יחזקאל יז ו

כתיבה וסיפורת >> תוכן מקצועי

אתם פתוחים בחוה"מ? יש לכם סוכה? (לא שיווקי!)
בסייעתא דשמיא. שיר לערב סוכות תשפ"א כמידי שנה בחג הסוכות, מבלים אנו שעות ארוכות, בחיפוש אחר אטרקציה מתאימה, ושלא תדעו, קשה המשימה. צריך מקום עם...
התגלה מפיץ העל של הנגיף. וזה לא בסין....
אז סברנו שהוא נוצר בוואהן שבסין קיווינו שהוא ייעלם מיד בחמסין, היינו בטוחים שהוא יתרשם מהסגר ותוך חודשיים גג הכל יהיה בסדר. התרחקנו, התמסכנו...
גם אתם שמתם לב שרק עכשיו הגיעה הקולקציה החדשה למדפים? הסוד המלא נחשף לראשונה, ועל הדרך טריק לניצול קופונים.
אם אתן מאלו שהבילוי שלהם הוא סיור בגאולה וברבי עקיבא, לסרוק ולמשש את חלונות הראווה, יכלתן לזהות השנה דיליי חריג במועד השקת הקולקצייה החדשה לחג...
הצעה לסדר - פרק 11
פרק 11 האחראי על המשק, אבנרי, מוריד אותו בכניסה לירושלים וניצן מוצא את עצמו עומד לצד לוס המביט אליו בעיניו הסוסיות וממתין לפקודה לדהור הלאה...

דוד מנחם

משתמש רשום
עימוד ספרים
וַתַּ֣עַשׂ בַּדִּ֔ים וַתְּשַׁלַּ֖ח פֹּארֽוֹת׃
הכתיב פראות הקרי פארות אך איך נקודה האלף לא נמסר.
 

מוישה

משתמש מקצוען
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
וַתַּ֣עַשׂ בַּדִּ֔ים וַתְּשַׁלַּ֖ח פֹּארֽוֹת׃
הכתיב פראות הקרי פארות אך איך נקודה האלף לא נמסר.
ראה ראב"ע דברים כד כ, וראה מלבי"ם ביחזקאל שם.
 

דוד מנחם

משתמש רשום
עימוד ספרים
כנראה שהקרי וכתיב לא מוסכמים על כולם
בתנ"ך קורן מופיע פוראות בלי הפניה לקרי
ובמקראת גדולות מופיע פארות בלי הפניה לכתיב
רק בהוצאות בודדות ראיתי את הציון לקרי וכתיב
אתמה...
 

דוד מנחם

משתמש רשום
עימוד ספרים
מעיון במקורות שהובאו לעיל עולה שהמלבים מפרש את המילה כביטוי לפרי
ואילו הראבע מפרש את המילה כהסתעפות של הענפים
אם נתעקש על המילה ותשלח אז פירושו של הראבע מתאים יותר.
בכל מקרה עדיין לא הבנתי כיצד לקרוא את האלף האם היא נחה ואז זה פורות
או אולי אחרת...
 

מוישה

משתמש מקצוען
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
לדעת ראב"ע נקרא כתוב בא' אך נקרא בו' בדומה לנאדות שבוודאי נקרא נודות. במלבי"ם נראה שלדעתו הוא משורש פורה, וגם לדבריו נקרא פורות.
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עיצוב גרפי
וַתַּ֣עַשׂ בַּדִּ֔ים וַתְּשַׁלַּ֖ח פֹּארֽוֹת׃
הכתיב פראות הקרי פארות אך איך נקודה האלף לא נמסר.
במחילה, לא הבנתי את השאלה. המילה הנקודה היא הקרי, ושם הא' היא חלק מהחולם. לכאורה אין פה מחלוקת לגבי הקרי. יש הרבה א' נחות במקרא, ולא שומעים אותן.
 

דוד מנחם

משתמש רשום
עימוד ספרים
במחילה, לא הבנתי את השאלה. המילה הנקודה היא הקרי, ושם הא' היא חלק מהחולם. לכאורה אין פה מחלוקת לגבי הקרי. יש הרבה א' נחות במקרא, ולא שומעים אותן.
אם בכ"מ הא' נחה ואין הבדל בין הכתיב לקרי אז על מה נמסרה הערת המסורה?
ואכן תנ"ך קורן התעלם מההערה אך במקראות גדולות היא מופיעה... (אא"כ נחדש שיש מסורה על כתיב וכתיב וד"ל)
ד"א בדקתי ביותר מעשר טופסי תנ"ך ומצאתי בלבול גדול!
נדרשתי לכל זאת כי ראיתי הבוקר באחד הספרים החשובים הקדשה לאילן רב פארות (הא' פתוחה) ותמהתי.
 

משה מנחם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
תנ"ך קורן לא מסמן כשאפשר לקרוא את המילה כפי שהיא (נַעֲרָ, יְדֵ)
 

לוח נדל"ן | למכירה והשכרה

לוח מודעות | קניה מכירה

לוח דרושים

למעלה