ליקוטי אמרים | הרבי מקורצוייל....

מרציפן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לרגל יום הפורים הקוה"ט ועת רצון גדולה שהיתה בחצר קורצוויל ת"ו קיבל כתבנו רשות להדפיס מעט מאמרות השפר הנשמעים מדי צפר על גבול החפר על ידי הרבי ומשבק"ו הבוקי. הדברים נלקטו מאתר פרוג והודפסו במהירות ובחשאי בשעה לא שעה, ועל גבול עדלאידע כיאה לחצר האדמו"ר בימי שגרה.
  • ועל כגון דא אמר לי האדמו"ר מקורצוויל עת נפגשנו בעיירת מרפא בהרי הקרפטים: "זו בעיה!".
  • איך אמר לי האדמו"ר מקורצוויל כשהגענו מאוחר לחתונה של בוקי מזורי ודחפו לנו על השולחן את כל המנות בבת אחת: "בואו נעשה סדר!"
  • ואיך אמר בוקי מזורי לאדמו"ר מקורצוויל בשעה חמש בבקר לאחר שש שעות 'מצוה טאנץ' לצלילי הורה מזרחית: "אני אמרתי לך שאת המנגינה הזו אי אפשר להפסיק!"
  • כמו שאמר לי האדמו"ר מקורצוויל עת עמדנו בראש כבש המטוס באמריקה לפני קהל רב: "גדי, יאללה אודרוב!"
  • איך אמר לי האדמו"ר מקורצוויל כשזרק מהחלון חסיד שוטה לעיני כל בית ישראל: "לא כל הרוצה ליטול את השם יבא ויטול".
  • איך אמר לי האדמו"ר מקורצוויל כשקיבל הודעה מהבנק לפתוח חשבון נוסף עקב עודף מזומנים בחשבון הקיים: "אם על כל דולר שיש לי, היה לי חסיד - הייתי מכסה את סין בהערינג!"
  • וכמו שאמר האדמו"ר מקורצוויל למשבק"ו: "אם לא תגיה ותשפץ את הדא"ח שלי - החסידים שלי ילכו לקרוא בספרי חיצונים..."
  • איך אמר בוקי מז'ורי לרבי מקורצוויל? "עפר אני תחת כפות רגליך, ובלבד שתחליף גרביים..."
  • מקובלנו בשם האדמו"ר מקורצווייל הראשון עוד מימי אידי אמין דאדא, אבו עמאר ואבו עלא, ולא בפירוש אלא מכללא - שהיה מוריד את הזבל, ושם מיד שקית נקיה וחדשה.
  • האדמו"ר מקורצווייל נגד גזענות, מאז ההשפעה הרבה שהושפע מדמותו של נלסון מנדלה המנוח.
  • ואם כבר אדמורינ"ו מקורצווייל, אי אפשר שלא להזכיר אמרת שפר שהיה נוהג לומר כל ליל שבת בצהריים כשעיניו משוטטות בחורים וסדקים: "נקי או לא, מלוכלך או כן, העיקר שיש מטאטא". ובוקי שהכיר את ההלוך יילך של הרבי, והיה מבין הרבה מעבר למה שהיה שומע, היה ממהר להביא את הבילקעס וההערינג וכל המסתעף. ולכשנגמרה הסעודה, וטאטא המטאטא הבינו כולם יחדיו איך עיניו של האדמו"ר צופיות למרחוק.
  • איך האדמו"ר מקורצוויל היה אומר לבוקי מזורי כשהם היו מופיעים מתנשפים למצווה טאנץ ומבקשים ברכה אחריתא בחופה: "אל תאמר מחר, פן יהיה מאוחר, ובוקי היה עונה אחריו בעל כרחו "ואם אמרת מחר, הזוכה כבר נבחר"
  • ועל כגון אלו אמר ה"פאנקיסט" לבוקי מזורי לאחר שבשליחות האדמו"ר מקורצוויל ניסה להחזירו בתשובה: "אני לא מאמין בכלום, כולל בזה שאני לא מאמין"
  • ואיך אמר האדמו"ר מקורצווייל לבוקי מז'ורי [השכן שהיה גר ממול, והיום גר ממול איפה שהיה גר] "תמיד אמרתי שבדיוק ברגע שאתחיל להיות אדמו"ר אתחיל להיות אדמו"ר. לא רגע קודם ולא רגע מאוחר יותר". וענה הבוקי מה שענה, והנהן האדמו"ר מה שהנהן, והרבה מים זרמו בנהר עד שהגיעו לעמק השווה, וזה קרה בדיוק באותה השניה שהגיעו לעמק השווה - לא רגע קודם, ולא רגע מאוחר יותר. ואז אמר האדמו"ר לבוקי: "עכשיו אתה מבין מה שאמרתי". ובוקי ענה יחד עם האדמו"ר [באותו רגע ממש]: "לא רגע קודם, ולא רגע מאוחר יותר" ויכתבו הדברים על ספר דברי הימים לממלכת קורצווייל לבית ראדזיוויל.
  • "עד כאן להלילה ומסתעף" כך הסופר הדגול י.א. כשההודעה נכתבה ב12:33 בצהריים. ולתמיהתו של בוקי מזורי ענהו האדמו"ר מקורצווייל (השלישי) תוך כדי דיבור לשאלה ומסתעף: "וצ"ל שכיון שבמסתעף עסקינן, גם אמצע היום יכול להיחשב מסתעף ללילה". וכשהוסיף בוקי ושאל א"כ מהו זה שנכתב בגוף ההודעה "והמסתעף" שאחרי "עד כאן להלילה", עצם הרבי את עיניו ונרדם ללילה ויום ומסתעף, וכשפקח את עיניו אמר לבוקי: "הבנת?"...
  • ואם כבר אדמורינ"ו מקורצווייל, אי אפשר שלא להזכיר אמרת שפר שהיה נוהג לומר כל ליל שבת בצהריים כשעיניו משוטטות בחורים וסדקים: "נקי או לא, מלוכלך או כן, העיקר שיש מטאטא". ובוקי שהכיר את ההלוך יילך של הרבי, והיה מבין הרבה מעבר למה שהיה שומע, היה ממהר להביא את הבילקעס וההערינג וכל המסתעף. ולכשנגמרה הסעודה, וטאטא המטאטא הבינו כולם יחדיו איך עיניו של האדמו"ר צופיות למרחוק.
  • וכפי שאמר האדמו"ר מקורצווייל לבוקי מזורי בעת רצון, "אם לא תהרוג אותו, איך הוא יחיה?"
  • איך אמר האדמו"ר מקורצוויל לבוקי מזורי לאחר שחסיד שוטה שיגע לו את השכל: "יש לו הסתעפות נפשית"
  • איך אמר מיקי מזורי (בנדוד של בוקי השכן ממול) לאריתראי בגילופין שכיוון אליו אקדח: "תן בראש!" נ.ב. מאז לא שמעתי ממיקי יותר.
  • ציטוט: "אבל אני נוהגת לפי שיטת האדמור מקורצוויל שמקפיד על מנוחה ממלאכה מיום שיש בחצות, אז מהרתי לדרכי...
לסיכום, איך אמר @נתן גלנט ל @גדי ישראלי : אני מתחיל לאהוב את הרבי הזה.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
וואו.
איזו מחווה אצילית ויפה לגדי ישראלי האהוב שלנו, יפהפה.
מדהים לראות עד כמה גדי שלנו מבריק, המקבץ הזה זועק.

גדי גדי גדי. אין עליך.
 

שורי פלד

משתמש מקצוען

  • איך אמר בוקי מז'ורי לרבי מקורצוויל? "עפר אני תחת כפות רגליך, ובלבד שתחליף גרביים..."

לסיכום, איך אמר @נתן גלנט ל @גדי ישראלי : אני מתחיל לאהוב את הרבי הזה.

חחחחח אהבתי כל מילה
חוץ המשפט שעשיתי ציטוט
גילוי נאות, לא היה לי עדיין זמן לארוחת בוקר היום
והמשפט הזה לא ממש מוסיף תאבון לאכול:rolleyes::cool::eek:
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
  • אם כבר אדמורינ"ו מקורצווייל, אי אפשר שלא להזכיר אמרת שפר שהיה נוהג לומר כל ליל שבת בצהריים כשעיניו משוטטות בחורים וסדקים: "נקי או לא, מלוכלך או כן, העיקר שיש מטאטא".
  • ----
  • ואם כבר אדמורינ"ו מקורצווייל, אי אפשר שלא להזכיר אמרת שפר שהיה נוהג לומר כל ליל שבת בצהריים כשעיניו משוטטות בחורים וסדקים: "נקי או לא, מלוכלך או כן, העיקר שיש מטאטא".

וכמו שאמר כ"ק האדמו"ר שליט"א זכותו תגן עליכם ועלינו: אין חוזרין על בדיחה פעמיים, ואם חזרתם - חזרו לאחוריכם, ת"ק פרסה על ת"ק אמה. ועל כל אמה ופרסה אלף מילים, ועל כל מילה ואות אלף משפטים, ועל כל משפט ושורה אלפי רבבות ציטוטין והודעות. וכמו שנאמר: "ליקוטי אמרים".
ודי בזה ליודעי ח"ן וח-ן בבנק האישי של כ"ק עט"ר.

א פרייליכן-ליכטיגן פורים!
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
מרציפן, אתה מלך!!!
התענגתי על הליקוטים, ממש רוויתי נהרות אפרסמון מכל פנינה...

והובא הדבר לפני האדמו"ר מקורצוויל ואמר: בוה. וענהו בוקי: אוא. ושאלו האדמו"ר: מהו אוא? והעיז בוקי פניו ושאל: ומהו בוה? והשיב האדמו"ר בניב חסידי: ברכה והצלחה. וענה אחריו בוקי במבטא ליטאי ואמר: אמן ואמן.
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
מרציפן, אתה מלך!!!
התענגתי על הליקוטים, ממש רוויתי נהרות אפרסמון מכל פנינה...

והובא הדבר לפני האדמו"ר מקורצוויל ואמר: בוה. וענהו בוקי: אוא. ושאלו האדמו"ר: מהו אוא? והעיז בוקי פניו ושאל: ומהו בוה? והשיב האדמו"ר בניב חסידי: ברכה והצלחה. וענה אחריו בוקי במבטא ליטאי ואמר: אמן ואמן.
וכל שנותר הוא לנסות את זה על ר' חיים...
 

vhsvchch

משתמש מקצוען
וזאת התשובה אשר השיב מורנו ורבינו האדמו"ר מקורצוויל שליט"א ביום הפורים, בעודו עטור בתפילין דשימושא רבא על ראשו הטהור והקדוש. עת אשר שאלוהו שואליו על עניין ברכת מצוות אכילת אוזניא דהמן, האי אוזניא דמתקרי "הומען טאשש"

ואלו דבריו:
כבוד ידידי דיתיב בתוונא דליבאי, רבי בוקי מזורי, אשר לא חת להשלים מנין בבית מדרשי בימות החמה הלוהטים ובימות הגשמים. כאשר הייתי לאחר יאוש, ושקלתי בדעתי הרחבה לגייר את שני הנוכרים הפיליפינים אשר באו ללוות את זקני החסידות ר' זורח ור' זונדל, ולצרפם למניין כמעשה רבן גמליאל וטבי עבדו.

שאלתו הכבירה הגיעתני: מה מברכים על אוזני המן הרשע?

והנה חלחלה אחזתני לשמוע את שאלתו על עניין הברכה, ולא חש ולא נע ולא זע לבבו לשאול מאן הוא דמתיר לאכול בשר אדם, ובפרט רשע כהמן?

ומה שפלפל כבוד תורתו להתיר מטעם שעיקר המאכל הוא מיני דובשנין שתוחבין במילוי האוזן הוא בוקי סריקי כשמו ודברי הבל ממש.
דהרי טענת הבל רועה הצאן הייתה כי עיקר העולם הוא מין החי ולא דברים הצומחים, ואילו קין עובד האדמה טען שגידולי הארץ הם חשיבי טפי. וא"כ לשיטת הבל יברכו שהכל ולשיטת קין גידולי הארץ פוטרים מין החי.

היוצא מדברינו עד כה שיש לאסור מכל וכל אכילת אוזני המן, ויגעתי הרבה למצוא היתר למנהג העולם האוכלין אוזני המן בשופי?

והנה לאחר העיון האמיתי מסתבר, שאחר שתלו את המן על עץ, הפך להיות פרי מפירות העץ ממש. ומצאתי סמך לדברי מדברי חז"ל ששאלו המן מן התורה מנין? שנאמר הֲמִן הָעֵץ, הרי שנהפך המן הרשע לעץ, פלאי פלאים ממש. והשתא דאתינן להכי יוצא לדינא דמותר לאכול אוזני המן כיוון שהפך להיות חתיכת עץ וע"כ ברכתם בורא פרי העץ.

ומכל הנ"ל יצא חידוש עצום, להבין מה ראה קין להרוג את הבל ע"מ לבטל את כח בשר החי ולהשאיר בעולם רק פירות העץ. ולולא דמיסתפינא הוה אמרינא דזה גם הטעם שאוכלין מיני פירי אילנות 30 יום קודם חג פוריא ודו"ק ואכמ"ל והוא רחום יכפר עוון.

(מקום החותם)
 
נערך לאחרונה ב:

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
וזאת התשובה אשר השיב מורנו ורבינו האדמו"ר מקורצוויל שליט"א ביום הפורים, בעודו עטור בתפילין דשימושא רבא על ראשו הטהור והקדוש. עת אשר שאלוהו שואליו על עניין ברכת מצוות אכילת אוזניא דהמן, האי אוזניא דמתקרי "הומען טאשש"

ואלו דבריו:
כבוד ידידי דיתיב בתוונא דליבאי, רבי בוקי מזורי, אשר לא חת להשלים מנין בבית מדרשי בימות החמה הלוהטים ובימות הגשמים. כאשר הייתי לאחר יאוש, ושקלתי בדעתי הרחבה לגייר את שני הנוכרים הפיליפינים אשר באו ללוות את זקני החסידות ר' זורח ור' זונדל, ולצרפם למניין כמעשה רבן גמליאל וטבי עבדו.

שאלתו הכבירה הגיעתני: מה מברכים על אוזני המן הרשע?

והנה חלחלה אחזתני לשמוע את שאלתו על עניין הברכה, ולא חש ולא נע ולא זע לבבו לשאול מאן הוא דמתיר לאכול בשר אדם, ובפרט רשע כהמן?

ומה שפלפל כבוד תורתו להתיר מטעם שעיקר המאכל הוא מיני דובשנין שתוחבין במילוי האוזן הוא בוקי סריקי כשמו ודברי הבל ממש.
דהרי טענת הבל רועה הצאן הייתה כי עיקר העולם הוא מין החי ולא דברים הצומחים, ואילו קין עובד האדמה טען שגידולי הארץ הם חשיבי טפי. וא"כ לשיטת הבל יברכו שהכל ולשיטת קין גידולי הארץ פוטרים מין החי.

היוצא מדברינו עד כה שיש לאסור מכל וכל אכילת אוזני המן, ויגעתי הרבה למצוא היתר למנהג העולם האוכלין אוזני המן בשופי?

והנה לאחר העיון האמיתי מסתבר, שאחר שתלו את המן על עץ, הפך להיות פרי מפירות העץ ממש. ומצאתי סמך לדברי מדברי חז"ל ששאלו המן מן התורה מנין? שנאמר הֲמִן הָעֵץ, הרי שנהפך המן הרשע לעץ, פלאי פלאים ממש. והשתא דאתינן להכי יוצא לדינא דמותר לאכול אוזני המן כיוון שהפך להיות חתיכת עץ וע"כ ברכתם בורא פרי העץ.

ומכל הנ"ל יצא חידוש עצום, להבין מה ראה קין להרוג את הבל ע"מ לבטל את כח בשר החי ולהשאיר בעולם רק פירות העץ. ולולא דמיסתפינא הוה אמרינא דזה גם הטעם שאוכלין מיני פירי אילנות 30 יום קודם חג פוריא ודו"ק ואכמ"ל והוא רחום יכפר עוון.

(מקום החותם)

תשובת האדמו"ר מקורצוויל:

אחר בקשת המחילה מכת"ר, דבריו דומים עלי כתוף שדאי תוף שדאי.
והוא מפני שיש לחקור בענין איסור אכילת אדם, אי הוי מחמת נפש אלוקים שבו, או דעצם הבשר דגברא נאסר.
והנה בשני הטעמים הנ"ל איכא צדדי היתר. משום דאי נימא דהנפש אלוקים שבו גרים איסורא, והלא בעמלק שרחמנא אמר למחותו, אדרבה יש לקיים בו המחיה בכל דבר וענין. כדשנינו, המוצא זרע עמלק פוגע בו לאלתר, קופיץ בידו - עורפו, קרדום בידו - חופרו, ריקן - מנשכו כחמור עד שעושהו גל של עצמות.
ואי ניתי לדון מצד בשרא דגופא, תיתי לי ק"ו. ומה בשבעה עממין נאמר בשר חמורים בשרם, בשר עמלק הרי הוא כחמור חמורותיים, ובכגון דא לא נאמר איסורא דאין לך בו אלא חידושו.
שוב נמצא דיש להתיר בזה מנהג אבותינו לאכול אוזניות המן הממולאין כפת הבאה בכיסנין. וכן כתב בשו"ת "המן ואוזנו בידו" עיי"ש מה שהאריך בזה בטעמים נוספים והסיק שאף עיניו ופיו הותרו, רק שאין אנו בקיאין באפייתן ויש לשאול בזה את הנשים.
וכן הנהגתי בק"ק קורצוויל לעשות טיש אוזניות המן, פה ירושלים תובב"א.
 
נערך לאחרונה ב:

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
בעזהי"ת

וזה מזכיר לי את מה שסיפר בוקי מזורי: פעם אחת דנתי לפני כ"ק אדמו"ר שליט"א מקורצוויל שמותר לאכול לפני התפילה, קל וחומר מברכת המזון: ומה ברכת המזון שהיא מדאורייתא - מותר לאכול לפניה, תפילה - שהיא מדרבנן - לא כל שכן?
וניענע לי בראשו. נישט אזוי
upload_2018-3-5_20-4-44.png
אזוי:
upload_2018-3-5_20-4-56.png
 
נערך לאחרונה ב:

תמר21

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
בעזהי"ת
פעם אחת דנתי לפני כ"ק אדמו"ר שליט"א מקורצוויל שמותר לאכול לפני התפילה, קל וחומר מברכת המזון: ומה ברכת המזון שהיא מדאורייתא - מותר לאכול לפניה, תפילה - שהיא מדרבנן - לא כל שכן?
וניענע לי בראשו.

:) :)
רעיון חזק!
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
את המודעה הזו ראיתי תלויה למחצה, נעוצה בסיכה פרוגית-אדמונית בפתח בית המדרש של חסידות קורצוויל במוצאי פורים. הייתי חייב לשתף (וכבר למדנו אדמורינ"ו - טוב מאוחר ממאוחר יותר):

לקראת הוצאתו לְאור-חשכת-העולם-הזה של הסה"ק של כ"ק אד"ש - 'אלו ואלו' דא"ח שנשמעו ונכתבו כהרף עין, זה נכנס וזה יוצא, בעתות הוצאת הפיתות, זמן רעבא דרעבין, אשר כל דיכפין מתגרין ונכספין, להכניס אוזן לפיהם ופי רבם לאוזניהם, אשר בין כריכות הספר מלמדנו אד"ש להצדיק את הרשע אשר מעיקרא היה צדיק, ולדון לכף זכות כל שרוע במדרחוב וכל זב-חוטם, ושלעולם לא נצא מפתח ביתנו ללא גליל טישו לכל נצרך [ובסופו קונטרס מעיניינא דשכיבא 'וידוי הריגה' - בענין תשובה שלפני המיטה, לשוכבים על ערש דוי] - אנו מתרימים את הנהנים מסעודתו של אח-של אדמו"ר במשך לילות השנה, ומתענגים על יינו הקזאחי הבלעדי.

נא לתרום בעיניים ממושקפות גדולות וטובות. הגבאי בוקי יעבור עם בקבוקו המזור ליד כל כיס וארנק. הוצאות שבת שתיים שהן ארבע, תולדותיהן כיוצא בהן - ראו הוזהרתם!

נ"ב - מודעה זו נכתבה בתקופת י"א אדר תשע"ז - פורים דכפרים ונבערים, בעלי חסדים.

נ"ג - לאחינו שבכרכים: חלוקת מים ומזון - הסתיימה!

נ"ד - עדכון פורים תשע"ח: הוצאת הספר מתעקשת להתעכב, עקב עקביהם של המתרימים שלא הוליכום מביתם לבית המדרש אלא לבתי תיאטראות וקירקסאות. ושב עוונם וחטאתם תכופר בחסד, ובצדקה תתפרקון מכל מכשירים טמאים, ונאמר אמן הללויה.
ע"כ ראיתי. ושיתפתי.​
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
כמה טוב להקפיץ לכבוד פורים קטן אשכול שכזה, מלא וגדוש באמרי קוטג'.
התחלנו?
(ואגב, גדי לא נראה פה הרבה זמן. יש מצב שאתה פותח איזה אשכול חיפוש עליו?
תקופת פורים היתה התוקפה היותר פורה שלו. אתה בטח זוכר...)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה