבה מאיירים שאפילו לא מנסים להכנס לשוק כי העמידה עצמה מול הלקוח מרתיעה אותם.

אני אומרת - למה להתחיל בזה? מאייר שלא יודע כמה זמן לוקח לו לבצע כל עבודה, לא יודע במילא לתמחר כמו שצריך או להציב דד ליין הגיוני, חושש משינויים שיבקש הלקוח שלעיתים השינויים הם לחיצה של כפתור לעיתים זה לצייר מחדש

בעיני זה תוהו להתחיל לקפוץ למים לפני שטיפה מתכננים תהליך רכישה ברור ללקוח. ובגלל שזה תוהו יש כאלה שיגידו וואו העיקר להתחיל לעבוד וככה לומדים, עושים טעויות מחכימים ומנסחים אחרכ חוזה ברור יותר וכו. אני יכולה להגיד באופן חד משמעי ואולי צריך שגם ההנהלה תהיה מודעת. לפחות 80 אחוז ממשלמי הקורסים כאן (לא רק באיור) נופלים בהשמה ואפילו לא מתחילים/מנסים לעבוד כי לא מספיק ברור להם איך ומה וניסוי ותהיה לא שייך לכולם. פרוג לא מבטיחים השמה אלא מקצוע ואת זה הם נותנים מצויין. אבל צריך להבין גם את הקושי של מאייר מתחיל (זה קורה גם באקדמיה ובכל תחום) להכנס לעבודה ללא תכנית ומה שיוצא אני מרוצה העיקר להשתפשף, מרוויחים ניסיון הן באיור הן ביחסי אנוש. יש אנשים שחוששים ולא רוצים להשחק מעבודה בחינם. לעיתים לקוחות שרוצים חינם מעיקים בעוד אופנים. ולדעתי יש מקום להציע למי שרוצה לקבל הכוונה נוספת בתשלום וסיוע בהשמה/שיווק וכו כי לדעתי יש כאן קורס כזה ולהגיד מראש שיש הבדל עצום בין ללמוד מקצוע לבין להתחיל לעבוד בו

אני גם רוצה להיות המאיירת הכי טובה ולתת ללקוח שלי את ההרגשה שהוא לא מתפשר על כלום ומקבל מוצר שלם בתהליך מאד ברור מהפרסום לחיוך של המוצר הסופי שצריך להיות יוצר טוב ממה שהוא דמיין שאפשרי. לכן חשוב לי ללמוד את זה ולא לאלתר וללמוד מטעויות בלי תכנית ולקוות שאולי אצליח לפרוץ. ללקוח לא נעים להיות במצב שלא ברור לו מה קורה, מה בכלל המוצר שמציעים לו לפי מה מתמחרים כמה זמן יקח וכו

כמה באמת מצליחים ככה לעומת האחוזים שלמדו והשקיעו וכו? אומרים שבקרב מגע מנצח לא מי שהכי חזק ומתמרן אלא מי שיש לו חוסן הכי גדול שמסוגל לחטוף הכי הרבה ועדיין לעמוד ולהגיב..(סליחה על הדוגמא הגרפית אבא שלי מורה לאומנויות לחימה) אז זה נכון שצריך לפתח חוסן להיות מסוגל לקבל דחיות אני מסכימה עם זה. אבל יש כאלה שאין להם מספיק ביטחון עצמי לצלול למים, האם הם לא יצליחו אחרת? להם לדעתי עדיף שיטה שונה מלכתחילה לעשות את הטעויות בעצמם, עדיף ללמוד מאחרים שטעו ולא לעשות כל הטעויות לבד וצריך בעיני באמת להבין שציור זה מקצוע בפני עצמו ושירות לקוחות/שיווק זה מקצוע נוסף. וככל שמבינים זאת מהר יותר ומשקיעים בהתאם ובונים תכנית ככה יש יותר סיכוי גם להכנס לשוק בצורה נעימה פחות מלחיצה או מאכזבת וגם מצד שני והוא העיקר לא לגרד את העשר אלף כל חודש אלא להרוויח יותר.

מצרפת דוגמא ממישהי ישראלית שעבדה על 40 ספרונים לקריאה לפני השינה. היא לא ציירה או כתבה בעצמה היא הזמינה מפייבר וכדומה ממאייר הודי במעט כסף היא רק התעסקה עם השיווק. המאייר הרוויח מעט כסף וזה היה חד פעמי. כשאני אומרת מעט אתם יכולים רק לדמיין כמה. היא אחרי עשר שנים עדיין מרוויחה מזה הכנסה שקטה של עשרות אלפים כל חודש על מוצר שעוחה 2 דולר ונמכר במלא עותקים.. מה עדיף להיות המאייר (הוא אגב מפורסם עכשיו ומרוויח אותו דבר) או המשווק? מי מרוויח את הכסף הגדול ומקבל הכנסה שקטה בלי לקחת סיכונים מיותרים? אז אם עובדים על תיק עבודות מלוטש כדי להעמד מול הלקוח וכו, למה לא לקבל הכוונה איך אפשר לעשות מהתיק מוצר במקום לירות לכל הכיוונים לצייר הכל מהכל לכל עבודה חינמית מזדמנת.. זה גם עוזר להכנס בצורה מסודרת לעבודה מול לקוח לתת לו תהליך רכישה מאד ברטר אבל זה עוזר לא להגיע לתקרה עם המשכורת וכל שנה להרוויח הרבה יותר


יש אינסוף שיטות להרוויח מאיור. לדעתי לא כדאי לנסות לבד בניסוי ותהיה אלא לחפש הכוונה מאנשים שהצליחו להגיע למשכורות של מעסיק ולא של שכיר איך הם עשו את זה ומה אפשר ללמוד מהם. ולאו דווקא ללמוד רק ממאיירים. צריך לדעת שהשיטה הזו של להתחיל בחינם ולראות בתהליך ארוך מה לא עובד ולחכות לפריצת הדרך ולהיות גם חינני ומסביר פנים כדי שתהיה חווית משתמש טובה (זה לא חוויה טובה בעיני כשתהליך ערטילאי, זה מבריח לקוחות).. זה בעיני מאמץ אדיר אבל גם סוג של מזל לעבוד בצורה לא מסודרת ולהצליח. ומזל זה לא משהו שאפשר ללמד. וזה גם שיטה שמצליחה רק ל20 אחוז במקרה הטוב ולרבים אין תחוסן הנפשי להשקיע בלי סוף ולקוות לטוב. ועוד והוא העיקר יש לזה תקרה, כמה כבר אפשר להרוויח אם מבססים הכנסות נטו על הזמנות.

לסיום אני יגיד משהו נפלא שאמרה לי מי שרשמה אותי חקורס איור בפרוג בשיחת יעוץ. אני לא זוכרת את שמה. אמרתי לה שהרבה תחומים ומקצועות עוברים אוטמציה. פורטרייט דיגיטלי למשל יש אפליקציות שעושות את זה נהדר. למה להשקיע בתחום שאולי יעבור בקרוב מהעולם. לקוחות מודעים שיש כזה דבר פייבר ואתרים נוספים למה להם לשלם מחיר גבוה יותר. אז היא אמרה לי דבר נהדר. היא אמרה שהמחשב יכול לבצע דברים טוב יותר וגם אנשים אחרים עם ניסיון וכו. אבל את הרעיון של המאייר זה אף אחד לא יכול להחליף או לקחת, בין המחשב בין מוכשרים מהמאייר. וזה בעיני המפתח להבנת הצלחה בכל תחום. אם לקוח פונה אליך כי אתה הכי זול והכי זמין או בקצה השני הכי טוב - זה אומר שאפשר להחליף אותך במישהו מוכשר יותר זול יותר או זמין יותר. זה לא תכנית עסקית ואי אפשר עם זה להגיע רחוק, לפחות לא רוב האנשים.

אבל אם לקוח פונה אליך כי אתה מציע לו מוצר מאד מדוייק ברור ונבדל המחיר יהיה שונה וכל התהליך כי הוא רוצה את המוצר שלך דווקא. וזה השיעור הראשון שקיבלתי כאן. אז תחשבו טיפה מי אתם ומה אתם מציעים שאין לאף אחד ואם קשה לכם להגיע לזה לבד לזה יש יעוץ עסקי... סורי על הפולמוס אני פשוט נחשפת לשלל בעלי מקצוע מוכשרים שהחסימה שלהם זה להתחיל לעבוד בכל מחיר ובעל תנאי וזה לטעמי התשובה. אפשר מי שיותר קל לו ללכת בשיטה שהצעת אבל לדעתי היא קשה יותר ויעילה פחות.
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
לגמרי מסכימה שעיקר הפרסום הוא בעצם ההתנהלות שלך מול הלקוח.
כי הלקוח הזה הוא לקוח חוזר בפוטנציאל, ויש לו גם כל מיני חברים בתחום שגם הם לקוחות בפוטנציאל.
ולכן לדעתי חשוב מאוד להתנהל נכון מול הלקוח בעניין של מחיר הגיוני, ובשאר העניינים.
(מניסיון, רוב הלקוחות שלי, והטובים שבהם, הם לקוחות חוזרים/ חברים של לקוחות חוזרים)

עוד משהו, שגם הוא כבר נאמר-
לקוח שלא משלם, בדרך כלל הוא גם לא נחמד. וגם לא כיף לעבוד איתו.
בוא נגיד שגם אם לא הייתי צריכה בכלל כסף (בוא נגיד אמרתי), הייתי מסננת לקוח שמבקש מחיר רצפה.
רק בגלל החוויה שבדרך כלל עוברים עם כאלו לקוחות.

נקודה נוספת, שנכונה לפחות לגביי-
בעד מחיר נמוך מידי, אתה לא יכול לתת מעצמך את המיטב.
אתה חייב לקבל סכום שיצדיק איכשהו את המאמץ שלך,
ולא סכום שיגרום לך לחפף ו"העיקר לסיים עם העבודה הלא מתגמלת הזאת"
בפרט אם אתה רואה את הציור הזה כפרסומת, הציור אמור להיות הכי טוב שאתה יכול.

ואחרי כל זה,
מצטרפת לדברי אבימי - חבר'ה, אין פרנסה בתחום, למי שלא חי את זה מהבוקר עד הלילה.
לכן אם אתם הולכים ללמוד ציור כי אמרו לכם שזאת פרנסה קלה ושוק מתפתח - עזבו. לכו ללמוד דיקור סיני או משהו.
 
נערך לאחרונה ב:

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
רוב העבודות שמציעות עבודה תמורת פרסום באות מלקוחות שהן עצמן בתחילת דרכן או שהן בלי משאבים בכלל.
אחרת ברור שהיו מציעים שכר!
לא תמיד נכון.
ומה עם אלו שמציעים שכר נורא נמוך? אלה הרבה פעמים שועלים וותיקים בעולם העסקים.

ולכן הטענה שהשוק נפגע מכך שצייר לוקח עבודה בחינם היא לדעתי פשוט לא נכונה.
פה אתה צודק. השוק לא נפגע.
אנחנו רק מנסים לעזור לציירים יותר מתחילים.
 

נתנאל Art

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
למנהלי פורום המאיירים (@אבימי וכו') ופרוג בכלל, יעשה רק טוב אם תוכלו להשיק סדנא לבנייית עסק למאיירים כולל הדרכה מפורטת וספציפית לכניסה לשוק הזה (וכמובן אפשר גם לשלב אותו כחלק אינטגרלי מקורס איור), ככה נחסוך הרבה כאב ראש משלל הזועמים הנ"ל.
ועוד דבר אחד למי שהצביע בעד- אתה צודק!,
אבל מה לעשות- בכביש(של העסק) עדיף להיות חכם.
מה שאומר שלפעמים אפשר להיות צודק לעומת כל המצפצפים, ולקחת עבודות בזול או פחות מכך, כי איך אני יתקדם וכו' אבל בדרך כלל עדיף להיות חכם ולהקשיב לאלה שעשו קילומטר אחד או שניים בתחום (בכל תחום שהוא) שהם עוד יותר חכמים, ובעצם למצוא את שביל הזהב שיחבר בין ה"צודק" ל"חכם". (אולי סדנא תעזור?)
ולמי שהצביע נגד-
מניסיוני אני יכול לומר, שהמציאות היא שבכדי להגיע לקומה 100 צריך להתחיל מקומת קרקע (נמוך נמוך...) וכל מי שחושב שאם הוא יאדיר את עצמו ישר מהתחלה כך תעלה קרנו בעיני הלקוח, אז גם הוא צודק!, אבל כמה לקוחות כאלה יש...
לכן אפשר בהחלט להבין את מי שפוסע לבדו בשוק חדש (בכל שוק!) שהוא מוכן לעבוד במחיר מצחיק עד להתפקע, תכלס' חוץ מלהשתפשף הוא רוצה גם את הפרנסה לא? ובדרך כלל הרצון הזה הוא דחוף.
בכל אופן צודקים המקצוענים כאן שבמה ציבורית (ומכובדת) כמו של פרוג, לא יכולה להכיל דבר כזה בפומבי מכיון שזה מוזיל את כל הערך המקצועי של השוק, צריך לייצר סטטוס קוו ותנאי סף בתחום הזה כדי שלקוח שיפנה לשוק הזה יידע את כללי המשחק הבסיסיים (מישהו אמר סדנא?)...
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
למנהלי פורום המאיירים (@אבימי וכו') ופרוג בכלל, יעשה רק טוב אם תוכלו להשיק סדנא לבנייית עסק למאיירים כולל הדרכה מפורטת וספציפית לכניסה לשוק הזה (וכמובן אפשר גם לשלב אותו כחלק אינטגרלי מקורס איור), ככה נחסוך הרבה כאב ראש משלל הזועמים הנ"ל.
...
(מישהו אמר סדנא?)...
זה רעיון נחמד מאוד, הבעיה בו שקשה מאוד מאוד ללמד אותו.
החיים, במקרה הזה, מלמדים אותך יותר מכל מורה (אוי זה נשמע זוועת עולמים של קלישאה. אבל אין לי משהו אחר).
תנסה להשיג את הספר של חיים בניסטי "איך לעצב לוגו מנצח", הוא מרכז שם ידע רב בהתנהלות מול לקוח.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה