כמה מקובל לקחת על כתבת תדמית פרסומתי לעיתון באורך 250 מילה?

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
ועוד שאלה, כמה העיתון לוקח, או כמה לוקחים על כתיבת התוכן?
 

מיכל ויס

משתמש סופר מקצוען
ועוד שאלה, כמה העיתון לוקח, או כמה לוקחים על כתיבת התוכן?
מתחילה (כלומר, כותבת כבר שנים לעסקים כולל ללקוח ספציפי זה אבל פעם ראשונה שיצא לי לכתוב כתבת תדמית בעיתון)
לא יודעת כמה העיתון לוקח
הלקוח אומר שהעיתון (משפחה / בקהילה) הציעו לו את הכתיבה חינם, אבל מכיוון שאני עובדת אתו בשוטף העדיף שאני אכתוב.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אם הם הציעו לו חינם- זה לא חינם, אלא פשוט הוא רכש מהם חבילה, ובמסגרת החבילה נתנו לו.
כלומר הוא מחשב את זה כבונוס.

ובאמת, לקוחות שפונים אליי לכתבות, אני אומרת להם קודם כל לברר אם העיתון לא נותן להם במסגרת החבילה.
כמה מהם באמת חזרו אליי שהעיתון נתן להם. ואמרתי שרק אם הם רוצים שנתכנן את המסר עם בריף- שיפנו אליי. אם לא, חבל על הכסף ושילכו לכותבות מהעיתון. הן מעולות.

אני עושה את השרות הזה גם לעיתונים שציינת, ודרך העיתון אני רק מראיינת את בעל העסק, וכותבת לו את התוכן לפי מה שהוא אומר.
כשאני עובדת עם לקוחות פרטיים הם לא מקבלים כתבה, הם מקבלים הכוונה פרסומית, וכתבה שנכתבת בעקבות הבריף.

הלקוח שלך אומר שהוא לא רוצה כתבת מהעיתון, אלא את האסטרטגיה שעומדת מאחורי התוכן. וזה יפה, כי הוא מבין שאת יודעת הכי טוב אחרי שכבר עשית לו פרסום.

את שואלת כמה לקחת לו-
השוק פרוץ ויש סטודנטים שאינם מבינים בפרסום כלל, ולוקחים גם 10 רג' למילה.
הנורמלי הוא בערך שקל למילה.

אישית, אני מתמחרת גלובלי, כי שוב, אני לא נותנת כתבה שיווקית, אלא פרסום שיווקי. העיקר אצלי היא השפה של הכתיבה ותכנון מה לכתוב ובעיקר מה לא לכתוב...
ועל זה משלמים לי.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אבל פעם ראשונה שיצא לי לכתוב כתבת תדמית בעיתון)
אגב, תדמית של 250 מילה זה אולי חצי עמוד.
לא תספיקי לכתוב שם תדמית רצינית, אלא רק סוג של מבצע השקה או איזה טרנד חדש שנכנס והלקוחות מוזמנים לנסות אותו.
 

מיכל ויס

משתמש סופר מקצוען
אם הם הציעו לו חינם- זה לא חינם, אלא פשוט הוא רכש מהם חבילה, ובמסגרת החבילה נתנו לו.
כלומר הוא מחשב את זה כבונוס.

ובאמת, לקוחות שפונים אליי לכתבות, אני אומרת להם קודם כל לברר אם העיתון לא נותן להם במסגרת החבילה.
כמה מהם באמת חזרו אליי שהעיתון נתן להם. ואמרתי שרק אם הם רוצים שנתכנן את המסר עם בריף- שיפנו אליי. אם לא, חבל על הכסף ושילכו לכותבות מהעיתון. הן מעולות.

אני עושה את השרות הזה גם לעיתונים שציינת, ודרך העיתון אני רק מראיינת את בעל העסק, וכותבת לו את התוכן לפי מה שהוא אומר.
כשאני עובדת עם לקוחות פרטיים הם לא מקבלים כתבה, הם מקבלים הכוונה פרסומית, וכתבה שנכתבת בעקבות הבריף.

הלקוח שלך אומר שהוא לא רוצה כתבת מהעיתון, אלא את האסטרטגיה שעומדת מאחורי התוכן. וזה יפה, כי הוא מבין שאת יודעת הכי טוב אחרי שכבר עשית לו פרסום.

את שואלת כמה לקחת לו-
השוק פרוץ ויש סטודנטים שאינם מבינים בפרסום כלל, ולוקחים גם 10 רג' למילה.
הנורמלי הוא בערך שקל למילה.

אישית, אני מתמחרת גלובלי, כי שוב, אני לא נותנת כתבה שיווקית, אלא פרסום שיווקי. העיקר אצלי היא השפה של הכתיבה ותכנון מה לכתוב ובעיקר מה לא לכתוב...
ועל זה משלמים לי.
מיליון תודות
עזרת לי מאוד:)
 

מיכל ויס

משתמש סופר מקצוען
אגב, תדמית של 250 מילה זה אולי חצי עמוד.
לא תספיקי לכתוב שם תדמית רצינית, אלא רק סוג של מבצע השקה או איזה טרנד חדש שנכנס והלקוחות מוזמנים לנסות אותו.
זה מה שאמרו לו בעיתון לבקש
כנראה קשור גם למגבלות מקום בפרסום
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
העיתונים עצמם נותנים לכותבות שאין להם הסכמים איתן, על 250 מילה-
בין 140 ל280 אם אני לא טועה.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
כמו שמלפפון כתבה, השוק מאוד פרוץ.
בגדול אפשר לתמחר לפי שקל למילה, אבל בשביל 200 מילים לכאורה אפשר לבקש לפחות 300.
 

מנטורינג

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מתחילה (כלומר, כותבת כבר שנים לעסקים כולל ללקוח ספציפי זה אבל פעם ראשונה שיצא לי לכתוב כתבת תדמית בעיתון)
לא יודעת כמה העיתון לוקח
הלקוח אומר שהעיתון (משפחה / בקהילה) הציעו לו את הכתיבה חינם, אבל מכיוון שאני עובדת אתו בשוטף העדיף שאני אכתוב.

מסכים עם כל מילה שנכתבה למעלה ועוד משהו קטן.

לא ממש קשור, אבל עם טיפה לחץ וקשיחות, הסוכנת של העיתון תביא גם כתיבה חינם.
כן, גם כשהם אומרים ש'קנית רק חצי עמוד' וכו'.

המחיר על הכתיבה - גם אני מזדהה עם 300.
בהצלחה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  34  פעמים

לוח מודעות

למעלה