שיתוף - לביקורת כתבתי, לא זוכר למה התכוונתי בשעתו

שלמה שקד

יוצר תוכן
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
D I G I T A L
בס"ד

רח' הירקון, ב"ב. ליל שישי פרשת בראשית תשפ"א:

לאחרונה המגדלים החדשים ממש פורחים פה באוויר, חשב בני מולר לעצמו. אגב שאיפה איטית, מהסיגריה האלקטרונית בריח אפרסק סינטטי.

ואכן במרחב הצפון בני ברקי שבין הרחובות - הירקון, ז'בוטינסקי, ובן גוריון - צמחו בשנים האחרונות בזה אחר זה, מגדלי משרדים רבי קומות הדורים, ומרשימים. הם החליפו את מפעלי התעשייה החלודים, המוסכים המזהמים, אפילו את אולמי השמחות המיתולוגיים שלאט לאט, גם הם נעלמים.

מכלית הטעם והריח הדיפה ניחוחות אחרונים, בני פלט את העשן חסר הצבע עם האשליה הכתומה מתקתקה, באיטיות רבה. מנסה לעצור בתוכו עוד טיפה של ניקוטין, לדחוק את המחשבות עוד קצת. לתת למוח מנוחה, לפני שיצטרך להשקיע את כולו בנפתולי החיים.

מבלי משים החל לפסוע בצדי המדרכה, היכן שנשתלו הפרחים החדשים, רומס בהילוכו את השתילים הרכים. מקווה שיידחק הקץ, ולא יופיע הרגע בו יצטרך לנמק ולהסביר.

כבר ימים ארוכים הוא לא שקט, נשמתו גועשת, ומעורבלת. כל ניסיונותיה של אשתו המסורה, להרגיעו, עלו בתוהו. לשווא ניסתה להזכיר לו את מנהגו מזה עידנים, בכל עת בלבול. להתיישב ולסדר את הראש בכתיבת הנתונים בדף ועיפרון, להשוות חסרון מול יתרון.

רוחו סערה, הוא פסע במרוצה, כמו מנסה לברוח מזירת פשע. 'פחד' הוא הטרגדיה הגדולה של החיים הוא בטוח כעת, לא מסוגל לחשוב שיש בחיים מצבים קשים יותר מאיפה שהוא נמצא כרגע.

'שבוי מלחמה' זה ההגדרה ההולמת את מצבי, הוא מהרהר בעוגמה. המלחמה עובדה היא, אבל השבי נובע מאי יכולת להבחין מיהם הצדדים הלוחמים. איפה מונחת אמת הצדק, והיכן טמון העוול.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה