כתב לא קריא

  • פותח הנושא TNN
  • פורסם בתאריך

TNN

משתמש חדש
יש לי תלמידה שאני חייבת לעבוד איתה על ענין הכתב שיהיה קריא ונעים
האם מישהי יכולה לעזור לי? איך אפשר ללמד אותה בלי לפגוע? אולי יש משחקים? או אולי רעיונות אחרים?
אשמח עם כל עזרה(זה די דחןף!!!!!!!!!!!!!)
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

בינה יתרה

משתמש פעיל
בת כמה היא?
אם היא מתחת כיתה ו' למה שיהיה פוגע?
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

TNN

משתמש חדש
היא בכיתה ה' רק מה אני יעשה איתה כדי שיהיה לה כתב שפוי?
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
יש לי תלמידה שאני חייבת לעבוד איתה על ענין הכתב שיהיה קריא ונעים
האם מישהי יכולה לעזור לי? איך אפשר ללמד אותה בלי לפגוע? אולי יש משחקים? או אולי רעיונות אחרים?
אשמח עם כל עזרה(זה די דחןף!!!!!!!!!!!!!)


מורה מסורה ומקסימה!
בגיל הזה יכולות להיות הרבה סיבות לכתב לא קריא.
אחת הסיבות העיקריות - חגורת כתפיים חלשה.
אפשר לשפר על ידי שחיה, זחילה על ארבע, טיפוס על סולמות.
 

TNN

משתמש חדש
תודה על המשוב. רק שהיא תלמידה פרטית אחה"צ ואמא שלה ביקשה אם יש לי מה לעשות בשביל שהכתב שלה יהיה נורמלי
נראה לכם שיש בידי לסייע לה???????????????.
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
תודה על המשוב. רק שהיא תלמידה פרטית אחה"צ ואמא שלה ביקשה אם יש לי מה לעשות בשביל שהכתב שלה יהיה נורמלי
נראה לכם שיש בידי לסייע לה???????????????.

את יכולה לתת לה לזחול בתחילת כל שיעור ובסופו חמש דקות סביב השולחן.
כל התרגילים לשיפור חגורת הכתפיים, משפיעים מאוד. מנסיון.
 

נעמישרה

משתמש פעיל
את יכולה לתת לה לזחול בתחילת כל שיעור ובסופו חמש דקות סביב השולחן.
כל התרגילים לשיפור חגורת הכתפיים, משפיעים מאוד. מנסיון.
קצת משפיל לתת לילדה לזחול על הרצפה.
אפשר לשחק בכדור(מסירות)
לקפוץ בחבל
ויש לי עוד המון דוגמאות אחרות.
 

ריקי שחור

משתמש מקצוען
יש את הספרים המעולים של חיה קושניר, שעובדים על עיצוב האותיות לפי קבוצות. באחד מהם (לפחות) יש גם תרגילים חמודים לחיזוק חגורת כתפיים ועוד.
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
קצת משפיל לתת לילדה לזחול על הרצפה.
אפשר לשחק בכדור(מסירות)
לקפוץ בחבל
ויש לי עוד המון דוגמאות אחרות.

את צודקת שזה יכול להשפיל.
תלוי איך זה מוצג ומאיפה זה מגיע.
זה יכול להיות משפיל וזה יכול להיות משעשע.
לילדה בכיתה ה' אפשר להסביר מה עושה הזחילה לחגורת הכתפיים. ילדות שזו הבעיה שלהן, מתעייפות מהר בכתיבה. ושמחות לשפר את המצב.

דוגמאות התרגילים שהבאת לא ידועות לי כתרגילים מיוחדים לחיזוק חגורת הכתפיים.

אנחנו מחזקים את חגורת הכתפיים בשלושה מישורים:
בהשענות - למשל בזחילת ארבע ובהליכת מריצה
בדחיפה - בעיקר של חפצים כבדים
בתנועת משיכה - למשל בזחילת גחון
 

נעמישרה

משתמש פעיל
את צודקת שזה יכול להשפיל.
תלוי איך זה מוצג ומאיפה זה מגיע.
זה יכול להיות משפיל וזה יכול להיות משעשע.
לילדה בכיתה ה' אפשר להסביר מה עושה הזחילה לחגורת הכתפיים. ילדות שזו הבעיה שלהן, מתעייפות מהר בכתיבה. ושמחות לשפר את המצב.

דוגמאות התרגילים שהבאת לא ידועות לי כתרגילים מיוחדים לחיזוק חגורת הכתפיים.

אנחנו מחזקים את חגורת הכתפיים בשלושה מישורים:
בהשענות - למשל בזחילת ארבע ובהליכת מריצה
בדחיפה - בעיקר של חפצים כבדים
בתנועת משיכה - למשל בזחילת גחון
התרגילים שהבאתי מאד מחזקים את החגורת כתפיים
 

נעמישרה

משתמש פעיל
אני לומדת איך לעזור לילדים עם קשיים אלו.
יש לי הרבה רעיונות למשחקים של חיזוק חגורת כתפיים ואשמח לשתף במידת הצורך
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
לחיזוק חגורת כתפיים - עמידת ידיים ליד קיר.
אצלי בבית אני עורכים תחרות מי מצליח לעמוד כך הכי הרבה זמן.
וזה עזר בצורה לא רגילה לשיפור הכתב.
 

נקודה אחת

משתמש סופר מקצוען
מדהים! תודה על הידע לניקיות הנכבדות. שנזכה ליישם חלק.. לפחות את אלו הקלים (תגידו, אתן יודעות לעשות עמידת ידיים שאתן מעמידות את הילדים הפוך?? זה לא מסוכן שהדם יעלה לראש??)

קחי משהו פשוט למצבים לא קטסטרופלים מידי.. או בנוסף לכל הזחילות ועמידות הידיים, ככה לדרבון:

- מבצע-

הילדונת החמודה מביאה לך מהכיתה (את עובדת איתה אחר הצהרים, כן?) מחברות שהיא התאמצה לכתוב בהם בכתב קריא
על כל עמוד שהוא סביר (בהתחלה תקלי איתה, ואחרי שיפור תקחי קצת), היא מקבלת קלף שתכיני לה ועליו כתוב "כתיבה כהלכה" או "כותבת מכל הלב" או מה שנראה לך,
אחרי שיש בידה 10 כרטיסים, את ממירה לה את זה בפרס.

איך תדע הילדונת מה הכיוון הרצוי? עדיף מתוכה, כלומר- ממה שהיא כותבת. למצוא את הטוב שיש לה כבר ולנפח. בצורה כזו:

את עוברת בעיניים על מחברת תורה למשל ואז עוצרת ומתחילה להתפעל.. ראו ראו! איזה אלף אלופה!! תסתכלי בעצמך, איך היא עגולה, נאה ונאווה! פשוט תענוג של אלף. תעשי לנו עוד אלפים כאלו, טוב?? איך הצלחת לכתוב אותה בכזו צורה מעוגלת? את רואה שאת יכולה המשיכי המשיכי!!

זה עוזר מאוד לתלמידות שלי הדרמות האלו. ומשמח אותן. וגם אותי.
למרות שאני יודעת שיש ילדות שזה באמת קושי אמיתי, אבל לא תמיד יש להורים כלים לטפל, כוח וכסף, וככה הילדה מתקדמת עם הקושי. וגם קצת זה טוב.
 

נעמישרה

משתמש פעיל
מדהים! תודה על הידע לניקיות הנכבדות. שנזכה ליישם חלק.. לפחות את אלו הקלים (תגידו, אתן יודעות לעשות עמידת ידיים שאתן מעמידות את הילדים הפוך?? זה לא מסוכן שהדם יעלה לראש??)

קחי משהו פשוט למצבים לא קטסטרופלים מידי.. או בנוסף לכל הזחילות ועמידות הידיים, ככה לדרבון:

- מבצע-

הילדונת החמודה מביאה לך מהכיתה (את עובדת איתה אחר הצהרים, כן?) מחברות שהיא התאמצה לכתוב בהם בכתב קריא
על כל עמוד שהוא סביר (בהתחלה תקלי איתה, ואחרי שיפור תקחי קצת), היא מקבלת קלף שתכיני לה ועליו כתוב "כתיבה כהלכה" או "כותבת מכל הלב" או מה שנראה לך,
אחרי שיש בידה 10 כרטיסים, את ממירה לה את זה בפרס.

איך תדע הילדונת מה הכיוון הרצוי? עדיף מתוכה, כלומר- ממה שהיא כותבת. למצוא את הטוב שיש לה כבר ולנפח. בצורה כזו:

את עוברת בעיניים על מחברת תורה למשל ואז עוצרת ומתחילה להתפעל.. ראו ראו! איזה אלף אלופה!! תסתכלי בעצמך, איך היא עגולה, נאה ונאווה! פשוט תענוג של אלף. תעשי לנו עוד אלפים כאלו, טוב?? איך הצלחת לכתוב אותה בכזו צורה מעוגלת? את רואה שאת יכולה המשיכי המשיכי!!

זה עוזר מאוד לתלמידות שלי הדרמות האלו. ומשמח אותן. וגם אותי.
למרות שאני יודעת שיש ילדות שזה באמת קושי אמיתי, אבל לא תמיד יש להורים כלים לטפל, כוח וכסף, וככה הילדה מתקדמת עם הקושי. וגם קצת זה טוב.
אהבתי לעמוד על הידיים הצחיק אותי.
אהבתי את מה שכתבת זה באמת הרעיון הכי טוב. אבל יש ילדים שבאמת יש להם קושי בחגורת כתפיים ובגלל זה הם מתקשים בכתיבה
 

michal23

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
יש לי תלמידה שאני חייבת לעבוד איתה על ענין הכתב שיהיה קריא ונעים
האם מישהי יכולה לעזור לי? איך אפשר ללמד אותה בלי לפגוע? אולי יש משחקים? או אולי רעיונות אחרים?
אשמח עם כל עזרה(זה די דחןף!!!!!!!!!!!!!)


לדעתי לתרגל איתה מחדש את צורת הכתב ממש כמו בכיתה ב'.
את יכולה להביא לה שכפולים עם שורות להראות לה איך ואיפה מתחילה ומסתיימת כל אות ושתתרגל לדוג' שורה רצופה של האות ח' ה' וכו'.
ותדאגי שהאימא תעקוב שהיא עושה את המטלה אפילו תעשי לה מבצע עם פרס בסוף או משהו כזה
(כשהייתי בכיתה ב' המורה שלי גם עבדה איתי על השיטה הנ"ל עם מבצע וכו' לשיפור הכתב
למרות שהיה לי כתב מהמם ברור וקריא מאוד ועדיין יש לי ב"ה אבל לא מהסיבה הזו היא עבדה איתי על זה אלא מהסיבה שאני כותבת לפעמים את האותיות מלמטה ללמעלה ולא מלמעלה למטה והיא לא אהבה את זה כנראה...אבל מבחינת הכתב עד היום יש לי ב"ה כתב ברור וקריא..כן..והפוך עדיין!;) אני אוהבת את הכתב שלי וחברות כיום לוקחות ממני סיכומים בקביעות...דווקא נהניתי מהמבצע שעשתה לי אז המורה הזו למרות שהוא לא עזר לה במיוחד, העיקר שאני בתור ילדה בכיתה ב' הייתי שמחה לקבל ממנה כל הזמן פרסים...;);))
לגבי כתב לא קריא מומלץ לדעתי לעבוד בשיטה שכתבתי הנ"ל. לדעתי מאוד יעזור לה.
בהצלחה!
איילה.
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
מדהים! תודה על הידע לניקיות הנכבדות. שנזכה ליישם חלק.. לפחות את אלו הקלים (תגידו, אתן יודעות לעשות עמידת ידיים שאתן מעמידות את הילדים הפוך?? זה לא מסוכן שהדם יעלה לראש??)
את התרגיל קיבלתי מאשת מקצוע בקופת חולים.
הן שמות רגלים על הרצפה, ומתחילות לטפס עם הרגלים על הקיר.
אגב, גם בחוג התעמלות של ביתי, חוג מקצועי ולא חובבני זה אחד התרגילים שתרגלו.
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אני לומדת איך לעזור לילדים עם קשיים אלו.
יש לי הרבה רעיונות למשחקים של חיזוק חגורת כתפיים ואשמח לשתף במידת הצורך

נהדר. אשמח אם תעלי לנו רעיונות נוספים.
 

ציפי-ה

נשארתי סקרנית בהחלט...
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
שלום וברכה, יש את הספרים המקסימים של הגב' חיה קושניר. כאשר מדובר בילדה בוגרת אני אוהבת להתחיל עם משטרת הכתב, שהוא ספר מודעות לכל נושא ארגון הכתב, ולאט עם חלקי הספר לשפץ כל חלק נתון. בתחילת הספר מופיעים גם תרגילים טובים לחיזוק חגורת הכתפיים.
כמו"כ ישנם את הספרים לכתוב מצוין של ר. כהן שיש בהם הרבה תרגול חויתי, מדורג מאד מאד וספירלי כך שאפשר להתחיל משלב ב' ועדיין לקבל תוצאות בסיסיות.
מעבר לכך, מנסיון של הרבה שנים בתחחום, העיקר זה להאמין באמת ביוכולתיה של הילדה, ולשדר לה את זה באמיתי ולא רק מהשפה לחוץ. (כשאני נתקלת בתלמידה מתקשה, לעיתים אני פשוט יושבת וכותבת לעצמי 10 או יותר סיבות למה היא יכולה להצליח)
בברכת שתשרה ברכה במעשי ידיך
 

נעמישרה

משתמש פעיל
נהדר. אשמח אם תעלי לנו רעיונות נוספים.
המריצה– כפות ידיו של הילד על הרצפה וההורה עומד מאחוריו ומרים את רגליו בזהירות כלפי מעלה. (עדיף להתחיל באחיזה באזור הברכיים. במשך הזמן כשהתרגיל נהיה קל יותר אפשר לאתגר את הילד ובהדרגה לאחוז קרוב לקרסול) שימו לב שהוא מצליח להחזיק את גופו באופן יציב. חשוב להקפיד שהילד לא יתן לבטן שלו לשקוע ולגב ליצור צורה קעורה. הוא צריך להקפיד על כיווץ שרירי הבטן ולהחזיק את הגב ישר ככל שניתן. ואז אפשר להתחיל לטייל כך בבית כשהידיים ישרות. אפשר כמובן לשלב משחקים מעניינים תוך כדי שהילד מטייל בתנוחה הזו כמו משחק חם קר, הרכבת פזל ועוד. אפשר גם להכין מסלול מכריות, כיסאות נמוכים ושלל מכשולים ותוך כדי הליכת מריצה, הילד הולך על המסלול, עולה על המכשולים בדרך, יורד מהם וממשיך הלאה עד סוף המסלול.

זוכרות את המשחק ריצ' רצ'? הוא מצוין לחגורת הכתפיים. יש להקפיד שהגב יהיה ישר, בטן אסופה ומרפקים מוגבהים לכיוון הכתפיים. גם אם הילד לא מצליח כל הזמן להרים גבוה את הכתפיים, עדיין התרגיל יעיל מאוד.

כדור– כל משחקי הכדור משפרים מוטוריקה גסה. אם רוצים לחזק דוקא את חגורת הכפתיים כדאי לשחק במשחקים שמפעילים את שרירי הכתפיים וגורמים לילד להרים את הידיים כלפי מעלה, כמו: כדור סל, מסירות, מחניים ועוד. אפשר גם לתלות כדור גדול קצת מעל גובה הילד ולבקש שיקפוץ אל הכדור ויאגרף אותו פעם ביד ימין ופעם ביד שמאל.

ציור בגובה– תלו על הקיר נייר גדול, הקפידו שגובהו יהיה מעל חגורת הכתפיים של הילד ובקשו ממנו לצייר ולהדביק מדבקות. אפשר גם להדביק דף תחת שולחן והילד ישכב על גבו ויצייר. בפעולה אלו, הילד יצטרך להרים את ידיו כלפי הדף ולאמן את שרירי הכתפיים.

התמדה היא שם המשחק. אם נתמיד לתרגל, נראה בעז"ה התקדמות גדולה
 
  • תודה
Reactions: stk

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה