איזה מוזה נפלה עליך ?
המון מילים של שבת... וסחטיין על החתימה החדשה
גלומה
סגרפיטו
שיטת החוליות
גיזרת מתרחב
התעניינות? אצלי זה הולך כך:
סגרפיטו - אני מכירה את המושג הזה מענף ייצור הנעליים, שם היצרן חורץ בעור כל מיני סימנים
בתהליך ייצור הנעלים - יש כאלה שהיו חורצים גם בחלק האחורי את הפירמה שלהם.
איך מיישמים את זה בחימר בטוח מעניין - מזה ? חורצים עם כלי עבודה לחימר ואז מכופפים את השוליים פנימה ? הסבר בבקשה.
שיטת החוליות - אין חיבור..
גיזרת מתרחב [השחור ורוד]
קודם פיניתי לי מקום בסלון אם יתחשק לך להעניק לי אותו..
וזה ממש מעניין אותי - זה חלק 1 או 2 חלקים ?
ואם חלק 1 איך מגיעים מצוואר צר כל כך לבסיס רחב כל כך - והגלזור הזה - מזה?
בקיצור או תסבירי לי או תשלחי לי..
מילים של שבת !
אהבתי . תסבירי פליז
כנראה ששינוי השם ובנוסף לחתימה נתן את האות (לי) הזה..
טוב אז אם מוזה אז עד הסוף אנסה להסביר (לצערי ולשמחתי הידים שלי מתחרות עם הניסוחים
)
שם הטכניקה תתגמש לצורך הענין.
העיקר שהדבר הובהר.
אז ככה-
בכל יצירה עשינו שילוב של כמה טכניקות .
הראשון - משטח, יצירת שיפולים, וסגרפיטו.
השני-חוליות , צילינדר ושילוב הטבעה.
השלישי- חוליות וצורה מתרחבת
צבע וגלזורה זה לא טכניקה אלא עיצוב.
קצת בהרחבה-
אני כותבת את ההסבר לפי הסדר שעשינו.
משטח-זה בעצם אריח, כל הקרמיקות שיש לנו בבית זה אריחים מחימר. וזה נעשה ע"י רידוד החימר.
יש לי מורה שעשתה לעצמה לבד את כל הקרמיקות במטבח.
שיפולים- מטים בעדינות ע"י מתיחה קלה כלפי מעלה עד לקבלת הצורה הרצויה.
מקבעים את זה ע"י ייבוש בפן שיער.
ככלל לשם יצירת צורות מסוימות החומר צריך לעבור יבוש קל כדי לקבל יציבות . כמו כוס ממשטח.
לאחר מזה עבדנו על גימורים יפים של השוליים הנוטים כלפי מעלה(עובי האריח כ-2 סמ)
והשלב האחרון זה הסגרפיטו.
סגרפיטו - זה אכן כמו שכתבת חריטה וכעין גילוף. הטכניקה נעשית ע"י מריחת שכבת חימר מסוננת מ
שמוט - חימר שרוף וטחון.
אין לחימר יכולת להחזיק ללא ערבוב השמוט . כמה לערבב ואיזה זה בעצם תורת טיב הכלי .
פורצלן למשל זה עם הכי קצת שמוט הוא יותר יפה אבל שביר מאד.
את השמוט קל לזהות זה גרגירים.
לשם הסגרפיטו משתמשים בשני סוגי חימר מנוגדים בצבעם
הכי יפה זה חימר לבן וטרקוטה.
השלב הבא זה ייבוש חלקי עד לדרהרט, העתקת ציור ע"י הנחת ציור וחריטה עדינה
ועכשיו מתחיל החלק הכיפי.
הגילוף
מעמיקים את תווי המתאר ומגלפים בעזרת כלים מיוחדים את המקומות שמעונינים לתת להם נוכחות.
הוספתי מעל הכל גלזורה שקופה בשכבות שונות שזה נתן את הטאצ' הסופי.
חוליות - לבנית כד או כל כלי בעל נפח יש כמה טכניקות ואחד מהם זה החוליות.
למרות שאמרת שזה לא ממש מדבר אליך אתן כמה מילים כי הם יסבירו את השאלה שלך לגבי הכד המתרחב.
וזה כך יצירת כעין נחשים אחד על השני , שימת דגש על החיבור ביניהם ומילוי הרווחים בין לבין.
והמתרחב נעשה מלמטה ללמעלה
אם תעייני טוב תיראי שהוא מתרחב ככל שעולה ואחר נעשה שוב צר עד צוואר האגרטל.
רוחב הכלי נעשה בהתאם להנחת החוליה
כלאמר אם רוצים להרחיב אז בהדרגתיות שמים אותו קצת כלפי חוץ ולהיפך . הכל תלוי באיזה זוית וכו.
עד כאן לבינתיים . צריך לתת לחומר לנוח מידי פעם...
אשמח להרחיב על הצבעים והגלזורה.
מקווה שסיפקתי את התענינותך במידה ועדיין לא הבאתי לך את הכד..