כתיב חסר/מלא בספרים תורניים

rmoses1

משתמש חדש
היי. אני מתרגם ספר תורני לעברית והלקוח טוען שמקובל היום להשתמש בכתיב חסר בספרים תורניים לא מנוקדים. למשל שמים במקום שמיים.
מה דעתכם?
 

ברון

משתמש מקצוען
היי. אני מתרגם ספר תורני לעברית והלקוח טוען שמקובל היום להשתמש בכתיב חסר בספרים תורניים לא מנוקדים. למשל שמים במקום שמיים.
מה דעתכם?
בספרים אנ"שיים זה בהחלט כך.

בספרים המיועדים לקהלים נרחבים יותר (מורות וכדו') זה אולי אחרת.
 

עםהספר

משתמש חדש
בכל מקרה, מה שבאמת חשוב, זה להקפיד על אחידות, מרגיז ביותר לגלות מילה כתובה פעמיים באותה שורה, פעם בכתיב חסר ופעם במלא.
 

רוחי בלבוחי

משתמש סופר מקצוען
בכל מקרה, מה שבאמת חשוב, זה להקפיד על אחידות, מרגיז ביותר לגלות מילה כתובה פעמיים באותה שורה, פעם בכתיב חסר ופעם במלא.
נכון מאד.
ובנוסף כמו שהזכירו פה למעלה, לשים לב במילים שיכולות לקבל משמעות שונה בכתיב חסר, למלא את הכתיב.
 

רשרשון

משתמש צעיר
כתיב חסר בתנאי שאין מילה דומה לה שיכולה לבלבל.

עיין בספר "הכתב והמכתב" של הרב עובדיה חן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה