אסטרטגיה לזה לא ציפיתי!

אהובה ו

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
תמיד ידעתי ששיווק לבעלי עסקים הוא קשה, אך לזה לא ציפיתי!

אתחיל מההתחלה...

לפני כמה חודשים התחלנו לבנות מארקטפלייס. הרעיון היה לחצור פלטפורמה, לבעלי עסקים קטנים, להגיע ליותר לקוחות ולמכור מוצרים.

חקרתי רבות את הנושא של מארקטפלייסים, ולפי זה בנינו מארקטפלייס ממוקד (מתנות), כשקהל היעד הוא קהילת דוברי אנגלית בארץ, וידידים ומשפחה שלהם בחו"ל, שרוצים לשלוח מתנות לשבת, שמחה, או כל אירוע. הייחודיות של המארקט ע"פ מארקטים קיימים (כמו אמאזון או אתסי) הוא בכך שזה בנוי לפי לוח השנה היהודי, והצרכים של הקהילה.

יש לנו צוות שיווק אלוףף מומחה איקומורס, שיודע להביא קונים.

הבעיה שלא ציפיתי לה, היא הקושי להגיע למוכרים!

קהל היעד העיקרי מבחינת מוכרים הם עסקים קטנים, גם מהבית, אך לא רק, עם מוצרים איכותיים בתחום הפרחים, שוקולדים, אביזרים ממותגים, מארזי מתנות, וכו'

מה עושים?
 

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
העובדות:
את מתמודדת בשוק שיש בו כמה מתחרים חזקים (אמזון, ואטסי עוד יותר, ומרמלדה הישראלית), ועוד הרבה חדשים שמנסים.
זה חוץ מהעובדה שיש מוכרים שבכלל יש להם קושי עם ניהול מלאי דיגיטלי, ועם ניהול המשלוחים.

הנקודות שאת צריכה לחשוב עליהם:
האם ההצעה שלך למוכרים היא אטרקטיבית (דמי שימוש חודשיים/ אחוזים)?
האם יש לך פתרונות שילוח?
האם את מצליחה להגיע איתם לפגישה להסביר להם את היתרונות שלך?
מה הקשיים שהם מעלים?

ייתכן שכדאי לך להתייעץ עם איש מקצוע מתחום השיווק (ויש כאן כמה נחמדים:) )
 

אותיות מאירות

משתמש מקצוען
תמיד ידעתי ששיווק לבעלי עסקים הוא קשה, אך לזה לא ציפיתי!

אתחיל מההתחלה...

לפני כמה חודשים התחלנו לבנות מארקטפלייס. הרעיון היה לחצור פלטפורמה, לבעלי עסקים קטנים, להגיע ליותר לקוחות ולמכור מוצרים.

חקרתי רבות את הנושא של מארקטפלייסים, ולפי זה בנינו מארקטפלייס ממוקד (מתנות), כשקהל היעד הוא קהילת דוברי אנגלית בארץ, וידידים ומשפחה שלהם בחו"ל, שרוצים לשלוח מתנות לשבת, שמחה, או כל אירוע. הייחודיות של המארקט ע"פ מארקטים קיימים (כמו אמאזון או אתסי) הוא בכך שזה בנוי לפי לוח השנה היהודי, והצרכים של הקהילה.

יש לנו צוות שיווק אלוףף מומחה איקומורס, שיודע להביא קונים.

הבעיה שלא ציפיתי לה, היא הקושי להגיע למוכרים!

קהל היעד העיקרי מבחינת מוכרים הם עסקים קטנים, גם מהבית, אך לא רק, עם מוצרים איכותיים בתחום הפרחים, שוקולדים, אביזרים ממותגים, מארזי מתנות, וכו'

מה עושים?
יש לי מוצר מדהים
שמתאים מאוד למתנות ובמיוחד עבור חוצניקים ומשפחותיהם
מה התנאים שאתם נותנים?
 

אהובה ו

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
העובדות:
את מתמודדת בשוק שיש בו כמה מתחרים חזקים (אמזון, ואטסי עוד יותר, ומרמלדה הישראלית), ועוד הרבה חדשים שמנסים.
זה חוץ מהעובדה שיש מוכרים שבכלל יש להם קושי עם ניהול מלאי דיגיטלי, ועם ניהול המשלוחים.

הנקודות שאת צריכה לחשוב עליהם:
האם ההצעה שלך למוכרים היא אטרקטיבית (דמי שימוש חודשיים/ אחוזים)?
האם יש לך פתרונות שילוח?
האם את מצליחה להגיע איתם לפגישה להסביר להם את היתרונות שלך?
מה הקשיים שהם מעלים?

ייתכן שכדאי לך להתייעץ עם איש מקצוע מתחום השיווק (ויש כאן כמה נחמדים:) )

נכון מאד.

אין דמי שימוש כלל, והאחוזים נמוכים יותר מאטסי ואמאזון לקטגוריות האלו.
אנחנו לא דואגים לשילוח בעצמינו, למרות שאנחנו בקשר עם חברות לגבי מחירים וכד' כשירו למוכרים.

פגישה - זה חלק מהקושי. למוכרים שרגילים למכור אונליין, יש לנו הצלחה גבוהה. הרבה מהמוכרים שלנו פעילים ומוכרים דרך פייסבוק ואינסטגרם, או מוכרים מהבית.

מוכרים אחרים מאד אדישים. "לא תודה" וזהו... לא מעוניינים לשמוע כלל.

אולי איש שיווק שמומחה בתחום b2b זה רעיון טוב. יש המלצות?
 

אהובה ו

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
עוד נקודה לגבי התחרות - אף אחד לא מזמין פרחים לשבת באמאזון. הם מסתכלים בעיתון משפחה ומתקשרים למודעה הראשונה שהם רואים.
היתרון שלנו הוא שעם כל שמוצרים במקום אחד, יהיה להם מקור אחד לקנות הכל, ויתרגלו לקנות שם.
 

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
את מתארת התמודדות רגילה עם הטמעה של מוצר.

מוכרים אחרים מאד אדישים. "לא תודה" וזהו... לא מעוניינים לשמוע כלל.
נסי להבין מהם מה תוקע אותם.
את מודעת לבעיות של המוכרים, וזה כבר טוב.
אבל אל תתעלמי מהם, תדברי איתם על הבעיות האלה,
ותסבירי להם למה בכל זאת כדאי להם המאמץ.

עוד נקודה לגבי התחרות - אף אחד לא מזמין פרחים לשבת באמאזון. הם מסתכלים בעיתון משפחה ומתקשרים למודעה הראשונה שהם רואים.
היתרון שלנו הוא שעם כל שמוצרים במקום אחד, יהיה להם מקור אחד לקנות הכל, ויתרגלו לקנות שם.
זה נחמד לומר את זה,
אבל כל עוד אין לך קבלות בשטח,
את לא מקום שכבר התרגלו לקנות בו יותר ממה שהרגלו לקנות במודעה במשפחה.

תנסי לחדד יותר את התועלות של המוכרים,
ולהגיע לקבוצות שיש ריכוז שלהם, ולפרסם להם שם.

איש שיווק שמומחה בתחום b2b
זה יכול להיות כיוון, אם ממש לא הולך.
אבל אל תבני על זה שהוא יהיה קוסם.
 

אהובה ו

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
את מתארת התמודדות רגילה עם הטמעה של מוצר.


נסי להבין מהם מה תוקע אותם.
את מודעת לבעיות של המוכרים, וזה כבר טוב.
אבל אל תתעלמי מהם, תדברי איתם על הבעיות האלה,
ותסבירי להם למה בכל זאת כדאי להם המאמץ.


זה נחמד לומר את זה,
אבל כל עוד אין לך קבלות בשטח,
את לא מקום שכבר התרגלו לקנות בו יותר ממה שהרגלו לקנות במודעה במשפחה.

תנסי לחדד יותר את התועלות של המוכרים,
ולהגיע לקבוצות שיש ריכוז שלהם, ולפרסם להם שם.


זה יכול להיות כיוון, אם ממש לא הולך.
אבל אל תבני על זה שהוא יהיה קוסם.

זה מאד מעניין מה שאת אומרת.
 
נערך לאחרונה ב:

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים

כיוון - פרסום ומיתוג

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
יש לי כמה לקוחות שמיתגתי, שאני בטוחה שישמחו להיות שותפים
1. משהי שמתמחה עם עוגות שכבות/אישיות, סטיל גבוה, מוצא אנגלי, קהל היעד שלה הם חוצניקים, היא גרה בירושלים, (מצורף קטלוג, ויש לה עוד מלא דברים..)
2. משהי שמתמחה עם עוגות קומות עוגיות סוכור, סגנון יוקרתי חדשני ואסטטי, מוצא בלגי, גרה בבית שמש - http://www.bakeawish.gift/
3. מתמחה בחיתוכי פירות רמה גבוהה מביוחד, עם פנטנטים לשימור וכל מיני הברקות של אריזות עם קטנות אישיות עם שם פרטי ועוד... (מצורף תמונה אחת, דברי איתה יש לה קטלוג מלא
4. יש לי גם משהי שעושה עיצובי בלונים מדהימים - גרה באשדוד
5. מאמינה שאחשוב עוד, יהיו עוד
המייל שלי: <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>, כדי להביא לך פרטי קשר אישיים
וכמובן תגידי להם שקיבלת את הפרטים שלהם ממני (כדי שיהנו)
 

קבצים מצורפים

  • IMG_12806.jpg
    IMG_12806.jpg
    KB 70.3 · צפיות: 35
  • קטלוג למייל.pdf
    1.6 MB · צפיות: 40

כיוון - פרסום ומיתוג

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
טוב, אז חשבתי שיהיו לי עוד מלא רעיונות, וגם קשרים (כי אני מכירה אישית את כל מי שאני רוצה להציעה לך)
אז יקל עלילדבר איתך בפרטי (בעיקר כדי להבין האם הכיוון הזה מתאים לך (כי חשבתי על סביבות 20 עסקים, עם מתנות שהקהל בחו״ל יתחבר)
ואגב, יש גם את הפלקטים שלי, שראיתם במאמר כאן בפרוג, שפרסמתי על החופשה שלי, אפשר לקורא אותו כאן.
מה שעשיתי מהפרלקטים שלי בנתים זה, שאני משווקת אותם בתור מתנה לעסקים שרוצי םלפנק את הלקוחות שלהם בסוף השנה, זה יכול להתאי םגם לקהל שלך?
(אני אכין לפלקטים הללו קטלוג מתאים ,בנתיים יש את הקובץ הזה המצורף:
 

קבצים מצורפים

  • תמונות אוירה.pdf
    1.6 MB · צפיות: 40

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה