כותרת לכתבה

3Design

משתמש צעיר
מה גורם לכותרת להשתלט על הקורא :

נקודה חיובית . - למצוא את הנקודה שקורא מוצא בה סיבה ללמוד..
נקודה שלילית , או מפחידה . - שהקורא ירצה לדעת מה לא..
נקודה שתגרום לקורא להזדהות עם התוכן . - למצוא את החלק שהקורא ירגיש שמדברים אליו אישית..
או סתם משפט שיגרום לקורא לא לרצות לפספס, הברקה, או בדיחה, וכו'- אפי' שעצם הכותרת לא בדיוק מביעה את בסיס התוכן...

ישנם מחקרים לכאן ולכאן ..

דעתכם ?!
 

Cohen_Amir

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
זה תלוי המון בסוג הכתבה עצמה. אם זו כתבה על אירן. אז כותרת מפחידה כגון: מלחמת עולם שלישית מתחילה... או צבאות האופל של אירן... פה לא תתאים כותרת מצחיקה כגון: אטומו של בלעם או גרעין בלתי ניתן לפיצוח.
לעומת זאת, בכתבות משעשעות הכותרת חייבת להיות הברקה משעשעת.
 

3Design

משתמש צעיר
כוונתי ... כתבה פירסומית ...שיווקית ... סיקור על שירות או מוצר... או על השקעה..
(פורום פירסום כאן לא? :))

מתקשה למצוא הגדרה מדויקת...

אולי לדוגמא.. למה עדיף להשקיע בחברה הזאת ... למה לא טוב לקנות מוצרים מסוג אלה...
למה קורה כל פעם כש..... מה עדיף...
 

3Design

משתמש צעיר
אוקיי .. דוגמא הכי קלאסית...

"דיאטות - ירידה במשקל"

עכשיו תחזרו על ההודעה הראשונה ... !
 

אחד 2

משתמש צעיר
תלוי מה

יש דברים שרק הפחד יגרום לאנשים לפעול,
ויש דברים שהפחד יבריח מהם התעניינות בנושא,
בעניין הדיאטה;
אני חושב שרוב אלו הצריכים דיאטה מבינים כיום את הסכנות הבריאותיות הידועות לכל בעניין משקל יתר, ובכל אופן הם עדיין אוכלים, ומדוע? מפני שהם לא מאמינים שהם יצילחו לרדת, או שאין להם כח למאמץ, והם מעדיפים לחשוב בנוסח "לי זה לא יקרה", או "יש אנשים שמנים שחיים עד מאה ועשרים" וכו' וכדו', בגלל הפחד הם כבר מזמן היו מפסיקים.
בשביל שהם יקראו על ענין של דיאטה אתה צריך לפנות אליהם בנוסח, "לרדת - גם אתה יכול", או "אם אתה מאמין שאפשר לקלקל תאמין שאפשר לתקן", או "החליפה כבר גדולה לך!" והכל מסוג הדברים שפותחים תקווה ונוטעים תקווה בלב שהנה הפתרון המיוחל הגיע, וגם אני יכול להיות רזה.
כמובן שכותרת הומוריסטית (לא הומור שחור) גם יכול להועיל בעניין, כמו "רוצה להיות חצי", או "פעם היית קטן, היום עוד יותר קטן", וכו' וכדו', זהו הכיוון! לך עם הכשרונות שלך.
 

mirif

משתמש מקצוען
אני חושבת שזה קשור לקהל היעד.
אם קהל היעד הוא נשים אז משהו רגשי יותר ימשוך אותם להמשיך לקרוא את הכתבה
ואם זה משהו עסקי ולגברים אז עובדתיות ורצינות ידברו.
אין כאן כלל ברזל . תלוי בנושא ותלוי בקהל היעד.
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
נכתב ע"י רק אחד;45552:
מבינים כיום את הסכנות הבריאותיות הידועות לכל בעניין משקל יתר

דווקא יצא לא מזמן מחקר חדש שטוען להיפך.
 

3Design

משתמש צעיר
קיימת גישה חיובית כמו שכתב 'רק אחד' "גם אתה יכול" וכו' שזה רק נותן תקוה לקורא.

וקיימת גישה חיובית יותר מושכת "השמעת על אשה שיורדת במשקל ועדיין אוכלת ארוחה בשרית כל יום ?!". שזה יותר מסתם תקוה.

וקיימת גישה שלילית "כן בטח, כל יום ראשונה מתחילים דיאטה" או "למה אנשים רק 'מתחילים' כל הזמן בדיאטה". שעם זה הקורא מיד מזדהה. ורץ להבין למה...

וקיימת הברקה שזה לא בדיוק חיובי אבל זה יותר תופס את הקורא , למשל : "מי אמר שצריכים לעשות דיאטה?!". יכול להיות שבסיס הכתבה לא מדברת על זה בכלל .. או אפילו הפוך.. הכתבה תנסה רק לגרום 'כן' לעשות דיאטה.. אבל זה מספיק לגרום לו לקרוא.
 

אביגדורית

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
הבנו אותך בפעם הראשונה.:)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  25  פעמים

לוח מודעות

למעלה