• בעקבות ניצול הפורום למטרות אחרות ההרשאה לכתיבה והעלאת נושאים הינה רק למנויים, לקבוצות מקצועיות ולחכמת נשים.

לב אחד - שלא יפסיק לפעום

שמחתי

משתמש רשום
ביומיים הקרובים מתקיים קמפיין התרמה להצלת רשת הכוללים "לב אחד", אשר הנדיב שזכה להקימם ולהחזיקם באופן מלא עד עתה נקלע לקשיים, ובהוראת גדולי הדור מתקיימת המגבית הזו שבעזרתה תצליח הנהלת הארגון להמשיך את פעילות הכוללים לתקופה הקשה, עד שבע"ה ולפי צפי ריאלי אי"ה יוכל הנדיב הדגול לחזור ולהחזיקם.

ארגון "לב אחד" הפועל בנשיאותו ותחת הכוונתו הישירה וההדוקה של מרן ראש ישיבת סלבודקא הגאון הגדול רבי משה הלל הירש שליט"א, הוקם ע"י הנגיד מר דניאל דדון הי"ו על מנת לאגד תחת קורת גג אחת את כל פעילות התורה והחסד ולסייע לאברכים בני תורה שלא יחסר מהם מאומה.

הכל החל כאשר מר דניאל דדון שיצא לעולם העסקים חתם על הסכם יששכר וזבולון עם אחיו שימלא את כל חסרונו הכלכלי בתמורה שישב ויהגה בתורה. תוך חודשים אחדים ההסכם התרחב ודניאל חתם הסכם דומה עם אברכים נוספים. בהדרגה, התווספו עוד ועוד אברכים עד שהוחלט על ייסוד ארגון מסודר שירכז את כל הפעילות. כך הוקם ארגון "לב אחד".

כיום, אחרי 20 שנות פעילות מאז החל מר דניאל דדון את ההסכם הראשון עם אחיו, מונה "לב אחד" רשת של 21 כוללים בכל רחבי הארץ שבהם לומדים כ-800 אברכים את כל מקצועות התורה, בכל ימות השבוע.

במרוצת השנים הקים "לב אחד" שורה של כוללי אברכים במודיעין עילית, בבית שמש, ירושלים, צפת, באר יעקב, בבני ברק, בתל אביב, זכרון יעקב, אופקים ובמקומות נוספים. זאת לצד כוללי יום שישי, ישיבות בין הזמנים, כוללי נץ, כולל רצופות, כולל בעלי בתים, כוללי ערב, רשת מרכזי העשרה חינוכית וחווייתית לילדים, ישיבות מתמידים לילדי הת"תים, מסגרות לילדים ונוער, לצד עזרה וסיוע לנוער מתמודד, מיזם שידוכים חסר תקדים בהיקפו לבני הישיבות ולתלמידות הסמינרים, מימון כ-100 חתונות בשנה, מטבח ומפעל הזנה המספק מידי יום מאות מנות עבור משפחות האברכים שוקדים על תלמודם, מציאת מקומות עבודה לנשות אברכים בהכוונת רה"י הגאון הגדול רבי משה הלל הירש שליט"א ועוד פרויקטים נוספים.

בנוסף, לב אחד סייע בהחזקת פרויקט המשיבים בעולם הישיבות. למעלה מ-80 רבנים משיבים מטעם לב אחד פועלים בכ-25 ישיבות מהחשובות בארץ, בעידודם של ראשי הישיבות שליט"א. עד כה נבחנו 2750 בחורים בכל חודש ע"י לב אחד במיטב הישיבות הגדולות.

פעילות נוספת שמסייעת להרבצת התורה של אברכי הכוללים, היא העידוד לכתיבת חידושי תורה. לב אחד מעמיד לרשותם של האברכים שירותי הקלדה מקצועיים המסייעים לאברכים להוציא לאור את חידושיהם ולהפיץ את תורתם בעולם התורה.

כחלק ממטרת העל לדאוג לרווחתו של כל אברך, הוקמו שבע מרפאות שיניים בפריסה ארצית, המיועדים אך ורק לאברכים ובני משפחותיהם.

