ללמוד הוראה- כן או לא?

נקודה אחת

משתמש סופר מקצוען
תראי, אם תשמעי איך אני חסרת כל ויטמין מצאתי עבודה...
זה ממש מלמד שאין שום כללים בעניין.
אני בטוחה שמי שרוצה- מוצאת.
בינתיים אלו שלא עובדות בזה, ויש להן תעודה, לא ראיתי שום להיטות לנושא.
ואלו שרצו- מצאו.
ותמיד יש יוצאים מהכלל. כל אחת והחשבונות שמים שלה.

אני לא הייתי לוקחת את השיקול של המציאה הזו ככל בחשבון. בטוחה שאם תרצי ותתאמצי ואולי תתפשרי בהתחלה על מילויי מקום וכאלו- תתברגי למערכת. ככה זה עובד.
 

~רחלי~

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
אכן אני עובדת בממ"ד בהתייעצות עם רב,
(וגם באחד הסמינרים החרדיים- אבל זה רק בשביל הנשמה ולא בשביל הכסף:rolleyes:)
 

תהילהמור

משתמש מקצוען
קודם כל - את כותבת נפלא!
אין לי זמן לכתוב באריכות, אז קצר - מקווה שאעזור.
שאלת על השחיקה - מקצוע ההוראה שוחק מאוד מאוד אבל לדעתי וכך אני מרגישה, העובדה שיש חופשים ארוכים ופה ושם ימים בודדים ממלאת מאוד את המצברים ומטשטשת את תחושת השחיקה.
חוץ מזה מורה בעלת ראש גדול שמוכנה להחליף מדי פעם מקצועות/כיתות ולא להתקבע על המוכר והידוע - פחות נשחקת.
זו דעתי והרבה הצלחה עם מה שתבחרי לעשות.
לעניין העבודה בממ"ד, אמא שלי עבדה שם שנים רבת, תחשבי טוב טוב אם תרצי להכנס לשם, מבחינה רוחנית, מבחינת הדרישות הגדלות מצד ההנהלה ועוד יותר מצד ההורים והתלמידים.
 

סוכריות

משתמש רשום
בורא עולם נמצא בכל מקום,
אבל במקומות מתפתחים ורחוקים ישנם יותר סיכויים בס"ד-
הצלחה רבה
וזה עבודה מדהימה לאם בישראל דורשת המון... אבל שווה את זה מבחינה רוחנית ורגשית...
אני בת 24 ומחנכת בכתה א - בצפון....
(מכירות אותי?)
 

שיר770

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
תעני בכנות.
אם את לא מורה. במה תעבדי?
ותחשבי על כללל התתי נושאים שאפשר.
לא רק מוכרת פרחים.
תחשבי על תחומים כמו- רפואה, פרא רפואי, מחשבים, עיצוב, הנדסאות, אומנות...
ממש לחשוב על כל מקצוע.
אם תעני לי שיש משהן כזה- אל תלכי ללמוד הוראה.
אם את עונה- כלום!!! אין לי גרם חלום להיות מעצבת פנים /מיילדת /אחות /קלינאית תקשורת /הנדסאית מחשבים. רק הרצון להיות מורה זורם בעורקי- אז קחי ברכת הדרך ובהצלחה. מהניסיון שלי אישית- אני לא חושבת שזה יהיה לך קל. במיוחד הקטע של למצוא עבודה. אבל. אם זה מה שאת רוצה- לכי על זה ובגדול.
 

סרה בולאג

משתמש פעיל
צילום מקצועי
ווואו, תודה ענקית! אתן ממש ממקדות. אם יש למישהי משהו נוסף להעיר, להאיר, לחזק או להוסיף- אשמח מאד! כל תגובה עוזרת לי.
 

kadima

משתמש מקצוען
קצת מוזר לי שאף אחת לא התיחסה לענין.
אבל מבדיקות שלי בענין החלק העיקרי ששוחק בהוראה זה ענין המשמעת שיש או אין.....כשאין משמעת כל שיעור הוא סיוט בפני עצמו!
לא ברור לי בדיוק איך בודקים את סמכותיות ויכולת הטלת משמעת בבדיקות דם- אולי יהיו כאן רעיונות,
על אף שניתן להניח שעל פי רוב הענין בהחלט משתפר עם הזמן - אם ושורדים....
בהצלחה.
 

סרה בולאג

משתמש פעיל
צילום מקצועי
אופס.... זאת באמת נקודה חשובה! איך אדע אם אני סמכותית מספיק? כלומר, יש לי ניסיון קל בעניין, אני חושבת שרוב הפעמים היו בסדר, אבל קהל היעד שלי מעולם לא היה בגדר תינוקות שבורחים מבית הספר. הן תמיד נערות בחטיבה או תיכון שבאות מהתעניינות ורצון להרחיב אופקים. הזרימה שלנו נפלאה! השאלה מה יקרה כמישהו יבוא ויכתיב להן להקשיב לי.
איך בודקים את הנקודה הזו?
 

נקודה אחת

משתמש סופר מקצוען
לגבי המשמעת. כמה מילים:

יש ספר מקסים של הרב יעקובזון שעוזר מאוד ליישם רעיונות של משמעת. שמו? מחשבת החינוך נדמה לי. (2 כרכים)
הנקודה זה- עקביות. כשאת עקבית- זה עובר לילדים. גם אם בטבעך את שקטה ובישנית.
זה כלל לא משנה. וזה דבר שנבנה.

לבינתיים עוד לפני עסקי המשמעת אלו שאלות שצריך לשאול:

את אוהבת ילדים?
יש לך גישה אליהם?
את יודעת לרתק אותם אלייך?
את יודעת להפעיל קבוצה קטנה ללא איומים וכעס, רק בהפעלה יצירתית?

אם כן- כבר חצי עבודה. את יצירתית! זה יעזור לך.

משמעת- זה דבר שנבנה. חלק יש להם את זה מאוד באופי. וזה עוזר. וחלק רוכשים את זה במהלך העבודה. יש גם את אלו שלא ישיגו אותה בחיים, כי יש להם אופי מאוד מרצה ולא סמכותי.. אבל זה לא הרבה אנשים כמדומני.

אני יכולה לכתוב ספר קומדיה מהשנה הראשונה שלי בהוראה והתלמידות החמודות.. מה הן עשו לי! אבל הנס שביצירתיות ותפילות! (כן הרבה) צלחתי את השנה הזו בלי לברוח. היום אני לא צריכה לעמוד על הראש לתפעל כיתה. זה כבר טבעי הרבה יותר. כי ב"ה. את כבר קולטת את הראש שלהן וזורמת לפי רוחה של כל אחת מהן.. (משתדלת כלומר..בס"ד) וכמובן המון תפילות. שום דבר לא מובן מאליו..

בהצלחה!
מקווה שהועלתי במשהו, ולפי הכתיבה שלך את נשמעת בן אדם איכותי ומשקיע. וודאי תצליחי מאוד!
 

kadima

משתמש מקצוען
לגבי המשמעת. (וסליחה על ההתעקשות אבל בעיני זה נושא סופר חשוב...)
נחמד מאוד להיות אופטימיים. ובפרק שאכן מדובר בנושא שבד"כ משתפר עם הזמן. ועדיין - הרבה מאוד מהמורים/ מורות מוצאים את עצמם פעם בתקופה, חושבים על הסבת מקצוע בעקבות יום קשה במיוחד.
מי שזה לא קורה לה/לו שתקום/שיקום..
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
יש ספר מקסים של הרב יעקובזון שעוזר מאוד ליישם רעיונות של משמעת. שמו? מחשבת החינוך נדמה לי. (2 כרכים)
שמו ' אל תחטאו בילד'

ולגבי משמעת, לאחרונה שמעתי קורס משמעת ממרצה במכון למורים שע"י החינוך העצמאי, קוראים לו עופר אל יגור.
מי ששומע אותו ולומד את הקורס שלו, 90% מבעיות המשמעת הוא פותר !!
אתן כמה טיפים ממנו.
א. חובה לבוא לכיתה בצורה רגועה ולתת את ההוראה בצורה רגועה.
יש מה שנקרא 'תקליט שבור' שזה כמו דיסק סרוט שכל פעם שהשיר מגיעה לסריטה, הוא חוזר עליה שוב ושוב.
אותו דבר בכיתה, לחזור על הדרישה שוב ושוב בצורה רגועה (כי מי שצועק או עולה טון כל פעם, זה משדר פחד ולחץ) אפשר גם לשנות את נוסח המילים ושוב, באותו טון מספר פעמים עד שהילד/ה עושים את ההוראה ולא נגררים לוויכוח אלא אם הילד/ה מתווכח, חוזרים שוב על ההוראה כמו דיסק סרוט.
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אם יש לך מלאי עצום של אמונה בה' אז יש לך סיכוי.
את צריכה לדעת שמה שמגיע לך יגיע לך. בדיוק תיפלי על מנהלת שתמצאי חן בעיניה, למה? כי זו התוכנית האלוקית שנקבעה לך.
אם אין לך אמונה, חפשי משהו אחר.
מאוד לא פשוט להיכנס להוראה ולהתמודד עם בעיות משמעת בלי להישחק.
אם את מפונקת מבחינת זמנים. שתדעי מראש מנהלות לא אוהבות מורות שבאות בדרישות לא רוצה לעבוד צהרים, רוצה רק יום מסוים וכו'....
מניסיון...
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
בממ"ח יש עבודה אבל לא המון.
בממ"ד יש בשפע (דורש שאלת רב..)
רק הערה קטנה ,פיצית-
גם עבודה בממ"ח דורשת שאלת חכם.
(וכבר שמעתי על מישהי שהרב אמר לה שעדיף לעבוד בממ"ד על פני ממ"ח)
 

פרוזן

משתמש מקצוען
אם יש לך מלאי עצום של אמונה בה' אז יש לך סיכוי.
את צריכה לדעת שמה שמגיע לך יגיע לך. בדיוק תיפלי על מנהלת שתמצאי חן בעיניה, למה? כי זו התוכנית האלוקית שנקבעה לך.
אם אין לך אמונה, חפשי משהו אחר.
מאוד לא פשוט להיכנס להוראה ולהתמודד עם בעיות משמעת בלי להישחק.
אם את מפונקת מבחינת זמנים. שתדעי מראש מנהלות לא אוהבות מורות שבאות בדרישות לא רוצה לעבוד צהרים, רוצה רק יום מסוים וכו'....
מניסיון...
אמונה צריך בכל מקצוע....
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

דבורה לרר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
המידע שלי תואם לממ"ד.
דבר ראשון:
למילוי מקום יומיים לא צריך תעודת הוראה. מספיק 12 שנות לימוד, את יכולה להתחיל לנסות ולראות איך הולך לך...
דבר שני:
בממ"ד יש צורך כל הזמן במורות!
ואפשר למלא חודשים שלמים ממילויי מקום יומיים!
דבר שלישי:
הבנתי שתנאים באופק ועוז לתמורה טובים משמעותית מאשר בחינוך עצמאי!
דבר רביעי:
לקבל תקן במשרד החינוך ממ"ד ולא בחינוך עצמאי דורש תואר.

בהצלחה!
 

ש.מ

משתמש חדש
למילוי מקום יומיים לא צריך תעודת הוראה. מספיק 12 שנות לימוד, את יכולה להתחיל לנסות ולראות איך הולך לך...

איך אני יכולה לנסות? למי עלי לשלוח קורות חיים?

דבר שני- מישהי כתבה כאן על הרבה מורות שחושבות על הסבת מקצוע בגלל יום קשה בעבודה.
סבורתני שגם פאניות בזמני לחץ כמו ערב פסח מבטיחות לעצמן הסבת מקצוע להוראה. וגם מטפלות, עובדות משרד או זבניות בחנות מצהירות מפעם לפעם ש'זהו, הפעם נשבר להן סופית'.
 

kadima

משתמש מקצוען
למילוי מקום יומיים לא צריך תעודת הוראה. מספיק 12 שנות לימוד, את יכולה להתחיל לנסות ולראות איך הולך לך...

איך אני יכולה לנסות? למי עלי לשלוח קורות חיים?

דבר שני- מישהי כתבה כאן על הרבה מורות שחושבות על הסבת מקצוע בגלל יום קשה בעבודה.
סבורתני שגם פאניות בזמני לחץ כמו ערב פסח מבטיחות לעצמן הסבת מקצוע להוראה. וגם מטפלות, עובדות משרד או זבניות בחנות מצהירות מפעם לפעם ש'זהו, הפעם נשבר להן סופית'.
אין לי נסיון בתחום הפאנות.
יש לי כן נסיון בתחום העבודה המשרדית ולעומת זאת בהוראה.
ההבדל בעיני משמעותי מאוד.
בעבודות משרדיות(מזכירות, הנה"ח ואפילו תכנות...)- כשיש ימים קשים בד"כ מדובר בלחץ או קושי פיזי(?). לעומת בהוראה הקושי הוא רגשי/נפשי - בעיני קשה פי אלף.
ואגב- לא לכולם קשה, אבל להרבה.....
 

ש.מ

משתמש חדש
ובכן, זוהי נקודה צודקת וחשובה עד מאד! אני מודה לך שהעלית אותה. (אמנם עדיין אני סבורה שקושי בעבודה משרדית, זבנות או כל מקצוע אחר- כמה שהוא פיזי, עדיין יהיה בו רכיב רגשי כלשהי. נזיפה מהבוס, הערה מהקולגה, יחס לא מספיק הולם מלקוחה. הרי איננו מכונות, וכל עבודה, טכנית או פיזית ככל שתהיה, כוללת בתוכה גם חברה אנושית. השוני, לפי דברייך, הוא, כי בהוראה הקושי נובע מכך שההתעסקות היא כולה בנשמות, קטנות ורגישות מאד. זה לא משהו 'על הדרך' כי אם זו הדרך בעצמה. עלי לתת את דעתי לזה. תודה לך.

נקודה נוספת שכעת עולה בדעתי- אני אמנם מוסרת שני שיעורים שבועיים באופן קבוע לנערות ונהנית מכך מאד. אבל שמתי לב שהקול שלי חלש ומאמץ הדיבור הרצוף ממש מעייף אותי. יש לזה פתרון?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה