חידות הגיון כדי להפעיל קצת את הראש בימים האלו...

מצב
הנושא נעול.

תלת מימד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
מי שרוצה יכול/ה לשתף פה גם, בחידות/חידודים וכ'ו מה שעולה בדעתכם:
(כתעסוקה לילדים וגם לגדולים)
לא נראה לי שיש מישהו שמתנגד עכשיו לכל תעסוקה שהיא...;) ;)
התחלנו?
אז אני הראשונה-(נראה מי יפתור)

חידה-
הכנעתי מלכים ושרים של מדינות

חיות גדולות וחיות קטנות

כל יצור חי ביכולתי להכניע

ואם טרם הגעתי

אז תכף אגיע

(ולא, זה לא הקורונה, חידה שנוצרה עוד לפני הימים המטורפים האלו...)
 

לאה!

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
איזה נתון יכול לעזור לי לפצח את החידה?
לא הצלחתי להבין...
פשוט מאוד, ליוסי יש מספר שווה של אחים ואחיות. אחד ואחת לא מסתדר עם ההמשך. שתיים ושניים גם לא. שלוש ושלושה מסתדר, אז זה הפיתרון.
 

לאה!

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
*אדם עושה את דרכו לכיכר השבת בירושלים ותרמיל על גבו. בעוד שניות ספורות הוא עתיד להגיע לשם אך הוא כבר יודע שגורלו נחרץ. שפתותיו מרחשות את מילות הוידוי ובליבו הוא נפרד מהיקרים לו . בתרמילו אין כל דבר העשוי להזיק לו בבואו לשם, איש אינו ממתין לו שם כדי לפגוע בו שום פצצה לא אמורה להתפוצץ, הוא בריא ושלם עתה בכל גופו ובכל זאת הוא יודע בבטחה שברגע הגיעו לשם ימות. מדוע הוא ימות, ומהיכן הוא יודע זאת בביטחון מלא ובמאת האחוזים טרם שהגיע לשם?
*איש אחד עולה במעלית לקומתו השמינית של בניין גדול. הוא נכנס לדירה בקומה זו, ופונה לחדר הקיצוני. הוא מסיט את הוילון ומשקיף מטה. לעיניו ניבטת תהום פעורה בת כמה עשרות מטרים עד לכביש ללא כל מכשול באמצע. האיש עולה על אדן החלון, עוצם את עיניו ו.. קופץ! לאחר כמה שניות הוא פותח את עיניו, קם על רגליו ומתהלך כאחד האדם. לתשומת ליבכם, הקפיצה בוצעה באופן חופשי וללא כל אביזרי עזר. כיצד יתכן הדבר?
*סוחר אתרוגים ממיין את סחורתו. בסיום הסלקציה הוא גילה שיש לו 50 אתרוגים מובחרים ביותר, 125 אתרוגים מובחרים והיתר ברמה בינונית ומטה. הוא עירב את כל האתרוגים יחדיו היטב, ולאחר מיכן הוציא באקראי 15 אתרוגים. הסתבר לו, שמתוך האתרוגים שהוצאו שניים היו מובחרים ביותר. בהנחה שהמדגם הסטטיסטי שעשה מלמד במדויק על הכמות הכללית: כמה אתרוגים בסך הכול הם ברמה בינונית ומטה?
 
נערך לאחרונה ב:

מימימו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
למטמתיקאים:
בשטח של בי"כנ בצורת משושה שווה צלעות יש 50 מ"ר
האנשים שומרים על מרחק מטר זמ"ז מה סכום האנשים המרבי שיוכלו להכנס בב"א?
ומה יהיה אם הם שומרים על מרחק 2 מטר זמ"ז?
[לא להתחשב בבימה או ריהוט וכו']
25
12.5
????????
 

סביונית

משתמש מקצוען
איש אחד עולה במעלית לקומתו השמינית של בניין גדול. הוא נכנס לדירה בקומה זו, ופונה לחדר הקיצוני. הוא מסיט את הוילון ומשקיף מטה. לעיניו ניבטת תהום פעורה בת כמה עשרות מטרים עד לכביש ללא כל מכשול באמצע. האיש עולה על אדן החלון, עוצם את עיניו ו.. קופץ! לאחר כמה שניות הוא פותח את עיניו, קם על רגליו ומתהלך כאחד האדם. לתשומת ליבכם, הקפיצה בוצעה באופן חופשי וללא כל אביזרי עזר. כיצד יתכן הדבר?
הוא קפץ בחזרה לחדר...
 

מצב כפית

משתמש מקצוען
ט
מצאו את הפתגם המסתתר ב"מילה" הבאה.
שימו לב, המילים כתובות משמאל לימין. לאחר שתמצאו את המילים סדרו אותן, כך שיתקבל הפתגם המוכר. ןמםיבוטםיינשהדחאה

טובים השניים מן האחד
 

מימימו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
*סוחר אתרוגים ממיין את סחורתו. בסיום הסלקציה הוא הילה שיש לו 50 אתרוגים מובחרים ביותר, 125 אתרוגים מובחרים והיתר ברמה בינונית ומטה. הוא עירב את כל האתרוגים יחדיו היטב, ולאחר מיכן הוציא באקראי 15 אתרוגים. הסתבר לו, שמתוך האתרוגים שהוצאו שניים היו מובחרים ביותר. בהנחה שהמדגם הסטטיסטי שעשה מלמד במדויק על הכמות הכללית: כמה אתרוגים בסך הכול הם ברמה בינונית ומטה?

8 ????
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה