ילדה בכתה א' שקוראת שוטף אבל מתבלבלת בין חולם לשורוק

gitit

משתמש פעיל
פעם ראשונה בפורום הזה. הייתי בטוחה תמיד משום מה שהוא פורום סגור.... אשמח לקבל את עזרתכם !
יש לי ילדה שמסיימת כתה א'.
הילדה קוראת וכותבת בדפוס ובכתב עוד מהגן ! (מחקה את האחים הגדולים ומוכשרת מאד בלעה"ר)
אממה - היא פשוט למדה לבד וסמכה על עצמה.
הילדה קוראת שוטף - מקום ראשון בכיתה שלה בשטף והבנה (ציטוט מהמורה מהאסיפת הורים האחרונה)
פתאום אתמול בערב קבלתי מהמורה טלפון בהול שמאבחנת חיצונית בחנה את הילדות והתברר שהיא טועה הרבה בין חולם לשורוק.
בקריאה של סיפור אין לה טעויות בכלל - כי כנראה מכירה את המילים כבר, אבל בקריאה של הברות היא מתבלבלת הרבה.
(אולי בגלל שלא התעכבו הרבה על התנועות האלה כבר לקראת סוף השנה)
המורה בקשה ממני לשבת איתה השבוע על התנועות האלה כי היא רוצה לעשות לה מבחן חוזר.
היא (וגם אני) לא מסוגלת לחשוב שהיא תקבל פחות מטוב מאד בתעודה והמנהלת לא מאשרת לה עם ה"בעיה" הזו.
תודה ששרדתם עד כאן.
הקיצר האם יש לכם המלצות או תובנות מנסיונכם איך הכי מהר וקל לעזור לה להתגבר על זה ?
שוב, זאת לא ילדה בעייתית עם קשיים בקריאה, ההפך ילדה כשרונית במיוחד ב"ה.
תודה מראש !
 

שפרה ציפורה

משתמש פעיל
פעם ראשונה בפורום הזה. הייתי בטוחה תמיד משום מה שהוא פורום סגור.... אשמח לקבל את עזרתכם !
יש לי ילדה שמסיימת כתה א'.
הילדה קוראת וכותבת בדפוס ובכתב עוד מהגן ! (מחקה את האחים הגדולים ומוכשרת מאד בלעה"ר)
אממה - היא פשוט למדה לבד וסמכה על עצמה.
הילדה קוראת שוטף - מקום ראשון בכיתה שלה בשטף והבנה (ציטוט מהמורה מהאסיפת הורים האחרונה)
פתאום אתמול בערב קבלתי מהמורה טלפון בהול שמאבחנת חיצונית בחנה את הילדות והתברר שהיא טועה הרבה בין חולם לשורוק.
בקריאה של סיפור אין לה טעויות בכלל - כי כנראה מכירה את המילים כבר, אבל בקריאה של הברות היא מתבלבלת הרבה.
(אולי בגלל שלא התעכבו הרבה על התנועות האלה כבר לקראת סוף השנה)
המורה בקשה ממני לשבת איתה השבוע על התנועות האלה כי היא רוצה לעשות לה מבחן חוזר.
היא (וגם אני) לא מסוגלת לחשוב שהיא תקבל פחות מטוב מאד בתעודה והמנהלת לא מאשרת לה עם ה"בעיה" הזו.
תודה ששרדתם עד כאן.
הקיצר האם יש לכם המלצות או תובנות מנסיונכם איך הכי מהר וקל לעזור לה להתגבר על זה ?
שוב, זאת לא ילדה בעייתית עם קשיים בקריאה, ההפך ילדה כשרונית במיוחד ב"ה.
תודה מראש !
לפי התיאור מדובר בילדה כשרונית, ולכן לדעתי לשבת איתה אחר צהריים להסביר לה- חולם עם נקודה על הראש ושורק עם נקודה בבטן ואת הצלילים שלהם ולהתאמן על זה. כמה פעמים והיא תקלוט. לא רואה סימן לדאגה. במיוחד אם חשוב לילדה הציון בתעודה היא תתאמץ בשביל זה.
 

נקודה עיצוב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
מה שייך כאן התעודה?
קודם כל שתדע לקרוא מדויק זה יותר חשוב מהתעודה,
ובתור מורה נראה לי מוגזם להכניס בתלמידה כיתה א' למתח כזה, וגם לך האמא זה לא בריא להכניס לבתך לתת המודע שפחות מטוב מאוד זה מינוס...
להפך זה רק מראה שאנו עם תעודה מגוונת וזה לא אומר פסול על אישיות הילדה... וגם שבמידות ושאר דברים בטח היא בהרבה יותר טובה וזה יותר חשוב.
מקווה שדבריי הובנו, וכמובן הם רק לתועלת
 
נערך לאחרונה ב:

פירוש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
תכתבי לי הברות חסרות פשר בחולם ושורוק ותני לה לקרוא- זה יעבוד יופי על דיוק, ואם היא חכמה( כמו שאמרת) כמה ימים עבודה טובה וזה מאחוריך.
 

חמחם

משתמש מקצוען
תכתבי לי הברות חסרות פשר בחולם ושורוק ותני לה לקרוא- זה יעבוד יופי על דיוק, ואם היא חכמה( כמו שאמרת) כמה ימים עבודה טובה וזה מאחוריך.
רק בצורה מענינת,
כמו: לאסוף את כל הדגים בים, או לתפוס את הפרפרים וכו...
אחרת לא תרצה לשתף פעולה כ"כ, לדעתי...

בהצלחה
 

שושי מביתר

משתמש מקצוען
הבת שלי בא' אותו דבר, פשוט תרגלנו כמה ימים על קריאה איטית יותר ובקול, ומתי שהגענו לחולם שמנו את האצבע על האף וזה הזכיר את האוֹ (זה מה שלמדו בכיתה) וכשהגענו לשורוק היא שמה את האצבע בתוך הפה...
כמה ימים - וזה מאחורינו...
 

gitit

משתמש פעיל
לכל הדואגות, עדכון.
דברתי עם המורה היום - היא בדקה אותה שוב ולא מצאה שום טעות.
כנראה הבוחנת התבלבלה עם ילדה אחרת.
לאלו הדואגות שהילדה בלחץ - היא ממש לא היתה מודעת לכל הסיפור.
גם אני לא הייתי בלחץ - המטרה של האשכול היתה בסה"כ לבקש טיפים להקניה מהירה של התנועות.
והתעודה באמת לא חשובה אבל רק רציתי להמחיש כמה זה מנותק מהמציאות.
 

נקודה עיצוב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
ב"ה! טוב שהרגעת..
ככה זה כשכותבים מקבלים כל מיני תגובות וכל אחד מגיבה מהכיוון של המחשבה שלה..
שיהיה לה הרבה בהצלחה בעז"ה בהמשך הכיתות הבאות:)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה