שיתוף - לביקורת יצא לכם פעם לתהות ולחשוב אם...

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
האם אי פעם תהיתם וחשבתם איך נראה חדר שבתוכו יושבים המוחות הכי חריפים בעולם?

הבה נדמיין יחד.
מן הסתם האווירה בו מלאת הדר, כבוד וממלכתיות.
בכל רטט קל או משב רוח חשים את כמויות האינטליגנציה המתעופפות אנה ואנה, גלים גלים של הרהורים עמוקים וחריפים מאין כמוהם.

הנוכחים אפופי מחשבות, מצחיהם קמוטים, הם יודעים: גורל העולם כולו על כתפיהם.
הם, צוות החכמים, ניחנו במתת שמיים נדירה: חוכמה של פעם במאה-מאתיים שנה.

סביר להניח, ברור לכולנו, שיש להם גם ראש צוות. סוג של מנהיג מקומי. אדם המצוייד בשכל מבריק, מבהיק, גאוני, כזה שיכול להעלות להבות של תבונה עד הירח. אדם נדיר מיסודו. זהב אנושי. מתנה לכדור הארץ. מכפות רגליו ועד לקצה ראשו. אותו מישהו בוודאי יישב לפני אותה חבורת יודעי העיתים, ובמאור פנים ילמד אותם את הדברים הכי מתוחכמים בתבל. והם יאזינו, מורכני ראש, חדורי מטרה, עצורי נשימה.

חכמי האמת לא טורחים לכלות זמנם בדיבורים או בשטויות. אין להם זמן! האנשים האלו, שגילם כנראה ינוע בין שנה לתשעים, ירשמו על גליון את פנינות מחשבותיהם. ואולי, רק אולי, הם לא יחדשו מעצמם דבר, אלא רק יסכיתו ויטו אוזן ליושב הראש הפלאי, אוצר המחשבה המעמיקה הגדול בכדור הארץ.

כעת רק תארו לכם עד כמה יהיה גבוה האיי-קיו הכללי בחדר, כאשר ייתלו על קירותיו תמונות של חכמים מדורות קודמים. אנשים שפועלם היה כה יוצא דופן, עד שתמונתם מהווה השראה לקבוצת המומחים היושבים תחת התמונות. ומבטם החודר של החכמים המתים, המצולם באומנות או מצוייר בצבעי שמן מפעימים, נעוץ באורח תמידי בנוכחים במקום, מניע אותם לטפס ולהעפיל לרקיעים חדשים על עוצמה מחשבתית והישגים לוגיים.
אוי, מה נאדר יהיה המחזה!

והנה מתברר, לשמחתנו, כי אין מדובר בחלום או פנטזיה. ואדרבה; בתקופה קשה זו לכלל האוכלוסיה, כאשר הווריאנט ההודי משתולל, ראש הממשלה חש זעיר בנעליים, יושבי כל עולמנו אפופי תבהלה - הנה כי הנה, יש צוות כזה! כן!

להלן תמונה של אנשי המופת:


rodong-jun8-kju-consultative-meeting-wpk-hq-2-935x500-1.png
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יותר מרגיש לי "גורל העולם על כתפיהם"
מאשר "חדר מלא אייקיו".

לו היינו מבינים את כתבם,
מה היינו מוצאים במחברות?
את אותם הדברים מתועדים כפול שש,
או שש דעות שונות על סיטואציה מורכבת ושישה דרכים אסטרטגיות להניח את העולם על משכבו בשלום?
(כלומר,
האם הם מעתיקים כתוכונים את דברי היו"ר או מעלים הגיגים משל עצמם?)
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
יש לי תחושה שלא הבינו מה מטרת הטור.
אולי אסביר קצת.
התמונה של המנהיג העליון יוצרת לי כל פעם מן 'באנג' במוח. צרור גדול של מחשבות. לראות את האישיות השמנה המגוחכת הזו, צעיר בן 28 כשעלה לשלטון, נכנס לתפקיד ענק, מוציא להורג את דודו, מנווט מדינה חלמאית אדירה, זה משהו.

בנוסף, הוא כל כך שונה שונה מהעם שלו. אין ליצור הזה שום בושה להסתובב זחוח (זו המילה) עם חיוך ענק על הפרצוף שלו, עם כרס ענקית, שמנה, מתוחזקת היטב במעדני מלכים, וכל זה לעומת העם שלו שפשוט גווע ברעב, נאבק בעוני מחפיר, ברמת חיים עלובה ואומללה עם אפס חירויות אישיות. אדם שמחזיק במו ידיו מחנות השמדה ומאסר למאות אלפי בני אדם, עם תנאים מזעזעים.

אולי במקרה שמעתם פעם, אבל המחנות האלו קיימים כבר עשרות שנים. כלומר, יכול להיות אדם בן חמישים, שנולד לאסיר פוליטי במחנה, וחי כבר חמישים שנה (!!!) בתנאים שגורעים פי מאה מעבדות. במחוזות עם מזג אוויר קיצוני, עם משטר אלים, אסירים שנאלצים לצפות בהוצאות להורג של אסירים אחרים, אולי גם של הוריהם.

והאיש הנורא הזה מוציא מידי פעם תמונות לעולם כולו, והוא חושב שהעולם כולו ירא מפניו ומתרגש מהעמדת הפנים המגוחכת שלו. לראות איש צעיר שרודה בחבורה קשישים, מכתיב להם את פניני מחשבתו, במקום להרכין ראש וללמוד בצניעות איך לנהל את המדינה שלו. יש משהו מאוד סוריאלסטי בתמונות האלו, והן נותנות השראה.
זה הכל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  21  פעמים

לוח מודעות

למעלה