שיתוף כיתה ג' הפצצה

מציירת לילדים

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
תרגום- מי? מתי? למה? איך? אני לא יודע.

אתגר15               Sara Froylich.png
 

120161

משתמש מקצוען
ההשראה מצילומים?
יש עוד דרכים להגיע לכזה דיוק וענין?
 

מציירת לילדים

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
כן ודאי
זה לפי רפרנס שמביאה @הני פנט בכל יום. (ראי לעיל בשרשור)
זה עוזר לדיוק ועדיין משפר את המיומנות.
ישנם כמה דרכים.
אחת הטובות בעיניי היא להיות בעשיה כל הזמן. מה שנקרא, לעלות על האוטובוס ואז לראות לאיפה מגיעים.
 

120161

משתמש מקצוען
כמה שעות לוקח לצייר
למשל האברך
הקוים הדקים- נעזרים בתוכנה?
 

מציירת לילדים

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
מחילה- טעות בתיוג. @הני p
כמה זמן? תלוי כמה מחליטה להשקיע בגימור
בין 20 דקות לשעה וחצי שעתיים
בערך.
הקווים הדקים נקראים בשם 'שטריך' (מקור- גרמנית)
וזה לא תוכנה. אלא צורת הביטוי לתאורה בשיטה קלאסית.
 

שלומי ארט

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
כן ודאי
זה לפי רפרנס שמביאה @הני פנט בכל יום. (ראי לעיל בשרשור)
זה עוזר לדיוק ועדיין משפר את המיומנות.
זו באמת שאלה שמעסיקה אותי מאוד.
מחד, התוצאות באשכול הזה מדברות בעד עצמן, וכל מילה נוספת מיותרת.
מאידך ישנה גישה רווחת אצל המקצוענים שאין השוואה בין ציור מתמונה לציור ממציאות, וכדי להתקדם באמת חייבים לצייר מהמציאות דווקא, [עד כדי ביטויים חריפים בנושא, ראה ציטוט].
נכתב ע"י גדי פולק:
2. צריך להבדיל בין לימוד לבין עבודה. מהתחלה לומדים (כמו שצריך - מהסתכלות), ממלאים את 'הכספת שבראש עד אפס מקום' ואחר כך מתחילים לעבוד. כאשר לומדים - אסור להשתמש בצילום, כי זה לא לימוד. וכאשר עובדים אחרי שלמדנו כמו שצריך - אין צורך לקביים כמו ציורים של אחרים או צילומים.
3. צייר אמיתי הוא יוצר עולם משלו והוא בעל הבית בעולמו, הוא לא מוגבל (כמעט). וכאשר מציירים מצילום - אנו מעתיקים את מצלמה ומוגבלים ביכולות שלה. המצלמה עושה את אותו הדבר, רק יותר טוב, יותר מהר ויותר זול.
4. מנסיון - ציירים טובים, אחרי שנדבקו במחלת המצלמה, לא מצליחים לחזור ולצור משהו משלהם.
5. להשתמש בצילום (כפי שנראה לי) זה חוסר כבוד עצמי לצייר וזלזול באינטלגנציה של הצופה.
לאשכול המלא ראה כאן

הנושא טורד את מחשבתי מזה זמן רב,
בנוסף לכך שישנם סיטואציות שאין כל אפשרות ללמוד ולצייר מהמציאות, למשל- דמות בתנועה, ועוד.
אשמח לשמוע את חוות דעת המאיירים כאן בפורום על הנושא, וללמוד על הגישות השונות בעניין.
 

מציירת לילדים

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
נכון. הוא צודק.
למדתי אצל תלמידה שלו ובמהלך הלימודים אין שום מקום לרפרנסים. ולא לתמונות.
(אגב, גם לא לסרגלים. קווים ישרים וארוכים בלי סרגל.)
אבל. כדי להגיע לרמה של 'למלא את הכספת' נדרשים תרגולים ועבודה ברמה ובהיקף שלא מצוי כל כך בתלמידים בעלי נורמות ישראליות, בקצב החיים הנ"ל ובמצב של גלישה לעבודה לפני תום כל המבחנים והמטלות.
על כן. אני מוצאת כי לשימוש מושכל ברפרנס יכול להיות מקום במידה והוא אכן מקדם ולא להפך. (ומכאן גם היחס לנ"ל כ'תרגיל יומי'. איפשהוא זה התפתח למשהו חדש)
זה בדיעבד. אבל אם כבר רפרנס - עדיף מצילום ולא מציור של אמן אחר.
עדיין ההמרה לציור דורשת פיתוח של מגוון יכולות ושרירים שעשויים להתאמן.
ואין ספק שיש להתמיד בציורים מהירים כמה שיותר ליום. זה באמת הכי טוב.
יש הרבה עוד מה לומר בנושא - ממליצה לך לפתוח אשכול נפרד שיאפשר לדון בעניין ברצף ויאפשר לשמוע עוד גישות
כי אני מתכוננת להפריע פה עם העלאות נוספות...
 

מציירת לילדים

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
לא הבנתי את ההגיון של המשפט
הפתגם אומר למי שטרוד בהרבה בעיות מכל מיני סוגים שיש בחיים:
עדיף שתהיינה הרבה 'דאגות' קטנות, הרבה עניינים לסדר ולטפל ולזכור ולשלם ולפתור וליישר
מאשר, חלילה, 'דאגה' אחת גדולה, צרה ששואבת את כל האנרגיות ולא מאפשרת להתעסק בשאר הדאגות...
 

ELIZABET

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
ואווווווו
להסתכל להנות ולשאוב השראה.....
תמשיכי לצייר ולהעלות פה
פליז
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קטו

א לֹא לָנוּ יי לֹא לָנוּ כִּי לְשִׁמְךָ תֵּן כָּבוֹד עַל חַסְדְּךָ עַל אֲמִתֶּךָ:ב לָמָּה יֹאמְרוּ הַגּוֹיִם אַיֵּה נָא אֱלֹהֵיהֶם:ג וֵאלֹהֵינוּ בַשָּׁמָיִם כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ עָשָׂה:ד עֲצַבֵּיהֶם כֶּסֶף וְזָהָב מַעֲשֵׂה יְדֵי אָדָם:ה פֶּה לָהֶם וְלֹא יְדַבֵּרוּ עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ:ו אָזְנַיִם לָהֶם וְלֹא יִשְׁמָעוּ אַף לָהֶם וְלֹא יְרִיחוּן:ז יְדֵיהֶם וְלֹא יְמִישׁוּן רַגְלֵיהֶם וְלֹא יְהַלֵּכוּ לֹא יֶהְגּוּ בִּגְרוֹנָם:ח כְּמוֹהֶם יִהְיוּ עֹשֵׂיהֶם כֹּל אֲשֶׁר בֹּטֵחַ בָּהֶם:ט יִשְׂרָאֵל בְּטַח בַּיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:י בֵּית אַהֲרֹן בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יא יִרְאֵי יי בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יב יי זְכָרָנוּ יְבָרֵךְ יְבָרֵךְ אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל יְבָרֵךְ אֶת בֵּית אַהֲרֹן:יג יְבָרֵךְ יִרְאֵי יי הַקְּטַנִּים עִם הַגְּדֹלִים:יד יֹסֵף יי עֲלֵיכֶם עֲלֵיכֶם וְעַל בְּנֵיכֶם:טו בְּרוּכִים אַתֶּם לַיי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:טז הַשָּׁמַיִם שָׁמַיִם לַיי וְהָאָרֶץ נָתַן לִבְנֵי אָדָם:יז לֹא הַמֵּתִים יְהַלְלוּ יָהּ וְלֹא כָּל יֹרְדֵי דוּמָה:יח וַאֲנַחְנוּ נְבָרֵךְ יָהּ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה