התבקשתי על ידי קרובת משפחה לבדוק עבורה בפורומים ובקבוצות אם יש עוד מישהו שנתקל במקרה כזה.
וכמו כן להזהיר מעגמת נפש. כדי שבפעם הבאה שתקנו מיטה, תבדקו היטב גם את הפרט הבא.
מצו"ב עותק של מה שכתבה לי בהשמטת פרטים מזהים:
ביום ---- הגענו לחנות "------ ------ ------" על מנת לרכוש מיטת הייריזר כפולה. תוך שאנו מדגישים את המידות הדרושות לנו = רוחב 80 ס"מ למיטה, וצורך במיטה אחת שנפתחת לשתי מיטות נפרדות. תוך כדי בירור על דגמי היירייזר, הוצע לנו על ידי ------ (המוכר בחנות) לרכוש מיטה עם מנגנון שונה לגמרי משום שלדבריו למוצר שהוא מציע יש יתרונות שעולים על יתרונות ההיירייזר. לבקשתנו לראות את הדגם המוצע, הצביע על ספה בתצוגה וסירב להציג בפנינו את אופן הפתיחה שלה בתואנה ש: אין לו אפשרות להזיז את כל הריהוט מסביב. הוא תיאר לנו בעל פה את אופן הפתיחה: חלק א' = מושב הספה שמתפקד כמיטה בפני עצמה בעלת 4 רגליים שמאפשרים להזיז אותה לכל מקום. כאשר חלק זה מוזז, נוצרת האפשרות להוריד את גב הספה ע"ג ארגז המצעים שנחשף כאשר מזיזים את החלק הנ"ל, ובכך מתקבלת מיטה נוספת נפרדת = חלק ב'. הספה שהוצגה בחנות היתה ברוחב של 90 ס"מ, דבר שלא התאים לנתונים שלנו. ולכן הציע ספה אחרת מ"עודפים" (לדבריו), שבנויה על אותו עיקרון בדיוק, תוך הדגשה שאין לה שום פגם, והיא ברוחב 80 ס"מ כפי שאנו מעוניינים ואותה נקבל במחיר מוזל של 1500 ₪. לשאלתנו שוב ושוב מדוע היא בקטגוריית עודפים והאם אין בה שום פגם הוא ענה בצורה נחרצת שאנו מקבלים מוצר חדש, ללא שום פגם. רק שהצבע הוא של עודפים... (לציין: כשהתעניינו באפשרות שנרצה לרכוש ספה נוספת כזו, הוא ציין שזוהי האחרונה שנותרה בעודפים, ושאם נרצה עוד כזו, נצטרך להזמין חדשה). לאור דבריו, החלטנו לרכוש את הספה הזו, שילמנו במזומן 1500 ₪ וקיבלנו טופס שכותרתו "הזמנה". כתשובה לבקשתנו לקבל קבלה על התשלום, ענה שטופס ההזמנה משמש ומהווה קבלה.
לאחר שלושה ימי עסקים הגיע המוביל עם הספה לביתנו. תוך כדי שהוא פותח אותה מאריזתה הוא מגלה שחסרות הרגליים של המיטה. ומודיע לנו שחוזר לחנות לקחת את הרגליים, ושלא נשלם בינתיים על ההובלה וההרכבה עד שיחזור עם החלקים החסרים וירכיב את הספה. בזמן ההמתנה לחזרתו, הבחנו שכאשר מורידים את הגב על ארגז המצעים כדי שישמש כמיטה נפרדת, נותר "בור" ברוחב כ12 ס"מ של ארגז המצעים. כלומר, הגב לא מכסה בהתאמה את גודל הארגז אלא חלק מארגז המצעים נשאר כ"בור" גלוי באורך המיטה וברוחב כ12 ס"מ. דבר שמהווה פגם אסתטי ומכשול בטיחותי וכן הופך את המוצר לבלתי תואם את ההזמנה כיוון שבצורה כזו רוחב המיטה אינו 80 ס"מ (כפי הזמנתנו) אלא כ92 ס"מ. בנוסף, תוך כדי ניסיון להבין את המתגלה לעינינו המופתעות, התמקם אחד מאיתנו, לתומו, על המיטה בצד השני (לא של ה"בור" המדובר) ולזוועתנו הוא התהפך על הרצפה כשגב הספה, ששימש כמזרן, מתרומם באויר וגורם לנפילה זו. כלומר, בצורה שבה הספה בנויה במקרה הנידון, לא רק שנותר "בור" של ארגז מצעים חשוף – שגם הוא לא בטיחותי בעליל ומשנה את רוחב המיטה הסופי, אלא גם המיטה מסוכנת לשימוש כיון שבמבנה הנוכחי היא חסרת יציבות בצידה השני. (מצו"ב תמונות וסרטון המדגים זאת). לסיכום: קיבלנו ספה שאמורה להיפתח לשתי מיטות נפרדות, אך אחת המיטות מתבררת כלא ראויה ומסוכנת לשימוש.
כמובן שמיד, עוד באותו יום, התקשרנו למוכר, בבקשה שיאסוף את המוצר התקול על חשבונו חזרה ויחזיר לנו את כספנו. אך הוא מסרב בתוקף לעשות זאת, תוך שהוא מסרב להודות בכך שהמיטה פגומה, מתכחש לעובדות נוספות בקשר לרכישה, ומתנער מאחריות. כל שיחותינו איתו עלו בתוהו, וטענותינו נדחו בקש ובטיעונים שלא ממין העניין.
כמו כן, בקשתנו להחזיר את המוצר מתוקף החוק להגנת הצרכן המאפשר ביטול עיסקה וקבלת החזר כספי, נדחו על ידו.
וכמו כן להזהיר מעגמת נפש. כדי שבפעם הבאה שתקנו מיטה, תבדקו היטב גם את הפרט הבא.
מצו"ב עותק של מה שכתבה לי בהשמטת פרטים מזהים:
ביום ---- הגענו לחנות "------ ------ ------" על מנת לרכוש מיטת הייריזר כפולה. תוך שאנו מדגישים את המידות הדרושות לנו = רוחב 80 ס"מ למיטה, וצורך במיטה אחת שנפתחת לשתי מיטות נפרדות. תוך כדי בירור על דגמי היירייזר, הוצע לנו על ידי ------ (המוכר בחנות) לרכוש מיטה עם מנגנון שונה לגמרי משום שלדבריו למוצר שהוא מציע יש יתרונות שעולים על יתרונות ההיירייזר. לבקשתנו לראות את הדגם המוצע, הצביע על ספה בתצוגה וסירב להציג בפנינו את אופן הפתיחה שלה בתואנה ש: אין לו אפשרות להזיז את כל הריהוט מסביב. הוא תיאר לנו בעל פה את אופן הפתיחה: חלק א' = מושב הספה שמתפקד כמיטה בפני עצמה בעלת 4 רגליים שמאפשרים להזיז אותה לכל מקום. כאשר חלק זה מוזז, נוצרת האפשרות להוריד את גב הספה ע"ג ארגז המצעים שנחשף כאשר מזיזים את החלק הנ"ל, ובכך מתקבלת מיטה נוספת נפרדת = חלק ב'. הספה שהוצגה בחנות היתה ברוחב של 90 ס"מ, דבר שלא התאים לנתונים שלנו. ולכן הציע ספה אחרת מ"עודפים" (לדבריו), שבנויה על אותו עיקרון בדיוק, תוך הדגשה שאין לה שום פגם, והיא ברוחב 80 ס"מ כפי שאנו מעוניינים ואותה נקבל במחיר מוזל של 1500 ₪. לשאלתנו שוב ושוב מדוע היא בקטגוריית עודפים והאם אין בה שום פגם הוא ענה בצורה נחרצת שאנו מקבלים מוצר חדש, ללא שום פגם. רק שהצבע הוא של עודפים... (לציין: כשהתעניינו באפשרות שנרצה לרכוש ספה נוספת כזו, הוא ציין שזוהי האחרונה שנותרה בעודפים, ושאם נרצה עוד כזו, נצטרך להזמין חדשה). לאור דבריו, החלטנו לרכוש את הספה הזו, שילמנו במזומן 1500 ₪ וקיבלנו טופס שכותרתו "הזמנה". כתשובה לבקשתנו לקבל קבלה על התשלום, ענה שטופס ההזמנה משמש ומהווה קבלה.
לאחר שלושה ימי עסקים הגיע המוביל עם הספה לביתנו. תוך כדי שהוא פותח אותה מאריזתה הוא מגלה שחסרות הרגליים של המיטה. ומודיע לנו שחוזר לחנות לקחת את הרגליים, ושלא נשלם בינתיים על ההובלה וההרכבה עד שיחזור עם החלקים החסרים וירכיב את הספה. בזמן ההמתנה לחזרתו, הבחנו שכאשר מורידים את הגב על ארגז המצעים כדי שישמש כמיטה נפרדת, נותר "בור" ברוחב כ12 ס"מ של ארגז המצעים. כלומר, הגב לא מכסה בהתאמה את גודל הארגז אלא חלק מארגז המצעים נשאר כ"בור" גלוי באורך המיטה וברוחב כ12 ס"מ. דבר שמהווה פגם אסתטי ומכשול בטיחותי וכן הופך את המוצר לבלתי תואם את ההזמנה כיוון שבצורה כזו רוחב המיטה אינו 80 ס"מ (כפי הזמנתנו) אלא כ92 ס"מ. בנוסף, תוך כדי ניסיון להבין את המתגלה לעינינו המופתעות, התמקם אחד מאיתנו, לתומו, על המיטה בצד השני (לא של ה"בור" המדובר) ולזוועתנו הוא התהפך על הרצפה כשגב הספה, ששימש כמזרן, מתרומם באויר וגורם לנפילה זו. כלומר, בצורה שבה הספה בנויה במקרה הנידון, לא רק שנותר "בור" של ארגז מצעים חשוף – שגם הוא לא בטיחותי בעליל ומשנה את רוחב המיטה הסופי, אלא גם המיטה מסוכנת לשימוש כיון שבמבנה הנוכחי היא חסרת יציבות בצידה השני. (מצו"ב תמונות וסרטון המדגים זאת). לסיכום: קיבלנו ספה שאמורה להיפתח לשתי מיטות נפרדות, אך אחת המיטות מתבררת כלא ראויה ומסוכנת לשימוש.
כמובן שמיד, עוד באותו יום, התקשרנו למוכר, בבקשה שיאסוף את המוצר התקול על חשבונו חזרה ויחזיר לנו את כספנו. אך הוא מסרב בתוקף לעשות זאת, תוך שהוא מסרב להודות בכך שהמיטה פגומה, מתכחש לעובדות נוספות בקשר לרכישה, ומתנער מאחריות. כל שיחותינו איתו עלו בתוהו, וטענותינו נדחו בקש ובטיעונים שלא ממין העניין.
כמו כן, בקשתנו להחזיר את המוצר מתוקף החוק להגנת הצרכן המאפשר ביטול עיסקה וקבלת החזר כספי, נדחו על ידו.