יחזקאל יז ו

הנושא בפורום 'עריכה לשונית, דקדוק וניקוד' פורסם ע"י דוד מנחם, ‏3/9/19.

  1. דוד מנחם

    דוד מנחם עימוד ספרים עימוד ספרים

    הצטרף:
    ‏28/12/08
    הודעות:
    28
    תודות :
    2
    נקודות:
    14
    וַתַּ֣עַשׂ בַּדִּ֔ים וַתְּשַׁלַּ֖ח פֹּארֽוֹת׃
    הכתיב פראות הקרי פארות אך איך נקודה האלף לא נמסר.
     
  2. מוישה

    מוישה Moderator מנהל עריכה תורנית כתיבה ספרותית

    הצטרף:
    ‏2/1/12
    הודעות:
    995
    תודות :
    3,756
    נקודות:
    149
    עיסוק:
    עריכה והפקת ספרים
    מיקום:
    ירושלים
    ראה ראב"ע דברים כד כ, וראה מלבי"ם ביחזקאל שם.
     
  3. דוד מנחם

    דוד מנחם עימוד ספרים עימוד ספרים

    הצטרף:
    ‏28/12/08
    הודעות:
    28
    תודות :
    2
    נקודות:
    14
    כנראה שהקרי וכתיב לא מוסכמים על כולם
    בתנ"ך קורן מופיע פוראות בלי הפניה לקרי
    ובמקראת גדולות מופיע פארות בלי הפניה לכתיב
    רק בהוצאות בודדות ראיתי את הציון לקרי וכתיב
    אתמה...
     
  4. דוד מנחם

    דוד מנחם עימוד ספרים עימוד ספרים

    הצטרף:
    ‏28/12/08
    הודעות:
    28
    תודות :
    2
    נקודות:
    14
    מעיון במקורות שהובאו לעיל עולה שהמלבים מפרש את המילה כביטוי לפרי
    ואילו הראבע מפרש את המילה כהסתעפות של הענפים
    אם נתעקש על המילה ותשלח אז פירושו של הראבע מתאים יותר.
    בכל מקרה עדיין לא הבנתי כיצד לקרוא את האלף האם היא נחה ואז זה פורות
    או אולי אחרת...
     
  5. מוישה

    מוישה Moderator מנהל עריכה תורנית כתיבה ספרותית

    הצטרף:
    ‏2/1/12
    הודעות:
    995
    תודות :
    3,756
    נקודות:
    149
    עיסוק:
    עריכה והפקת ספרים
    מיקום:
    ירושלים
    לדעת ראב"ע נקרא כתוב בא' אך נקרא בו' בדומה לנאדות שבוודאי נקרא נודות. במלבי"ם נראה שלדעתו הוא משורש פורה, וגם לדבריו נקרא פורות.
     
  6. חגי פאהן

    חגי פאהן עימוד ספרים עימוד ספרים

    הצטרף:
    ‏29/3/15
    הודעות:
    1,731
    תודות :
    2,561
    נקודות:
    271
    עיסוק:
    מנקד, מעמד ומתכנת
    דף הבית:
    במחילה, לא הבנתי את השאלה. המילה הנקודה היא הקרי, ושם הא' היא חלק מהחולם. לכאורה אין פה מחלוקת לגבי הקרי. יש הרבה א' נחות במקרא, ולא שומעים אותן.
     
  7. דוד מנחם

    דוד מנחם עימוד ספרים עימוד ספרים

    הצטרף:
    ‏28/12/08
    הודעות:
    28
    תודות :
    2
    נקודות:
    14
    אם בכ"מ הא' נחה ואין הבדל בין הכתיב לקרי אז על מה נמסרה הערת המסורה?
    ואכן תנ"ך קורן התעלם מההערה אך במקראות גדולות היא מופיעה... (אא"כ נחדש שיש מסורה על כתיב וכתיב וד"ל)
    ד"א בדקתי ביותר מעשר טופסי תנ"ך ומצאתי בלבול גדול!
    נדרשתי לכל זאת כי ראיתי הבוקר באחד הספרים החשובים הקדשה לאילן רב פארות (הא' פתוחה) ותמהתי.
     
  8. משה מנחם

    משה מנחם משתמש מקצוען עריכה תורנית עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏28/8/17
    הודעות:
    576
    תודות :
    1,940
    נקודות:
    159
    תנ"ך קורן לא מסמן כשאפשר לקרוא את המילה כפי שהיא (נַעֲרָ, יְדֵ)
     
    דוד מנחם מודה על התגובה.