יעוץ:לגבי עדשה למצלמה 60D לצילום בסטודיו

מצב
הנושא נעול.

מרגלית ויסברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
קשה מאוד מאוד מאוד לצלם בסטודיו ילדים ומשפחה, עם עדשה בעלת אורך מוקד אחד
מנסיון.
אני חושבת שקצת ערבבו פה כמה נושאים.
צלמים יקרים, כשאתם כותבים צילומי סטודיו למה אתם מתכוונים? מוצרים? פרסומת?מזון? תכשיטים?
כשצלמות כותבות צילומי סטודיו, הכוונה היא תמיד לצילומי ילדים ומשפחות.
ושם הכללים אחרים, מציאות.
האמא רוצה לראות את הילד שלה בפוזה שהכי מחמיאה לו, ומוציאה אותו הכי יפה,
וההבנה של האמהות באיכויות שאתם מדברים אליהם, כרחוק מאדים מנוגה.
זה לא אומר בגלל זה שנוריד מאיכות ולא נשאף תמיד ליותר, אבל צריכים גם להיות פרקטים
ולא לצאת אחרי שעתיים של צילום, מתנשפים כמו אחרי ריצת מרתון כי היינו עסוקים בלרוץ קדימה ואחורה "כי אין מה לעשות ובשביל האיכות משלמים"
לא מדבר אלינו הצלמות, צלמים יקרים עמכם הסליחה.
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י הגלים;871129:
אולי תכתוב על נושאים שאתה מבין בהם?
או לפחות תבין על מה אתה מגיב?

מישו כאן כתב שחבר שלי מצלם רקודים רק עם 85?
חלק מהם כן. והם יוצאים נהדר. את הרוב הוא דוקא מצלם עם זום.
לא נכתב כאן שום דבר אחר.
הזום זהלא 18-55 vr.
לא פייר לערוך הודעה אחרי שהגבתי עליה :)
אתה כתבת שהוא מצלם עם ה85 צמצם 2, עכשיו אתה אומר שבעצם הוא מצלם עם עדשת זום ומחליף תוך כדי ל85 בשביל כמה תמונות ושוב מחליף ? בשביל מה ? לצמצם 2 ? יש לו כבר 2.8 בזום ? לתוספת חדות שבמילא לא מורגשת בהדפסה, גם גדולה ?
לא חשוב לא זה נושא הדיון, ביקשו פה המלצה לעדשה עבור צילום ילדים בסטודיו ובטבע ... אתה ממליץ על קניית שתי גופים פול פריים + עדשת 85 1.4 + עדשת טלה 2.8 + עדשה רחבה ... התחלה טובה למתחילה שעדיין לא יודעת לאן היא הולכת עם הצילום שאותו היא תלמד (עתיד).
לרדת מהעץ זה לא בעיה, הסולם של זה עם ה-85 יכול לעזור ;)
 

מרגלית ויסברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
יש באשכול הזה חומר לימודי ועיוני.
תמשיכו ככה , וכל האשכול הזה ימחק. לא חבל?
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אתה מוסיף כאן סייגים כחטא הנחש.
כתבתי הכי פשוט שבעולם.
במחיר העדשה שהיא כתבה כאן אפשר לקנות 18-55 מיוצבת+ ה85. זה הכל.
אז תפסיק בבקשה לדמיין ולכתוב בשמי דברים שלא כתבתי
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;871120:
לא כתבתי עליך כתבתי על חבר שלך, תסביר לי איך הוא מצלם ריקודים עם עדשה 85 מ"מ בצמצם 2 ... זה עלול להישמע מאוד משעשע, מפנה את כל הקהל שעומד מול החתן מבקש ממנו לא לזוז ומצלם את התמונה ? העיקר שעומק השדה קטן ??? ההסבר היותר הגיוני זה שהוא עומד על סולם בקצה האולם ומצלם, יורד סוחב את הסולם לצד הריקודים ומצלם עוד תמונה, ואח"כ ? לעומת זאת עם עדשת זום הצלם חופשי לא מרותק לסולם שצריך להגביה אותו מעל לראשים המסתירים את טווח אורך המוקד שלו הוא יכול להיכנס לריקודים ולתעד אותם מבפנים, עם קצת ממש קצת פחות חדות כזאת שאפילו לא תורגש בהגדלה (אפרופו הוויכוח על צמצם 8 ... "שיא החדות מה איכפת לי") ... אפשר לראות דוגמא של צילום ריקודים בצמצם 2 עדשת טלה ? ואני מתאר לעצמי שהוא לא משנה את הצמצם תוך כדי אירוע ... זה לשנות את כל הפלאשים .... אלא א"כ הוא משחק באיזו ... ואז החדות מה תהא עליה ?


נכתב ע"י דוד דנברג;871146:
לא פייר לערוך הודעה אחרי שהגבתי עליה :)
אתה כתבת שהוא מצלם עם ה85 צמצם 2, עכשיו אתה אומר שבעצם הוא מצלם עם עדשת זום ומחליף תוך כדי ל85 בשביל כמה תמונות ושוב מחליף ? בשביל מה ? לצמצם 2 ? יש לו כבר 2.8 בזום ? לתוספת חדות שבמילא לא מורגשת בהדפסה, גם גדולה ?
לא חשוב לא זה נושא הדיון, ביקשו פה המלצה לעדשה עבור צילום ילדים בסטודיו ובטבע ... אתה ממליץ על קניית שתי גופים פול פריים + עדשת 85 1.4 + עדשת טלה 2.8 + עדשה רחבה ... התחלה טובה למתחילה שעדיין לא יודעת לאן היא הולכת עם הצילום שאותו היא תלמד (עתיד).
לרדת מהעץ זה לא בעיה, הסולם של זה עם ה-85 יכול לעזור ;)

אתמול כתבתי מהמיטה דרך הטלפון אז לא הארכתי בתגובה.

האם יש שמוש בעדשת 85 ברקודים?
בודאי. גם ב135.

האם יש שמוש בצמצמים פתוחים ברקודים?
ודאי.

האם את הלוק וההפרדה המהרקע שניתן לקבל בצורה הזו ניתן לקבל גם עם 24-70?
לא.

האם בשל העובדות הנ"ל כדאי להסתפק רק ב24-70?
ממש לא. הרי השמוש בעדשות טלה מהירות נותנות לנו לוק אחר לתמונות שלא יכול להתקבל בעדשת זום רחבה יותר.
לכן מצלמים גם וגם וגם בין לבין עם עדשות אחרות.

בדר"כ באמת חבר טוב שלי מצלם עם 2 גופים - אבל זה לא חובה.
אין בעיה להחליף עדשות כמה שיותר תוך הארוע וכל המקרה הרי זה משובח.

חט"ש (מכאן ואילך קיצור של "חבר טוב שלי") צריך מ25 דקות של רקודים X תמונות רחבות של כל הרחבה( 20-24 ממ על FF)
Y תמונות של חתן/כלה +3 אנשים מכל צד (מצולם לרוב ב35-40 ממ).
N תמונות תקריב של בעלי תפקידים בארוע (ה85 נהדרת לזה וכאן אתה כבר בהחלט מעוניין להוציא את השאר מהDOF).
וT תמונות קלוזאפ צפופות יותר (135 ממ+-) - גם כאן כמובן ההפרדה מהרקע חשובה מאוד מאוד..

חט"ש לא חייב כיסוי רציף של כל הרקודים בכל אורכי המוקד כדי לצלם כל רוקד בכל אפצ'י שהוא עושה.
חט"ש צריך לקבל את הX+Y+N+T תמונות שהוא צריך באיכות המיטבית שאני יכול להוציא מכל ארוע.

לכן השמוש בעדשות טלה מהירות- לא לקבל תוספת חדות.
החדות כשלעצמה (כאמור בשרשור האחר המכונה בפינו "בשיא חדותה") אינה מענינת אותנו כ"כ.

ברור מאליו שיש לאורך כל הארוע שינוי בצמצמים ורגישויות.
זה לא רק בגלל שקולי עומק שדה. גם.

אני מקוה מאוד שאתה לא חושב שמצלמים ארוע ב200 אסא קבוע. אז אם יש בין צמצם 1.4 לצמצם 5.6 (חט"ש כמעט ולא עובר את זה בארועים) 4 סטופים אז יש טווח רחבה הרבה יותר ברגישות השמישה.

כל זה כמובן אינו נוגע כלל וכלל לנושא שרשורנו וסתם מהוה תשובה נסיון העקיצה שלך שלימד עליך יותר מאשר לימד עלי או על חט"ש.
איך צלמת יכולה להוציא את המיטב ולקבל את המקסימום מ2000 ש"ח?

על זה המלצתי לה לקחת עדשת זום טובה וזולה כמו ה18-55 אבל שתהיה לה אפשרות לחוליה חזקה יותר בדמות עדשת פריים איכותית מאוד מאוד.
אתה ממליץ לה שבשם הגמישות עדיף שהיא תעשה הכל עם עדשת זום שעוד נחותה מהקיט.
סבבה.

הבוחר יבחר.

חט"ש שלח לי 2 תמונות


תמונה רחבה יותר באורך מוקד אקוויולנטי ל32 מ"מ צמצם 5.6
תמונה תקריב באורך מוקד 135 צמצם 2.

האנשים שעמדו עשרות ס"מ מהנושא פתאום הפכו לרקע ולא כחלק מהנושא.

האם היית רוצה להסתפק בתמונה אחת בלבד או שהם משלימות אחת את השניה?

אם אפשר רק בכן או לא ולא במגילות.
 

קבצים מצורפים

  • Untitled 3.jpg
    KB 298.9 · צפיות: 8
  • elchanan--1176.jpg
    KB 136.9 · צפיות: 6

tamiro

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י הגלים;871204:
אתמול כתבתי מהמיטה דרך הטלפון אז לא הארכתי בתגובה.

האם יש שמוש בעדשת 85 ברקודים?
בודאי. גם ב135.

האם יש שמוש בצמצמים פתוחים ברקודים?
ודאי.

האם את הלוק וההפרדה המהרקע שניתן לקבל בצורה הזו ניתן לקבל גם עם 24-70?
לא.

האם בשל העובדות הנ"ל כדאי להסתפק רק ב24-70?
ממש לא. הרי השמוש בעדשות טלה מהירות נותנות לנו לוק אחר לתמונות שלא יכול להתקבל בעדשת זום רחבה יותר.
לכן מצלמים גם וגם וגם בין לבין עם עדשות אחרות.

בדר"כ באמת חבר טוב שלי מצלם עם 2 גופים - אבל זה לא חובה.
אין בעיה להחליף עדשות כמה שיותר תוך הארוע וכל המקרה הרי זה משובח.

חט"ש (מכאן ואילך קיצור של "חבר טוב שלי") צריך מ25 דקות של רקודים X תמונות רחבות של כל הרחבה( 20-24 ממ על FF)
Y תמונות של חתן/כלה +3 אנשים מכל צד (מצולם לרוב ב35-40 ממ).
N תמונות תקריב של בעלי תפקידים בארוע (ה85 נהדרת לזה וכאן אתה כבר בהחלט מעוניין להוציא את השאר מהDOF).
וT תמונות קלוזאפ צפופות יותר (135 ממ+-) - גם כאן כמובן ההפרדה מהרקע חשובה מאוד מאוד..

חט"ש לא חייב כיסוי רציף של כל הרקודים בכל אורכי המוקד כדי לצלם כל רוקד בכל אפצ'י שהוא עושה.
חט"ש צריך לקבל את הX+Y+N+T תמונות שהוא צריך באיכות המיטבית שאני יכול להוציא מכל ארוע.

לכן השמוש בעדשות טלה מהירות- לא לקבל תוספת חדות.
החדות כשלעצמה (כאמור בשרשור האחר המכונה בפינו "בשיא חדותה") אינה מענינת אותנו כ"כ.

ברור מאליו שיש לאורך כל הארוע שינוי בצמצמים ורגישויות.
זה לא רק בגלל שקולי עומק שדה. גם.

אני מקוה מאוד שאתה לא חושב שמצלמים ארוע ב200 אסא קבוע. אז אם יש בין צמצם 1.4 לצמצם 5.6 (חט"ש כמעט ולא עובר את זה בארועים) 4 סטופים אז יש טווח רחבה הרבה יותר ברגישות השמישה.

כל זה כמובן אינו נוגע כלל וכלל לנושא שרשורנו וסתם מהוה תשובה נסיון העקיצה שלך שלימד עליך יותר מאשר לימד עלי או על חט"ש.
איך צלמת יכולה להוציא את המיטב ולקבל את המקסימום מ2000 ש"ח?

על זה המלצתי לה לקחת עדשת זום טובה וזולה כמו ה18-55 אבל שתהיה לה אפשרות לחוליה חזקה יותר בדמות עדשת פריים איכותית מאוד מאוד.
אתה ממליץ לה שבשם הגמישות עדיף שהיא תעשה הכל עם עדשת זום שעוד נחותה מהקיט.
סבבה.

הבוחר יבחר.

חט"ש שלח לי 2 תמונות


תמונה רחבה יותר באורך מוקד אקוויולנטי ל32 מ"מ צמצם 5.6
תמונה תקריב באורך מוקד 135 צמצם 2.

האנשים שעמדו עשרות ס"מ מהנושא פתאון הפכו לרקע ולא כחלק מהנושא.

האם היית רוצה להסתפק בתמונה אחת בלבד או שהם משלימות אחת את השניה.

אם אפשר רק בכן או לא ולא במגילות.

תגיד,
למה בכלל לטרוח?
 

*לאה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נכתב ע"י tamiro;871209:
תגיד,
למה בכלל לטרוח?
כדי שגם אני, ואולי עוד כמה חברים כאן, נלמד עוד משהו...:)
עקבתי אחרי האשכול הזה לאורכו (ולרוחבו) ומה היה לנו?
"קנאת צלמים תרבה חכמה".
תודה לכם על השיתוף, רק בבקשה שמרו על רמת שיח נאותה וכבוד הדדי.
 

יעקב1

משתמש פעיל
בס"ד

טוב לסיכום האשכול הארוך הזה :)

אני חולק מחלוקת גמורה!!! :)

ואומר שלנוכח התקציב, וצורך בגמישות רבה בצילומים, כהתחלה ה-24-105 תספק את הנ"ל באופן מצויין. גם עדשת L איכותית וגם טווח זום גמיש למרות הF4

וכשתתמקצעי יותר ותרוויחי יותר, תוכלי לפנק את עצמך בעדשות פיקס ייעודיות לטווחים שונים.

ובנוגע לשאר הוויכוחים אני גוזר על עצמי גזירה מוחלטת בשם שמים לא להתערב :)

בהצלחה לכולם.
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
ה24-105 יקרה יחסית לתקציבה ובנוסף חסרה הזוית הרחבה למצלמות APS-C.

בתקציב הזה עדיפה ה17-40 בתוספת ה85 :)
 

יצירתית

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י *לאה;871231:
כדי שגם אני, ואולי עוד כמה חברים כאן, נלמד עוד משהו...:)
עקבתי אחרי האשכול הזה לאורכו (ולרוחבו) ומה היה לנו?
"קנאת צלמים תרבה חכמה".
תודה לכם על השיתוף, רק בבקשה שמרו על רמת שיח נאותה וכבוד הדדי.

מצטרפת ללאה:)
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י הגלים;871204:
אתמול כתבתי מהמיטה דרך הטלפון אז לא הארכתי בתגובה.

האם יש שמוש בעדשת 85 ברקודים?
בודאי. גם ב135.

האם יש שמוש בצמצמים פתוחים ברקודים?
ודאי.

האם את הלוק וההפרדה המהרקע שניתן לקבל בצורה הזו ניתן לקבל גם עם 24-70?
לא.

האם בשל העובדות הנ"ל כדאי להסתפק רק ב24-70?
ממש לא. הרי השמוש בעדשות טלה מהירות נותנות לנו לוק אחר לתמונות שלא יכול להתקבל בעדשת זום רחבה יותר.
לכן מצלמים גם וגם וגם בין לבין עם עדשות אחרות.

בדר"כ באמת חבר טוב שלי מצלם עם 2 גופים - אבל זה לא חובה.
אין בעיה להחליף עדשות כמה שיותר תוך הארוע וכל המקרה הרי זה משובח.

חט"ש (מכאן ואילך קיצור של "חבר טוב שלי") צריך מ25 דקות של רקודים X תמונות רחבות של כל הרחבה( 20-24 ממ על FF)
Y תמונות של חתן/כלה +3 אנשים מכל צד (מצולם לרוב ב35-40 ממ).
N תמונות תקריב של בעלי תפקידים בארוע (ה85 נהדרת לזה וכאן אתה כבר בהחלט מעוניין להוציא את השאר מהDOF).
וT תמונות קלוזאפ צפופות יותר (135 ממ+-) - גם כאן כמובן ההפרדה מהרקע חשובה מאוד מאוד..

חט"ש לא חייב כיסוי רציף של כל הרקודים בכל אורכי המוקד כדי לצלם כל רוקד בכל אפצ'י שהוא עושה.
חט"ש צריך לקבל את הX+Y+N+T תמונות שהוא צריך באיכות המיטבית שאני יכול להוציא מכל ארוע.

לכן השמוש בעדשות טלה מהירות- לא לקבל תוספת חדות.
החדות כשלעצמה (כאמור בשרשור האחר המכונה בפינו "בשיא חדותה") אינה מענינת אותנו כ"כ.

ברור מאליו שיש לאורך כל הארוע שינוי בצמצמים ורגישויות.
זה לא רק בגלל שקולי עומק שדה. גם.

אני מקוה מאוד שאתה לא חושב שמצלמים ארוע ב200 אסא קבוע. אז אם יש בין צמצם 1.4 לצמצם 5.6 (חט"ש כמעט ולא עובר את זה בארועים) 4 סטופים אז יש טווח רחבה הרבה יותר ברגישות השמישה.

כל זה כמובן אינו נוגע כלל וכלל לנושא שרשורנו וסתם מהוה תשובה נסיון העקיצה שלך שלימד עליך יותר מאשר לימד עלי או על חט"ש.
איך צלמת יכולה להוציא את המיטב ולקבל את המקסימום מ2000 ש"ח?

על זה המלצתי לה לקחת עדשת זום טובה וזולה כמו ה18-55 אבל שתהיה לה אפשרות לחוליה חזקה יותר בדמות עדשת פריים איכותית מאוד מאוד.
אתה ממליץ לה שבשם הגמישות עדיף שהיא תעשה הכל עם עדשת זום שעוד נחותה מהקיט.
סבבה.

הבוחר יבחר.

חט"ש שלח לי 2 תמונות


תמונה רחבה יותר באורך מוקד אקוויולנטי ל32 מ"מ צמצם 5.6
תמונה תקריב באורך מוקד 135 צמצם 2.

האנשים שעמדו עשרות ס"מ מהנושא פתאום הפכו לרקע ולא כחלק מהנושא.

האם היית רוצה להסתפק בתמונה אחת בלבד או שהם משלימות אחת את השניה?

אם אפשר רק בכן או לא ולא במגילות.
שאלות ה"האם יש שימוש" עונות בחיוב על עוד המון עדשות שלא הזכרת פה, האם יש שימוש בעדשת 100 מ"מ מאקרו ? כן, האם יש שימוש בעדשת 10-20 ? בודאי, האם יש שימוש .... בכל עדשה יהיה שימוש (חוץ מה 300 ומעלה) השאלה היא אם צריך את זה כציוד חובה.
לגבי התמונות של חט"ש, בראשונה לא הצלחתי להבין מה העניין ... תמונה שהתפספסה בגלל הצימצום בקליקים ... הילדות שנכנסות, חוסר ההבעה של חלק מהילדים, רמקולים שיוצאים להם מהראש זוית שנותנת תחושה עקומה בגלל רקע לא מתאים, תאורה שטוחה, עם ציוד של שתי גופים + ארבע עדשות טובות היה אפשר להוציא קצת יותר. בתמונה השניה הבוקה אכן מקסימה, אבל למה זה טוב באירוע ? הפוקוס על השרוול, והכתף כבר מחוץ לפוקוס, לא יודע מה עם העיניים הם מוסתרות אבל בכל מקרה הם לא במרכז הפוקוס, וחבל. אבל בא נעזוב את התמונות האלו ...
באירוע אנשים לא מצפים לקבל תמונות שבעיניך הם טובות בגלל טישטוש ו... הם רוצים מזכרת אולי לא מכל אפצ'י אבל כן מרגעים מיוחדים, ואם אתה תחליף עדשות תוך כדי הרגע ההוא, הם לא יהיו מרוצים זאת עובדה, אתה בעצם אומר שבשביל לצלם ארוע צריך להחליף תוך כדי ארבע עדשות חובה, וזו היא ההמלצה שלך המלצה יקרה מאוד ומיותרת ובטח כשנארים בלי טווחי קלוזאפים ...
אתה הלא לא מתיחס ל"שיא חדותה של העדשה" אז בשביל מה כל זה ? איזה הבדל יראו בין הפריים לזום ? בהפרדה מהרקע ? גם בזום יש הפרדה.
המשקל פה הוא בוקה טובה מול פרקטיות בסיסית, האם תצא לי תמונה אחת טובה (צמצם 2 זה במידה והמצולם לא זז, ריקוד קפוא) או 20 תמונות עם קצת פחות הפרדה מהרקע ... הייתי בוחר באופציה השניה.
כשאתה כותב שלאורך כל הארוע יש שינויים בצמצמים ורגישויות זה בריקודים ? כי בין הסטודיו לחופה לסעודה לריקודים והסטודיו שאח"כ, ברור שיש אבל בריקודים עצמם זה לא ברור, עדשת טלה עם צמצם פתוח תוך כדי תנועה בעיתית. אם אתה מצלם בצמצם 2 אתה צריך 3 סטופים כדי להגיע ל5.6 מה שאומר שאתה מעלה את האיזו ל-1600 ??? וכל זה בשביל ?
לא זה נושא האשכול ולא בסדר שהוא הגיע לכאן, השואלת ביקשה המלצה לעדשה עבור לימודים שתכסה לה את כל הטווחים עבור צילום בסטודיו (שעדיין אין לה) במכללה ועבור צילום חוץ, ההמלצה שלך היא 18-55 ו-85, היא תקנה אותם כי המלצת וממש לא תיהיה מרוצה כי זה לא יכסה לה את הטווחים שהיא צריכה, בלימוד צילום לומדים להכיר את התחום, לא מצלמים בשביל תוצאה מושלמת, שבכל מקרה לא תצא מהעדשות שהמלצת ...
טוב די מיצינו ?
:)
 

שלמה

משתמש מקצוען
יש צלם די מפורסם שאני מאוד מחזיק ממנו, בשם ברוך גרינברג.
את צילומי הסטודיו שלו, מצלם בעדשה קבועה של 85 מ"מ. עדשה קבועה שנותנת תוצאות, הרבה יותר משווי המחיר שלה.
היא בין העדשות המעולות של קנון.

נ.ב.
מצער לראות איך נגררים למריבות אגו וכו'.
כולם צודקים! מהסיבה הפשוטה, שכל אחד מצלם מזוית ראייתו ומקהל יעד שונה.
פותחת האשכול מבקשת עדשה מתאימה לסטודיו, אז אנא לא להביא דוגמאות אולם אירועים.
ההמלצה הנכונה שיש לי לפותחת האשכול, זה לשאול את חברי הפורום, למי יש עדשה ספציפית.
מתאמים זמן, קופצים ל"פרוג" מצלמים שם כמה תמונות ורואים הבדלי חדות, מהירות מיקוד, איכות עדשה לעומת מחיר:)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה