נכתב ע"י דוד דנברג;871120:
לא כתבתי עליך כתבתי על חבר שלך, תסביר לי איך הוא מצלם ריקודים עם עדשה 85 מ"מ בצמצם 2 ... זה עלול להישמע מאוד משעשע, מפנה את כל הקהל שעומד מול החתן מבקש ממנו לא לזוז ומצלם את התמונה ? העיקר שעומק השדה קטן ??? ההסבר היותר הגיוני זה שהוא עומד על סולם בקצה האולם ומצלם, יורד סוחב את הסולם לצד הריקודים ומצלם עוד תמונה, ואח"כ ? לעומת זאת עם עדשת זום הצלם חופשי לא מרותק לסולם שצריך להגביה אותו מעל לראשים המסתירים את טווח אורך המוקד שלו הוא יכול להיכנס לריקודים ולתעד אותם מבפנים, עם קצת ממש קצת פחות חדות כזאת שאפילו לא תורגש בהגדלה (אפרופו הוויכוח על צמצם 8 ... "שיא החדות מה איכפת לי") ... אפשר לראות דוגמא של צילום ריקודים בצמצם 2 עדשת טלה ? ואני מתאר לעצמי שהוא לא משנה את הצמצם תוך כדי אירוע ... זה לשנות את כל הפלאשים .... אלא א"כ הוא משחק באיזו ... ואז החדות מה תהא עליה ?
נכתב ע"י דוד דנברג;871146:
לא פייר לערוך הודעה אחרי שהגבתי עליה
אתה כתבת שהוא מצלם עם ה85 צמצם 2, עכשיו אתה אומר שבעצם הוא מצלם עם עדשת זום ומחליף תוך כדי ל85 בשביל כמה תמונות ושוב מחליף ? בשביל מה ? לצמצם 2 ? יש לו כבר 2.8 בזום ? לתוספת חדות שבמילא לא מורגשת בהדפסה, גם גדולה ?
לא חשוב לא זה נושא הדיון, ביקשו פה המלצה לעדשה עבור צילום ילדים בסטודיו ובטבע ... אתה ממליץ על קניית שתי גופים פול פריים + עדשת 85 1.4 + עדשת טלה 2.8 + עדשה רחבה ... התחלה טובה למתחילה שעדיין לא יודעת לאן היא הולכת עם הצילום שאותו היא תלמד (עתיד).
לרדת מהעץ זה לא בעיה, הסולם של זה עם ה-85 יכול לעזור
אתמול כתבתי מהמיטה דרך הטלפון אז לא הארכתי בתגובה.
האם יש שמוש בעדשת 85 ברקודים?
בודאי. גם ב135.
האם יש שמוש בצמצמים פתוחים ברקודים?
ודאי.
האם את הלוק וההפרדה המהרקע שניתן לקבל בצורה הזו ניתן לקבל גם עם 24-70?
לא.
האם בשל העובדות הנ"ל כדאי להסתפק רק ב24-70?
ממש לא. הרי השמוש בעדשות טלה מהירות נותנות לנו לוק אחר לתמונות שלא יכול להתקבל בעדשת זום רחבה יותר.
לכן מצלמים גם וגם וגם בין לבין עם עדשות אחרות.
בדר"כ באמת חבר טוב שלי מצלם עם 2 גופים - אבל זה לא חובה.
אין בעיה להחליף עדשות כמה שיותר תוך הארוע וכל המקרה הרי זה משובח.
חט"ש (מכאן ואילך קיצור של "חבר טוב שלי") צריך מ25 דקות של רקודים X תמונות רחבות של כל הרחבה( 20-24 ממ על FF)
Y תמונות של חתן/כלה +3 אנשים מכל צד (מצולם לרוב ב35-40 ממ).
N תמונות תקריב של בעלי תפקידים בארוע (ה85 נהדרת לזה וכאן אתה כבר בהחלט מעוניין להוציא את השאר מהDOF).
וT תמונות קלוזאפ צפופות יותר (135 ממ+-) - גם כאן כמובן ההפרדה מהרקע חשובה מאוד מאוד..
חט"ש לא חייב כיסוי רציף של כל הרקודים בכל אורכי המוקד כדי לצלם כל רוקד בכל אפצ'י שהוא עושה.
חט"ש צריך לקבל את הX+Y+N+T תמונות שהוא צריך באיכות המיטבית שאני יכול להוציא מכל ארוע.
לכן השמוש בעדשות טלה מהירות- לא לקבל תוספת חדות.
החדות כשלעצמה (כאמור בשרשור האחר המכונה בפינו "בשיא חדותה") אינה מענינת אותנו כ"כ.
ברור מאליו שיש לאורך כל הארוע שינוי בצמצמים ורגישויות.
זה לא רק בגלל שקולי עומק שדה. גם.
אני מקוה מאוד שאתה לא חושב שמצלמים ארוע ב200 אסא קבוע. אז אם יש בין צמצם 1.4 לצמצם 5.6 (חט"ש כמעט ולא עובר את זה בארועים) 4 סטופים אז יש טווח רחבה הרבה יותר ברגישות השמישה.
כל זה כמובן אינו נוגע כלל וכלל לנושא שרשורנו וסתם מהוה תשובה נסיון העקיצה שלך שלימד עליך יותר מאשר לימד עלי או על חט"ש.
איך צלמת יכולה להוציא את המיטב ולקבל את המקסימום מ2000 ש"ח?
על זה המלצתי לה לקחת עדשת זום טובה וזולה כמו ה18-55 אבל שתהיה לה אפשרות לחוליה חזקה יותר בדמות עדשת פריים איכותית מאוד מאוד.
אתה ממליץ לה שבשם הגמישות עדיף שהיא תעשה הכל עם עדשת זום שעוד נחותה מהקיט.
סבבה.
הבוחר יבחר.
חט"ש שלח לי 2 תמונות
תמונה רחבה יותר באורך מוקד אקוויולנטי ל32 מ"מ צמצם 5.6
תמונה תקריב באורך מוקד 135 צמצם 2.
האנשים שעמדו עשרות ס"מ מהנושא פתאום הפכו לרקע ולא כחלק מהנושא.
האם היית רוצה להסתפק בתמונה אחת בלבד או שהם משלימות אחת את השניה?
אם אפשר רק בכן או לא ולא במגילות.