כונן קשיח חיצוני ש"אין תוכו כברו..."

שופר

משתמש פעיל
רכשתי כונן קשיח חיצוני של סמסונג, במפרט הופיע 500 GB, כך גם על הכונן, ואילו במציאות הוא מכיל רק 465 GB. האם זה נורמלי?
 

מי שאמר

משתמש רשום
נורמלי

כונן קשיח-ויקיפדיה

מדידת נפח

חישוב הנפח (הקיבולת) של כונן קשיח נעשית על ידי הכפלת מספר הצילינדרים במספר הראשים (heads) במספר המקטעים (sectors) ובמספר הבתים למקטע (bytes/sector, לרוב 512). בכונני ATA בנפח של מעל 8 גיגהבייט, הערכים נקבעים ל-16383 צילינדרים, 16 ראשים ו-63 מקטעים לתאימות עם מערכות הפעלה ישנות.
יצרניות המדיות המגנטיות והאופטיות עושות שימוש בתחיליות מגה, גיגה וטרה וקיצוריהן G, M ו-T בהתאמה - על פי מערכת היחידות הבינלאומית. בייט מסומן באות B.
מערכות ההפעלה לרוב מדווחות על נפחים באמצעות אותן תחיליות, אך בשיטה הבינארית. כתוצאה מכך יש חוסר התאמה בין הנפח המוצהר על ידי היצרניות לבין זה המדווח על ידי מערכת ההפעלה. לדוגמה, דיסק בנפח מוצהר של 250GB יזוהה ב-Windows XP כבעל "995,624,448,249 בתים" ו-"232GB", מכיוון שהראשון מחושב לפי 1,000,000,000 בתים (10<sup>9</sup> בתים) לגיגה והשני מחושב לפי 1,073,741,824 בתים (2<sup>30</sup> בתים) לגיגה.
 

תמנתי ווב דיזיין

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
כן, זה נורמלי בהחלט.
המדידות של החברות והמדידות בשטח נעשות טיפה שונה ולכן ההבדל
 

DVD COAN

משתמש מקצוען
טעות

השטח מדוייק להפליא והינו אחרי חישוב הסטיה והאמת שהדיסק הינו 500 גיגה נטו

רק השטח שירד הינו לשימוש המערכת לצילינדר MBR, ושלושת בלוקי טבלת הקבצים NTFS

מה שיוצא שאתה בפועל משתמש בו ובכל ביט שהיצרן ציין בפניך
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה