להתחיל להתאים אקורדים לפי שמיעה

מנגינה

משתמש פעיל
אני כבר כמה שנים מנגנת על גיטרה בקטע החובבני ליווי וכו'
אבל תמיד מתוך אקורדים כתובים
אשמח לקבל הדרכה, מהי הדרך הכי טובה ללמוד לפתח שמיעה ,
למצב שבו אני אקח את הגיטרה ואנגן אוטומטית ליווי לשיר באופן ספונטאני.
?????
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
סאונד והפקות אולפן
אני חושב שכדאי לתרגל קצת על אורגן

לשים לב שאקורד פשוט בנוי בעצם מ-3 תוים בלבד, 1, 3 ו-5
לשים לב שבדרך כלל בצורה בסיסית האקורד יהיה רק מתווי הסולם

אפשר לחלק את השיר לפעימות לפי הקצב, למחוא כפים תוך כדי שירה, לראות איפה הדגש של הקצב נופל במילות השיר
לראות איזה תו זה, התו הזה מאוד יכול להיות ה-1 של האקורד
לפעמים הוא יהיה ה-3 של האקורד במיוחד אם תו לפני זה הו ה-1 או ה-5 של אותו אקורד

מקווה שכתבתי מובן..
 

הדוויג

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כדאי גם ללמוד קצת תיאוריה. ולנתח את האקורדים 'הכתובים'
ישנם מהלכים הרמוניים די קבועים, במיוחד במוזיקה החסידית.
צריך להבין את המקום של כל אקורד ביחס לסולם ולדעת איך אחד מוביל לשני.
 

דוד רוט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
אני ממליץ על השיטה הבאה:
  1. דבר ראשון להתחיל להבדיל בין סוגי האקורדים, זה די קל, פשוט לנגן או להשמיע אקרוד מינור ומז'ור ולהתחיל לזהות את ההבדל ביניהם, ממולץ ללבקש ממישהו שיבחן אתכם בשמיעה עד שתוכלו לזהות את ההבדל בין מינור למז'ור באופן ברור, זה בסיסי, אח"כ להמשיך ל 7 ו 6, מוקטן מוגדל וכו'
  2. אחרי שאתם מזהים בלי להתבלל בכלל את האקורדים, (בסיסית צריך רק מינור ומז'ור, זה מספיק כדי לזהות את רוב האקורדים גם אם יש להם תוספות) לקחת שיר, להתחיל לשמוע אותו ולנסות לזהות אקורד אחרי אקורד בצורה הבאה:
לנסות לשיר בפה את הצליל הנמוך ביותר (בקיצור את הבס) שיש באקורד לא חייבים באותה אוקטבה, אפשר להקשיב לתיבה עם האקורד בלופ (אפשר להעזר בכל תוכנה הכי פשוטה לעריכת אודיו או בפונקצית A-B בנגן).
לאחר מכן לנסות את הצליל הגבוה ביותר (הסופרן) שיש באקורד.
אחרי שיש לכם את שתי הצלילים האלו או אפי' רק את הבס (פשוט יש מקרים שהבס הוא לא בשורש) צריך רק לזהות אם זה מינור ומז'ור.​

לאט לאט תלמדו לזהות את רוב הדרגות בסולם בעיקר לפי צליל הבס, לא חייבים לשמוע את הצליל עצמו (מה שכן חייבים בשלב הראשוני שמקשיבים), הצליל פשוט "יצוף" מאליו בגלל ההקשר ההרמוני שלו כמו שכתב הדוויג, ואת האופי שלו (מינור\ מז'ור וכו' ) אתם כבר אמורים לזהות לבד.
 

מנגינה

משתמש פעיל
נראה לי שאני צריכה בסיס יותר:
אני רוצה לדעת לשמוע צליל, ולומר איזה תו זה
מהי הדרך הכי טובה ללמוד ולהתאמן?
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
נראה לי שאני צריכה בסיס יותר:
אני רוצה לדעת לשמוע צליל, ולומר איזה תו זה
מהי הדרך הכי טובה ללמוד ולהתאמן?
לזהות צליל מסוים בלי שמיעת צליל אחר זה יכולת נדירה מאוד שנקראת "שמיעה אבסלוטית", זה מצוי אצל אחוזים בודדים בעולם.
מה שאפשרי וכנראה לזה כוונתך, היא היכולת לזהות צליל ביחס לצליל אחר. כלומר, אם ישמיעו את התו סול - יהיה אפשר לזהות שהוא חמשה תווים מעל ה"דו" ולזהות אותו כ"סול".
שמיעה כזאת נקראית שמיעה יחסית ואפשרי לפתח אותה מאוד, אבל בשביל זה צריך לדעת לפחות את הבסיס של התאוריה; סולם, מרווחים, דרגות וכד'.
האימון לזה יכול להיות בהרבה דרכים. למשל: לתרגל מרווח של טרצה גדולה (דו ומי), מנגנים דו ושרים אחריו את התו "מי", עד שהאוזן מזהה את המרווח.
 
נערך לאחרונה ב:

m a r g a l i t

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
זה מצוי אצל אחוזים בודדים בעולם.
בטוח??
אני כבר כמה שנים מנגנת על גיטרה בקטע החובבני ליווי וכו'
אבל תמיד מתוך אקורדים כתובים
אשמח לקבל הדרכה, מהי הדרך הכי טובה ללמוד לפתח שמיעה ,
למצב שבו אני אקח את הגיטרה ואנגן אוטומטית ליווי לשיר באופן ספונטאני.
?????
מה שאני עשיתי בהתחלה, אני לא יודעת אם זה השיטה הכי טובה, אבל אני לקחתי שיר שיש לי את האקורדים שלו, כתבתי לי באיזה אקורדים משתמשים בשיר, ואז התחלתי להתאים, ואח"כ להשוות.
בהמשך לקחתי גם שיר שיש לי את האקורדים אבל רק בדקתי את הסולם והתאמתי מכל האקורדים שבסולם.
לי זה מאוד עזר!
בהצלחה!
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לפי מה שקראתי בעבר שמיעה אבסלוטית שכיחה אצל אחד מתוך 10,000 איש בממוצע. לא יודע כמה המידע אמין ומבוסס, אבל כך זכור לי.
מה שאני עשיתי בהתחלה, אני לא יודעת אם זה השיטה הכי טובה, אבל אני לקחתי שיר שיש לי את האקורדים שלו, כתבתי לי באיזה אקורדים משתמשים בשיר, ואז התחלתי להתאים, ואח"כ להשוות.
בהמשך לקחתי גם שיר שיש לי את האקורדים אבל רק בדקתי את הסולם והתאמתי מכל האקורדים שבסולם.
לי זה מאוד עזר!
שמעתי על מורים שמשתמשים בשיטה הזו, שיטה טובה מאוד.
 

אירועים קרובים

ראש פינה

הפרוגיסטים נותנים בראש

לוח דרושים

למעלה