סיפור בהמשכים יקיר לי אפריים

.כותבת.

משתמש מקצוען
לפרק הקודם


12.

שני עמודי בטון עולים במדרגות.

שני עמודים כבדים וחפים מכל רגש, מחשבה או תכנון. שני עמודים שמרגישים כמו העמוד האחרון בספר, בתסריט, בהצגה.
כמו מצבת בטון שאין אחריה כלום.

שני עמודי בטון עולים לאט לאט, מתיקים עצמם ומניחים במקום גבוה יותר.
אך שום עליה לא נרשמת בלב, או במוח, או בכל מה שקשור למה שמעל העמודים הללו.

הוא חלול, ריק, נטול רצון, תשוקה או כעס. באילמות מנותקת הוא מתקרב לעבר המקום בו יצטרך לתת דין, וחשבון.

באותו מצב הוא מגיע אל דלת הבית, לוחץ על הידית בתנועה מכנית רובוטית, ופותח את הדלת לרווחה.
ומסתובב. וסוגר אותה.

"יענקל!!! איפה היית??" אמא שלו מתרוממת מהספה, בפנים חיוורות.

אבא שלו נשאר לשבת. ראשו עמוק בין כפות ידיו. לא זז מילימטר.
עוד גוש בטון. עם לב שדופק בטירוף.

ודקה הם ניצבים כך. אימו בפנים מסויטות, מצפה לתשובה, אביו בתנוחתו הדוממת, הכבויה, פרצופים מטושטשים מציצים מהמטבח, והוא. על עמודי הבטון. שנעתקים פתאום ממקומם ומביאים אותו אל החדר. למיטה.

אל השחור. אל הכלום.

והכל.

********


"הוא לא ענה לי שלוימה."

הילדים לידם. ולא אכפת לה. הם כבר ידעו וראו ושמעו. שמעו את הבכי שלה, את ההתעשתות המאוחרת, את הטלפון למשטרה והצעקות לאחר המענה שהחיפוש מתחיל רק 12 שעות אחר ההיעלמות, הם שמעו גם את הטלפונים לכל האנשים שיש סיכוי שיודעים איפה הוא נמצא, ואת ההסברים המגומגמים, אז לא נורא שישמעו גם את מה שקורה עכשיו.

"שלוימה, אנחנו מחפשים את הילד משתיים. השעה עשר ורבע בלילה, הוא נכנס בלי להסביר, בלי לדבר, בלי כלום!!"

אפס.
הוא עדיין באותה התנוחה אליה שקע בתשע שלושים ושבע. רגע אחרי שחזר מחיפושים של שמונה שעות.

"שלוימה!! אני הולכת אליו!! שיסביר לי הכל!!"

"אל תלכי." קולו נשמע פתאום, קול עמוק, מוזר ומנותק. "אל תלכי חנה".

"למה?? למה שאני לא אלך אליו?" היא צעקה, מעודדת ומותססת מתשובתו.

"כי.. ככה חנה." אף פעם לא הייתה להם שפה משותפת ברגעים האחרים של החיים.

"אם ככה אז אני הולכת. או שאתה תלך. אני חייבת לשמוע ממנו הכל!!" היא עומדת ורגליה רועדות, היא מוצפת כולה בהכל, בלי הגדרה. השעות המטורפות האלו גמרו אותה.

שלוימה מרים את פניו לאט לאט. ידיו רטובות ואדומות, סימני המשקפיים ניכרים בהם, נראים כחתכים עמוקים.
הפנים שלו לבנות, וכל כולו נראה לא כאן, בכלל.

"אז אני אלך". משהו רחוק במוח מסביר לו שאין ברירה. אחרת היא תלך.

איך הוא עבר את המסדרון הוא לא יודע.

יענקל מולו על המיטה, מתחת לשמיכה.

יענקל שלו.
ילד בכור. ילד חמד. גאוותו.
למדן, בעל מידות, צנוע, דומה לו כל כך.

העיניים שלו זולגות בלי שהוא שם לב כשהוא נזכר במילותיו של המשגיח. "המקום הנמוך ביותר, הנמוך ביותר. אלינו הוא לא יחזור יותר. ולדעתי, גם לשום מקום אחר לא."
שלוימה מתכווץ. ונושם עמוק.

הגוש שמתחת לשמיכה רועד.

שלוימה מרגיש את הרעד הזה. צמרמורת עוברת בכל גופו, וגל של רחמים מציף את גרונו, את ריאותיו, את מוחו.

הוא אוהב אותו. הוי, כמה שהוא אוהב אותו.


.
 
נערך לאחרונה ב:

הוריקן

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
תודה ל @הוריקן ו @יאן
שאלה לכם ולכולם - מישהי כתבה לי באישי שכל הקטע הראשון לא לגמרי מובן.
אתם הבנתם? (שמדובר ברגליים של יענקל וכו')
אשמח לחוות דעתכם
לקח מעט זמן, אבל לדעתי זה היופי!
לא הייתי רוצה את זה אחרת או עם פירושים...
 

מכונתכתיבה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
מצמרר.
והמילים שהמשגיח אמר הכי צמררו אותי.
העיניים שלו זולגות בלי שהוא שם לב כשהוא נזכר במילותיו של המשגיח. "המקום הנמוך ביותר, הנמוך ביותר. אלינו הוא לא יחזור יותר. ולדעתי, גם לשום מקום אחר לא."

בררר. לכל אחד יש סיכוי לחזור.
זה נוראי המשפט החותך הזה.


ואת כותבת נוגע ועם כל כך מעט מלל קולטים את הדינמיקה בין ההורים ואת קווי האופי שלהם.
והאבא שחושב כמה הוא אוהב את בנו , אמהלה בא לי לבכות.
 

סיפור8

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בס"ד

אין, פשוט מדהים...
באמת התרגשתי וכאב לי הלב...
עשית את זה כל כך טוב.

שני עמודי בטון עולים במדרגות.

שני עמודים כבדים וחפים מכל רגש, מחשבה או תכנון. שני עמודים שמרגישים כמו העמוד האחרון בספר, בתסריט, בהצגה.
כמו מצבת בטון שאין אחריה כלום.
יפיפיה

הילדים לידם. ולא אכפת לה. הם כבר ידעו וראו ושמעו. שמעו את הבכי שלה, את ההתעשתות המאוחרת, את הטלפון למשטרה והצעקות לאחר המענה שהחיפוש מתחיל רק 12 שעות אחר ההיעלמות, הם שמעו גם את הטלפונים לכל האנשים שיש סיכוי שיודעים איפה הוא נמצא, ואת ההסברים המגומגמים, אז לא נורא שישמעו גם את מה שקורה עכשיו.
תקציר מצוין, מכניס אותנו לעניינים אבל לא בצורה מאולצת..

"כי.. ככה חנה." אף פעם לא הייתה להם שפה משותפת ברגעים האחרים של החיים.
אהבתי... עוד מימד בסיפור כל כך אמיתי.

ענקל שלו.
ילד בכור. ילד חמד. גאוותו.
למדן, בעל מידות, צנוע, דומה לו כל כך.

העיניים שלו זולגות בלי שהוא שם לב כשהוא נזכר במילותיו של המשגיח. "המקום הנמוך ביותר, הנמוך ביותר. אלינו הוא לא יחזור יותר. ולדעתי, גם לשום מקום אחר לא."
שלוימה מתכווץ. ונושם עמוק.

הגוש שמתחת לשמיכה רועד.

שלוימה מרגיש את הרעד הזה. צמרמורת עוברת בכל גופו, וגל של רחמים מציף את גרונו, את ריאותיו, את מוחו.

הוא אוהב אותו. הוי, כמה שהוא אוהב אותו.
כמה יפה!!


מדהימה!! סיפור מיוחד. בהצלחה בהמשך!
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מותר לתזכר?
נתקלתי.
מזמן לא קראתי משהו כ״כ מיוחד.
רצה עוד.

לגבי הביקורת:
הייתי מחכה ללחץ של מירי מאחורי הקלעים כשהיא שומעת מה קורה.
 

הוריקן

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
מותר לתזכר?
נתקלתי.
מזמן לא קראתי משהו כ״כ מיוחד.
רצה עוד.

לגבי הביקורת:
הייתי מחכה ללחץ של מירי מאחורי הקלעים כשהיא שומעת מה קורה.
וואו!!!
גם אני, בדיוק אתמול נזכרתי בזה, פתחתי שוב לקרוא קיוויתי אולי יש המשך שפספסתי...
לצערי הוא עדיין איננו
 

chana salama

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
ווואאווו
עכשיו קראתי הכלל (לא הרבה בסך הכל;))
וזה פשוט מהמם!
מחכה להמשך... מאודד...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה