לחץ, טוב או לא טוב?

אגדתא

משתמש רשום
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
ב"ה

לחץ ! טוב או לא טוב?


בשטיבל אני שומע כל הזמן תלונות על המצ'ינג ודומיו ואני חושב לעצמי רבש"ע מה יש לך נגד זה ? הרי בסך הכל זה הישג מאד יפה היהדות החרדית בתקופה האחרונה תרמה כ350 מליון !!!!!!! ₪ למוסדות תורה וחסד זה סכום אדיר !!! אתה לא רוצה ? אל תתרום, אבל למה אתה כ"כ שונא את המצ'ינג?

עד שהתחלתי לקלוט.....

הסתכלתי מה קורה בשטיבל כשמישהו עובר בין השולחנות וידיו מלאים מזן אל זן מצלצלים למיניהם וממלמל ספק לעצמו ספק לאחרים צדקה... תזכה למצוות... צדקה... תזכה למצוות.... וחוזר חלילה.... חלק מהמתפללים נזכרים פתאום שעוד לא הניחו תפילין דר"ת... חלק נעמדים ויוצאים לסיבוב בידיים מונפות ומלאות 'דבקות' אייי כי לה' המלוכה .... אוי אוי אוי מלכותך מלכות כל עולמים.... אחד נזכר שעוד לא שתה קפה ואחד נעמד לתפילת שמו"ע וכו' רק אחד עומד עם ערימה של עשרות אגורות ומחלק לכל אחד שעובר וכל זאת למה ? אם אתה לא רוצה לתת אל תתן למה אתה סתם מתחמק ? התשובה לכך 'לחץ'!!! ושוב 'לחץ'!!! וזה עוד דבש כי כאשר עובר אחד ונעצר ליד כל מתפלל עם ידים ריקות וכשמישהו דוחף לתוכו מטבע המטבע נסרקת בקפדנות רבה ואז נכנסת לכיס .... או אז חצי מהבית מדרש יתרוקן לו פתאום ! והתשובה לכך היא שוב : 'לחץ' !!! וזה עוד דבש לעומת ה'מצ'ינג' ! מצ'ינג ! זה מילה שמעוררת צמרמורת עזה ! וזאת למה? שוב 'לחץ' ענק!!!!!! החבר הכי טוב שלך מתקשר אליך תגיד לו לא.? אין סיכוי ! אנשים אומרים לי :כשאני יודע שיש מצ'ינג בחוג של אחד מהחברים או מהקרובים שלי אני לא מרים טלפונים ! וזה הכל לחץ! הוא לחוץ ! הוא לא יכול להגיד לא ! זה מוציא אותו מהכלים ! אבל תחשוב רגע ! בחבר מהצד השני של הקו הוא לא מפלצת! גם הוא לחוץ כשביקשו ממנו בקהילה שלו לשתף פעולה ולהתקשר לידידים ומכרים הוא הרגיש לא נעים בעליל, אז גם למתקשר וגם לעונה לשניהם לא נעים ולשניהם יש לחץ ! ממה ? כל אחד מפחד מהצל של עצמו כל אחד לחוץ מעצמו ! מה אתה מתבייש להגיד את האמת ? אם אין לך כסף תגיד לו 'דוגרי' אנחנו באמת ידידים טובים אבל מה אעשה והתורה גזרה שלא יהא פרוטה בכיסי ולכן אתן לך את תרומתי הצנועה של כמה שקלים בודדים ותו לא... מה הבעיה? התשובה :לחץ חברתי ! וזה שמתקשר למה מתקשר ? כי כל הקהילה מתקשרים לידידים ומבקשים כסף אז לא נעים לסרב , שוב , לחץ חברתי !
הצד השוה שכל העולם בנוי על לחץ חברתי כי זה מחזיק את העולם ולך תדע כמה ישיבות ומוסדות תורניים נצלו ע"י דבר אחד ושמו לחץ חברתי.........
אז תגידו אתם, לחץ! טוב או לא טוב?...........

נ.ב. המאמר אינו בא לקטרג ח"ו אלא לירד קצת לעמקי נבכיו של האדם

אשמח לקבל הערות והארות על זה המאמר
תודה!
 

ידידיה חבר

מהמשתמשים המובילים!
אינני נכנס לתוככי הנידון בפנוכו, רק בתור מי שלאחרונה נכנס לנושא אני רוצה לציין משהו אחד -
ישנם מקרים שהקמפיין למימון המונים (המכונה מצ'ינג במקרה בו הוא כולל את אפקט ה'פאצ' הכפלה'), הוא לא פחות מהצלה למוסדות ששקועים בחובות, ולפעמים גם למנהלי המוסדות שהסיבוך האישי שלהם גם הוא לא פשוט בכלל.
כן. כשאתם תורמים למצ'ינג תקחו בחשבון שאתם אולי מצילים מוסד או יהודי יקר או משפחה שלימה.
 

אגדתא

משתמש רשום
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
מועתק לכאן קטע מגליון שמופץ במייל הנה לפניכם:

'שפע ברכה והצלחה!!!
למי מקוראינו שנותר עוד כסף בכיסים אחרי המצ'ינגים הרבים..
נשמח אם תטלו חלק עמנו בהוצאות העלון... ( רוצים לסגור את 'זמן חורף' בלי מינוס בדפוס..)'
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  40  פעמים

לוח מודעות

למעלה