מגליון 'רזא יקירא' לפרשת שמות מדברי תורתו של הגרי"מ ארלנגר שליט"א:
כתב בשארית ישראל (שער ההתקשרות מאמר ד') על מאמרם ז"ל שאין אדם עומד על דברי תורה אלא א"כ נכשל בהם, שהוא ענין פלאי. וביאר, שהצדיק מצד עצמו לא היה נכשל בתורתו, אולם בהיות שהצדיק מתקן בתורתו נשמות ישראל, ויש נשמות נידחות אשר אינם יכולים להיתקן רק ע"י טעות של הצדיק, בסוד חיסורי מחסרא והכי קתני, פירוש אלו הנשמות אשר פגמו מאד, תיקונם הוא רק ע"י חיסורי מחסרא, שנחסר תחילה, ורק הכי קתני מלשון תיקון, שבתיקון הטעות נתקנים גם הם. ומוסיף עוד, שלזה F"אח נמצאים טעויות כתיב בספרים, כי בכל אות שטעו בו בכתיבת דברי תורה, אחוז בו איזה נשמה אשר תיקונו הוא רק ע"י זה הטעות, וע"כ אין למחוק טעות, רק לתקן בצד הספר התיבה שתהיה ראויה, אולם הטעות שבגוף הספר ישאר על מכונו.
כתב בשארית ישראל (שער ההתקשרות מאמר ד') על מאמרם ז"ל שאין אדם עומד על דברי תורה אלא א"כ נכשל בהם, שהוא ענין פלאי. וביאר, שהצדיק מצד עצמו לא היה נכשל בתורתו, אולם בהיות שהצדיק מתקן בתורתו נשמות ישראל, ויש נשמות נידחות אשר אינם יכולים להיתקן רק ע"י טעות של הצדיק, בסוד חיסורי מחסרא והכי קתני, פירוש אלו הנשמות אשר פגמו מאד, תיקונם הוא רק ע"י חיסורי מחסרא, שנחסר תחילה, ורק הכי קתני מלשון תיקון, שבתיקון הטעות נתקנים גם הם. ומוסיף עוד, שלזה F"אח נמצאים טעויות כתיב בספרים, כי בכל אות שטעו בו בכתיבת דברי תורה, אחוז בו איזה נשמה אשר תיקונו הוא רק ע"י זה הטעות, וע"כ אין למחוק טעות, רק לתקן בצד הספר התיבה שתהיה ראויה, אולם הטעות שבגוף הספר ישאר על מכונו.