שיתוף > תנו לי מחמאה ''יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא־יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה''

משך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
צילום מקצועי
יוצרי ai
ה'קונספט' הזה הוא גרמי השמיים בדגש על הצורה העגולה;)


1. שמש ביום עם הרבה אובך ממש לפני השקיעה.
IMG_2948-01_optimized.jpeg


2. ירח ביום - צולם קצת לפני ט''ו בשבט. (הרקע עבר ''קצת'' עריכה)
IMG_2940-01_optimized.jpeg


3.מנורה עגולה - זה לא השמש! :)
IMG_2721-01_optimized.jpeg



4. בלילה - ירח במלואו. ''כשם שאני מרקד וכו' כך לא יוכלו כל אויבי לפגוע בי לרעה''. אמן.
IMG_3343-02.jpeg

IMG_3296-01.jpeg


התמונה הזו הכי האהובה עליי (צילמתי ועיבדתי אותה בשחור לבן כדי להדגיש את מראה הירח והמכתשים :)אבל אולי המקורית יותר יפה - טוב תחליטו בעצמכם)

איזה תמונה הכי אהבתם? (1-2-3-4)

-
תמונות מהארץ בקרוב ;) ההפתעה בדרך..
- למי שישאל: זה ההפתעה? :rolleyes:
- זה רק חצי! יש עוד...

פרטי צילום וכו' אעלה בה@משך...
 

פייגי זקס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
מהמם, הכי אהבתי את האחרונה בשחור לבן
 

עברי אנכי

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה תורנית
ללא ספק תמונות מעולות של גרמי השמים, לכידה מעולה.
כדאי לבדוק מבחינה הלכתית. ישנו איסור:

״לא תעשה לך פסל כל תמונה" (ה,ח)
כתב השולחן ערוך ביו"ד (סימן קמא ס"ד): אסור לצייר צורות שבמדור שכינה, כגון ארבע פנים בהדי הדדי (שהם אריה שור נשר), וכן צורת אדם לבדו, כל אלו אסור לעשותם אפילו הם לנוי. ואם גוי עשאם לו אסור להשהותם. במה דברים אמורים בבולטת אבל בשוקעת כאותם שאורגים בבגד ושמציירים בכותל בסמנין, מותר לעשותם. וצורת חמה ולבנה וכוכבים אסור בין בבולטת בין שוקעת. ובסעיף ו' כתב: צורת הבהמות חיות עופות ודגים, וצורת אילנות ודשאים וכיוצא בהם, מותר לצור אותם ואפילו היתה הצורה בולטת. עכ"ל. הרי יש מהן שאין איסור אלא בבולטת ולא בציור בעלמא על נייר או כותל. ויש מהן אסור אף בציור בעלמא. (ונחלקו אחרונים אי שרי כשיש חצי צורה כגון חצי ירח וחצי שמש. ואכמ"ל).

לפי"ז תמונות של "צילום פוטוגרפי", אם של חיות ואילנות וכו' מותר בודאי לתלותם בבית. וכן של שור נשר אריה ואדם מותר. אבל של חמה ולבנה (בלשונינו שמש וירח), אסור לדעת השו"ע. כי נראה לכאורה שצילום הוה כציור בסמנין, ששניהם אינם בולטות.

וגם הנה גם ב"צורת אדם" כשאינה בולטת אינו ברור דמותר, כי זהו דעת הרמב"ם והשו"ע. אבל דעת הראב"ד שגם כשאינה בולטת אסור. לפי"ז, כל ציור יד על נייר וכן צילום פוטוגרפי, אסור, הן לענין צורת אדם הן שמש וירח.

והבן איש חי כתב (בשנה שניה מסעי אות ט) נראה דצילום פוטוגרפי קיל טפי, כלומר אע"פ שצורה שוקעת אסור והיינו ציור ממשי על נייר וכותל, מ"מ בצילום "שאין בו ממש", שרי. ולכן כתב להקל להצטלם חצי גוף הגם שגם חצי גוף יש להחמיר מצד חסידות. ע"ש. ומרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל צירף סברא זו ל"ספק ספיקא" בס' הליכות עולם (ח"ז עמוד רפז).ושם גם פסק שאין שום בעיה להצטלם ולהשהות את התמונות אצלו ע"ש. וכל שכן שכאן אנו דנין לא על עשייתן אלא "להשהותם" (לתלותם בבית או בסוכה) שאז קיל טפי לפי איזה דעות, (עיין להט"ז יו"ד (סימן קמא ס"ק יב) ולהגר"א בביאוריו שם אות כא) בדעת הרמב"ם.

ולפיכך אע"פ שיש מי שאסר בצילום פוטוגרפי ומשווהו לציור, (עיין שו"ת דברי מלכיאל ח"ג סימן נח וישכיל עבדי ח"ב דקי"ז), מ"מ יש עכ"פ ספק ספיקא. ולכן לא רק אם קיבל תמונות כאלו, או כבר ישנם אצלו, מותר לתלותם. אלא אפילו לקנותם לכתחילה מותר. וע' בתוספות (יומא נד.) וברש"ש.והנה גם שמש וירח וכוכבים, אשר אסורים לפי דעת השו"ע אע"פ שאינם בולטים, הרי כתב בספר יד הקטנה (הובא בדרכי תשובה יו"ד סימן קמא אות מו) שאין זה אלא כשיצייר בו "קרניים". אבל אם עשה או צייר עיגול פשוט, אין בו איסור כלל וכו'. ועד"ז הוא בצורת לבנה ובצורת כוכבים.

אמנם אף לענין "שמש וירח וכוכבים", שלדעת השו"ע אסור. מ"מ יש מתירים, וכמ"ש הריטב"א שאין אסור בהם רק בבולט. וכ"ד מהר"ם מרוטנבורג ששמש וירח מותר ע"י צבעים. אלא, שלדעת השו"ע אסור. ואם הם בציור כת"י אסור, אא"כ אין בהם צורה גמורה, כגון שאין קרניים סביב השמש, וכמו כן לענין לבנה וכוכבים. וכל שכן כשהן חצי שמש וחצי לבנה. וה' יזכנו לעבדו בלבב שלם אמן.

מקור: https://www.93fm.co.il/radio/340742/
 

משך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
צילום מקצועי
יוצרי ai
כדאי לבדוק מבחינה הלכתית.
תודה על ההארה
אני אבדוק את העניין
ווואוו מדהים!!
תודה רבה:)
סט מהמם!!!
עוצר נשימה כפשוטו!!!
התמונה הרביעית (לא החמישית) שווה וואו ענק!!!
א. מקווה שהנשימה ממשיכה לפעול אצלך כרגיל;)
ב. מסתבר שתמיד המקורית יותר יפה ⁦
מהמם, הכי אהבתי את האחרונה בשחור לבן
תודה רבה⁦ (◍•ᴗ•◍)❤⁩

---
פרטי התמונות:
מצלמה - Canon PowerShot SX400 IS (אוחזים היום בsx740 :eek:! ושלא נדבר בכלל על מקצועיות...)
רזולוציה 3456×4608 (בירח הוספתי קצת ברקע כדי לקבל איזון בשוליים)
15.9mp (פי שלושה מ5mp :p)
ISO 100-125 (תלוי בתמונות)
פלאש כמובן שלא :)
אגב מלבד התמונה של המנורה שאר התמונות צולמו בזום ×30 (הזום האופטי הכי גדול)

שכחתי משהו?...
כן.
הרבה 'סייעתא דשמיא'!
 

משך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
צילום מקצועי
יוצרי ai
ללא ספק תמונות מעולות של גרמי השמים, לכידה מעולה.
כדאי לבדוק מבחינה הלכתית. ישנו איסור:

״לא תעשה לך פסל כל תמונה" (ה,ח)
כתב השולחן ערוך ביו"ד (סימן קמא ס"ד): אסור לצייר צורות שבמדור שכינה, כגון ארבע פנים בהדי הדדי (שהם אריה שור נשר), וכן צורת אדם לבדו, כל אלו אסור לעשותם אפילו הם לנוי. ואם גוי עשאם לו אסור להשהותם. במה דברים אמורים בבולטת אבל בשוקעת כאותם שאורגים בבגד ושמציירים בכותל בסמנין, מותר לעשותם. וצורת חמה ולבנה וכוכבים אסור בין בבולטת בין שוקעת. ובסעיף ו' כתב: צורת הבהמות חיות עופות ודגים, וצורת אילנות ודשאים וכיוצא בהם, מותר לצור אותם ואפילו היתה הצורה בולטת. עכ"ל. הרי יש מהן שאין איסור אלא בבולטת ולא בציור בעלמא על נייר או כותל. ויש מהן אסור אף בציור בעלמא. (ונחלקו אחרונים אי שרי כשיש חצי צורה כגון חצי ירח וחצי שמש. ואכמ"ל).

לפי"ז תמונות של "צילום פוטוגרפי", אם של חיות ואילנות וכו' מותר בודאי לתלותם בבית. וכן של שור נשר אריה ואדם מותר. אבל של חמה ולבנה (בלשונינו שמש וירח), אסור לדעת השו"ע. כי נראה לכאורה שצילום הוה כציור בסמנין, ששניהם אינם בולטות.

וגם הנה גם ב"צורת אדם" כשאינה בולטת אינו ברור דמותר, כי זהו דעת הרמב"ם והשו"ע. אבל דעת הראב"ד שגם כשאינה בולטת אסור. לפי"ז, כל ציור יד על נייר וכן צילום פוטוגרפי, אסור, הן לענין צורת אדם הן שמש וירח.

והבן איש חי כתב (בשנה שניה מסעי אות ט) נראה דצילום פוטוגרפי קיל טפי, כלומר אע"פ שצורה שוקעת אסור והיינו ציור ממשי על נייר וכותל, מ"מ בצילום "שאין בו ממש", שרי. ולכן כתב להקל להצטלם חצי גוף הגם שגם חצי גוף יש להחמיר מצד חסידות. ע"ש. ומרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל צירף סברא זו ל"ספק ספיקא" בס' הליכות עולם (ח"ז עמוד רפז).ושם גם פסק שאין שום בעיה להצטלם ולהשהות את התמונות אצלו ע"ש. וכל שכן שכאן אנו דנין לא על עשייתן אלא "להשהותם" (לתלותם בבית או בסוכה) שאז קיל טפי לפי איזה דעות, (עיין להט"ז יו"ד (סימן קמא ס"ק יב) ולהגר"א בביאוריו שם אות כא) בדעת הרמב"ם.

ולפיכך אע"פ שיש מי שאסר בצילום פוטוגרפי ומשווהו לציור, (עיין שו"ת דברי מלכיאל ח"ג סימן נח וישכיל עבדי ח"ב דקי"ז), מ"מ יש עכ"פ ספק ספיקא. ולכן לא רק אם קיבל תמונות כאלו, או כבר ישנם אצלו, מותר לתלותם. אלא אפילו לקנותם לכתחילה מותר. וע' בתוספות (יומא נד.) וברש"ש.והנה גם שמש וירח וכוכבים, אשר אסורים לפי דעת השו"ע אע"פ שאינם בולטים, הרי כתב בספר יד הקטנה (הובא בדרכי תשובה יו"ד סימן קמא אות מו) שאין זה אלא כשיצייר בו "קרניים". אבל אם עשה או צייר עיגול פשוט, אין בו איסור כלל וכו'. ועד"ז הוא בצורת לבנה ובצורת כוכבים.

אמנם אף לענין "שמש וירח וכוכבים", שלדעת השו"ע אסור. מ"מ יש מתירים, וכמ"ש הריטב"א שאין אסור בהם רק בבולט. וכ"ד מהר"ם מרוטנבורג ששמש וירח מותר ע"י צבעים. אלא, שלדעת השו"ע אסור. ואם הם בציור כת"י אסור, אא"כ אין בהם צורה גמורה, כגון שאין קרניים סביב השמש, וכמו כן לענין לבנה וכוכבים. וכל שכן כשהן חצי שמש וחצי לבנה. וה' יזכנו לעבדו בלבב שלם אמן.

מקור: https://www.93fm.co.il/radio/340742/

תודה על ההארה
אני אבדוק את העניין

בדקתי את העניין
אין בעיה. (למי שרוצה לראות מקורות הלכתיים וכדו' מוזמן לפנות אליי בפרטי - כאן זה לא המקום לדיון)
 

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
ואווווווווו מטורףףףףףףף
עם איזה עדשה צילמת את הירח?
בתמונה הראשונה...
עבור מה זה צולם?עבור פרוקט?
 

משך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
צילום מקצועי
יוצרי ai
ואווווווווו מטורףףףףףףף
עם איזה עדשה צילמת את הירח?
בתמונה הראשונה...
עבור מה זה צולם?עבור פרוקט?
תודה רבה על המחמאה⁦(◕ᴗ◕✿)⁩
צילמתי עם העדשה המקורית והפשוטה של ה- sx400
זה לא צולם בעבור פרויקט. (סתם בשביל הכיף שלי)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה