לא למדנו

בק.

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
היות שהפורום סגור, אני מרשה לעצמי לשתף אתכם בבעיה שמטרידה אותי זמן רב:
כל מורה מכירה את המשפט :"את החומר הזה לא למדנו", ברגע הראשון את מתפלאת, לא למדנו, הכיצד? תקציר קטן מגלה שלמדנו את החומר הזה ועוד איך...
בתוכנת האינד' המשפט מקבל משמעות כפולה, החומר עצמו די יבש, (יחסית כמובן לפוטו' ולאילוס'), ובפרט אחרי החופש הגדול,מה שקורה שתחילת השיעור שאמור להתבסס על החומר הקודם מוקדש לתקציר.
שאלתי,האם להתיחס לתלונות בכלל, ואם כן, כיצד?
זה לא שאני שוללת את הרעיון של החזרה, אבל ברוב המקרים זה חורג בהרבה מגבולות הטעם הטוב...

דרך אגב, כדי למנוע משפטים אלו, יצרתי דפי סיכום קצרים הכוללים משפטי השלמה, כל תלמידה משלימה את החומר בדפים שלה ובהגיע התלונה, התשובה היא תראי בעמוד X, מושלם לך? אז למדנו או לא? - ושלא תחשבו שהחומר לא מועבר מצוין, בשיעור הכל ברור ומובן...
 

ישראלה

ללמוד תוכנות בכייף :)
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
מוכר מקרוב מאוד.
כשלא תירגלו מספיק יש להם הרגשה של "אנחנו לא יודעות כלום".
במיוחד שהתלמידות אומרות זאת, כשאת מורה נוספת במקצוע ואז את באמת לא יודעת מה למדו ומה לא, והאם התלמידות צודקות.
אבל ברגע שאת מתחילה להראות להם ולהסביר אפילו בקיצור, הרוב ברור ומובן.
 

saryoram

משתמש רשום
בבדיחותא:
אני בד"כ עונה: את החומר הזה אני לימדתי! אם אתם לא למדתם זה בעיה שלכם!

וברצינות:
"ירידת הדורות" פעם היינו מסכמים כל מילה של המורה, היום המורה יכול לדבר שעות ואף אחד לא רושם כלום - אחרי זה מתפלאים שלא זוכרים!
כנראה שאין ברירה צריך להאכיל את התינוקות בכפית (חזרות וחזרות דפי סיכום וכד') 
 

LF4

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
בקצב הזה של לא למדנו, הולכים בעצם אחורה.

אחרי החופש, צריך קצת תקציר, בשביל הריענון, אבל בכל שיעור אין צורך,
מספיק לראות אם התלמידות עברו על החומר בבית, ואם נתקלו בשאלות. שזה גם תקציר מסוים.
 

Graphic

משתמש צעיר
יש כמה שיטות של חומרי עזר בהוראת תוכנות (בכלל, וגרפיות בפרט).

בשיטה אחת - מחלקים לתלמידים הסברים כתובים (בהרחבה או בתימצות, לפי הזמן העומד לרשות המורה...), המורה עובר עליהם בכיתה, או מנחה את התלמידיםפ לעבור על החומר בבית כסיכום השיעור, ומתרגלים.

יש שיטות נוספות, כגון - לחלק שכפולים עם "צילומי מסך", ולתת לתלמידות להשלים את ההסברים.
באופן זה התלמידות בשום אופן לא יכולות לטעון " לא למדנו" - וכי מי השלים את ההסברים?!

אני נוקטת בדר"כ בשיטה הראשונה, למרות שהיא דורשת ממני, כמובן, הרבה יותר טרחה, משום שכך אני יודעת בודאות שיש בידי התמידות חומר מסוכם, מובנה, ברור ונכון. אולם יחד עם זאת, בכל תחילת נושא חדש - אני נוהגת לסכם בקצרצרה את ראשי הפרקים של הנושאים בהם עסקנו, כדי לתת לתלמידותי את התפיסה הכללית של התוכנ, ולחבר בין הנושאים הנלמדים. ("עד כה למדנו כיצד ליצור צורות וקווים, כיצד להעניק להם נתוני צבע מסוגים שונים, וכיצד להגדיר את אופי הקווים. היום נלמד כיצד לבצע שינויים בצורות שיצרנו".)

בסיום לימוד התוכנה, אני נוהגת פשוט לעבור על תפריטי התוכנה השונים, כדי להראות שהכל בעצם נלמד וידוע.

סיכום טוב נוסף לחומר, היכול להקנות תחושת בטחון לתלמידות, הוא הדגמת מוצרים מוכנים שנוצרו בעזרת התוכנה - ודיון משותף: באילו כלים וטכניקות השתמש המעצב לביצוע המוצר. מהי הדרך הנכונה הקלה והמהירה להגיע לתוצאה זו?

לדעתי, אחרי דיון שכזה - אי אפשר לומר "לא למדנו"...
 

עיצובית1

משתמש רשום
ובאמת, תמיד יש נושאים שלא מספיקים ללמד ביסודיות, או שהמורה עצמה לא כ"כ בקיאה בהם. לא? (הפורום סגור, אז אני מרשה לעצמי לומר דברים ששמורים עמוק עמוק בקופסה...)
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
המורה צריכה להיות עם יד על הדופק.

סביר להניח שלתלמידות לא יהיה נעים במיוחד לומר למורה במה היא לא בסדר, ומה הן מצפות ממנה. ועוד יותר; יש מורות שמשום מה לא נעים או/ו לא נח להן לשמוע את זה מתלמידות. יש, לדעתי כל מיני דרכים עוקפות וחכמות לשימוש - לדעת מה התלמידות חושבות לגבי המורה/הלימודים/החומר/צורת המסירה. אפשר לבקש ממתרגלת, מלבורנטית, מתלמידה בוגרת יותר שכבר סיימה וכו'.

תתפלאנה, אבל לפעמים דוקא תלמידות צודקות.
 

saryoram

משתמש רשום
נכתב ע"י עיצובית;300447:
ובאמת, תמיד יש נושאים שלא מספיקים ללמד ביסודיות, או שהמורה עצמה לא כ"כ בקיאה בהם. לא? (הפורום סגור, אז אני מרשה לעצמי לומר דברים ששמורים עמוק עמוק בקופסה...)

אם רק במקרים אלו הייתה נשמעת הטענה "לא למדנו" - לא היה נפתח פה דיון כלל.


נכתב ע"י א-ירושלמית;300454:
לפעמים דוקא תלמידות צודקות.

אני מסכים עם דגש על לפעמים.

אני מעולם לא שמעתי מתלמיד טוב, שתמיד בעניינים טענות התבכיינות מעין אלו,
מי שבד"כ בא בטענות זה אלו שלא בעניינים, מאחרים, לא משלמים את החומר, לא מרוכזים, ובסוף עוד מאשימים את המורה! אותי זה מרגיז!
 

TIP X

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני כרכזת חלקתי דף משוב באזור אמצע השנה, בו היו צריכות להביע דעתן על כל מקצוע (לא חלילה מורה..) רמה, יחס, חומר עזר, משמעת. וכו'.

התחשבתי בכך שמדובר בבנות מספיק בוגרות כדי לענות תשובות עניניות ויעילות.
ואכן הדבר הוכיח את עצמו ופתר אי הבנה מסוימת של הקבוצה עם אחת המורות
 

בק.

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י saryoram;300477:
אני מעולם לא שמעתי מתלמיד טוב, שתמיד בעניינים טענות התבכיינות מעין אלו,
מי שבד"כ בא בטענות זה אלו שלא בעניינים, מאחרים, לא משלמים את החומר, לא מרוכזים, ובסוף עוד מאשימים את המורה! אותי זה מרגיז!


מדהים כמה שזה נכון! אותם אלו גם דואגים לחוות את דעתם בקול, בלי לשים לב כמה מגוחכים הם...

ואני רוצה לומר שדווקא הופתעתי מאד לטובה!!! החשש שלי היה מעט מוגזם!, בתחילת השיעור חזרנו על החומר, רעננו בכלל את הכל ו - שקענו בחומר החדש, היה מיוחד, ב"ה!
 

LF4

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
טוב לשמוע גם עידכון.
שמחה בשמחתך. ובהצלחה בהמשך
 

naamaid

משתמש צעיר
האם הבעיה הזו הינה נחלת הסמינרים בלבד, או שמא גם בקורסים פרטיים?
(נראה לי שבקורס פרטי, בו המשתלמות בוחרות את הקורס, משלמות טבין וטקילין במיוחד עבורו, ומעונינות לדעת היטב את כל הנלמד בו, הן לא תזלזלנה ותשקענה בש.ב. וממילא תהיינה יותר בעיניים)
במידה והנחת היסוד שלי (שלעיל') נכונה,
אולי יש מקום לשנות את גישת התלמידות/ הסמינרים?!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה