קורונה לכל ההורים, המורים/ות, הילדים/ות והמנהלים/ות!!!

תפוח זהב

משתמש פעיל
אחרי שהיינו בהלם כמה ימים,
ולא ידענו מה צריך לעשות ואיך להתמודד

אתמול שינינו את הדיסק בבית והכרזנו על
"חופש הגדול"
התחלנו לדבר על תוכניות, אטרקציות, יצירות וכו'
מבחינתי נכנסנו למתכונת חופש
שלום למורה, שלום ללימודים,
א"א לחיות עם ההתחייבות ההזויה למוסדות לימוד מרחוק
להקשיב, מטלות, ש"ב וכו'

אנחנו עכשיו בחופש הגדול
יצירות, בריכות, טרמפולינה וגלידה
נפגש כשנחזור לביה"ס
נראה אם משהו יעשה לי משהו שלא שיתפתי פעולה עם השיעורים המעצבנים בטלפון בלי קליטה!!!

תאמינו לי, פשוט ירד עלי ועל הבית רוגע ושמחה
מצב של לימוד בטלפון, והתחייבויות מרחוק, לא יודעת איך מתמודדים עם זה
מצב של חופש זה מוכר וידוע, אנחנו יודעים איך לעבור את זה בכיף
אז חופש נעים ומהנה
וניפגש בבית הספר
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
אתמול שינינו את הדיסק בבית והכרזנו על
"חופש הגדול"
התחלנו לדבר על תוכניות, אטרקציות, יצירות וכו'
מבחינתי נכנסנו למתכונת חופש
שלום למורה, שלום ללימודים,
א"א לחיות עם ההתחייבות ההזויה למוסדות לימוד מרחוק
להקשיב, מטלות, ש"ב וכו'
גם אנחנו מנסים ככה,
היה לנו טוב. היה רגוע.
ברגע שהתחלנו להקשיב לביה"ס, האיזון הופר!!!

חבל מאד מאד שיש המון לחץ מביה"ס.
כל הזמן צינתוקים, ודיבורים על החובה וכו', וציונים ולתעודה וכו'.
גם אלה מבנותיי שרצו בתחילה ללמוד, איבדו חשק.
גם להסתבך עם הקו, גם להיכנס לכל שיעור בשלוחה אחרת, ונלחץ משהו אחר, ושוב, ולתפריט, ולחדר חשבון, ולחדר אנגלית שהמורה עושה שם כלכך הרבה דרמה אבל לא מבינים מילה ממה שהיא אומרת, ועוד אחרי זה לקבל יחס שעשית את המינימום הנדרש בשעה זו.


הלמידה הזו חייבת להיות אופציה ולא חובה, וחייבת להיות הרגעה כללית שיחזרו על החומר כשהכל יסתדר. למרבה הצער אחרי שהתחנכו כמה שנים בביה"ס שזו צורת השיח, הילדות נלחצות מאד.
מרגישות רע.
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
כמה דברים שאני חושבת שכן יכולים להועיל כדי שלפחות לעמל הענק של המורות תהיה תועלת, ולבנות לא יהיו טראומות.

להגיד בתחילת כל שיעור מה לומדים ומאיפה, ולשחרר בפה מלא את כל מי שמסתדרת או רוצה לנסות להסתדר בכוחות עצמה לחיים ולשלום ולעבודה עצמאית, תוך הזמנה לשוב ולהקשיב אם תסתבך.
זה גם יוריד מהעומסים על הקווים.

למסור שיעורים קצרים וממוקדים, ולוודא לפחות פעם אחת שאת נשמעת היטב וברור.

להפסיק לאיים. להפסיק להלחיץ. בנועם לנסות לשתף. הזוי לאיים עם מבחנים שאין מושג לאיש אם ואיך ייערכו, ותעודות שייתכן בהחלט שיצטרכו לאסוף אותן מביה"ס או לקבלן שנה הבאה.
ועונשים, טוב, ניסחפו.

לסמוך על ההורים. הילדים הם שלנו. אנחנו אחראים לשלומם התפתחותם ולכ מה שקשור אליהם. אל תעברו את הגבול באפוטרופוסות יתר. כשביה"ס יחזור לשיגרתו תוכלו לוודא שאכן לא אירע להם כל רע.
עם הבעיות האמיתיות והילדים בסיכון אין באמת דרך לוודא מה קורה, כך שפשוט צריך להרגיע.


להוריד מהלחץ על המורות.
להוריד. להוריד.
חייבים להבין שהמורות לא ישרדו הרבה זמן עם תנאים לא תנאים כאלו. ויצעקו כל הצועקים עד מחרתיים שכל עובדי המשק במצב קשה וכו', כי זה נכון אבל לא קשור.
מורה שאמורה להפיק שיעור מתומצת, נעים, נשמע נחמד, יצירתי לפחות קצת, ומובן, כמעט לא אפשרי שתעשה זאת כשחבורת ילדיה מיתדפקים על דלתות חדרה רעבים צמאים ודורשי טיפול כי כבר שעות שהיא מקליטה והקו נופל או שהיא צריכה לחכות 40 דק' עד שכל הבנות יתחברו.

והיא גם לא יכולה במשך שבועות להתעורר בלילה כל שעה עגולה כדי לבדוק אם הקווים כבר עובדים. (כן, כן, שמעתי על כמה כאלה שעשו את זה יומיים! הם לא ישרדו!)

ובנוסף לזה להתקשר בכל יום לתלמידות ולקבל בלי סוף שיחות לאורך היום מתלמידות שרוצות הסבר, הכוונה, עידכון או סתם יחס, ולהגיש טפסים מקובעים ומרובעים שסופרים לה את הדקות.

(ואני לא מורה! לא מורה! לא מורה!!)

בכללי,
מותר להגיד את זה בקול:
כשויתרנו על חיבור לאינטרנט בכל הקשור לילדים וחינוכם ויתרנו על הרבה מאד נוחות, ולקחנו בחשבון שנשלם על זה מחירים. המחיר כרגע הוא חוסר אפשרות ללמידה קבועה סדירה תועלתית ומלאה בתקופה זו,
וזה בסדר.

חכם, לא חכם, משתלם, או לא, אשרינו או אבוי לנו, זו המציאות שלנו עכשיו.
פשוט צריך להשלים עם זה.
להשתדל מה שאפשר ולהניח למה שאי אפשר.

לא בטוחה שבלמידה מרחוק באינטרנט הכל זורם, בטוחה שלא. אבל זה פשוט לא העניין.

כולנו אנשים, בני אדם. עם חולשות וטעויות, ובלתי מושלמים בעליל. הקורונה הוציאה את זה החוצה בהרבה תחומים, וכל הניראות קיבלה מקום אחר. זה הזמן להכניס את העניין הזה גם ללמידה.

לאף אחד לא ייצא טוב מהלחץ הזה. צריך לקחת יפה סולם, ולרדת מהעץ הגבוה גבוה הזה שטיפסנו עליו.
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מייל שקיבלתי בשביל אמא שלי ממנהלת הביה״ס:
(נ.ב. הם היו רוצים לשלוח לכל המורות במייל אבל בקושי רבע מהמורות מצאו כתובת מייל אפילו שהתחננו להם לבקש משכנות וכדומה-
והרבע כולל את אלו שמקבלות בשביל מורות נוספות....).
מורות יקרות,
מורות שחברותיהן רשומות על המייל שלהן דאגנה להעביר להן את ההודעות מילה במילה!!!
שמנה לב למספר עידכונים חשובים
לגבי דיווחים יש להעביר את דף הדיווח השבועי למייל של ***** סרוק ומושלם, היום עד הערב, מורות שאין באפשרותן להעביר, תשלמנה את הטופס ותשמורנה בנילונית מסודרת עד להודעה על נקודות איסוף הדיווחים.
מחנכות - יש לסיים את הטלפונים עם כלל התלמידות בכיתתכן ולדווח על מילוי משימה זו (ניתן לציין על נסיונות כושלים ליצור קשר)
לגבי שעות סיוע, מורות כפולות למלאכה,וכדומה. ניתן למלא שעות אלו בידיעה שיתכן ותתבקשנה למלאות משימות בהתאם לשעות, כגון קבלת טלפונים מתלמידות להסבר החומר.
מורות לחשבון (בעיקר בכיתות הנמוכות) בשיעור חשבון הבא מסורנה את מספר הטלפון שלכם ושל הסייעות לחשבון לתלמידות על מנת שתוכלנה להעזר.
הודעות חשובות מאד לגבי אופן ותוכן השיעורים,
ראשית, תודה על התכנים הנפלאים והמגוונים, הורים רבים מודים ומעריכים!
שנית, לאור תלונות של הורים, וביניהן אמהות עובדות, אמהות למשפחות ברוכות - ומדובר בעיקר לתלמידות הכיתות הנמוכות שמאד מתקשות להתמודד לבדן!
אנא!!!!!!! אין להעמיס על הילדות בשיעורי בית. העבודות ברובן נופלות על האמהות שאינן מצליחות גם כך לתמרן בין עומס המטלות.
לכן, שיעורי בית בחשבון וכו' - לא יותר מעמוד 1 ליום, אחרי שהמטלות הוסברו היטב.
וכן בחוברות ההשלמה שחולקו לכיתות א', ב' - אנא עמוד 1 ליום!!
בהכתבת שאלות (בעיקר בכיתות א- ד') - מאד מקשה על הילדות שכותבות לאט ומתקשות לכתוב ע"פ שמיעה, אז נא לוותר עליהן.
שיעורי חשבון - גם בכיתות הבינוניות - רק לפי הספר, הבנות לא מבינות בשמיעה מה שהן היו אמורות לראות מול עיניהן על הלוח בכיתה, והן יוצאות מהשיעור מתוסכלות מאד!!

בשבוע הקרוב נערוך מדגם בין האמהות כדי לעקוב שאכן הבנות מתמודדות בהנאה ובקלות עם הקו, והוא לא מכביד עליהן

בכלל, אורך השיעור לא יתארך מעל כ-10 דקות, על הרבה ילדות קשה מאד הריכוז בשמיעה טלפונית..

ושוב, תודה על המאמצים ועל שיתוף הפעולה
שבת שלום וחודש מבורך ושמח
 
נערך לאחרונה ב:

h5247

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
גם אנחנו מנסים ככה,
היה לנו טוב. היה רגוע.
ברגע שהתחלנו להקשיב לביה"ס, האיזון הופר!!!

חבל מאד מאד שיש המון לחץ מביה"ס.
כל הזמן צינתוקים, ודיבורים על החובה וכו', וציונים ולתעודה וכו'.
גם אלה מבנותיי שרצו בתחילה ללמוד, איבדו חשק.
גם להסתבך עם הקו, גם להיכנס לכל שיעור בשלוחה אחרת, ונלחץ משהו אחר, ושוב, ולתפריט, ולחדר חשבון, ולחדר אנגלית שהמורה עושה שם כלכך הרבה דרמה אבל לא מבינים מילה ממה שהיא אומרת, ועוד אחרי זה לקבל יחס שעשית את המינימום הנדרש בשעה זו.


הלמידה הזו חייבת להיות אופציה ולא חובה, וחייבת להיות הרגעה כללית שיחזרו על החומר כשהכל יסתדר. למרבה הצער אחרי שהתחנכו כמה שנים בביה"ס שזו צורת השיח, הילדות נלחצות מאד.
מרגישות רע.
דבר אחד לא העלתם על דעתכם
אם המורה לא תעלה שיעורים היא לא תקבל משכורת
אתם שואלים למה?
כי משרד החינוך לא יתקצב את הבית ספר אם אין למידה
זו הסיבה ללחץ של בתי הספר שמגיה מגבוה !!
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
דבר אחד לא העלתם על דעתכם
אם המורה לא תעלה שיעורים היא לא תקבל משכורת
אתם שואלים למה?
כי משרד החינוך לא יתקצב את הבית ספר אם אין למידה
זו הסיבה ללחץ של בתי הספר שמגיה מגבוה !!


אבל יש איך- וזה המכתב שציטטתי..


מייל שקיבלתי בשביל אמא שלי ממנהלת הביה״ס:
(נ.ב. הם היו רוצים לשלוח לכל המורות במייל אבל בקושי רבע מהמורות מצאו כתובת מייל אפילו שהתחננו להם לבקש משכנות וכדומה-
והרבע כולל את אלו שמקבלות בשביל מורות נוספות....).
מורות יקרות,
מורות שחברותיהן רשומות על המייל שלהן דאגנה להעביר להן את ההודעות מילה במילה!!!
שמנה לב למספר עידכונים חשובים
לגבי דיווחים יש להעביר את דף הדיווח השבועי למייל של ***** סרוק ומושלם, היום עד הערב, מורות שאין באפשרותן להעביר, תשלמנה את הטופס ותשמורנה בנילונית מסודרת עד להודעה על נקודות איסוף הדיווחים.
מחנכות - יש לסיים את הטלפונים עם כלל התלמידות בכיתתכן ולדווח על מילוי משימה זו (ניתן לציין על נסיונות כושלים ליצור קשר)
לגבי שעות סיוע, מורות כפולות למלאכה,וכדומה. ניתן למלא שעות אלו בידיעה שיתכן ותתבקשנה למלאות משימות בהתאם לשעות, כגון קבלת טלפונים מתלמידות להסבר החומר.
מורות לחשבון (בעיקר בכיתות הנמוכות) בשיעור חשבון הבא מסורנה את מספר הטלפון שלכם ושל הסייעות לחשבון לתלמידות על מנת שתוכלנה להעזר.
הודעות חשובות מאד לגבי אופן ותוכן השיעורים,
ראשית, תודה על התכנים הנפלאים והמגוונים, הורים רבים מודים ומעריכים!
שנית, לאור תלונות של הורים, וביניהן אמהות עובדות, אמהות למשפחות ברוכות - ומדובר בעיקר לתלמידות הכיתות הנמוכות שמאד מתקשות להתמודד לבדן!
אנא!!!!!!! אין להעמיס על הילדות בשיעורי בית. העבודות ברובן נופלות על האמהות שאינן מצליחות גם כך לתמרן בין עומס המטלות.
לכן, שיעורי בית בחשבון וכו' - לא יותר מעמוד 1 ליום, אחרי שהמטלות הוסברו היטב.
וכן בחוברות ההשלמה שחולקו לכיתות א', ב' - אנא עמוד 1 ליום!!
בהכתבת שאלות (בעיקר בכיתות א- ד') - מאד מקשה על הילדות שכותבות לאט ומתקשות לכתוב ע"פ שמיעה, אז נא לוותר עליהן.
שיעורי חשבון - גם בכיתות הבינוניות - רק לפי הספר, הבנות לא מבינות בשמיעה מה שהן היו אמורות לראות מול עיניהן על הלוח בכיתה, והן יוצאות מהשיעור מתוסכלות מאד!!

בשבוע הקרוב נערוך מדגם בין האמהות כדי לעקוב שאכן הבנות מתמודדות בהנאה ובקלות עם הקו, והוא לא מכביד עליהן

בכלל, אורך השיעור לא יתארך מעל כ-10 דקות, על הרבה ילדות קשה מאד הריכוז בשמיעה טלפונית..

ושוב, תודה על המאמצים ועל שיתוף הפעולה
שבת שלום וחודש מבורך ושמח
 
נערך לאחרונה ב:

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
אחותי בגן שפה,
ועקב הסכנות אמא שלי לא שלחה אותה.
הגננת מקליטה את הפעילות בגן בטלפון- והילדה נהנית!

היום היה לה יום הולדת והסייעת באה אלינו להביא ערכה,
וגם בהקלטה החברות ברכו אותה!
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
כמה דברים שאני חושבת שכן יכולים להועיל כדי שלפחות לעמל הענק של המורות תהיה תועלת, ולבנות לא יהיו טראומות.

להגיד בתחילת כל שיעור מה לומדים ומאיפה, ולשחרר בפה מלא את כל מי שמסתדרת או רוצה לנסות להסתדר בכוחות עצמה לחיים ולשלום ולעבודה עצמאית, תוך הזמנה לשוב ולהקשיב אם תסתבך.
זה גם יוריד מהעומסים על הקווים.

למסור שיעורים קצרים וממוקדים, ולוודא לפחות פעם אחת שאת נשמעת היטב וברור.

להפסיק לאיים. להפסיק להלחיץ. בנועם לנסות לשתף. הזוי לאיים עם מבחנים שאין מושג לאיש אם ואיך ייערכו, ותעודות שייתכן בהחלט שיצטרכו לאסוף אותן מביה"ס או לקבלן שנה הבאה.
ועונשים, טוב, ניסחפו.

לסמוך על ההורים. הילדים הם שלנו. אנחנו אחראים לשלומם התפתחותם ולכ מה שקשור אליהם. אל תעברו את הגבול באפוטרופוסות יתר. כשביה"ס יחזור לשיגרתו תוכלו לוודא שאכן לא אירע להם כל רע.
עם הבעיות האמיתיות והילדים בסיכון אין באמת דרך לוודא מה קורה, כך שפשוט צריך להרגיע.


להוריד מהלחץ על המורות.
להוריד. להוריד.
חייבים להבין שהמורות לא ישרדו הרבה זמן עם תנאים לא תנאים כאלו. ויצעקו כל הצועקים עד מחרתיים שכל עובדי המשק במצב קשה וכו', כי זה נכון אבל לא קשור.
מורה שאמורה להפיק שיעור מתומצת, נעים, נשמע נחמד, יצירתי לפחות קצת, ומובן, כמעט לא אפשרי שתעשה זאת כשחבורת ילדיה מיתדפקים על דלתות חדרה רעבים צמאים ודורשי טיפול כי כבר שעות שהיא מקליטה והקו נופל או שהיא צריכה לחכות 40 דק' עד שכל הבנות יתחברו.

והיא גם לא יכולה במשך שבועות להתעורר בלילה כל שעה עגולה כדי לבדוק אם הקווים כבר עובדים. (כן, כן, שמעתי על כמה כאלה שעשו את זה יומיים! הם לא ישרדו!)

ובנוסף לזה להתקשר בכל יום לתלמידות ולקבל בלי סוף שיחות לאורך היום מתלמידות שרוצות הסבר, הכוונה, עידכון או סתם יחס, ולהגיש טפסים מקובעים ומרובעים שסופרים לה את הדקות.

(ואני לא מורה! לא מורה! לא מורה!!)

בכללי,
מותר להגיד את זה בקול:
כשויתרנו על חיבור לאינטרנט בכל הקשור לילדים וחינוכם ויתרנו על הרבה מאד נוחות, ולקחנו בחשבון שנשלם על זה מחירים. המחיר כרגע הוא חוסר אפשרות ללמידה קבועה סדירה תועלתית ומלאה בתקופה זו,
וזה בסדר.

חכם, לא חכם, משתלם, או לא, אשרינו או אבוי לנו, זו המציאות שלנו עכשיו.
פשוט צריך להשלים עם זה.
להשתדל מה שאפשר ולהניח למה שאי אפשר.

לא בטוחה שבלמידה מרחוק באינטרנט הכל זורם, בטוחה שלא. אבל זה פשוט לא העניין.

כולנו אנשים, בני אדם. עם חולשות וטעויות, ובלתי מושלמים בעליל. הקורונה הוציאה את זה החוצה בהרבה תחומים, וכל הניראות קיבלה מקום אחר. זה הזמן להכניס את העניין הזה גם ללמידה.

לאף אחד לא ייצא טוב מהלחץ הזה. צריך לקחת יפה סולם, ולרדת מהעץ הגבוה גבוה הזה שטיפסנו עליו.
אהבתי מאד!!
יישר כח גם על ההבנה של ההורה את המורה.
אין זה מצוי במקומותינו לצערי.
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
בכללי,
מותר להגיד את זה בקול:
כשויתרנו על חיבור לאינטרנט בכל הקשור לילדים וחינוכם ויתרנו על הרבה מאד נוחות, ולקחנו בחשבון שנשלם על זה מחירים. המחיר כרגע הוא חוסר אפשרות ללמידה קבועה סדירה תועלתית ומלאה בתקופה זו,
וזה בסדר.
מדויק.
ומהרגע הראשון כמורה, אני שואלת את עצמי למה שלא יקימו אולפן שידור ברדיו,
וימסרו תכנים מענינים, מעשירים ומלמדים בחלוקה לשכבות גיל.
חיבים להיות מציאותיים.
 

רבקהא

משתמש מקצוען
מדויק.
ומהרגע הראשון כמורה, אני שואלת את עצמי למה שלא יקימו אולפן שידור ברדיו,
וימסרו תכנים מענינים, מעשירים ומלמדים בחלוקה לשכבות גיל.
חיבים להיות מציאותיים.
זה היה הרעיון של הבת שלי בת 6-
למה כל הזמן מתנתקים הקווים?
אם כל כך הרבה מקשיבים למה שידברו ברדיו?

ואגב כמורה- הדוגמא למכתב הזה הוא אחד מני 1000 שאנחנו מקבלות-
מעלה דוגמאות למי שמאד מתענין.
וזה בלי לדבר עלכך שהבגרויות הן במהלך יולי-
מה שאומר- עבודה בנון סטופ אז-
כי הרי לא עבדנו במהלך כל שאר הזמן----
אני כבר מחורפנת!
אין יום ואין לילה-
כל היום סביב העבודה!
 

קבצים מצורפים

  • בנות חרדי-אגרת לעל יסודי.pdf
    1.2 MB · צפיות: 82

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
כי משרד החינוך לא יתקצב את הבית ספר אם אין למידה
זו הסיבה ללחץ של בתי הספר שמגיע מגבוה !!
התלבטתי אם להגיב לזה, רק זאת אומר:
המורות, ההנהלה, או מי שזה לא יהיה. מישהו צריך לבלום את הלחץ הזה, ולמנוע ממנו להגיע אל התלמידות.

גם כשאני מאד לחוצה ממצבי הכלכלי וחשבון הבנק צועק הצילו, לא אגיב בהיסטריה צורחת כשהבן שלי יבקש אופני הרים משוכללים.

זה אחד מתפקידנו כמבוגרים בעולמם של ילדינו ותלמידנו.
לווסת.

לא ייתכן שמשרד החינוך ילחיץ את החינוך העצמאי שילחיץ את ההנהלה שתלחיץ את המורות וכל הלחץ הזה ישפריץ בסילון שוצף על ראשי התלמידות.

לחלוטין מבינה (ונראה לי שגם הדגשתי את זה) את הלחץ של המורות, ואת העבודה המטורפת. כל זה לא אמור לגעת בילדות. קשה להיות המבוגר האחראי בתקופה הזו, גם כהורה וגם כמורה, ואף על פי כן.
 

יוזמתית

משתמש פעיל
אני כמו כולם בבית עם כל הילדים. כולל שלושה ילדים במעון: בן שנתיים וחצי + תאומות בנות שנה ונדרשת למסור שיעורים ולנהל דיונים דרך הזום. (שזה אומר שהבית, הפינה, העמדה, מוקד השידור אמור להיות מסודר...והילדים ישתקו ולא יריבו/ ירעבו/ יתשתעממו/ יצרחו/ ימשכו ולא ישמעו אותם מבעד לחדר הנעול) מישהו מדבר על זה בכלל?
מצב פתטי, הזוי, ולא רציונלי וזה כאילו נעלם מתחת לרדאר.
כמובן שאני עושה את מה שאני מחויבת בלית ברירה אבל העמדה כביכול הלמידה רחוק היא הפתרון המתבקש בתנאים הללו היא מנותקת מהמציאות וכולי תקוה שמישהו יתעורר, ומשהו יקרה ובקרוב. מבחינתי משהו חיב לקרות.
 

פזמון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
ובכן,
המורות ימשיכו ללמד . זה תפקידן. זה מה שחייבו אותן
אבל אנחנו בתור הורים, נדאג שהתלמידות ילמדו מעט.
בלי לחץ.
הילדים מרגישים לחץ, פחד באויר.
הם לא יכולים לצאת מהבית שומעים רמקולים עם אזהרות.
מה שצריך עכשיו,
זה שמחת חיים.
20 דקות של שיעור ביום זה מספיק. חוברות עבודה יכולות להיות יעילות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה