להיות או לא להיות [422286]

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
כבר ביקשתי מהמנהלים שיקימו פורום סגור בדומה לקהילת הכותבים- אבל מסתבר שמה שליבליב כתבה זה הסיבה ההגיונית ללמה לא... אנחנו מאד שמחים שמבקרים אותנו כאן, באשכול הנוכחי זה אפילו מעניין, אבל זה נהיה מעיק כשמדובר באשכולות מקצועיים או כשרוצים לחלוק תוכן שאי אפשר לתת לעיני הציבור לשזוף עדיין.

לכותבים אין פורום סגור. רק לכותבות.
גם אנחנו לא יכולים לפרסם תוכן שלא ניתן לשזוף עדיין.

לכותבים אין גישה לכאן, בדיוק כמו שלמאיירים אין גישה לשם.

(אני אישית הייתי חבר במאיירים עוד לפני שהייתי חבר בכותבים, וזאת על שום קורס איור שלמדתי בפרוג, קורס ששכנע אותי סופית לא לעסוק בתחום).


*

לעניין הנושא הנידון, כתבתי את דעתי שם ואכתוב גם כאן בקצרה:

אחד התאורטיקנים המרכזיים של האמנות המודרניסטית היה האמריקאי קלמנט גרינברג שראה את האמנות המופשטת כדרך לחדד את הנושא העיקרי של האמנות - תהליך יצירתה כדיאלוג בין האמן-היצירה-והצופה.

ולכן, לפענ"ד, כל זמן שהאמן בא להביע משהו, והוא משתמש בכלים המקצועיים - אין לבטל את יצירתו בשום אופן רק בגלל ש"אני לא הבנתי" או ש"יכולות להיות לזה כמה פרשנויות".

ומבחינת הצופה, הוא יכול כמובן לבחור את מה שנעים לו ונוח - בלי לפסול את מה שאינו כזה בעיניו.

*


לעניין פורום מאיירים VS פורום סופרים:

ברור שפורום המאיירים חביב יותר על האתר ובעל הבית, כי יש למכללת פרוג קורס איור.
פורום הכותבים כרגע נמצא על תקן של חסד למשועממים העוסקים בתחום.
אולי יום יבוא וייצא ממנו גם משהו מקצועי.

הסיבה שצריכים הוכחות כדי להתקבל לפורום כתיבה (לא שעובדים בתחום, רק שיודעים "קצת" לכתוב), היא כי כולנו בעצם כותבים ומקלידים... אז מדוע שלא יאשרו אוטומטית לכל משתמשי האתר? לכן מבקשים איזה קטע כתוב להראות שיש גישה לנושא, בדיוק כמו שיבקשו לשלוח ציור בודד ממי שרוצה להצטרף לכאן...

ובכל זאת, חשוב לשמור על יחסים תקינים. דומני שאלו שני מקצועות שיוצא להם לחפוף הרבה. קומיקס, איור ספרי ילדים, זו כרגע החלקה העיקרית בה ניתן להרוויח כסף מאיור בציבור שלנו...

יוצא למקצועות הללו גם לחפוף בתחום היחס הציבורי אליהם, הזלזול, התמחור הירוד, בעלות על חומרים.. ועוד ועוד.

וכבר אמר החכם: אם לא נהיה תלויים זה בזה נהיה תלויים זה לצד זה.

לי אישית יצא לעבוד עם קרוב לשלושה מניינים של מאיירים ומאיירות, חלקם מפורום האיור של פרוג. ב"ה כולם אמנים גדולים ולמדתי מהם הרבה, כמו שהשתדלתי גם להעשיר אותם.

אחים אנחנו, שליט"א.
 
נערך לאחרונה ב:

ליבליב

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הגעתי למסקנה שה#הומורשלפרוג זה בסה"כ ההוכחה לכמה התגובה שאת כותבת יכולה לעורר עלייך את זעם המחיקה של מישהו שם למעלה.. אנחנו סתם פחדניות זה משהו
חחחחח.
לא. זה לא נובע מפחדנות.
את יודעת, יש אנשים שאומרים לי ״את צריכה ללמוד איך להיות פוליטיקאית.״ ״בחיים צריך לפעמים להיות פוליטיקאי״ ובלה בלה ... אני לא סובלת שאומרים לי את זה.
לא יודעת, לא רוצה ולא יכולההההה - להיות פוליטיקאית.

אבל פה זה משהו אחר.
זה שאני מבינה את ההתנהלות שלהם ,( פרוג)לא אומר שאני כזה מאושרת ממנה.
אבל זה מה יש.
אז אני אומרת את דעתי בנידון אבל בבד בבד מציינת שאני מבינה מאיפה ההתנהלות הנ״ל נובעת,
אף על פי שאני לא תמיד נהנת ממנה.
אבל מאחר וזו בחירה שלי להשתמש בפלטפורמה הזו ,אני לוקחת על עצמי את האחריות
ולא באמת מתלוננת. כי אין לי על מה.
ובאמת שזה לא מפריע לי..
אני פשוט עושה בחירות יותר קפדניות מה אני כותבת או מעלה פה.
פארשטיישסט?
קוראים לזה רגישות.
☺️

(אגב, ראית שעל דברים אחרים שאני לא מוצאת הגיון להתנהלות שלהם או הוגנות לכך, מחיתי בכל תוקף. כמו לערוך טקסטים של כותב מבלי לעדכן אותו על כך מראש וכו׳.)
תראי את זה זה כמו להתארח בבית של בנאדם.
אם הוא רוצה להגיש את הקינוח לפני המנה העיקרית אני לא אמחה..נו שויין.
אבל אם הוא יבזה אדם אחר על שולחנו, אז...אז אני כבר אגיב אחרת.
☺️
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
אם הוא רוצה להגיש את הקינוח לפני המנה העיקרית אני לא אמחה..נו שויין.
אבל אם הוא יבזה אדם אחר על שולחנו, אז...אז אני כבר אגיב אחרת.
הניסוח שלך היום זה משהו!!
תפסי מקלדת וכתבי ספר, מהר
זהו יום המזל שלך
 

ליבליב

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
עבדקן הגיב לי בפורום הסגור.
מצטטת את תגובותיו ביחס למה שאני כתבתי.
@ליבליב מגיבה לדברי בפורום מאיירים:
-עבדקן , אני חושבת שההסתכלות שלך על העולם היא אולי אממ.. טיפה שיטחית? (ואני בטוחה שלא כמובן.. רק שואלת בשביל להקדים למה שאני רוצה להגיד ..??) כי אם לא, אני לא מבינה איך אתה יכול לכתוב את מה שאתה כותב.?


עבדקן- אישיותי ואופן הסתכלותי על העולם, אינם ממין העניין.
יותר מכבד את הכותב להגיב לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.

אני יוצאת מנקודת הנחה שכתבת את זה לא כי נפגעת ממה שכתבתי- (כי הרי כתבתי שחור על גבי לבן שאני לא באמת חושבת כך אלא כותבת את זה כהקדמה למה שיש לי להגיד) אלא כי זו באמת דעתך וגישתך לדברים. אז:
ההסתכלות שלי היא שיותר מכבד לפנות אל הבנאדם ולהסתכל עליו בתוך גופו של עניין ,
ולא על גופו של עניין בתוך גופו של בנאדם.(?)
כבר נקודות מוצא שונות.
אני חושבת שהכל מתחיל בבנאדם ושם מתומצת ומרוכז כל ה״עניין״ בעצם.
אבל כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות.
הכל טוב.

ליבליב- אם משהו יכול להתפרש לכמה פירושים או להביע כמה רגשות..
האם זה אומר שהוא לא מביע שום דבר-רק מעצם היותו רב גווני?


עבדקן- אם הוא יכול להתפרש לכמה כיוונים - זה אומר שאי אפשר לזהות מה הוא מביע, ולכן הוא יצירת אמנות גרועה.
הרי ברור שקזימיר מלביץ' (בעל הריבוע השחור) לא התכוון לכל הפירושים המגוחכים שניתנו (ויינתנו) ליצירתו.
ומשכך יצירתו לא הביעה את מה שהוא התכוון להביע.

ליבליב- אדם שקבר את בתו הקטנה, יבכה בכי תמרורים לקול צחוקה של ילדה שצחוקה מזכיר לו את בתו המנוחה.
ואילו אדם, שלא חווה אובדן מימיו ,או לא יודע מאובדנו של האיש שכן איבד, לא יבין מה צחוקה של ילדה מעורר רגש כאב עז כל כך.
(ויתרה מזאת , הוא יכול גם שלא להבחין בכך שאותו צחוק הוא זה שמעורר את הרגש הכואב אצל אותו אדם)


עבדקן- צחוק של ילדה הוא לא יצירת אומנות משום כיוון. זה שהוא מעורר רגשות מסויימים לא הופך אותו ליצירת אומנות.
גם מלפפון חמוץ מעורר בי רגשות עזים, זיכרונות וחוויות. אז הוא יצירת אומנות? ממש לא.
אם אני אכתוב או אצייר יצירה שתביע את הרגשות הללו -זו תהיה יצירת אומנות.
יצירת אומנות אמורה להיות שלימה ול ה ב י ע משהו בפני עצמה. אם היא לא מביעה בלי קביים של הסבר חיצוני היא חסרה ופגומה (מתחיל לשעמם לי לחזור על עצמי).

דוגמא ליצירת אומנות, שהביעה משהו, ויכלה להביע עוד דברים אחרים אבל לאותו אדם היא הביעה את זה וזה מה שהוא היה צריך.
-
מַה הָיְתָה תְּחִלָּתוֹ שֶׁל רַבֵּי עֲקִיבָא?
בֶּן אַרְבָּעִים שָׁנָה הָיָה, וְלֹא שָנָה [= לא למד] דָּבָר.
פַּעַם אַחַת הָיָה עוֹמֵד עַל פִּי הַבְּאֵר וְרָאָה כִּי הָאֶבֶן שֶׁבּוֹ קְעוּרָה,
שָׁאַל עֲקִיבָא: מִי חָקַק אֶבֶן זוֹ ?
אָמְרוּ לוֹ: הַמַּיִם, שֶׁנּוֹפְלִים עָלֶיהָ תָּדִיר בְּכָל יוֹם.
אָמַר ר' עֲקִיבָא: וְכִי לִבִּי קָשֶׁה מֵהָאֶבֶן?
אֵלֵךְ וְאֶלְמַד פָּרָשָׁה אַחַת בְּכָל יוֹם.
הָלַךְ לוֹ אֶל בֵּית הַמִּדְרָשׁ וְהִתְחִיל לוֹמֵד עִם תִּינוֹקוֹת שֶׁל בֵּית רַבָּן,
כָּתַב לוֹ הַמְּלַמֵּד א' - וּלְמָדָהּ .
כָּתַב לוֹ ב' וּלְמָדָהּ,
וְכֵן הָלְאָה וְכֵן הָלְאָה כָּל הָאוֹתִיּוֹת כֻּלָּן,
וְכָךְ הָיָה הוֹלֵךְ וְלוֹמֵד עַד שֶׁלָּמַד אֶת כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ.
אבות דרבי נתן, פרק ו, משנה ב
אין צור כאלוקינו- אין צייר כמו ה׳.
אנחנו חיים בתוך היצירה הכי מופלאה שיש, של בורא עולם.
אתה באמת אומר וחושב שצחוק של ילדה הוא לא יצירת אומנות?
דמעה של אדם היא לא יצירת אומנות?
וואו..קשה עלי החקיקה הזו..
אפילו גמבה היא יצירת אומנות,
אני לגמרי נפעמת מגמבה.
:)
ליבליב -זה שאתה לא רואה שום דבר ביצירה של אדם- לא אומר שאין שם שום דבר.
זה הכל בעיני המתבונן. ולא הכל צריך להיות ברור ומוגש על מגש של כסף..
היופי נמצא בדברים הסמויים מין העין.
ההסתכלות שלי על העולם, עם מכלול הדברים שאני עברתי, היא לא ההסתכלות שלך על העולם.
אם היית אומר ״אני לא רואה או לא מרגיש שום דבר מהיצירות האלה..״ זה לא היה מפריע לי .
אבל להגיד ולקבוע שאם יש מספר רגשות/פירושים שונים העולים מיצירה אז זה אומר
שהיא לא מביעה שום דבר או שהיא כבר לא אומנות...
זה נשמע כמו התיימרות להבין את כל אשר שוכן בכל לב אדם ואדם.

עבדקן- צמד החייטים הנוכלים מהסיפור על בגדי המלך החדשים לא היה מנסח זאת טוב יותר ממך.

משווה אותי לנוכלים מי שאמר שמכבד יותר את הכותב לפנות לגופו של עניין מאשר לאישיותו ואופי הסתכלותו של כותב העניין.....?
עכשיו אני מבולבלת..

- אומנות לא ניתנה בשביל לשים אותה בתוך גבולות . אומנות לא חייבת לעשות רק משהו אחד.
מי שמחפש דברים ברורים עם פירוש אחד, יכול לקרוא חוברות הדרכה למייבש כביסה.
מייבש כביסה צריך לייבש כביסה.
אומנות לא צריכה לייבש כביסה. או להגיד שהאיכרים רק היו עייפים. או שהשמש עכשיו שוקעת.
אומנות מבטאת את הנפש. והנפש כפי שכל יהודי צריך לדעת..- מורכבות מקצת יותר מהדרכה לייבוש כביסה.
אל תצמצם אותנו, במטותא..

עבדקן- אומנות בהחלט אמורה לבטא את הנפש המורכבת, מסכים.
אני לא רואה את הביטוי הזה בריבוע שחור על קנבס לבן.

זה אולי כי אתה לא גדלת באווירה קומוניסטית.
מישהו כן רואה? או שהוא מדמיין שהוא רואה?
כן. היי.
ואין בזה פגם או נתון להורדת איכות או רמת האדם שרואה/מרגיש/ מזדהה עם אותו ריבוע שחור.

ולכל המדומיינים אני מציע בזאת אתגר:
אני אביא לכם שתי 'יצירות', אחת "אמיתית" ואחת שאני קשקשתי ותנסו לזהות מה מה. איך?

ולסיום רק אביא ציטוט (שוב) מספר אהוב עלי ביותר...
״אם תספרו למבוגרים: ראיתי בית נאה בנוי לבנים אדמדמות, בחלונותיו פרחי גרניון ויונים שוכנות על גגו - לא יוכלו המבוגרים לתאר לעצמם את הבית. הם לא יתפסו את הענין אלא אם כן תאמרו להם: ראיתי בית שמחירו עשרת אלפים לירה, רק אז יקראו בהתפעלות: מה יפה בית זה! "
הנסיך הקטן.
מסיימת את הדיון כי סביר (שכרגע לפחות) דעותינו לא יפגשו לעולם
אם תרצה, כמו שרמת משכל של ילד לא תואמת לרמת משכל של מבוגר.
ובמקרה הנ״ל. אני מעדיפה להישאר, מבחירה, בקטגוריית הילד. :)
תודה לך שהגשמת עימי את הביטוי ״אין סכין מתחדדת אלא בירכה של חברתה״
נעמת לי מאוד והנך יצירת אומנות נפלאה בפני עצמה של בורא עולם.
תצליח.
:)



עריכה: כמה עריכות ההודעה הזו עברה בשביל להכניס את כל הציטוטים עם קישור כמו שצריך.. עאעא.
בסוף הצלחנו. תודה ל @מעלה ומוריד על העזרה.
 
נערך לאחרונה ב:

עכביש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
עבדקן הגיב לי בפורום הסגור.
מצטטת את תגובות ביחס למה שאני כתבתי.
כל תגובה עדכנית שלי תתחיל במילים ״תגובתי״- בפונט מובלט.

ציטוט של @עבדקן
@ליבליב מגיבה לדברי בפורום מאיירים:
@ליבליב -עבדקן , אני חושבת שההסתכלות שלך על העולם היא אולי אממ.. טיפה שיטחית? (ואני בטוחה שלא כמובן.. רק שואלת בשביל להקדים למה שאני רוצה להגיד ..☺️) כי אם לא, אני לא מבינה איך אתה יכול לכתוב את מה שאתה כותב.?

@עבדקן אישיותי ואופן הסתכלותי על העולם, אינם ממין העניין.
יותר מכבד את הכותב להגיב לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.

תגובתי-
אני יוצאת מנקודת הנחה שכתבת את זה לא כי נפגעת ממה שכתבתי- (כי הרי כתבתי שחור על גבי לבן שאני לא באמת חושבת כך אלא כותבת את זה כהקדמה למה שיש לי להגיד) אלא כי זו באמת דעתך וגישתך לדברים. אז:
ההסתכלות שלי היא שיותר מכבד לפנות אל הבנאדם ולהסתכל עליו בתוך גופו של עניין ,
ולא על גופו של עניין בתוך גופו של בנאדם.(?)
כבר נקודות מוצא שונות.
אני חושבת שהכל מתחיל בבנאדם ושם מתומצת ומרוכז כל ה״עניין״ בעצם.
אבל כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות.
הכל טוב.

@ליבליב אם משהו יכול להתפרש לכמה פירושים או להביע כמה רגשות..
האם זה אומר שהוא לא מביע שום דבר-רק מעצם היותו רב גווני?
אם הוא יכול להתפרש לכמה כיוונים - זה אומר שאי אפשר לזהות מה הוא מביע, ולכן הוא יצירת אמנות גרועה.

@עבדקן -הרי ברור שקזימיר מלביץ' (בעל הריבוע השחור) לא התכוון לכל הפירושים המגוחכים שניתנו (ויינתנו) ליצירתו.
ומשכך יצירתו לא הביעה את מה שהוא התכוון להביע.

@ליבליב - אדם שקבר את בתו הקטנה, יבכה בכי תמרורים לקול צחוקה של ילדה שצחוקה מזכיר לו את בתו המנוחה.
ואילו אדם, שלא חווה אובדן מימיו ,או לא יודע מאובדנו של האיש שכן איבד, לא יבין מה צחוקה של ילדה מעורר רגש כאב עז כל כך.
(ויתרה מזאת , הוא יכול גם שלא להבחין בכך שאותו צחוק הוא זה שמעורר את הרגש הכואב אצל אותו אדם)

@עבדקן -צחוק של ילדה הוא לא יצירת אומנות משום כיוון. זה שהוא מעורר רגשות מסויימים לא הופך אותו ליצירת אומנות.
גם מלפפון חמוץ מעורר בי רגשות עזים, זיכרונות וחוויות. אז הוא יצירת אומנות? ממש לא.
אם אני אכתוב או אצייר יצירה שתביע את הרגשות הללו -זו תהיה יצירת אומנות.
יצירת אומנות אמורה להיות שלימה ול ה ב י ע משהו בפני עצמה. אם היא לא מביעה בלי קביים של הסבר חיצוני היא חסרה ופגומה (מתחיל לשעמם לי לחזור על עצמי).

תגובתי:
דוגמא ליצירת אומנות, שהביעה משהו, ויכלה להביע עוד דברים אחרים אבל לאותו אדם היא הביעה את זה וזה מה שהוא היה צריך.
-
מַה הָיְתָה תְּחִלָּתוֹ שֶׁל רַבֵּי עֲקִיבָא?
בֶּן אַרְבָּעִים שָׁנָה הָיָה, וְלֹא שָנָה [= לא למד] דָּבָר.
פַּעַם אַחַת הָיָה עוֹמֵד עַל פִּי הַבְּאֵר וְרָאָה כִּי הָאֶבֶן שֶׁבּוֹ קְעוּרָה,
שָׁאַל עֲקִיבָא: מִי חָקַק אֶבֶן זוֹ ?
אָמְרוּ לוֹ: הַמַּיִם, שֶׁנּוֹפְלִים עָלֶיהָ תָּדִיר בְּכָל יוֹם.
אָמַר ר' עֲקִיבָא: וְכִי לִבִּי קָשֶׁה מֵהָאֶבֶן?
אֵלֵךְ וְאֶלְמַד פָּרָשָׁה אַחַת בְּכָל יוֹם.
הָלַךְ לוֹ אֶל בֵּית הַמִּדְרָשׁ וְהִתְחִיל לוֹמֵד עִם תִּינוֹקוֹת שֶׁל בֵּית רַבָּן,
כָּתַב לוֹ הַמְּלַמֵּד א' - וּלְמָדָהּ .
כָּתַב לוֹ ב' וּלְמָדָהּ,
וְכֵן הָלְאָה וְכֵן הָלְאָה כָּל הָאוֹתִיּוֹת כֻּלָּן,
וְכָךְ הָיָה הוֹלֵךְ וְלוֹמֵד עַד שֶׁלָּמַד אֶת כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ.
אבות דרבי נתן, פרק ו, משנה ב

אין צור כאלוקינו- אין צייר כמו ה׳.
אנחנו חיים בתוך היצירה הכי מופלאה שיש, של בורא עולם.
אתה באמת אומר וחושב שצחוק של ילדה הוא לא יצירת אומנות?
דמעה של אדם היא לא יצירת אומנות?
וואו..קשה עלי החקיקה הזו..
אפילו גמבה היא יצירת אומנות,
אני לגמרי נפעמת מגמבה.
☺️

@ליבליב -זה שאתה לא רואה שום דבר ביצירה של אדם- לא אומר שאין שם שום דבר.
זה הכל בעיני המתבונן. ולא הכל צריך להיות ברור ומוגש על מגש של כסף..
היופי נמצא בדברים הסמויים מין העין.
ההסתכלות שלי על העולם, עם מכלול הדברים שאני עברתי, היא לא ההסתכלות שלך על העולם.
אם היית אומר ״אני לא רואה או לא מרגיש שום דבר מהיצירות האלה..״ זה לא היה מפריע לי .
אבל להגיד ולקבוע שאם יש מספר רגשות/פירושים שונים העולים מיצירה אז זה אומר
שהיא לא מביעה שום דבר או שהיא כבר לא אומנות...
-זה נשמע כמו התיימרות להבין את כל אשר שוכן בכל לב אדם ואדם.
לחץ כדי להרחיב...
@עבדקן- צמד החייטים הנוכלים מהסיפור על בגדי המלך החדשים לא היה מנסח זאת טוב יותר ממך.

תגובתי -
משווה אותי לנוכלים מי שאמר שמכבד יותר את הכותב לפנות לגופו של עניין מאשר לאישיותו ואופי הסתכלותו של כותב העניין.....?
עכשיו אני מבולבלת..

@ליבליב -אומנות לא ניתנה בשביל לשים אותה בתוך גבולות . אומנות לא חייבת לעשות רק משהו אחד.
מי שמחפש דברים ברורים עם פירוש אחד, יכול לקרוא חוברות הדרכה למייבש כביסה.
מייבש כביסה צריך לייבש כביסה.
אומנות לא צריכה לייבש כביסה. או להגיד שהאיכרים רק היו עייפים. או שהשמש עכשיו שוקעת.
אומנות מבטאת את הנפש. והנפש כפי שכל יהודי צריך לדעת..- מורכבות מקצת יותר מהדרכה לייבוש כביסה.
אל תצמצם אותנו, במטותא..
לחץ כדי להרחיב...

@עבדקן - אומנות בהחלט אמורה לבטא את הנפש המורכבת, מסכים.
אני לא רואה את הביטוי הזה בריבוע שחור על קנבס לבן.

תגובתי-(זה אולי כי אתה לא גדלת באווירה קומוניסטית.)

@עבדקן מישהו כן רואה? או שהוא מדמיין שהוא רואה?
תגובתי-כן. היי.
ואין בזה פגם או נתון להורדת איכות או רמת האדם שרואה/מרגיש/ מזדהה עם אותו ריבוע שחור.

@עבדקן - ולכל המדומיינים (-שוב פניה אישית לאופי בנאדם והסתכלותו על החיים?...)
אני מציע בזאת אתגר:
אני אביא לכם שתי 'יצירות', אחת "אמיתית" ואחת שאני קשקשתי ותנסו לזהות מה מה. איך?

תגובתי-
ולסיום רק אביא ציטוט (שוב) מספר אהוב עלי ביותר...
״אם תספרו למבוגרים: ראיתי בית נאה בנוי לבנים אדמדמות, בחלונותיו פרחי גרניון ויונים שוכנות על גגו - לא יוכלו המבוגרים לתאר לעצמם את הבית. הם לא יתפסו את הענין אלא אם כן תאמרו להם: ראיתי בית שמחירו עשרת אלפים לירה, רק אז יקראו בהתפעלות: מה יפה בית זה! "

הנסיך הקטן.

מסיימת את הדיון כי סביר (שכרגע לפחות) דעותינו לא יפגשו לעולם
אם תרצה, כמו שרמת משכל של ילד לא תואמת לרמת משכל של מבוגר.
ובמקרה הנ״ל. אני מעדיפה להישאר, מבחירה, בקטגוריית הילד. ☺️
תודה לך שהגשמת עימי את הביטוי ״אין סכין מתחדדת אלא בירכה של חברתה״
נעמת לי מאוד והנך יצירת אומנות נפלאה בפני עצמה של בורא עולם.
תצליח.
☺️
אמנות בפני עצמה!....
(התוכן, לא היכולת לערבב אותנו כל כך:))
 

ליבליב

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אמנות בפני עצמה!....
(התוכן, לא היכולת לערבב אותנו כל כך:))
תודה.. ניסיתי לעשות מה שאמרת על הציטוטים ..
יש איזשהו איזכור של חץ קטן אבל עדיין זה לא מופיע כמו שצריך..
לא יודעת למה. :/
תודה בכל זאת :)
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
416373-c67cc780c03d1e33c617ffccc1345eae.jpg
פתאום נזכרתי בזה בהקשר לריבוע השחור
כן, אולי זה משחק ילדים לצייר ריבוע שחור, ואז לקרוא לזה אמנות.
אבל:
א. הוא אמן מפני שהוא מעביר את התחושה שלו באמצעות אחד החושים (ויז'ואל במקרה הזה)
ב. זו אמנות מפני שהיא מעבירה את התחושות של האמן (איזה? על זה אפשר להתווכח או להתדיין, או בכלל לא. שכל אחד ייקח מזה מה שבא לו. מה שברור שהוא את ההרגשה שלו שפך)
ג. אם אתה היית עושה את זה לפניו- היית אמן גם אתה. הוא חשב על זה. הוא לקח את הקנבס, לקח את המכחול ואמר לעצמו: איך אני אעביר את ההרגשה שלי הזאת לצופה.
ריבוע שחור. זה היה הרעיון שלו.
אתה רוצה להתווכח ולומר שהרעיון הזה גרוע? בבקשה, קח קנבס ומכחול (או גבינה בולגרית ומחבט, או כל כלי אחר) ותעביר את אותה הרגשה בצורה אחרת.

ועכשיו אני אעשה רשימה של מה שמבחינתי הוא 'לא' בכל ההתייחסות לאמנות:
א. לפסול אמנות מסוג כל שהוא
ב. לפסול את צורת העברת המסרים של אותה אמנות
ג. לומר שזה ילדותי (מלך האריות הוא גם ילדותי ובעיני הוא יצירה טובה מאד)
ד. לומר שהיית עושה את זה בקלות (לא, אתה לא. כשהיית חושב על איך להעביר את המסר היית מצייר ילד יושב במרתף סובייטי עתיק במבט מפוחד, ויוצא קיטשי וחסר מעוף. דווקא הריבוע השחור שלו הוא זה שתפס את הקהל. איך אני אתך?)
ה. להגיד שאין ערך לאמנות שהמסר שלה לא ברור (זה ילדותי בעיני. יותר ממלך האריות)
ו. אני יכולה עוד להאריך אבל נראה לי שאני מאבדת את הקהל. קחו בורקסים בדרך החוצה, שיהיה יום נחמד!
ז. תכבו את האור כשאתם יוצאים.
תודה
 
נערך לאחרונה ב:

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי

ליבליב

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הוא היה ממש רשע אגב לא כדאי לך, בן אדם שלילי מאד
כן טוב.. כמובן שלא לבן אדם עצמו בכללותו..
(בכל אופן הוא גוי שהיה אחראי על הרבה הוצאות להורג וכו')
התכוונתי רק למה שהוא מסמל כסמל מהפכה והתמרדות..
אבל אני מניחה שגם רוזה עושה את העבודה.
והיא גם מתה בשיבה טוב..
.
מממ :rolleyes:
נו טוב..נשאר עם רוזה. :D
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
@ליבליב,
שוב אני לא יכולה להגיב שם *מבט מתוסכל* (אה איזה קטע, את האימוג'י הזה דווקא כן יש >> :confused:)
אבל-
אני מסכימה עם מה שאמרת, ממש לקחת את מילותיי הכלואות ושחררת אותן לחופשי!
ועוד משהו קראתי בויקיפדיה על האומן ההוא, ואני ממש התחברתי,
קבלי:
מתוך מאמץ לצייר במיעוט מלאכותיות ותכנון מראש, טוומבלי אימץ שיטות כגון ציור בחושך, ביד שמאל או בישיבה על כתפי אדם אחר.
אני חושבת שהתפקיד של אמן זה להעביר מסר, ולאו דווקא בצורה המקובלת של 'המסר בציור הזה הוא בלה בלה'. אני לא יודעת איזה מסר לכל הרוחות הוא ניסה להעביר, זה אגב גם לא ממש מעניין אותי כי אני די מלאה במסרים מעולים מאד, ממש נולדתי עם כפית של זהב בתור יהודיה, אבל- את המסרים שלו הוא בחר להעביר כשהוא מצייר ביד שמאל- זכותו :) ועובדה שאנשים מוכנים לשלם על זה...
זה לא כוס התה שלי, אפילו לא כוס הקפה שלי- זה אפילו מוזר (כאילו, כן, זה עולה מלא כסף, אבל זה מוזר). אבל- אפשר להעריך ולכבד גם מה שאתה לא מבין או אוהב.
תודה על השגרירות באזור שהאור לא נוגע בו.
אקונה מטטה.
 

עכביש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
הייתי שולח אתכם אחת/ד אחת/ד (יש פה ניקים בכלל, נראה לי כולכן נקניקיות) לפורום כתיבה. יש פה את זה.
אולי תביאו את האור אלינו הפרימטיביים החשוכים.

חָרשים.
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
הייתי שולח אתכם אחת/ד אחת/ד (יש פה ניקים בכלל, נראה לי כולכן נקניקיות) לפורום כתיבה. יש פה את זה.
אולי תביאו את האור אלינו הפרימטיביים החשוכים.

חָרשים.
please let me in
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  24  פעמים

לוח מודעות

למעלה