לימוד פסנתר על אורגנית ולהפך

סולפג' solfege

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יש לי 2 תלמידות ילדות שהגיעו אלי ללמוד אורגנית לאחר שלמדו שנה בבי"ס, בביתן יש פסנתר והן מתאמנות עליו. יש לציין שהן מנגנות הרבה יותר טוב מתלמידות שמתאמנות על אורגנית. (הן רוצות ללמוד אורגנית ולא פסנתר)
לעומת זאת, אמא שלי בילדותה ברוסיה נגנה על פסנתר וכשעלתה לארץ- הוא נמכר והיא הפסיקה ללמוד.
לקראת גיל 50 היא רוצה להתחיל ללמוד שוב פסנתר. יש לה פסנתר בבית (הפסנתר שלי שלא יכול לעלות 4 קומות) אבל אצלי יש אורגן - האם שייך ללמד אותה פסנתר על אורגנית ושהיא תתאמן בבית על הפסנתר??? (כמובן שכשאני אצלה אני אעבוד איתה עליו) כי יש לה עדיין את השליטה על הקלידים כמו בפסנתר, אבל אם היא תלמד על אורגן יכול להיות שזה יגרע????
תודה רבה!!!
 

אלפא ביתא

משתמש צעיר
בעיקרון לא נראה לי שאפשר ללמוד פסנתר בצורה נכונה על אורגנית, אבל במקרה הזה ספציפית- גם בגלל הרקע שלה וגם כי יש לה פסנתר לאימון- יכול להיות שזה ילך... (השאלה היא אם זה לא מעצבן ללמד כך :))
 

אביה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אם יש לך פדאל סאסטיין וטאצ', אפילו מינימאלי באורגנית, לא נראה לי שזה יגרע.
גם אם זה לא הדבר האמיתי, מספיק שיש ממנו מעט, כדי להקיש לפסנתר.

לגבי הבנות, נראה לי שזה רק יתרון (ופספוס...) להתאמן על פסנתר, בשביל לנגן על אורגנית.
 

סולפג' solfege

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יש לי פדל וטאצ' מעולה... מה שגם צריך לקחת בחשבון שזו רק אמא שלי- גרה רחוב מעלי ואני אצלה הרבה, רק שהשיעורים יתקיימו אצלי (מתכננת להביא פסנתר חשמלי ביום מן הימים) ואני כן אשב איתה על הפסנתר שלה (שלי) מידי פעם.
לגבי התלמידות של האורגנית- אני תמיד מתקדמת עם תלמידות של אורגנית ליצירות לפסנתר ולליווי של ארפג'ים, ככה שזה לא בזבוז... בסה"כ הן ירוויחו לאכול את העוגה מכל הכיוונים (לנגן פלייבקים א"א ללמוד על שום פסנתר)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  25  פעמים

לוח מודעות

למעלה