SEO למבינים בקידום - מה רושמים על התמונות

שקדיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
D I G I T A L
כשאני מכניסה תמונה לאתר הוא נותן לי הרבה אופציות
איך לקרוא לתמונה בשם ואיך לתאר אותה ואיך לפרט יותר וכו'
איזה שורות הכי חשובות?
מה באמת עדיף לקרוא לתמונה ולתאר אותה
האם במילות המפתח של האתר או בשם של המאמר או אולי בצורה אחרת
אשמח לשמוע
‏‏לכידה.JPG
 

shalom-m

משתמש פעיל
פרסום וקופי
D I G I T A L
בטקסט האלטרנטיבי לכתוב תיאור של התמונה וניתן לשלב בתיאור מילת מפתח הקשורה לדף בו נמצאת התמונה
 

UU

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
הכי חשוב זה טקסט אלטרנטיבי - הוא מה שמוקרא כאשר יש קורה מסך לעיוורים, ואליו גוגל מתייחס בעיקר.
חשוב לשים שם תיאור של התמונה ולא סתם את כותרת העמוד.
בתמונות שהם בעיקר רקע וכדומה - אפשר להשאיר ריק
לגבי הכותרת - מה שכתוב שם יוצג במעבר עכבר על התמונה, אפשר להשאיר ריק, מומלץ לשים מילה או שתיים של תיאור כללי
בהצלחה!
 

הבוס הגדול

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
מהנסיון שלי, אין שום ערך למה שאתה מכניס כאן,
למעשה זה לא עושה כלום (תוכל לראות ע"י ריחוף או הורדה),
רק באלמנטור פרו יש מקום להכניס שם לתמונה.
אשמח להחכים עוד.
 

חנה 1

משתמש פעיל
D I G I T A L
מהנסיון שלי, אין שום ערך למה שאתה מכניס כאן,
למעשה זה לא עושה כלום (תוכל לראות ע"י ריחוף או הורדה),
רק באלמנטור פרו יש מקום להכניס שם לתמונה.
אשמח להחכים עוד.
לא מדוייק. זה תלוי איך התמונה נשלפת. הדרך הנכונה כששולפים תמונה (בתגית img) היא להוסיף לה גם את הטקסט האלטרנטיבי עבור קוראי מסך או למקרים שהתמונה לא נטענת משום מה, ואז הדפדפן מציג את הטקסט האלטרנטיבי. בכל מקרה הטקסט הזה צריך להיות בתוך alt של HTML.

אם התבנית שבה משתמשים/הקוד ששולף את התמונה אכן מכניס את אלט או לא - זה תלוי בקוד. לפעמים בקוד נשלף לאלט דווקא מה שהוזן בשם התמונה, או שלא נשלף בכלל למרות שהוזן.
 

תמי שלזינגר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
D I G I T A L
היי
מצטרפת לשאלה
(לא כ"כ הבנתי מהתשובות כאן...)
פעם שמעתי באיזה הרצאה, שכל תמונה שמעלים לרשת (אתר, פורום וכדומה)
כדאי לרשום שם עם מילות מפתח שאנשים יכולים לחפש...
ולכתוב הכל בלי רווח, אלא מקף תחתון.
זה נכון?
ואת זה לכתוב בכותרת, בכיתוב או בתיאור?
 

חנה 1

משתמש פעיל
D I G I T A L
אסביר קצת את מה שכתבתי.
זה שמעלים תמונה למערכת של וורדפרס זה נחמד. גם זה שנותנים לתמונה מאפייני שם, תיאור או אלט (טקסט אלטרנטיבי) - זה גם נחמד. כל זמן שהתמונה לא מופיעה באתר - אין לזה שום משמעות.

איך התמונה מופיעה באתר, מבחינת המאפיינים שאיתם היא מופיעה - זה תלוי בקוד ששולף אותה. זה יכול להיות הקוד של התבנית, התוסף, או כל קוד אחר ששולף את התמונות שמוזנות בתוכן.

בקוד אפשר לשלוף תמונה כרקע, ואז היא מגיעה בלי שום מאפיינים, ואפשר כתגית תמונה (תגית img). כשמשתמשים בתגית הזו, צריך להגדיר אותה עם מאפיינים, במיוחד המאפיין של alt. העניין הוא שלא תמיד מפתחים של תבניות או תוספים מקפידים לשלוף לתמונה את המאפיינים שהוזנו עבורה בתוכן, או שולפים באופן שגוי, כלומר למשל למאפיין alt של התמונה שהדפדפן מקבל (בHTML) - שולפים את השם (title) שהוזן לתמונה, וכדו'.

לכן השאלה מה חשוב להזין - קצת מורכבת. זה תלוי מה נשלף בקוד עבור התמונה שהוזנה.
תוכלו לתת קישור ואשלח לכם בדיוק מה אילו מאפיינים נשלפים לתמונה אם בכלל...

באופן כללי אכן חשוב לתת לתמונה אלט שמכיל טקסט שמשתדל להסביר מה התמונה. לא רק בשביל SEO אלא גם בשביל נגישות.

לא יודעת לגבי התו _ במקום רווח. אולי הכוונה לקישור של התמונה (השם שלה לפני שמעלים אותה למדיה של WP). לדוגמה לתת "בלון_אדום.jpg" לעומת "בלון אדום.jpg. לא בטוחה לגבי זה. בכל מקרה גוגל סורק לתמונה את האלט שלה, ומזהה אותה גם בהקשר לעמוד שבו היא מופיעה.

בהצלחה
 

YYDevelop

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
לתמונות יש הרבה מאוד ערך מהנושא של הקידום לאתר.
כמו שאמרו חשוב להשתמש בטקסט אלנטרנטיבי ולתאר את התמונה, חשוב להשתמש בשם באנגלית ולא בעברית בלי רווח (זה בעיקר בשביל להימנע מבעיות באחסון) וחשוב להקטין את המשקל והגודל של התמונה על מנת לא להאט את הטעינה של העמוד.

למי שרוצה עשיתי על זה הדרכה באתר בעבר על אופטימיזציה לתמונות ואתם יכולים לצפות בה בקישור מתחת:
ttps://www.yydevelopment.co.il/מדריכי-קידום-אתרים/הקטנת-גודל-תמונה/
 

הבוס הגדול

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
לא מדוייק. זה תלוי איך התמונה נשלפת. הדרך הנכונה כששולפים תמונה (בתגית img) היא להוסיף לה גם את הטקסט האלטרנטיבי עבור קוראי מסך או למקרים שהתמונה לא נטענת משום מה, ואז הדפדפן מציג את הטקסט האלטרנטיבי. בכל מקרה הטקסט הזה צריך להיות בתוך alt של HTML.

אם התבנית שבה משתמשים/הקוד ששולף את התמונה אכן מכניס את אלט או לא - זה תלוי בקוד. לפעמים בקוד נשלף לאלט דווקא מה שהוזן בשם התמונה, או שלא נשלף בכלל למרות שהוזן.
או קיי, וא"כ, אז אם אני משתמש עם אלמנטור לצורך שליפת התמונה, אז הוא לא שולף את השם שהכנסתי, נכון?
ומי לא משתמש באלמנטור, כך שלרוב משתמשי וורדפרס אין לזה כ"כ ערך.
אשמח אם תתקני אותי.
תודה רבה!
 

שקדיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
D I G I T A L
תודה רבה על המידע ממש עזרתם לי
אני משתמשת בתמונות כתמונה ראשית לכל כתבה (כמובן מקטינה לגודל הנצרך)
זה אתר וורדפרס ויש לי אלמנטור פרו
בהתחלה קראתי לתמונות כשם האתר "תודה להשם" כי זה מה שאני רוצה שאנשים ימצאו כשהם מזינים את המילה תודה להשם
אבל לא הייתי בטוחה שכך נכון לעשות

(אגב אצלי בגוגל האתר שלי מופיע כבר בעמוד השני
מענין אותי כשאתם עושים חיפוש בגוגל למילה תודה להשם היכן זה מופיע
יש לי גם גוגל אנליטיקס אבל אני עדין לא למדתי לעומק איך להשתמש בו (אחרי החגים..)
בינתיים כן רוצה כשאני מכניסה תכנים להכניס אותם בצורה מיטבית (יש לי תוסף יוסט גם אותו צריכה ללמוד לעומק)
 

UU

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
בהתחלה קראתי לתמונות כשם האתר "תודה להשם" כי זה מה שאני רוצה שאנשים ימצאו כשהם מזינים את המילה תודה להשם
אבל לא הייתי בטוחה שכך נכון לעשות
לא כדאי
גוגל מזהה מילה שהוכנסה אך ורק לצרכי קידום
ואם מוכנסת מילה מסוימת בכמות חריגה מידי - הוא מפסיק להביא תוצאות שלה במקום טוב
עדיף לכתוב אחרת - שם לתמונה - משהו אמיתי יותר, תיאור - תודה להשם - תמונת XYZ
ושימי לב באמת שהתוכן הזה נשלף, כמו שכתבומעלי
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה