כנר/קנר/כנרית - איך כותבים את הציפור הזאת?

זוהר טל

משתמש מקצוען
אני צריכה תמונות של צפורים בשם כנרים?
ככה כותבים?
אני לא מצליחה למצוא.
אולי יש למישהו פה תמונות.
אני צריכה דוקא בצבעים אדום, ירוק, תכלת.
תודה לכולם.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
ויקיפדיה:
קנרית (שם מדעי: Serinus canaria; מקובל גם הכתיב כנרית) היא מין ציפור שיר קטנת גוף ממשפחת הפרושיים הידועה בעיקר בזכות קולה המסולסל הנעים לאוזן; כיום מוחזקת כחיית מחמד בידי אנשים רבים בשל קלות גידולה - היא אינה נזקקת ליותר מכלוב תעופה פשוט, זרעונים ומים.

בטבע, נפוצה הקנרית באיים הקנריים (ומכאן שמה) האיים האזוריים ובאיי מדירה בלבד; אך היא בויתה בידי האדם בתחילת המאה ה-15 בידי מלחים ספרדים שהביאו אותם מאזור גידולה ליבשת אירופה, ומשם לשאר העולם. בית הגידול של הקנרית הם אזורים פתוחים למחצה, כדוגמת פרדסים, שם היא בונה את קנה על העצים או השיחים.

ישנם מספר הבדלים בין הקנרית המבויתת לזו החיה בטבע; הבדלים אלו נובעים מעירבוב של הקנרית עם מינים שונים של ציפורים אשר בוצע על ידי המגדלים להשגת שירה טובה יותר או צבע אחר וגם מתנאי המחיה השונים. בין ההבדלים ניתן למנות את צבע הציפור - ירקרק לימוני בטבע ואילו מגוון רחב של צבעים בשבי, את ממדי גופה - 12.5 עד 14סנטימטרים בטבע לעומת מעט יותר בשבי, וכן תוחלת חייה - בשבי תוחלת חייה של הקנרית גבוהה מזו שבטבע. בטבע, ניזונה הקנרית בעיקר מזרעים קטנים ופירות טריים ומעט מחרקים ותולעים, ואילו בשבי ניתן להאכילה בתערובת מזון לציפורים או בגרגירי מספוא כגון ניגר וחפורית בוריאה.
 

בתישראל

משתמש פעיל
זה מגוגל תמונות, לא יודעת לגבי זכויות יוצרים
Z
images
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה