להקים מאפס דבר גדול

בינת המקראות

משתמש רשום
ידוע שאינטרנט הוא הדבר שנכנס לחיינו ולא מתכווין לצאת בשנים הקרובות אלא מתעצם והולך.
שוויו של אתר אינטרנט נמדד בכניסות , ולאחר מכן במכירות וכו' .
בשנים האחרונות , צמחו אתרים בעיקר נותני שירות חינם כגוגל. פייסבוק. ויקפידיה. לגדלים שלא ישוערו וכל זאת עקב התנועה שהם מספקים , וכמשל לא הרי קיוסק בצומת מורשה, כקיוסק בשכונת התקווה .
החשיבה שלנו כאיש קטן היא , נקים , נמכור , לא נשלם שכירות , ארנונה, ושאר מרעין בישין , ונתחיל להרוויח ,ומתמקדים במוצר מסוים , או בקבוצת מוצרים , פונים ליצרן , מקבלים מחיר , מוסיפים ע"כ 25% ומנסים למכור , ואז מגיעים ל 5 כניסות ליום , במקרה הטוב , ומבצעים שתיים שלוש מכירות בחודש במקרה הטוב .
לא שזה לא טוב , אבל בכך נגמרת הצמיחה , והשאיפה מתמקדת בפרסום , ובצפייה לכניסות נוספות , שמשום מה אינם באות.
אך אם ניצור דבר , שכל אחד ירצה להכנס , ויתוגמל בהתאם , ויהיה חינם , הרי שהכניסות תהיינה רבות , וכבר אמרנו תנועה שווה כסף , וכסף רב .
אשר על כן הצעתי היא .
בואו ונקים ביחד , דהיינו כל אחד ירתם , ויעשה את הדברים שהוא יודע לעשות ללא השקעה כספית , מעבר לעבודה הפיזית .
האתר יהיה חינמי , ולא יקח כסף מגולשיו ויתפרנס מהתנועה ומההצעות שיציעו בו . (קישורי שותפים וכדומה )
כל השותפים המשקיעים , יהיו שותפים לרווח שיווצר .
מוכנים להרים את הכפפה ?
 

הבוס הגדול

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
ידוע שאינטרנט הוא הדבר שנכנס לחיינו ולא מתכווין לצאת בשנים הקרובות אלא מתעצם והולך.
שוויו של אתר אינטרנט נמדד בכניסות , ולאחר מכן במכירות וכו' .
בשנים האחרונות , צמחו אתרים בעיקר נותני שירות חינם כגוגל. פייסבוק. ויקפידיה. לגדלים שלא ישוערו וכל זאת עקב התנועה שהם מספקים , וכמשל לא הרי קיוסק בצומת מורשה, כקיוסק בשכונת התקווה .
החשיבה שלנו כאיש קטן היא , נקים , נמכור , לא נשלם שכירות , ארנונה, ושאר מרעין בישין , ונתחיל להרוויח ,ומתמקדים במוצר מסוים , או בקבוצת מוצרים , פונים ליצרן , מקבלים מחיר , מוסיפים ע"כ 25% ומנסים למכור , ואז מגיעים ל 5 כניסות ליום , במקרה הטוב , ומבצעים שתיים שלוש מכירות בחודש במקרה הטוב .
לא שזה לא טוב , אבל בכך נגמרת הצמיחה , והשאיפה מתמקדת בפרסום , ובצפייה לכניסות נוספות , שמשום מה אינם באות.
אך אם ניצור דבר , שכל אחד ירצה להכנס , ויתוגמל בהתאם , ויהיה חינם , הרי שהכניסות תהיינה רבות , וכבר אמרנו תנועה שווה כסף , וכסף רב .
אשר על כן הצעתי היא .
בואו ונקים ביחד , דהיינו כל אחד ירתם , ויעשה את הדברים שהוא יודע לעשות ללא השקעה כספית , מעבר לעבודה הפיזית .
האתר יהיה חינמי , ולא יקח כסף מגולשיו ויתפרנס מהתנועה ומההצעות שיציעו בו . (קישורי שותפים וכדומה )
כל השותפים המשקיעים , יהיו שותפים לרווח שיווצר .
מוכנים להרים את הכפפה ?
אם יש לך רעיון, אתה מוכרח להסביר אותו כדי שנתחיל להבין.
10 שורות לא מספיק.
תנסה להסביר ולמקד פי כמה ממה שכתבת, להרחיב ולפרט.
 

בינת המקראות

משתמש רשום
הקמת מותג אתר מערכת דיוור
יצירת האתר כרוכה בבניה גרפיקה מילות מפתח
מיתוג כרוך שוב בבניה גרפיקה וכדומה
תוכן האתר איך לבנות מותג לבד סרטים ותוכן
הרווח מקניית המוצרים הנלווים
הצעת עזרה להשלמות כגון גרפיקה מילות מפתח
קידום אתר
הדרכות לתוכנות שונות חנמיות ושאינם חינמיות
פורום להצעת עזרה בתשלום לנתקעים
לא שאין כאלה במרחבי הרשת אבל שם עובד בן
אדם אחד על הכל בנייה עריכה שיווק ומטבע הדברים
כוחו מוגבל אבל אם נשלב ידיים וכל אחד יעשה
את הדבר שהוא טוב בו בונה האתרים יבנה הגרפיקאי
יעשה את שלו מקדם האתרים יקדם יוצרי התוכן יצרו
המשווק ישיג לקוחות כך נוכל ליצור את הדבר הגדול הבא
 

הבוס הגדול

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
כל הבנית המיתוג המילים הקידום, הכל בולשיט,
אם אין לך מה לתת בפועל משהו חדשני וטוב.
לכם שאלתי מה הרעיון שלך,
לבנות את האתר זה לא הנושא.
 

בינת המקראות

משתמש רשום
אני לא ממציא את הגלגל אבל אם כל אחד
יעבוד לבד או שיעבוד בשילוב נראה לי שזה יעבוד
ראה את ערך המצינג הם לא המציאו את השנור
אלא שדרגו אותו לגבהים
וזה בדיוק מה שאני מציע ניקח את הדברים שאנו יודעים
ונשלב במה שאחרים יודעים ונוכל להגיע לקהל הרבה יותר
רחב
 

הבוס הגדול

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
לא ענית מה הרעיון - ההצעה שלך בפועל, מעבר להקמת אתר.
 

men770

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
@בינת המקראות, לא הסברת את העיקר. מה אתה רוצה לעשות - ויקי/אתר הדרכות/ אתר תוכנות אונליין / מנוע חיפוש / חברת פרסומות / אחר?
 

בינת המקראות

משתמש רשום
משווק טוב אינו בהכרח גרפיקאי ובונה אתרים אינו
חייב להיות מקדם אתרים אבל כל עסק שמושתת
על המרשתת חייב את כולם כדי לצוף על המים
מה שאומר שאם בונה האתר הכי טוב שקיים חייב
להיות גרפיקאי מקדם אתרים כותב תוכן וקופירייטר
של עצמו ואם אין לו משאבים או כוחות להתמודד
הרי שיישאר בינוני ומטה
אבל אם יהיה שילוב כוחות וכל אחד יעשה את חלקו
אזי אפשר לבנות מותג שכל השותפים יהיו נהנים ממנו
עד כאן חלק המותג
כל שותף יעבוד בחלק שלו דהיינו הגרפיקאי ייתן הדרכה
על תוכנות גרפיקה שבתשלום ובחינם וחצי חינם עורך הסרטים
יערוך את החומר כותב התוכן יכתוב את המאמר מקדם
האתרים יקדם את העמוד הפוסט וכשהתנועה תגיע
יהיה אפשר לתרגם אותה לכסף
כך כל אחד ואחד בחלקו עד שייבנה מותג שאף אחד לא
יוכל להתעלם ממנו
 

ש.ב.ח.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
@בינת המקראות @הבוס הגדול @men770
יש כאן איזה באג בתקשורת... אנסה לגשר ביניכם

למר 'בינת המקראות' יש רעיון, ואם הבנתי נכון הרעיון הוא טוב+, והוא:
לבנות אתר (בלוג, חנות, או כל שירות אחר - ואולי הכל ביחד) ע"י אנשי צוות שכל אחד עובד למען עצמו.

אם מערכת כזאת בסטנדרט יש לה מנהל אחד עד שלושה מנהלים, ממטבע הדברים כל איש צוות הרי הוא הוצאה חודשית או מפעם לפעם, הרי שכאן יהיו 20 מנהלים כשכל אחד מהם הוא איש צוות, מי בעיצוב, מי בכתיבת תוכן, מי בעריכת סרטים, מי בקידום ומי בניהול התכנים, לכל אחד היכולות שלו, ובתרומתו הוא הופך למנהל שותף של האתר. ואכן במקרה כזה האפשרויות פחות מוגבלות מצד התקציב.

מה מרוויח אתר (ולא משנה מה תוכנו) מלהיות כזה שיש אליו נהירה המונית?
אז כן, אתר שיש לו כניסות רבות יכול להמיר את הכניסות האלו לכסף, איך? פשוט מאוד קישורים, פרסומות, מכירת מוצרים נלווים, ואם יש חנות באתר השאלה נחתכת לחצי, אולי יש עוד דברים, אני לא מספיק יודע...

---------

מר 'בינת המקראות' שים לב!

למר 'הבוס הגדול' ו'men770' לא ברור מה יהיה תוכנו של האתר הזה ומה הוא יציע ללקוחותיו (הבאים בשעריו הדיגיטליים). [האמת שמר 'בינת המקראת' כתב 'מערכת דיוור'...] נסה לצייר ציור אמיתי ע"מ לקרב את הדעת לרעיונותיך (למשל: אתר כל בו (קיים?) שיהיו בו מכירת מוצרים דיגיטליים, בלוג על כ 175 תוכנות מוכרות יותר ופחות וכו').

ועוד יותר, אם אני היצרן או המשווק של תוכנות או קורסים דיגיטליים ושמתי אותם בחנות שבאתרך וכי הוגן שאני יקבל 1/20 על כל מכירה בגלל שאני רק בורג אחד מתוך 20, סוף דבר אני הוא שיצרתי את המוצר בפועל. נקודה למחשה.

דבר נוסף, כמה נראה לך יהיה 1/20 רווח מהאתר ששוה לכותב תוכן להשקיע בו 15 שעות חודשיות, כמה נראה לך שירוויח כותב קוד (אפי בהסתכלות לעוד שנתיים) ששווה לו להשקיע כל כך...?
נסה לכמת את הסכומים (צר לי, אך יכול להיות שתרד מזה מהר... :( )
 

בינת המקראות

משתמש רשום
אתר הוא רק כלי כדי להוציא את הרעיון
להמונים
קידום הוא דרך איך לתלות מודעות שיגיע
לאלפי אנשים
בניית מותג שלא יהיה שייך להתעלם ממנו
זה או בהוצאות של אלפי שקלים או שכל אחד
מביא בורג וכך נבנית המערכת
במרשתת הדרך המקובלת לאחרונה היא
ליצור השקות לייצר התענינות לקבל אלפי לידים
ובסוף למכור את המוצר
כדי להגיע למותג חזק לוקח שנים אם בכלל
אני חושב שבשילוב כוחות אפשר לייצר מותג
בזמן יותר קצר
לגבי חלוקת הכספים למי שייצר מוצר מוגמר
החלוקה יכולה להיות כמו אחוזים מסויימים
שנמצאים בהצעות שותפים ברחבי האינטרנט
כל מציע מוצר החל מחברות אכסון ועד לדברים
אחרים מציע תוכנית שותפים דהיינו כל מי שיקנה
דרך הלינק השותף יזוכה בסכום הנקבע
הדרך להציע שירות ולבסוף קנייה היא להוכיח
ללקוח שמה שהינך מציע הוא הדבר הטוב ביותר
בשבילו וזה מתאפשר על ידי קניית אימונו בך ובמוצר
זה יכול להיות הדרכה דיגיטלית או תמיכה אישית וכדומה
אם המותג יצור לעצמו שם כאוטוריטה דהיינו שאף אחד
לא יקנה אם הוא לא ראה או התעניין במותג אף שלבסוף
לא יקנה משם הרי שעשינו משהו
הדרך :
אסיפת לידים
יצירת קשר בזמנים קבועים
הצעות קרובות
וקשירת הלקוח
אם נתמיד בדרך נגיע מאפס להר גבוה
 

הבוס הגדול

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
אומר שוב, הכל חביב,
אבל מה הולך להיות באתר הזה מיוחד שאין עד היום?
 

בינת המקראות

משתמש רשום
אנחנו עובדים עם דבר קיים לא ממציאים דברים
חדשים (אולי בהמשך כן)
אבל דבר ראשון הוא יהיה שלנו ולא של מישהו
אחר
אמזון איביי עלי אקספרס לא המציאו את המכירות
אבל הם שדרגו אותם עד שאין מי שיכול להתעלם
מהם
בקבוץ עינת יש מפעל שמייצר פירורי לחם הוא מכר
שנים לבד ייצר שיווק שינע לבית העסק עד שיום אחד
בא אוסם והיציע להם שהם ייצרו והוא ישווק הדבר קם
ונהיה האם הוא מרוויח פחות ?
אז מיידע אישי הם היום מוכרים פי עשר מהלבד
שילוב כוחות מועיל לא מזיק
 

s976

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
והנה לכם מדריך ראשון עם מאמר, שהנושא שלו עלה בראשי בעקבות האשכול הזה...

איך להתחמק משאלות? איך להתחמק מלתת תשובות? מהי שאלת הסחה? מהי התחמקות אלגנטית מתשובה? התחמקות מתשובות, התחמקות משאלות, משא ומתן

וכאן אבאר עוד שיטה, כיצד באפשרותך להתחמק מלספק תשובות לשאלות שאין ברצונך לענות עליהן. כי לפעמים שואלים אותך שאלות, שאין ברצונך לענות עליהן. וזה לאו דווקא שאלות הרות גורל, אלא מדובר אפילו על שאלות סתמיות.

.
כגון לדוגמא שמישהו שואל אותך שאלה על החיים האישיים שלך, או שמישהו דוחף את האף שלו ומתעניין יותר מידי, במשהו שאתה לא רוצה שהוא יתעניין בו (מתי את מתחתנת? איך היה באירוע? איפה אתה עובד? וכיו"ב). או במקרים קיצוניים יותר, כגון במצב של דיבייטינג (ויכוח) שבו מנסים להתקיל אותך בשאלות שונות, וברצונך להתחמק מתשובות לשאלות האלו. והשאלה היא, כיצד באפשרותך לבצע התחמקות אלגנטית, מהצורך לתת תשובות למה ששואלים אותך, כאשר פשוט לא בא לך להתחיל לספק תשובות?

והתשובה לכך היא, שהדרך להתחמק משאלות, היא על ידי זה שאתה משיב תשובה סגורה כללית ושאינה מוגדרת, ולאחר מכן אתה ממשיך ומסיים את התשובה שלך, בשאלה פתוחה וחוזרת לצד הנגדי.

ואסביר: בעקרון עליך לדעת את האמת, והיא, שאתה לא באמת חייב לענות למה ששואלים אותך. ז"א אם אין ברצונך לענות לשאלה כלשהי, באפשרותך פשוט להשיב "אני לא רוצה לענות לשאלה הזאת" או "אני מעדיף שלא להתייחס לשאלה הזאת" או "אולי תשאל משהו אחר" וכיו"ב. דהיינו, האמת היא, שהאדם לא באמת חייב לספק תשובות לכל מה ששואלים אותו.

.
ואעפ"כ ישנם מצבים בחיים, שבהם אם לא תספק תשובה, זה עצמו יהיה סוג של תשובה. ז"א ישנם מצבים, שאם שואלים אותך שאלה ולא תענה תשובה, זה עצמו יגרום לכך שאולי יסיקו עליך מסקנות שונות, שאתה לא רוצה שיסיקו אותן עליך. ואם לא תספק תשובה, לפעמים זה גם יכול להשיג את המטרה ההפוכה. כי אתה לא רוצה לספק תשובה, כדי לא למשוך תשומת לב בנושא כלשהו שאין ברצונך לשתף אותו. ואם לא תשיב תשובה, ותעשה זאת בצורה הצהרתית של סירוב להשיב תשובה, לפעמים זה יגרום לכך שעוד יותר יתמקדו בנושא שעליו סירבת להשיב. ולכן לפעמים רצוי יותר לתת תשובה.

ואעפ"כ רצוי גם לדעת, כיצד באפשרותך לתת תשובה לשאלה, שלא יראה שאתה מתחמק מלספק תשובות, ואעפ"כ בו זמנית כן להתחמק מלתת תשובה, לשאלה שאין ברצונך להשיב לה וכיו"ב.

וכפי שאמרתי, אחת הדרכים לעשות זאת, היא על ידי זה שבעצם אתה עונה לשאלה ששאלו אותך, אבל אתה עושה זאת בצורה חכמה ומתוחכמת. דהיינו, אתה נותן תשובה שנראית כאילו היא עונה לשאלה, אבל באמת אתה נותן תשובה שיש לה ריבוי משמעויות, כך שבעצם היא לא באמת ענתה לשאלה. ובצורה הכללית יותר, ההגדרה היא, שאתה אמור לתת תשובה שאינה מוגדרת, כדי שאומנם מצד אחד יראה שנתת תשובה, אבל מצד שני לא באמת נתת תשובה מוגדרת שאפשר לגלות עליך משהו מוגדר.

.
ז"א השלב הראשון שצריך לעשות כדי להתחמק מלספק תשובות כאשר אין ברצונך לעשות זאת, הוא שעליך כן להשיב לשאלה (אם אתה מוכרח / מעדיף לענות כנ"ל), אבל על התשובה להיות תשובה שאינה מוגדרת ושאינה מדויקת, אלא תשובה כללית שאפשר לפרש אותה בכל מיני פירושים ושאפשר לתת לה משמעויות שונות וכיו"ב.

והדבר הנוסף שצריך לשים אליו לב, הוא שהתשובה תהיה תשובה סגורה ולא תשובה פתוחה. ז"א אל תוסיף בתשובה מידע שאינו הכרחי, שעלול להזמין שאלות נוספות על אותו הנושא. דהיינו, תחסוך במילים ואל תוסיף מידע שאינו הכרחי. אלא תשיב את התשובה הקצרה ביותר האפשרית, שיש בה את המידע ההכרחי ביותר לצורך התשובה. ובו זמנית תנסה לוודא שהמידע עצמו הוא מידע סטנדרטי, שאין לו יותר מידי משמעויות שונות.

ואחרי שהשבת את התשובה הקצרה ביותר, שיש בה את המידע ההכרחי ביותר, והסתמי ביותר, עכשיו עליך לעשות פעולה שתמנע את המשך התחקיר הלא רצוי. והפעולה היא או פעולת התחמקות גלויה, כגון לדוגמא "אני צריך ללכת" / "נדבר אחר כך" וכיו"ב. או בהנחה שאתה ממשיך את השיחה, אבל לא רוצה שימשיכו לשאול אותך שאלות, פשוט אפשר להשתמש במה שנקרא "ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה". דהיינו, פשוט תשאל אתה שאלה את הצד השני.

.
והשאלה עצמה יכולה להיות החזרה של השאלה המקורית לצד השני. כגון לדוגמא שואלים אותך מה שלומך? תענה "הכל טוב - ומה שלומך אתה?!" דהיינו, מיד תחזיר את השאלה אל השואל. ואם אתה רוצה לגרום לשואל ליותר מיקוד בעצמו במקום להתמקד בך. אז במקום סתם להחזיר את השאלה "ומה שלומך אתה", באפשרותך להחזיר את השאלה + להוסיף אליה תוספת שתגרום לשואל שיצטרך להסיח את דעתו מהשאלה המקורית. לדוגמא "מה שלומך אתה? איך היה בסופ"ש? איך הסתדרת עם X [כלשהו שאתה יודע שהוא בקשר איתו]? וכיו"ב. שגם אתה מחזיר את השאלה המקורית. וגם אתה מוסיף אליה שאלת הסחה נוספת.

ולפעמים אפשר כמובן להשיב בשאלת הסחה, דהיינו, שלא צריך לחזור על השאלה המקורית, ואפשר מיד לשאול שאלה אחרת. אבל לפעמים זה שקוף מידי שיש כאן שאלת הסחה. ואז אפשר להכניס את שאלת ההסחה, באמצעות החזרה של השאלה המקורית לצד השני, ודרכה להוסיף את שאלת ההסחה.
 

בינת המקראות

משתמש רשום
איפה מתחילים?
לפני שנים אם היית בעל מקצוע טוב,
שמך היה עובר מפה לאוזן ואז היו לך לקוחות.
אחר כך התקדמנו, השתכללנו ופרסמנו בעיתונים ובמודעות ,
ובימים בהם היינו ראשונים
היה מצבנו על הכיפק .
הזמן התקדם היינו צריכים כרטיס ביקור
המשיך והתקדם בצעדי ענק ואז היינו צריכים אתר.
השנים עברו השוק השתנה, התחלנו לכתוב טקסטים
כדי למצוא חן בעיני מנועי החיפוש של גוגל יוטיוב ושאר ירקות ,
בלילה אחרי יום עבודה מפרך נכנסים
לפייסבוק טוויטר עושים לייקים מאשרים חברויות עוקבים .
והיום גם זה לא מספיק למה?
אם בעבר היית איש מקצוע מהשורה הראשונה ,
אנשים היו מגיעים אליך לעסק, לחנות,
מתרשמים פוגשים אותך לוחצים יד עושים עסקים .
היום בלחיצת כפתור אחת אתה עושה שיווק מדהים,
מגיע להמוני אנשים, מקבל XXXX תגובות ואתה
מבין שיש פוטנציאל עצום. יש תחושה כזאת כאילו כולם שם,
כולם מבינים את כללי המשחק ורק אני, נשארתי מאחור .
ובעצם השיווק הפך להיות בעצם המקצוע העיקרי של כל
בעל עסק, אנשים פעילים ברשת בפורומים בכל מקום
שרק אפשר לקבל ממנו זרזיפים של חשיפה במדיה
וכל אחד מנסה להקים לעצמו קהילה ולמכור לה
וגם לעקוף את המתחרים .
לפני הכל, בואו לא נשכח מה שחשוב מי שעובד יפה ונותן שירות טוב ועושה עבודה טובה, אם יפעל נכון יהיו לו לקוחות.
החדשנות שבשיווק האינטרנטי היא שמאוד קל להביא לקוחות ממוינים,
לידים מדוייקים, שמהם תגיעו לשיחות סגירה ולמכירה ולא לחפרנים מהשורה הראשונה .
החומרים הדרושים :
אתר : חשוב שיהיה לכם אתר אינטרנטי שאליו
תרכזו את הידע שלכם. חשוב שהוא יראה טוב
ומכובד ויהיה ברוח המותג שלכם, בצבעים שלו
ובהתאם למסרים שתרצו להעביר.
צריך אנשים בעלי ניסיון אמיתי בתחום ושכמובן
מעודכנים בכל השינויים החדשים בשוק.
רשתות חברתיות :
צריך וכדאי להיות שם וליצור לעצמכם מוניטין,
בהתחלה זה נראה מפחיד ועולות כל מיני התנגדויות וסיפורים
שאנחנו ממציאים לעצמנו כדי לא להיות שם, אבל האמת,
אחרי שמכירים את הכללים מתאהבים חשוב
לשווק ברשתות החברתיות בעדינות ולא באגרסיביות
ולתת הרבה ערך!
רשימות תפוצה :
חייבים להכיר את הכלי הזה ולעבוד איתו הכלי הזה
יכול ליצור קהילות מדהימות של מעריצים אבל אם
מגזימים איתו הוא יכול לשרוף את המוניטין שלכם
במהירות האור. לכן, מומלץ לעשות את זה בצורה
חכמה ואינטלגנטית ולא להתקיף. תמיד לפני שמוציאים
מסר לרשימה תזכרו: מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך!
חשוב לתת ערך אמיתי ומכל הלב מי שיתחבר
למסרים שלכם יהיה לקוח שלכם.
כתיבה שיווקית :
התוכן הפך להיות השולט וחייבים לדעת שתחזוקת
השיווק האינטרנטי נשענת על כתיבת תוכן איכותי
והרבה הרבה הרבה !!!! תכתבו דברים פשוטים
וברורים מבלי להעמיד פנים ולהתחכם ומבלי להתחפש
למי שאתם לא רק בשביל למצוא חן.

אם נצליח לעמוד בכל ארבע המשימות האלה בכבוד,
כבר יהיו לנו לקוחות ולא משנה מה נמכור.
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
והנה לכם מדריך ראשון עם מאמר, שהנושא שלו עלה בראשי בעקבות האשכול הזה...

איך להתחמק משאלות? איך להתחמק מלתת תשובות? מהי שאלת הסחה? מהי התחמקות אלגנטית מתשובה? התחמקות מתשובות, התחמקות משאלות, משא ומתן

וכאן אבאר עוד שיטה, כיצד באפשרותך להתחמק מלספק תשובות לשאלות שאין ברצונך לענות עליהן. כי לפעמים שואלים אותך שאלות, שאין ברצונך לענות עליהן. וזה לאו דווקא שאלות הרות גורל, אלא מדובר אפילו על שאלות סתמיות.

.
כגון לדוגמא שמישהו שואל אותך שאלה על החיים האישיים שלך, או שמישהו דוחף את האף שלו ומתעניין יותר מידי, במשהו שאתה לא רוצה שהוא יתעניין בו (מתי את מתחתנת? איך היה באירוע? איפה אתה עובד? וכיו"ב). או במקרים קיצוניים יותר, כגון במצב של דיבייטינג (ויכוח) שבו מנסים להתקיל אותך בשאלות שונות, וברצונך להתחמק מתשובות לשאלות האלו. והשאלה היא, כיצד באפשרותך לבצע התחמקות אלגנטית, מהצורך לתת תשובות למה ששואלים אותך, כאשר פשוט לא בא לך להתחיל לספק תשובות?

והתשובה לכך היא, שהדרך להתחמק משאלות, היא על ידי זה שאתה משיב תשובה סגורה כללית ושאינה מוגדרת, ולאחר מכן אתה ממשיך ומסיים את התשובה שלך, בשאלה פתוחה וחוזרת לצד הנגדי.

ואסביר: בעקרון עליך לדעת את האמת, והיא, שאתה לא באמת חייב לענות למה ששואלים אותך. ז"א אם אין ברצונך לענות לשאלה כלשהי, באפשרותך פשוט להשיב "אני לא רוצה לענות לשאלה הזאת" או "אני מעדיף שלא להתייחס לשאלה הזאת" או "אולי תשאל משהו אחר" וכיו"ב. דהיינו, האמת היא, שהאדם לא באמת חייב לספק תשובות לכל מה ששואלים אותו.

.
ואעפ"כ ישנם מצבים בחיים, שבהם אם לא תספק תשובה, זה עצמו יהיה סוג של תשובה. ז"א ישנם מצבים, שאם שואלים אותך שאלה ולא תענה תשובה, זה עצמו יגרום לכך שאולי יסיקו עליך מסקנות שונות, שאתה לא רוצה שיסיקו אותן עליך. ואם לא תספק תשובה, לפעמים זה גם יכול להשיג את המטרה ההפוכה. כי אתה לא רוצה לספק תשובה, כדי לא למשוך תשומת לב בנושא כלשהו שאין ברצונך לשתף אותו. ואם לא תשיב תשובה, ותעשה זאת בצורה הצהרתית של סירוב להשיב תשובה, לפעמים זה יגרום לכך שעוד יותר יתמקדו בנושא שעליו סירבת להשיב. ולכן לפעמים רצוי יותר לתת תשובה.

ואעפ"כ רצוי גם לדעת, כיצד באפשרותך לתת תשובה לשאלה, שלא יראה שאתה מתחמק מלספק תשובות, ואעפ"כ בו זמנית כן להתחמק מלתת תשובה, לשאלה שאין ברצונך להשיב לה וכיו"ב.

וכפי שאמרתי, אחת הדרכים לעשות זאת, היא על ידי זה שבעצם אתה עונה לשאלה ששאלו אותך, אבל אתה עושה זאת בצורה חכמה ומתוחכמת. דהיינו, אתה נותן תשובה שנראית כאילו היא עונה לשאלה, אבל באמת אתה נותן תשובה שיש לה ריבוי משמעויות, כך שבעצם היא לא באמת ענתה לשאלה. ובצורה הכללית יותר, ההגדרה היא, שאתה אמור לתת תשובה שאינה מוגדרת, כדי שאומנם מצד אחד יראה שנתת תשובה, אבל מצד שני לא באמת נתת תשובה מוגדרת שאפשר לגלות עליך משהו מוגדר.

.
ז"א השלב הראשון שצריך לעשות כדי להתחמק מלספק תשובות כאשר אין ברצונך לעשות זאת, הוא שעליך כן להשיב לשאלה (אם אתה מוכרח / מעדיף לענות כנ"ל), אבל על התשובה להיות תשובה שאינה מוגדרת ושאינה מדויקת, אלא תשובה כללית שאפשר לפרש אותה בכל מיני פירושים ושאפשר לתת לה משמעויות שונות וכיו"ב.

והדבר הנוסף שצריך לשים אליו לב, הוא שהתשובה תהיה תשובה סגורה ולא תשובה פתוחה. ז"א אל תוסיף בתשובה מידע שאינו הכרחי, שעלול להזמין שאלות נוספות על אותו הנושא. דהיינו, תחסוך במילים ואל תוסיף מידע שאינו הכרחי. אלא תשיב את התשובה הקצרה ביותר האפשרית, שיש בה את המידע ההכרחי ביותר לצורך התשובה. ובו זמנית תנסה לוודא שהמידע עצמו הוא מידע סטנדרטי, שאין לו יותר מידי משמעויות שונות.

ואחרי שהשבת את התשובה הקצרה ביותר, שיש בה את המידע ההכרחי ביותר, והסתמי ביותר, עכשיו עליך לעשות פעולה שתמנע את המשך התחקיר הלא רצוי. והפעולה היא או פעולת התחמקות גלויה, כגון לדוגמא "אני צריך ללכת" / "נדבר אחר כך" וכיו"ב. או בהנחה שאתה ממשיך את השיחה, אבל לא רוצה שימשיכו לשאול אותך שאלות, פשוט אפשר להשתמש במה שנקרא "ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה". דהיינו, פשוט תשאל אתה שאלה את הצד השני.

.
והשאלה עצמה יכולה להיות החזרה של השאלה המקורית לצד השני. כגון לדוגמא שואלים אותך מה שלומך? תענה "הכל טוב - ומה שלומך אתה?!" דהיינו, מיד תחזיר את השאלה אל השואל. ואם אתה רוצה לגרום לשואל ליותר מיקוד בעצמו במקום להתמקד בך. אז במקום סתם להחזיר את השאלה "ומה שלומך אתה", באפשרותך להחזיר את השאלה + להוסיף אליה תוספת שתגרום לשואל שיצטרך להסיח את דעתו מהשאלה המקורית. לדוגמא "מה שלומך אתה? איך היה בסופ"ש? איך הסתדרת עם X [כלשהו שאתה יודע שהוא בקשר איתו? וכיו"ב. שגם אתה מחזיר את השאלה המקורית. וגם אתה מוסיף אליה שאלת הסחה נוספת.

ולפעמים אפשר כמובן להשיב בשאלת הסחה, דהיינו, שלא צריך לחזור על השאלה המקורית, ואפשר מיד לשאול שאלה אחרת. אבל לפעמים זה שקוף מידי שיש כאן שאלת הסחה. ואז אפשר להכניס את שאלת ההסחה, באמצעות החזרה של השאלה המקורית לצד השני, ודרכה להוסיף את שאלת ההסחה.
חחח
פצצה לגבות!

אהבתי, פשוט ביטאת את שחשבתי.
האמת שהשיח הזה לא זר לי כ"כ, לפני לא מעט זמן ניהלנו כמה חברים כאן ויכוח בפרוג עם אחד ממשווקי הרשתי המכורים בכת.
זה נשמע ממש כמו במקרה של האשכול הנוכחי.
כאילו, משהו לא עובר בתקשורת בין הצדדים, ואתה לא מצליח לנגוע בנקודה.
מעניין תחת איזה השפעה פותח האשכול נמצא, כלומר מה המניע הראשי->המוסתר.
 

בינת המקראות

משתמש רשום
ישנם כמה סוגי אנשים ודרך חיים
החושבים במאקרו דהיינו מכל רעיון יראו את המתפתח ממנו
ולא רק את הגרעין
ויש את אנשי המיקרו הרואים את אשר לפנינו וקשה להם
לראות את העתיד להתפתח ממנו
אנשי המאקרו יראו במספריים כלי לחיתוך הערינג ובפטיש
כלי לפיצוח אגוזים
ואילו אנשי המיקרו יראו במספריים כלי לחיתוך נייר ותו לא
ובפטיש רק דופקים מסמרים
זוהי המציאות ואין דרך לשנות דרך חשיבה מקבוצה לחברתה
וכולם אנשים טובים ונחמדים אך דרך חשיבתם שונה
כשמציעים רעיון הוא צריך להיות לאנשי המיקרו ברור ומשורטט
עד למצב של הצבע של הנקודה הנידחת
ואילו אנשי המאקרו רואים ברעיון נקודה למחשבה העתיד להתפתח
לענק
הצעתי הייתה להקים פלטפורמה שבה תיווצר תנועה וידוע
שתנועה מביאה וויראליות ולבסוף תביא כסף
שאלו השואלים ממה ?
ענו העונים מרשימות תפוצה וממכירת מוצרים ומשיווק שותפים
ואז חזרו השואלים ושאלו ממה בדיוק שמות כמויות מחירים ?
כאן נפרדה הדרך בין המיקרו למאקרו
ההצעה אומרת אל תפסיק את מה שאתה עושה עכשיו להיפך
תמשיך באותו ברען ותעשה רק מה שאתה עושה עכשיו ובהצלחה
רק שעד עכשיו עשית את זה לבד ומעתה אתה נעזר באחרים
הרי זה לא דורש מאיתנו השקעה כספית אלא זמן פיזי
האם לא נחשוב שאפילו אם חמישים אחוז מזה נכון נגיע לדבר ענק
ועם יד על הלב במשך שנותי במרשתת לא התנצחתי עם איש
לפני אנשים ואם היה לי מענה לשון חד למישהו הייתי שולח רק
באישי וכך אנהג להבא האמינו לי יש לי תגובה לכל מגיב רק
שאיני מתכווין לשכנע את מי שאינו מעוניין היו שלום אנשים טובים
 

5566brs

משתמש מקצוען
D I G I T A L
רשימות תפוצה וממכירת מוצרים ומשיווק שותפים

רשימות תפוצה - שם מכובס לעיסוק בלתי חוקי בעליל.
מכירת מוצרים - משהו שעושים בחנות.
שיווק שותפים -- מה זה?

3 הדברים האלו אינם תוכן שנמצא באתר כלשהו, כי אם תוצר צדדי אחרי שיש תוכן באתר.

אתר יכול לספק תוכן (דוגמה: גוגל, יוטיוב, חדשות, ויקיפדיה), או שירות (דוגמה: גוגל-חיפוש מידע, יוטיוב-אחסון וידאו, חדשות, ויקיפדיה-חיפוש מידע, המרת קבצים, העברת קבצים, גיבוי, וכו'), או רק להוות כרטיס ביקור (אתרי תדמית), שופר לביטוי דעות (אתרי התחזקות, אתרים מפלגתיים וכדו'), דרך לתרום לאנושות באמצע שיתוף ידע (שזה גם תוכן בעצם) או כמה מאלו יחד (גוגל, יוטיוב, חדשות, ויקיפדיה.. ;) ).

הכנסות של אתר יכולות להיות ישירות, על ידי תשלום על שירות, או עקיפות (כמו פרסומות, או מכירת רשימות תפוצה;))
אם יש לך את התוכן או השירות, גרפיקאי זה בעיה קטנה (כלומר קטנה מאד, או כלל לא בעיה, או ענין של השקעה כספית).

לעשות משהו עם אחרים, זה רעיון . גדול. עצום.
לחלוק איתם את הרווחים: ובכן, איך לומר, קצת פחות.
אז זה תלוי כמה הרווחים, וכמה יהיו בלעדי האחרים.

אגב מה זה מאקרו ומיקרו?
אני לא יודע, ואני אפילו לא מתבייש בזה.
לפי גוגל, מאקרו זה תוכנה, ומיקרו זה מוצר אלקטרוני ביתי.
אני לא בטוח שהרעיון להפריד ביניהם הוא רעיון טוב, כי בלי התוכנה המיקרו לא יפעל.
 

בדינג

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נראה לי שחכמינו הגדירו את זה טוב מכולנו: קדירה דבי שותפי לא חמימי ולא קרירי....

1. לעסק מצליח חייבים בוס שדופק על השולחן ועושה מה שבא לו.
2. זה מחייב שכל השותפים יעזבו את העבודה שלהם וייתעסקו רק בזה (כמובן אם יהיה להם במה לעסוק...) מי שמכיר את סיפורם של "החושבים בגדול" הם השקיעו את כל מה שיש להם ואת כל מה שאין להם בשביל העסק. ומכמה אנשים שכל אחד תורם את מה שיש לו, לא יצא הרבה. ואם הם יעזבו את עבודתם העסק יצטרך לתת להם קצת לחם וחלב עוד לפני שהוא יהיה רווחי. מאיפה זה יגיע בדיוק?
 

בינת המקראות

משתמש רשום
אם אני אגיע לבן אדם ואבקש ממנו למכור לו
משהו הוא יאמר לי מי אתה ומדוע שאקנה ממך
כדי למכור לו אני צריך שייתן בי אמון ובמילים
אחרות לבשל אותו ולחמם מכל הכיוונים עד
שיצרח ויאמר רוצה אני
הדרך לזה הוא שייתן את המייל שלו והסכמתו
לקבל ממני מיילים
ולכן אציע לו תמורת המייל ערך כלשהו מיני קורס
או הורדה של מוצר כלשהו ואז חלק ישים את המייל
ויירשם לרשימה זה נקרא רשימת תפוצה וזה חוקי
בהחלט
במהלך הימים הקרובים הוא יקבל את הסרטונים
ובסופם יקבל הצעה לקנות קורס כלשהו
כל הדבר הזה מכונה משפך מכיוון שהוא בנוי כפתח
רחב למעלה ששם נכנסים כל הבאים בשעריו ולאט
לאט מצטמצמים עד שבפתח הקטן יוצאים המבושלים
התהליך הוא בערך כך אם 800 נכנסים בפתח הרחב
בפתח הצר דהיינו במכירה אם המכירה היא בסכום
גדול בערך 20
להקים חנות זה טוב אבל להביא אנשים לחנות זה
הפואנטה
כדי ליצור את מוצרי המכירה ובגדול צריך זמן והרבה
כי ליצור קורס ולערוך אותו לכתוב מסביבו תוכן ולעלות
וגם לבנות את האתר פייסבוק יוטיוב ושאר ירקות
לבן אדם יחיד ייקח בערך שנה וזה קורס יחיד ואז יצטרך
לשווק אותו ויכול להיות שימשיך לעמוד במקום
אבל לו יצויר שאחד יצור את הווידאו שני לו יערוך אותו
שלישי יבנה את האתר רביעי יקדם אותו במילות המפתח
המתאימות וחמישי יקדם את הקמפיין וכן הלאה הרי שיוצר
הקורס יהיה פנוי ליצור עוד בונה האתר יוכל לשתות קפה
והמקדם יהיה פנוי לקדם את הבא
וזה רק דבר אחד שפורט לגבי רשימת תפוצה
מיקרו היא חשיבה בקטן תוך ראיה רק מה שממול
ומאקרו הוא חשיבה ברחב תוך ראייה לכל הרוחב והצדדים
זה מה שהזמן מאפשר לי כרגע להרחיב לילה טוב
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  40  פעמים

לוח מודעות

למעלה