מידע שימושי יתכן שסופה טרופית בדרכה לישראל בשבת הקרובה!!!

מגיבים לעניין

משתמש מקצוען
העתק מפורום מזג אויר סיזונט. מחזאי מאד מקצועי ב
עידו כהן(בכיר באתר)
23.10.2019, 22:08:00
*עדכון ערב: אז אחרי שראינו בהרצות האחרונות שהתרמאלי החל להתעמק אצל גפס ובמקביל המשקעים גם הקצינו, הערב איסי זז נחרצות לכיוון גרסת השקע המדיקני של יוצרה הקנדי, ושותפו לפרוייקט משכבר הימים הלא הוא הגרמני. זה נראה שלפחות מבחינת עומק השקע הוא עקף את גפס הערב. אם כי זה נראה שגרסת ברקנל ממשיכה על קו תרמאלי רדוד יותר בתוך הים סוף. בכל מקרה, מסלול השקע עוד לא מוסכם בין המודלים, אפשר לראות שינוי מאוד קריטי וההשלכות הן לגבי תפרוסת המשקעים. לרוב היה נראה שהמסלול יתן יתרון לאזור המרכז או הנגב. אך אין הכרח עדיין, שימו לב לקנדי הערב שמטביע את הצפון עם דרום מערביות. גם לגרסת המדיקני, צריך עוד להיזהר כי אם והיה ומחר בבוקר המודלים יזהו שמסלול השקע התועה מקבל זכות קדימה דרך מצרים לדוגמא, המשקעים ייתמתנו קשות. וגם הרוחות.(ומהבחינה הזו עדיף שכך). בקיצור- שבת בכותרות של מערכת ממש של חורף(מלבד הטמפ), אבל בגלל כל מה שציינתי, אני מאוד אבין את אותם חזאים שהערב לא יעלו או העלו את אזהרת סוג המערכת הנדריה ביחס לתקופה.*
עכשיו אני מבין מאיפה ספרינג לוקחים את כל השמות של המשקאות שלהם...
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אני עוקבת אחר התחזית והבנתי שממש לא ברור שתהיה סופה,
וגם אם כן, היא אמורה להתרכז באזור עזה,
ובמרכז הארץ ובצפונה ישארו רק גשמים מקומיים מלווים בסופות רעמים.

המודלים ממש לא ברורים, וגם החזאים מודים בכך ביתר שאת.
הבטיחו לנו גשם כבר יומיים, והבן שלי חזר אתמול עם מעיל והתלונן שרותח לו..
מה שכן, מסתבר שצפוי גשם בשישי שבת.
 

-LIGA

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
באתרי החדשות לא כתוב כלום, זה גם מלמד משהו, לא?
אם זה היה רציני היו על זה כותרות ראשיות.
 

well

משתמש פעיל
עדכון נכון להבוקר:

מהשירות המטארולוגי :
שבת
26/10 ממטרים מלווים בסופות רעמים וברד בעיקר במרכז הארץ ובדרומה . חשש להצפות במישור החוף ובשפלה. חשש כבד לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. ינשבו רוחות חזקות.

מפורום סיזונט:

בוקר טוב. אפשר לומר שאירוע של אפיק פעיל מים סוף "נחטף" ע"י סופה טרופית ים תיכונית (מדיקן), שמתפתחת לה בין קפריסין לדלתא וכך כל הגושים הממטירים נכנסים לסירקולציה סביב עין הסופה שממוקמת כ - 150 ק"מ ממערב לחופי ישראל. מי שיקבל את שולי הסופה הם תושבי הדלתא וצפון מערב סיני היום ועד מחר בבוקר. מחר יתחילו שני תהליכים: גודל הסופה יתחיל לקטון עם התמלאות איטית של השקע התרמלי שיוצר אותה ותזוזה איטית מזרחה. זה יכול להוביל לכך שהסופה תפגע בחופי ישראל מתל אביב ועד עזה בשבת בבוקר ותוריד עשרות מ"מ במספר שעות עם רוחות שיכולות להגיע עד 100 קמ"ש, סופות רעמים נרחבות וברד כבד. מצפון לתל אביב לא יהיה כמעט דבר. נראה שגם השפלה עד שדרת ההר מירושלים ועד באר שבע תושפע. מעבר לתא השטח שציינתי - כמעט ולא יראו גשם בימים הקרובים.
 

מצפה לישועה

משתמש מקצוען
הודעה הבוקר מהחזאי בועז נחמיה מאתר ירושמיים:
ה 09:42
שקע חמקמק
ביומיים הקרובים מתבשל שקע עמוק נדיר מול חופי הארץ מצפון לסיני. בשבת, לפי תרחיש אחד, הוא יעבור בצפון הנגב ויגרום לגשם חריג בעיר. לפי תרחיש אחר הוא ייכנס לסיני וישפיע פחות עלינו (מעט גשם).
 

מצפה לישועה

משתמש מקצוען
עדכון התחזית מפורום סיזונט:
תסקיר סינופטי ותחזית; שקע רום רדוד במזרח ים התיכון, אפיק ים סוף בקרקע והתעמקות הדרגתית של שקע תרמאלי בין קפריסין לדלתא המתלווה לשקע ברום. אלו גורמים להתהוות של עננות מאוד מפותחת בים התיכון, שתעשה צפופה יותר בהדרגה, והיא תהווה כמניע להתעמקות השקע שם ביומיים הקרובים, מהלך סינופטי נדיר מאוד לעונה באזורינו. בגלל רוח הדרומית של השקע מרבית וכמעט כל העננים האלו יישארו ביומיים הקרובים בים וברוב הזמן ומרבית האזורים ללא גשם ואף שימשי עם עומס חום מתון בצהריים, לא צפויות רוחות דומיננטיות. אך החל מליל שבת השקע יחל מסע לעבר הדלתא וצפון מצרים וייכנס בהדרגה לאזורינו לקראת הבוקר או במהלך הבוקר. המודלים עדיין לא בדעה אחת מה מסלול השקע וההשלכות הן לגבי מוקד תפרוסת הגשמים העזים, פירצי רוחות הסערה ואזהרת השטפונות וההצפות. כעת ההצבעה מורה שאזור הדרום וחלק מאזור המרכז(אזור הרי יהודה, אולי שומרון וחלק מאזור השפלה והשרון) יהיה תחת מעטה העננות המאוד מפותחת והאזהרות. ישנה נטייה שאזור הצפון אף עשוי להיות יבש במרבית האזורים. או יהיה גשום מקומית. מכיון שמוקד השקע נראה כעת באזור הדלתא, נראה שבאזורים שלא יירד גשם לא צפויות רוחות סערה, אלא משבים ערים או חזקים בלבד. פירצי רוח סוערים( עד סביבות ה70\80 קמש) יהיו באזורים הגשומים. במוצש השקע יעבור בהדרגה והגשמים ייפסקו. בתחילת שבוע הבא אולי אף תיהיה קצת התחממות. אך עדיין אולי יהיה סיכוי לגשם מקומי או נקודתי. להתעדכן גם מחר, בעיקר לגבי מסלול שקע המדיקן.* ולתחזית היומית


היום תורגש ירידה של כמעלה בטמפ, בדגש לאזורים הפנימיים. תורגש קצת עלייה בלחות. יהיה מעונן חלקית עד בהיר בדכ. הטמפ רגילות לעונה עד מעט נמוכות מהממוצע. במהלך היום ישנו סיכוי לגשם נקודתי עד מקומי, בדגש לאזור הצפון הרחוק, הרי הצפון והחוף הצפוני.(במהלך הלילה סיכוי קצת גובר גם לאזור החוף) הגשם עשוי להיות מלווה בס'ר ו\או ברד. קיים חשש קל לשטפונות או\והצפות מקומיים\נקודתיים. ברוב האזורים של הארץ(וייתכן ברוב הניכר) יהיה יבש. בצהריים עומס החום יהיה מתון. בינוני עד מתון בים המלח, בערבה, אילת ובובריה (15 -24\23 בירושלים [ כ35% לחות בצהריים.]. 18 -29\28בשפלה\שרון [ כ35% לחות בצהריים].19 -28 במישור החוף .-[ כ35%- לחות בצהריים.]. . 19\20 -27 ברצועת החוף [ כ55% לחות בצהריים]. 17\16 -28\29 בצפון הנגב.[כ35% לחות בצהריים].. .25 -32\33 בים המלח. 20 -30\31 בכנרת[ כ40% לחות בצהריים]. 21 - 32 באילת.) .
מחר דומה, מעונן חלקית עד בהיר. ייתכן גשם מקומית או נקודתית. ברוב האזורים יבש ועומס חום מתון.

שבת, תיהיה ירידה בטמפ(אולי רק באזורי המרכז וההדרום). והטמפ תעשינה נמוכת מהרגיל בעיקר בדרום ובחלק מאזור המרכז, לקראת הבוקר או בבוקר יחלו בעה לרדת גשמים מלווים בס'ר וייתכן אף בברד ופירצי רוח סערה. בעיקר באזור המרכז והנגב. בצפון ייתכן ויהיה רק מעונן חלקית וגשם מקומי. אזהרה כבדה לשטפונות והצפות בעיקר בחוף הדרומי ובדרום. תנשב רוח ערה ולפרקים משבים חזקים .הגשם ייפסק.

יום ראשון מעונן חלקית ועדיין ייתכן גשם מקומי. תיתכן עלייה קלה בטמפ.

יום שני מעונן חלקית עד בהיר.

לרוחצים בים התיכון, הים גלי עד גבה גלים. טמ'פ המיים 27מ'. גובה הגלים עד כ120 סמ.


חופי אילת , הים נוח עד גלי . גובה הגלים עד כ70 סמ. טמ"פ המיים 25 מ'.

חופי הכנרת, הים נוח. טמ"פ המיים 27 מ'.
עורך וכותב עידו כהן.
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אולי מישהו כאן יכול לסכם במשפט אחד תכל''ס מה יהיה במילים פשוטות??

ואם אפשרי אז גם האם יש צורך להתכונן למשהו מיוחד כי בעיניי הלא מבינות לא נראה שמשהו מיוחד הולך לקרות???

מרגיש לי כאילו גלשתי לפורום מטארולגי בטעות....
 

בובתי

משתמש מקצוען
אולי מישהו כאן יכול לסכם במשפט אחד תכל''ס מה יהיה במילים פשוטות??

ואם אפשרי אז גם האם יש צורך להתכונן למשהו מיוחד כי בעיניי הלא מבינות לא נראה שמשהו מיוחד הולך לקרות???

מרגיש לי כאילו גלשתי לפורום מטארולגי בטעות....
במילים פשוטות: יהיה גשם ורוח... בעצם כמו כל חורף!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  40  פעמים

לוח מודעות

למעלה