גם חלוקת בגדים בערבי חגים מתקיימת באופן מסודר כאשר כל אברך מקבל מידי ראשי הארגון בגדי חג עבורו ועבור משפחתו, כאשר מטרת כל הפעילות האמורה לעיל היא לאפשר לאברך להיות שקוע אך ורק בלימוד התורה ולהוריד ממנו את העול הכלכלי.

כעת, נקלע מר דניאל דדון לקושי כלכלי זמני בע"ה, שאינו מאפשר לו את החזקת הארגון. מאידך, עז רצונו להמשיך את המפעל הגדול, ולכן, כאשר בהוראת הגאון הגדול רמ"ה הירש שליט"א, נרתמו מנהלי הארגון להמצוא מקורות חילופיים למשך תקופת הבינים, כדי ליצור "גשר" להמשך הפעילות, ועל מנת שלא יעזבו לנפשם מאות האברכים שנתמכו על ידי הרשת, ויחד אתם פונה גם מר דניאל דדון הי"ו ומבקש מאיתנו לתת לו את ה"גשר" הזה, ולהחזיק את הכוללים כדי שלא יישמט הבסיס של פעילות הארגון - החזקת התורה. שומה עלינו לתת יד, ולהצטרף למאמץ, וכך לזכות בברכת "ברוך אשר יקים וגו' " כפשוטו, באשר בתמיכה זו הננו מקימים וסומכים בע"ה את כל המשך הפעילות הנפלאה, ואף הגדלתה בעתיד הנראה לעין בע"ה כשאיפת לבו של הנדיב הדגול נ"י.

[מעניין לציין את ייחודיותו של מחזיק התורה הנ"ל, שעד כה כמעט אף אחד לא שמע עליו, אברכי הכוללים שהוחזקו על ידו לא ראו אותו, לא בפועל וגם לא בתמונה, בעוד הוא נותן את רוב הכנסותיו (כן!!! לא מעשר, לא חומש. רוב מוחלט של הכנסותיו היה לצדקה, בעוד הוא עצמו חי בצניעות כאדם פשוט, כשהוא חולש על עסקים חובקי עולם במאות מיליוני דולרים) להחזקת תורה, ומסרב לשום חשיפה או כבוד כלשהו. רק כעת, מתוך המצוקה והרצון למנוע את קריסת הפעילות, יצא מגדרו והסכים להחשף, ודוקא כ"שנורר", באופן שכמובן פחות נעים לו בלשון המעטה... והכל מתוך ודאגתו לאברכים שהוחזקו על ידו. כמה זה מחייב אותנו...!]

בואו לכאן ותנו את ידכם - עזוב תעזוב עמו!
מכתב גדולי ישראל שליט''א.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

שמחתי

משתמש רשום
דבר חשוב ששכחתי לציין:
כספי התרומה שלכם הולכים במלואם להחזקת הכוללים. אין שום אחוזים לחברת גיוס המונים כלשהי, אלא תשלום קבוע לאתר ההתרמה, שאינו תלוי בגובה התרומות, וכן תקציב הפרסום ושאר הוצאות המגבית שנעשתה באופן עצמאי, וכל זה הושג מתרומה נפרדת! כך שכל מה שתתנו פה הוא החזקת תורה נטו!
 

שמחתי

משתמש רשום
הקפצה למשמרת ערב...
אנא אל תעמדו מנגד, המשך פעילותה של הרשת תלוי ועומד לפנינו!
זכות גדולה התגלגלה לפתחכם, ומצוה הבאה לידך אל תחמיצנה!
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
תרמתי
 

נעמה פ

משתמש חדש
אני כלה של מנכ"ל הארגון והוא אומר את זה בפה מלא שכל הכסף שנכנס לארגון נכנ אך ורק לכוללים והוא אישית נכנס לחובות כדי לשלם על כל הפרסום של הקמפיין הזה בלי לקחת שקל מהאברכים תדעו לכם שכל שקל שמצטרף זה תרומה במרה אחוז.
תודה רבה לכם ותזכו לצוות
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
זכות גדולה!
תחפשו בסביבתכם בטוח תמצאו מישהו שנהנה ישירות או עקיפות מהארגון, מהחתונות מבחנים וכוללים.
כהכרת טובה- מוזמנים לתרום!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה