שיתוף - לביקורת כולל 'יורה יורה למעיישה'

עטרה ד

משתמש מקצוען
אסופת המכוניות החבוטות כביכול יצאו ממוזיאון 'סוסיתא' התנענעו בקצב בלתי אחיד. הטיוטה התכולה הובילה את השיירה למעבה יער עין קובי, סוללת לה דרכים משלה באופק השחור. בתוכה ישבו נכבדי הכולל ודנו בפלפול האם להמשיך לרדת לנקבת הנחל או לחנות בסמוך לשולחנות קק"ל הקרובים. הדיון היה אמור להמשך עד אור הבוקר לולא הפלאפון שצלצל פתאום, "הרב פרידמן, הניסאן של הנדלר נתקעה. נראה לי כדאי לעצור פה". פרידמן הנהן בראשו, והטיוטה עצרה באחת. נותנת ליושבי הרכב לטעום במעט ממה שעברה בשעה האחרונה. בזה אחר זה נעצרו הרכבים כולם. הדלתות נפתחו ופלטו כמות מכובדת של אברכי משי עדינים. מלל החל לשטוף את היער השקט והחשוך. "רובין, בוא לפה רגע, תבוא נוציא את ה... נו, איך קוראים לזה?", רובין יישר את החליפה, ואמר, "אקדחים". פרדימן הנהן בראשו ופתח את הבאגז' המאובק, "הרב פרידמן, אני חושב שצריך עוד ידיים" הרב פרידמן חכך את זקנו והמהם, "טוב, אקרא לעוד כמה". הוא תופף בעדינות על כתפו של חג'בי ולחש לאוזנו "חג'בי צריכים אחד כמוך בבאגז'. לך תעזור לרובין, וקרא לעוד כמה".

לאחר התארגנות קלה, והתמקמות לאור פנסי הרכב המגוונים. פתח הרב פרידמן במשא המרכזי, "רבוייתי, וקווי ה' יחליפו כח. ברוך השם שנתן לנו גבאי מסור כמו אנגל שדאג לנו להתאווררות קלה ביער. הרב אנגל הביא לנו גם איזה משחק של קפצ'ונים..." "אקדחי לייזר, הרב", נשמע קולו המתנשף של אנגל ממרחק. "נו, שיהיה אקדחי לייזר. אז הרב אנגל אתם מוכנים להסביר מה עושים במשחק?", אנגל התקרב למרכז, נעמד על גזע עץ קטום והחל מסביר. "יש פה בעצם כמו מלחמה. אנחנו מתחלקים לשני קבוצות, כל קבוצה היא צבע נפרד. כל אחד מקבל אפוד ורובה עם אורות בצבע של הקבוצה שלו. צריך לירות אחד בשני, ולהזהר שלא ירו בו. ובסוף יש קבוצה אחת שמנצחת". כולם שתקו, וגרייבר הקשה, "רגע, איך יורים?" אנגל הסביר בסבלנות כיצד לאחוז את האקדח בצורה נכונה, ולאחר הבנה כללית, החלה החלוקה לקבוצות.

"הרב פרדימן אני מקיים מחאה, זה לא הגיוני שנהוראי וארוש יהיו באותה קבוצה, הם היו בצבא ובטח הם יחסלו אותנו". הנדלר, גי'נג'י נמרץ. צייץ את דבריו לראש הכולל. הרב פרידמן הרהר בדבר ברצינות ופסק, "אצלכם יש יותר צעירים. תראה אני בקבוצה השניה ואני כבר לא בן עשרים..." הנדלר הנהן בראשו, ופנה לשטח את טענתו של הרב בפני הקבוצה הסוערת.

אנגל נתן את האות, ופנסי לייזר החלו לחצות את חשכת היער. זעקות שבר ושמחה נשמעו באחת, וצרחות עורבים מנומנמים שקצו משנתם התערבבו בהם. הרב שור הזיז את זקנו הלבן באקסטזה, מונע ממנו להפריע לאקדח לעשות את שלו. כהן הצליף בקבוצה השניה ממרומי העץ עליו טיפס בחדוות נעורים. והנדלר ניסה לנענע את העץ להוריד את האברך הסורר שגילה יצירתיות יתר. אנגל התרוצץ בין הקבוצות, בידיו כוסות מים לנלחמים בקרב העקוב מלייזר. והרב פרידמן נאבק ללא הרף באברך לא מזוהה שהחליט להתנקם בראש הכולל כנראה על מלגה שלא שולמה. גולדמן, שאף פעם מימדי גופו לא היו מן הזעירים, ניסה להסתתר מאחורי אבן בנונית שעמדה לה על אם הדרך, ומשגילה כי העוקב אחריו הוא מקבוצתו, הם חיבקו האחד את השני בחום. ממלמלים פרקי הודאה על הנס שאירע.

שריקה חדה נשמעה, ופנסי הלייזר הפסיקו מטרטורם.

אנגל שכבש לא מכבר את הגזע הקטום, צעק בקול צרוד, "רבוייתיי, מפאת כובויד התוירה, ובהוראת ראש הכולל שליט"א. הוחלט כי שני הקבוצות ינצחו! שנה הבאה עוד הפעם!"

מחיאות כפיים מילאו את היער. באנרגיה מתפרצת ובאיחוד הלבבות פצחו אברכי הכולל בריקוד חסידי עליז. ובמלוא גרונם זימררו, 'לשנה הבאה בירושלים הבנויה'.

חבשו המגבעות, לבשו החליפות, היטיבו את גמרת הכיס במקומה. וחזרו לתלמודם.
 
נערך לאחרונה ב:

עטרה ד

משתמש מקצוען
אשמח לכל ביקורת שהיא!


נ.ב. אילוסטרציה. אין קשר בין המצולמים למציאות.
ע.נ.ב. התלבטתי אם זה מתאים לאתגר הדו שבועי. אבל זה לא מדומיין. יש כאלה כוללים...:)
 

הפצחן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית

עטרה ד

משתמש מקצוען
הפריע לי טיפה, אז תיקנתי. לשיקולך.
תוקן.
לגבי ה'ויחזרו לתלמודם'- ביטוי מושאל מ'ויחזור לתלמודו' הנוגע להוראת שעה של ביטול תורה כדי לעשות מצווה שאינה יכולה להיעשות על ידי אדם אחר השארתי את זה ככה.

תודה!
 

הפצחן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
תוקן.
לגבי ה'ויחזרו לתלמודם'- ביטוי מושאל מ'ויחזור לתלמודו' הנוגע להוראת שעה של ביטול תורה כדי לעשות מצווה שאינה יכולה להיעשות על ידי אדם אחר השארתי את זה ככה.

תודה!
הגופים במשפט הזה לא מדוייקים.
תיקנתי איך שראיתי לנכון.
 

הפצחן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
לא, זה היה נשמע בלשון עבר ואז ויחזרו לתלמודם לשון עתיד.
 

ליאורהA

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
טוב מאוד מאוד! והכותרת מושלמת! מאיפה הרעיונות האלה??


בקרב העקוב מלייזר.
ומשגילה כי העוקב אחריו הוא מקבוצתו, הם חיבקו האחד את השני בחום. ממלמלים פרקי הודאה על הנס שאירע.
והרב פרידמן נאבק ללא הרף באברך לא מזוהה שהחליט להתנקם בראש הכולל כנראה על מלגה שלא שולמה.
אהבתי!


אשמח לכל ביקורת שהיא!


אנחנו מתחלקים לשני קבוצות
בכוונה? כי בדרך כלל כשטועים בזכר-נקבה אומרים שתי ולא שני. וכאן הטעות היא בכיוון ההפוך. (כלומר צ"ל שתי קבוצות.)

זעקות שבר ושמחה נשמעו באחת, וצרחות עורבים מנומנמים שקצו משנתם התערבבו בהם.
בהן.

הרב שור הזיז את זקנו הלבן באקסטזה, מונע ממנו להפריע לאקדח לעשות את שלו.
לדעתי צריך להוסיף פה מילה כדי להבהיר ש'ממנו' הכוונה לזקן. או אולי שינוי אחר כדי שיהיה יותר מובן...


תודה על השיתוף! :)
 

עטרה ד

משתמש מקצוען
טוב מאוד מאוד! והכותרת מושלמת! מאיפה הרעיונות האלה??
תודה!
זה כבר ספויילר... אבל עזבי, פשוט היינו במקום כזה. ואחרי שהזיעה התייבשה, ולחצנו ידיים בשלום. התחלנו לגלגל דמיונות על אנשים שיעשו את זה...

אוף... כבר לא יכולה לערוך.
תודה בכולופן. אשנה אצלי.

יש לי שאלה קטנה- ( קצת טירונית אולי...)
כשכותבים כזה קטע כללי, שבא לתאר מצב. פחות מרגישים אותו? מתחברים אליו?
לדוג' אם הייתי כותבת מנקודת מבט אישית של אחד האברכים, או עוקבת רק אחרי אחד או שתיים מהם, זה היה יותר טוב?
כי אהבתי את הסיטואציה והאווירה, אבל לא כ"כ הצלחתי להתחבר, וכמה שניסיתי לשנות לא עלה בידי.
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
לדוג' אם הייתי כותבת מנקודת מבט אישית של אחד האברכים, או עוקבת רק אחרי אחד או שתיים מהם, זה היה יותר טוב?
לא מחייב בכלל.
והקטע מעולה בגלל שהוא מקיף את כולםם.
הוא נותן ממש את הרגשת הקרב.
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
ממש נהנתי,.
התחברתי לסיטואציה, דמיינתי את האברכים שרוצים ליהנות כמו צעירים, אבל לא נעים להם עם זה, אז הם צוחקים על עצמם.

כן היה חסר לי עוד איזה עלילה, מישהו ספיצפי שזה הזיז לו משהו בלב, (אפילו בקטנה) שבזכות זה המשיך בכולל אפילו בלי המילגה.

ובנוגע לזה:
נ.ב. אילוסטרציה. אין קשר בין המצולמים למציאות.
ע.נ.ב. התלבטתי אם זה מתאים לאתגר הדו שבועי. אבל זה לא מדומיין. יש כאלה כוללים

מתאים בהחלט לא ביקשו דמיון ביקשו עולם. (ודו"ק, ויחזור לתלמודו.)
 

עטרה ד

משתמש מקצוען
ממש נהנתי,.
התחברתי לסיטואציה, דמיינתי את האברכים שרוצים ליהנות כמו צעירים, אבל לא נעים להם עם זה, אז הם צוחקים על עצמם.
תודה!
כן היה חסר לי עוד איזה עלילה, מישהו ספיצפי שזה הזיז לו משהו בלב, (אפילו בקטנה) שבזכות זה המשיך בכולל אפילו בלי המילגה.
כן, גם אני הרגשתי כך, כמו שכתבתי למעלה; (ואולי היה צריך פאנץ' מעניין, ולאו דווקא עלילה. (או שחד הם?))
יש לי שאלה קטנה- ( קצת טירונית אולי...)
כשכותבים כזה קטע כללי, שבא לתאר מצב. פחות מרגישים אותו? מתחברים אליו?
לדוג' אם הייתי כותבת מנקודת מבט אישית של אחד האברכים, או עוקבת רק אחרי אחד או שתיים מהם, זה היה יותר טוב?
כי אהבתי את הסיטואציה והאווירה, אבל לא כ"כ הצלחתי להתחבר, וכמה שניסיתי לשנות לא עלה בידי.



לאתגר בל"נ אכתוב משהו אחר, בכל אופן כתבתי פה כבר...
 
נערך לאחרונה ב:

אנטיפטרוסה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
וואי @עטרה ד יש לך את זה, אבל לגמרי!
תיאור עסיסי, צבעוני, נוטף חיים ויופי של בינהזמנים....
התמוגגתי מכל מילה
(האמת שבמבט ראשון על הטקסט חשבתי שמדובר על איזה סיפור מתח כלשהוא, קבוצת אברכים תמימים שנקלעו למלחמת כנופיות מחרידה:p)
תיקונים קטנים: (בשבילך... כי מסתמא שכבר לא זמינה לך אפשרות העריכה)
טויוטה
כנ"ל
לטעום במעט
נראה לי עדיף מעט
לשטוח
שתי
 

עטרה ד

משתמש מקצוען
וואי @עטרה ד יש לך את זה, אבל לגמרי!
תיאור עסיסי, צבעוני, נוטף חיים ויופי של בינהזמנים....
התמוגגתי מכל מילה
תודה! כייף שנהנית...
תיקונים קטנים: (בשבילך... כי מסתמא שכבר לא זמינה לך אפשרות העריכה)
תודה על ההשקעה, אתקן אצלי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה