כשיש טיול למשל, היא מתארגנת יותר מהר.כשהיא חייבת להספיק היא גם איטית?
אבל, יש לה חוג שחיה, וקבוע היא יוצאת מאוחר.
אגב, גם בחשיבה היא יותר איטית, זה מתבטא בעיקר בחשבון, בלוח הכפל, עד שהיא חושבת מה התוצאה של כפל בין שני מספרים...
כשיש טיול למשל, היא מתארגנת יותר מהר.כשהיא חייבת להספיק היא גם איטית?
לפעמים האיטיות בגלל שאין לנו חשק לדבר או שיש קושיכשיש טיול למשל, היא מתארגנת יותר מהר.
אבל, יש לה חוג שחיה, וקבוע היא יוצאת מאוחר.
אגב, גם בחשיבה היא יותר איטית, זה מתבטא בעיקר בחשבון, בלוח הכפל, עד שהיא חושבת מה התוצאה של כפל בין שני מספרים...
מוכר כל כך. הבת שלי ג"כ איטית ממש בהכל. זה לא מצב שמצריך טיפול מיוחד, ולא מצב מוכר כמו הפרעת קשב, אבל עדיין קשה לה. היא צריכה תגבור בלימודים באופן קבוע, אחרת מאבדת את הקצב של הכיתה. הכי קשה לה חשבון, הנדסה ודקדוק, המקצועות שמצריכים חשיבה מאומצת ומהירה. ריפוי בעיסוק באמת יכול לעזור? יש למישהו נסיון?כשיש טיול למשל, היא מתארגנת יותר מהר.
אבל, יש לה חוג שחיה, וקבוע היא יוצאת מאוחר.
אגב, גם בחשיבה היא יותר איטית, זה מתבטא בעיקר בחשבון, בלוח הכפל, עד שהיא חושבת מה התוצאה של כפל בין שני מספרים...
טוב
קודם כל מכירה קצת מניסיון.
זה ענין של אופי! פעם שמעתי מחיים ולדר שאי אפשר לשנות דבר כזה
אני למשל בטבעי זריזה מאאד , הוא נתן דוגמא -תנסו לבקש מאדם זריז להתנהל באיטיות , להרגיש נחת ואדישות
תצליחי?
אצלי , בכל אופן , אני מבטיחה לך שלא!
זה דבר שמצריך עבודה והקניית הרגלים.
כמה כלים שיעזרו לך ולה לייעל התנהלות
1. לוח זמנים. מדויק. עקבי . מפורט ולא מתפשר.
למשל - 13:00 שיעורי בית באנגלית
13:30 מנוחה 5 דקות
13:35 ללמוד למבחן X
14:10 מקלחת
14:30 ---
אבל חשוב מאד לתת לה מעבר לזמן שאת חושבת שהיא צריכה,
כי אם זה זמן לא הגיוני בשבילה - היא לא תצליח לעמוד בזה וחבל. גם הרגשה לא טובה, וגם "חיזוק" שלילי בשבילה.
אצלי לקח זמן לנסות לאמוד את הזמן שהבן שלי מסוגל אליו פחות או יותר.
ועדיין יש חלומות מידי פעם..
2. מחמאות ועידוד כשהיא מצליחה. לעשות מזה עסק די גדול , אבל בצורה נורמלית כמובן.
לומר גם לצד שלישי ולא כלפיה , למשל לבעלך , נאמר , כשאת בטוחה כביכול שהיא לא שומעת , והיא בטוחה שאת יודעת שהיא לא שומעת "תשמע -- , חני היום ממש הפתיעה אותי. איך התארגנה בזריזות. ממש כל הכבוד לה, רואים שהיא התאמצה ומסוגלת , זה לא קל , אבל היא יכולה!"
3. לדבר איתה מידי פעם , להסביר לה את החשיבות , להבין את הקושי , ובאמת להבין , היא ממש לא אשמה או שזה בכוונה. לתת לה טיפים כמו - לסיים מה שאת הכי פחות אוהבת קודם וכדו'
4. אצלי עזר גם שהבן שלי ראה שהוא הפסיד כמה דברים. או הרוויח אם הספיק.
למשל - אם עד 17:00 אתה מסיים תרגילים ומקלחת - אתה יכול לרדת לשחק כדורגל עם אבא.
הוא יודע שאם עבר הזמן הוא לא הולך , והפסיד הרבה פעמים , וגם הרוויח הרבה פעמים.
צריך להיות עקביים
אולי תתנהלי איתה עם מחברת מסודרת , סוג של יומן
תאריכים , וסימון נקודות למטה, כמה היא קיבלה היום מבחינתך
בכללי זה הרעיון לא עולה לי עוד משהו כרגע
הכי חשוב שתביני אותה אפילו שזה מתסכל , מעצבן , מרגיז , ו ---
(חשוב לציין שלא דיברתי על הנושא של לימודים.
זה כבר צריך תגבור , דיברתי על התנהלות בבית מבחינת הזמן)
את כותבת זוית מאד מענינת. אך ההשוואה אינה תואמת. טיול או הפסד גדול גורם להזרמת נוירואדרנלין וחומרים נוספים למח ולכן הביצוע יהיה מהיר יותר. זה לא בריא להיות ברמת עוררות גבוה כזו ביום יום. תפקוד נמדד בנורמה של היומיום ולא בזמני היי.לא מאמינה בזה, אין ילדה בריאה שהיא איטית היא פשוט בוחרת להיות איטית תראי אותה כזריזה והיא תהיה זריזה,, יש לי שאלה, כשיש טיול או שהיא רוצה להספיק משהו שכיף לה היא גם איטית? אפילו במחיר הפסד או שאולי אז פתאום היא מזדרזת?
אני מרפאה בעיסוק, עובדת עם ילדים עם איטיות בקופ"ח. לא עובדת פרטי.נו, אני מחפשת מרפאה בעיסוק שתוכל לעזור לה,
זה לא בריא להיות ברמת עוררות גבוה כזו ביום יום. תפקוד נמדד בנורמה של היומיום ולא בזמני היי.
בדיוק!!!!
השיטה של שולי שרייבר- נוירודינאמיקה. (תירגולים לפיתוח מח) מאד מוכיחה את עצמה
שווה לנסות.
(אגב, שמעתי שאחד הסימפטומים לבעיות ריכוז - זה "בטריה" חלשה של הילד.. תבדקי גם את זה!)
לא מאמינה בזה, אין ילדה בריאה שהיא איטית היא פשוט בוחרת להיות איטית תראי אותה כזריזה והיא תהיה זריזה,, יש לי שאלה, כשיש טיול או שהיא רוצה להספיק משהו שכיף לה היא גם איטית? אפילו במחיר הפסד או שאולי אז פתאום היא מזדרזת?
נכון. אני עובדת עכשיו על רשימה כזו. משום מה למרות שתייגת אותי לא ראיתי את התראה. דפדפתי פה וראיתי.אני מרפאה בעיסוק, עובדת עם ילדים עם איטיות בקופ"ח. לא עובדת פרטי.
ל @nechamizak יש רשימה של מרפאות בעיסוק באיזורים שונים בארץ.
למה? את יכולה לפרט יותר?
הורים רבים שואלים אותי את השאלה הזו בהקשרים שונים: "כשהוא רוצה הוא מצליח להיות ממוקד הרבה זמן, למשל בקריאת ספרים" "הוא יכול לשבת שעות במשחקי מחשב, לשכוח לאכול ולשתות, אבל בכיתה אם הוא צריך לשתות הוא לא יכול להתאפק"
אם מדובר באטיות בכל התחומים כולל זמן תגובה, חשיבה וכו' כדאי מאוד לטפל בתרגולי מח
יש משחקי מחשב לזמן תגובה
ניתן לעבוד על בצוע 2 פעולות בו זמנית וכך משפרת יכולות המח
כמה כלים שיעזרו לך ולה לייעל התנהלות
מעריכה מאד! היא כנראה סופגת ומפסידה הרבה מהאיטיות, ולכן העלאת הדימוי העצמי הוא ממש קריטי.וכי היא ילדה מקסימה עם הרבה מאוד תכונות טובות (ואני הרבה אומרת לה את זה)!!
חלוש, השאלה היא מה מכל המשימות האילו דורש התגייסות יתר עבור הילד הספציפי הזה?לדוגמא, ילד שקורא שעה ביום כדי להשיג נקודות במבצע, אח"כ עובר לסדר את הבית, להתקלח, לאכול, וכו' ועל הכל מתוגמל דרך המבצע, בתנאי שהוא עומד ביעדים של זמן ותוצאה,
התגייסות יתר עבור הילד הספציפי הזה?
זה אומר שכשהילד 'מתעייף' מהר מהכנת שעורי הבית או מראה סימני שיעמום בשיעור מאד מהר או לא מסוגל להתרכז בלימוד למבחן לבד... וכד'מזה אומר בטריה חלשה?
בדיוק!!!!
השיטה של שולי שרייבר- נוירודינאמיקה. (תירגולים לפיתוח מח) מאד מוכיחה את עצמה
שווה לנסות.
(אגב, שמעתי שאחד הסימפטומים לבעיות ריכוז - זה "בטריה" חלשה של הילד.. תבדקי גם את זה!)
1. יש פה קישור בנושא.1. האם יש עוד סימפטומים להתגייסות יתר, מעבר למוסחות מצרכים פיזיים?
2. כמה זמן של של "התגייסות יתר" ביום נחשב סביר?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט א'
א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד: