דרוש מידע ילד חסום חברתית

מחפש ספר מומלץ שנותן כלים מעשיים ! איך להתמודד עם בעיות חינוכיות עם הילדים, בפרט בעיות חברתיות, מופנם, ביישנות חריגה.

אם ידוע לכם על ספר טוב מנסיון אישי, אשמח לשמוע את שם הספר.
 

מאיר 4134

משתמש מקצוען
למה לא לפנות לקופה לצורך קבלת אבחון וטיפול מקצועי בעניין?

(ישנו כיום תחום שלם שנקרא "ניתוח התנהגות" ועם המומחה בתחום ניתן לשפר מגוון התנהגויות שצריך לשפרם)
 

מאיר 4134

משתמש מקצוען
מעדיף משהו לפי השעות שלי,


יש למשהו מידע על ספר כזה?

תחפש חומר במרחבי הרשת, יש המון.

תתרגם את השאלה לאנגלית בתרגומון של גוגל וכך תקבל פי 1000 יותר מידע בנושא לדוגמא:



עזור לילדך להתגבר על ביישנות

קטגוריות:
תרופות RN
ילד ביישן הוא דאגה שכיחה להורים רבים במהלך התפתחות ילדם. הורים מקווים שילדם יהיה נוח במצבים חברתיים וייפגש עם חברים בקלות. כמתרגלת אחות בבית החולים לילדים בלוס אנג'לס , אני רואה ילדים רבים עוברים בבית החולים על בסיס יומיומי - חלקם יוצאים, וחלקם ביישנים ומתקשים לתקשר עם אחרים. כשחקרתי לפוסט בבלוג הזה למדתי שביישנות יכולה להיות מזג שילד יורש או תגובה למצב מלחיץ. "כאשר ביישנות כל כך קשה שהיא פוגעת בחיי היומיום של ילד, או מונעת מילדך להכיר חברים, זה עשוי להיות חלק מהפרעת חרדה חברתית שיכולה להשתפר עם הטיפול", אמרה ד"ר קרולי פטאקי., פסיכיאטר ילדים ומתבגרים בבית החולים לילדים בלוס אנג'לס.

ביישנות וילדים
ביישנות היא תגובה נורמלית למה שילד תופס כמפחיד או מכריע. מצבים אלה מתרחשים לרוב במסגרות חברתיות חדשות. ילדים שנראים ביישנים נוטים:

  • התבונן בקרקע סביב אנשים לא מוכרים
  • לא לדבר מרצון במצב חברתי
  • צפו אבל לא הצטרפו לילדים אחרים למשחק
ביישנות מזדמנים היא תגובה הסתגלותית הולמת שרוב הילדים יחוו כחלק נורמלי בהתפתחות. אך במקרים מסוימים ביישנות יכולה להיות קיצונית וזה מה שיכול לגרום להורים לדאוג. ביישנות קיצונית עלולה להקשות על ילדים לפתח אינטראקציות חברתיות מתאימות וחברות. אם לא מטפלים בהם, בעיות אלה באינטראקציות חברתיות יכולות לעבור לבגרות. לפעמים מבוגרים, שמסווגים עצמם ביישנים, דיווחו שהם מרגישים פחות מרוצים מחייהם מאשר חבריהם הלא ביישנים. אחרים דיווחו כי לא הגיעו למטרות בחייהם כתוצאה מהימנעות מפעילויות מסוימות כגון דיבור מול קבוצה בגלל ביישנות.
עזור לילדך להתגבר על ביישנות
בדרך כלל, ביישנות איננה דאגה גדולה והיא ככל הנראה התנהגות זמנית. להלן מספר אסטרטגיות קלות שתוכל להשתמש בהן, בבית, כדי לעזור לילדך להתגבר על ביישנות:
  • אל תייגו את ילדכם כביישנים, נסו להסביר לאחרים שילדכם איטי להתחמם לאחרים, אך עשו כמיטב יכולתכם לא לסמן את ההתנהגות.
  • תמכו בביטחון החברתי של ילדכם בכך שלא דחפו אותו למצבים חברתיים לא נוחים במהירות, או ללא אזהרה. התחל בקבוצות קטנות או במצבים חברתיים מבוקרים היטב. זה עוזר לשחק תפקידים לפני כל אירוע חברתי שעלול לעורר ביישנות.
  • הזדהות עם התנהגות ילדך והימנע מבושה. לדוגמא, נסו לחלוק זמן בילדותכם בו תוכלו לזכור שהייתם ביישנים, הסבירו את הרגשות שמאחורי הרגשות הללו. עודד את ילדך להשתמש במילים שלהם בכדי לתאר את רגשותיו.
  • היו מגיבים לצרכים שלהם.
  • דגם התנהגות בטוחה עם אחרים - היה ידידותי כלפי זרים במסגרות מפוקחות ודגם גישה נינוחה לגבי אינטראקציות חברתיות מכל הסוגים.
  • למדו את ילדכם לא לפחד מכל הזרים, התמקדו במקום בללמד את ילדכם להישאר עם מבוגר שאחראי על הטיפול בהם (למשל הורה, מורה או שמרטף).
  • למדו את ילדיכם כישורים חברתיים. זה יכול להיות פשוט כמו לארגן מועדי משחק או השתתפות בקבוצות משחק.
  • למדו את ילדכם מיומנויות חברתיות מילים כמו "האם אוכל גם לשחק?" כאשר הם מבוגרים יותר, למדו אותם מיומנויות חברתיות כמו לחיצת יד ויצירת קשר טוב עם העין בעת אינטראקציה עם אחרים.
  • ספק חיזוק חיובי ושבחים לילדך. חפש הזדמנויות לבנות את ההערכה העצמית והביטחון שלהם. ילדים שמרגישים טוב עם עצמם נוטים להיות בטוחים יותר.
  • אם הביישנות של ילדכם מתמשכת או חמורה מספיק בכדי להפריע לחיי היומיום ולחברות, חפשו עזרה מרופא הילדים שלכם כדי למצוא מטפל שיוכל להעניק טיפול.
ביישנות היא התנהגות נפוצה מאוד שרוב הילדים חווים בשלב כלשהו של התפתחותם. חשוב לזכור שזה יכול להיות נושא זמני עם התערבות נכונה. אנא דן בכל ספק בהתפתחות הרגשית של ילדך עם ספק הילדים שלך.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה