יום השואה- מה פתוח

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י נפ;2076095:
שאני אהיה בבית האבות ביום השואה ברור שאעמוד אין ספק
שאהיה במקומות אחרים אז פחות אתלהב מהענין, כן
יש בית אבות עם 100 זקנים ניצולי שואה, אכן כן, אבל ה100 האלו לא מעלים את היחס שלהם באחוזים באוכלוסיה הכללית שהוא נמוך מאד מאד ופוחת והולך כל שנה

היתה שנה אחת ביום השואה שהייתי ברחוב (בשכונת פיתוח שהתחרדה) ובדיוק באמצע הדרך היתה הצפירה, המשכתי ללכת והנה אשה אחת צורחת עלי מהחלון למה אני הולכת ועוד קללות ..
צעקתי לה בחזרה שסבתא שלי אחרי השואה נשארה היחידה כמעט ממשפחתה ומענין אם גם היא קשורה לשואה
ההיא סתמה את הפה יפה מאד..
צודקת
מודדים באחוזים בכמה אנשים פוגע משהו, ולפי זה נחליט אם מותר או אסור לעשות אותו.
חוץ מאותם 10 אחוז (לטענתך) שהם ניצולי שואה.
(עזבי את זה שאת ניצולי השואה מעדות המזרח את לא סופרת, ויש המון כאלה)
יש את כל הדור השני של השואה, שגם הם חוו במובנים רבים את השואה.
והם הרבה יותר מ10 אחוז של האוכלוסיה.

עכשיו נתונים של הלמ"ס משנת 2011:
43% לא דתיים, חילוניים
23% מסורתיים לא כל כך דתיים
15% מסורתיים דתיים
10% דתיים
9% חרדים.
הערה: הנתונים מהלמ"ס, נכון ל-2011 (פורסם ב 2012), על פי הגדרה עצמית של בני 20 ומעלה. בשל כמות הילדים הגדולה יותר בכל משפחה חרדית ודתית, סביר כי אחוז הדתיים והחרדים (הכולל גם בני 19 ומטה) הוא גדול יותר בכמה אחוזים.

כלומר, זה שהחרדים מהווים אחוז קטן באוכלוסיה, זה מצדיק תחבורה ציבורית בשבת, ומכירת חמץ בפומבי?
 

חוי ג

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י קקטוס;2076188:
צודקת
מודדים באחוזים בכמה אנשים פוגע משהו, ולפי זה נחליט אם מותר או אסור לעשות אותו.
חוץ מאותם 10 אחוז (לטענתך) שהם ניצולי שואה.
(עזבי את זה שאת ניצולי השואה מעדות המזרח את לא סופרת, ויש המון כאלה)
יש את כל הדור השני של השואה, שגם הם חוו במובנים רבים את השואה.
והם הרבה יותר מ10 אחוז של האוכלוסיה.

עכשיו נתונים של הלמ"ס משנת 2011:
43% לא דתיים, חילוניים
23% מסורתיים לא כל כך דתיים
15% מסורתיים דתיים
10% דתיים
9% חרדים.
הערה: הנתונים מהלמ"ס, נכון ל-2011 (פורסם ב 2012), על פי הגדרה עצמית של בני 20 ומעלה. בשל כמות הילדים הגדולה יותר בכל משפחה חרדית ודתית, סביר כי אחוז הדתיים והחרדים (הכולל גם בני 19 ומטה) הוא גדול יותר בכמה אחוזים.

כלומר, זה שהחרדים מהווים אחוז קטן באוכלוסיה, זה מצדיק תחבורה ציבורית בשבת, ומכירת חמץ בפומבי?

סתם שאלה, בלי קשר לויכוח כאן-
לדתיים לא מפריע שנוסעים בשבת? ומוכרים חמץ בפרהסיה?
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י חוי ג;2076203:
סתם שאלה, בלי קשר לויכוח כאן-
לדתיים לא מפריע שנוסעים בשבת? ומוכרים חמץ בפרהסיה?
ובדיוק בשל כך הם צריכים להבין את החילונים שמפריע להם שהולכים בצפירה.
אם חילוני עושה מה שבא לו, זה בגלל שהוא חילוני, הוא לא מאמין במה שיהודים מצווים.
אם חרדי שמצווה על לא תונו איש את עמיתו, ובכל אופן מצער אנשים (שאינם בהכרח חילונים) הוא בסדר גמור. הוא עושה מצווה "אף אתה הקהה את שיני הניצולה מטרייזנשטט"
 

נחמדת

משתמש מקצוען
רציתי להביע את צערי על מה שגררה שאלתי התמימה. כן, התמימה. כפותחת האשכול שאלתי על אתרים הפתוחים ביום השואה. זה היה לא מתוך זלזול חלילה ביום זה (למרות שאני לא מסכימה כמו רובם פה עם דרך ההנצחה של הקדושים הי"ד) אך מכבדת מאד. האמת היא שתכננתי לאתמול יציאה לצפון, ויש משהו אבסורדי בעניין: ביום לפני יום השואה- רוב האתרים נסגרים מוקדם, ולכן לא התאפשרה לי הנסיעה לשם. מאחר וכך, החלטתי לעשות זאת היום- ואכן ביום השואה עצמו- מנסיון שלי היום- האתרים היו פתוחים! בכל אופן אלו שהייתי בהם. (לדעתי היה מתאים להיפך...). בכל אופן- אני מצטערת על המשגה. השאלה לא אמורה הייתה להיות בפומבי. (ואגב- לפני שיצאנו, כדי לוודא שלא יהיה חילול ה' ביציאתנו ביום זה, בדקנו וראינו שחילונים רבים בעיר מגורינו מבלים בבתי קפה וכדו', אך אין בכך מבחינתי הצדקה לזלזל ברגשות הציבור שמכבד את היום הזה). מקווה שהובנתי.
(ואגב- לא הצלחתי לשנות את הכותרת)
 

הגפן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י קקטוס;2076208:
ובדיוק בשל כך הם צריכים להבין את החילונים שמפריע להם שהולכים בצפירה.
אף פעם לא התערבנו במה שהולך בערים שלהם, שגם הם לא יתערבו לנו מה שאנחנו עושים בעירנו!
לדעתי כל הבעיה שהיהדות החרדית לא מדברת בקול ברור.
לא מקובלים עלינו מנהגיכם וזהו.
שום ניצול שואה לא היה נפגע כשהיה ברור לו שיהודי חרדי לא עומד בצפירה!
 

חוי ג

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י קקטוס;2076208:
ובדיוק בשל כך הם צריכים להבין את החילונים שמפריע להם שהולכים בצפירה.
אם חילוני עושה מה שבא לו, זה בגלל שהוא חילוני, הוא לא מאמין במה שיהודים מצווים.
אם חרדי שמצווה על לא תונו איש את עמיתו, ובכל אופן מצער אנשים (שאינם בהכרח חילונים) הוא בסדר גמור. הוא עושה מצווה "אף אתה הקהה את שיני הניצולה מטרייזנשטט"

זה ברור.
הכוונה שלי היתה לכך שהדגשת את ה-9 אחוז חרדים כאילו רק להם זה מפריע ולדתיים לא.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י הגפן;2076248:
אף פעם לא התערבנו במה שהולך בערים שלהם, שגם הם לא יתערבו לנו מה שאנחנו עושים בעירנו!
לדעתי כל הבעיה שהיהדות החרדית לא מדברת בקול ברור.
לא מקובלים עלינו מנהגיכם וזהו.
שום ניצול שואה לא היה נפגע כשהיה ברור לו שיהודי חרדי לא עומד בצפירה!
זה לא קשור ל"הם"
זה קשור ל"אנחנו"
איזו רמה של אנושיות מצופה מאיתנו?
אם רמה של "צריך להגיד בקול רם וברור וכו'", אז הכל בסדר, אנחנו נגיד בקול רם וברור, וסגרנו את הבאסטה.
אבל אם מצופה ממנו רמת ערכים גבוהה יותר, אנחנו לא מתחילים להתחשבן מי התערב למי.
אנחנו פשוט מתחשבים וזהו, כי מצופה ממנו יותר, כי אנחנו מצפים מעצמנו ליותר.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י חוי ג;2076268:
זה ברור.
הכוונה שלי היתה לכך שהדגשת את ה-9 אחוז חרדים כאילו רק להם זה מפריע ולדתיים לא.
כל נושא האחוזים היה כתגובה למי שכתבה שניצולי השואה הם רק 10% מהאוכלוסיה.
גם אם הם אחוז אחד, אנחנו יכולים להתחשב בהם, בסך הכל דקה אחת בשנה.
חמץ אנחנו לא אוכלים 7 ימים
52 שבתות בשנה אנחנו לא מחללים
יום יום אנחנו עושים מצוות ונמנעים מעבירות
דקה אחת בשנה זה גדול עלינו? (על הספק שזה פוגע במישהו, אז בזבזתי דקה... על הבחישה של השוקו בבוקר מפסידים יותר זמן..)
 

Efratush

משתמש צעיר
זה דעה קצת שונה, ואולי תזעמו עליי, אבל אני לא מבינה מה כל כך מפריע לחרדים יום השואה בעיניים.
בעיניי ישנו יום, שבו כל הצעירים (והמבוגרים) במדינה, במקום לבלות ולטייל קצת מגלים רגישות.
טיפה לומדים לכבד אדם קשיש מהם. מזדהים באחוז אחד עם המהות של להיות יהודי.
אני נמצאת בחברה של אנשים כאלה, ואני רואה הרבה בני נוער ששואלים אחד את השני ביום השואה, במה מתבטאת היהדות שלי בעצם? למה אותי רודפים? מה המהות של העם שלי?
זה דבר חשוב ביותר, שכמעט אין סיכוי לשיעלה אצלם בשום יום אחר.
זה יום שבו עומדים מאות אלפי תלמידים ברחבי הארץ ואומרים קדיש. כמה ערך עצום יש לקדיש הזה.
הם עומדים ואומרים כמה פרקי תהילים, לעילוי נשמת מליוני אנשים מהעם היהודי, וזה ילדים כל כך רחוקים.

אז מה כל כך מפריע?
אוקי. אז אנחנו לא מסכימים עם היום הזה בגלל התאריך. לגיטימי.
למה אין יום אחר? למה בחיים לא דיברו איתי בבית הספר בעשרה בטבת על השואה? למה לא ייסדו יום שכן מתאים לחרדים?
למה לנו שהכי מחוברים ליהדות שלנו אין יום שבו כל תלמידי הישיבות לומדים לעילוי נשמת כל נרצחי השואה? שאומרים קדיש ביחד? (ושאף אחד לא יבוא ויגיד לי שזה כל יום, כי בינינו - אין אחד שחווה את הרגש על השואה כל יום, ביום השואה הכל מתעצם ועולה בין אם רוצים ובין אם לא, האווירה שברחוב עושה את ההרגשה)
אז בגלל ההתנגדות הגורפת לכל דבר ש"ציונים" עשו או יעשו, אנחנו יוצאים קרחים מכאן ומכאן.
לי חשוב שידברו עם הילדים שלי בבית הספר על השואה, או לפחות יקדישו לזה יום בשנה.
אבל זה לא קורה.
פשוט מקדישים יום בשנה (או יומיים בהתחשב ביום הזיכרון והעצמאות) להסביר עד כמה אנחנו לא מסכימים עם אנשים אחרים.
אני יודעת שאנחנו לא מסכימים עם אנשים אחרים, אבל את זה הילדים סופגים מגיל 0. הם רואים אלפי סוגים של אנשים שאנחנו מתנגדים אליהם, ולא אוהבים את הדרך שלהם, ושונים מהם, ונלחמים בהם אפילו.
לא הגיע הזמן להתרכך ולהפסיק ללחום בטחנות רוח? וזו מלחמה שכלום לא ייצא ממנה.

גם אם לא הסכמתם, אולי זו הייתה נקודה לכיוון אחר של מחשבה.


ואגב, אנשים לא הולכים לבית קפה ביום השואה. זה חוסר רגישות מזעזע.
תמיד יש אנשים חסרי טקט והם לא לגיטמציה לכלום. באותה מידה שלא הייתי הולכת לעשות סעודה משפחתית וכיפית ביום האזכרה של סבא שלי שמת מרעב, לא הייתי הולכת למסעדה ביום השואה.
זה ממש מינימלי.
 

נפ

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
נכתב ע"י קקטוס;2076208:
ובדיוק בשל כך הם צריכים להבין את החילונים שמפריע להם שהולכים בצפירה.
אם חילוני עושה מה שבא לו, זה בגלל שהוא חילוני, הוא לא מאמין במה שיהודים מצווים.
אם חרדי שמצווה על לא תונו איש את עמיתו, ובכל אופן מצער אנשים (שאינם בהכרח חילונים) הוא בסדר גמור. הוא עושה מצווה "אף אתה הקהה את שיני הניצולה מטרייזנשטט"

דיברתי על הניצולה מטרזנשטט? מתי ראית פעם אחרונה אשה מטרזינשטט ברחוב? ואפילו בת של ניצולה מטרזינשטט זה אחת למליון
ואם המקרה המצער יקרה שאחלל את רגע הצפירה המקודש ואראה את הניצולה הזו שתתעצבן לא אתנצל בפניה? (חוץ מזה שברגע שאומרים שגם הסבים שלנו משם אז פתאום הפה שלהם נאלם דום)
את מי בדיוק אני מצערת שאני הולכת ברחוב רגיל בירושלים שההולכים בו הם בכלל מתחת לגיל הזקנה?
מה כן? -ישאר לי רק לעמוד ולהסתכל בדקה הזו על כל מי שממשיך לדפדף באייפונו

מריח לי כל הקטע הזה מזה התיפיפות לחילונים, מצטערת
 

נחמדת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י Efratush;2076295:
ואגב, אנשים לא הולכים לבית קפה ביום השואה. זה חוסר רגישות מזעזע.
תמיד יש אנשים חסרי טקט והם לא לגיטמציה לכלום. באותה מידה שלא הייתי הולכת לעשות סעודה משפחתית וכיפית ביום האזכרה של סבא שלי שמת מרעב, לא הייתי הולכת למסעדה ביום השואה.
זה ממש מינימלי.
עם חלק מהדברים אני בהחלט מסכימה, ואין לי עניין להמשיך ולהתווכח. אני אישית לא מעוניינת לגרום לחילול ה', וכשחרדי מבלה ביום כזה זה נראה שזה עלול לעורר כעס והתלהמות ולהביע חוסר כבוד. לכן בדקתי ואני גרה בעיר חילונית ממש שלא רחוק ממני ישנם מספר בתי קפה ומסעדות, והן היו עמוסות. וכמו"כ, בצפון ישנם אתרים רבים פתוחים ביום זה ע"י אנשים חילונים שמחכים לפרנסה וללקוחות. אז לטענתך- זה לא נותן לגיטימציה. לי זה נותן תחושה שאפשר להסתובב בלי לעורר פרובוקציות. (כמובן לא בפרהסיה בפארקים שכונתיים, ובוודאי שלא ללכת בזמן הצפירה.)
אולי זה עניין טכני בלבד- ש"ההתרגשות הראשונית" מיום השואה היא בעיקר לפנות ערב של ערב יום השואה ובבוקר. לקראת הצהריים הכל חוזר לקדמותו.
 

נפ

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
נכתב ע"י Efratush;2076295:
זה דעה קצת שונה, ואולי תזעמו עליי, אבל אני לא מבינה מה כל כך מפריע לחרדים יום השואה בעיניים.
בעיניי ישנו יום, שבו כל הצעירים (והמבוגרים) במדינה, במקום לבלות ולטייל קצת מגלים רגישות.
טיפה לומדים לכבד אדם קשיש מהם. מזדהים באחוז אחד עם המהות של להיות יהודי.
אני נמצאת בחברה של אנשים כאלה, ואני רואה הרבה בני נוער ששואלים אחד את השני ביום השואה, במה מתבטאת היהדות שלי בעצם? למה אותי רודפים? מה המהות של העם שלי?
זה דבר חשוב ביותר, שכמעט אין סיכוי לשיעלה אצלם בשום יום אחר.
זה יום שבו עומדים מאות אלפי תלמידים ברחבי הארץ ואומרים קדיש. כמה ערך עצום יש לקדיש הזה.
הם עומדים ואומרים כמה פרקי תהילים, לעילוי נשמת מליוני אנשים מהעם היהודי, וזה ילדים כל כך רחוקים.
נכתב ע"י Efratush;2076295:
אפרתוש- אני שמחה לשמוע על המשמעות של יום השואה אצל הציבור האחר מאיתנו (אם כי לא מתחזקים יותר בדת, ולא פחות שונאים את החרדים למרות שזה מזכיר את שנאת הגויים את היהודים)
לא מאמינה שבי"ס ממלכתיים אומרים קדיש, הם לא יודעים מהזה
אולי ממ"ד למרות שגם נראה לי מופרך לגמרי
ומי אומר פרקי תהילים -גם כל האלו? או רק החרדים
עם איזה מסר יוצאים בני נוער חילונים מיום השואה? שבמדינת ישראל זה לא יקרה?


לי חשוב שידברו עם הילדים שלי בבית הספר על השואה, או לפחות יקדישו לזה יום בשנה.
אבל זה לא קורה.
פשוט מקדישים יום בשנה (או יומיים בהתחשב ביום הזיכרון והעצמאות) להסביר עד כמה אנחנו לא מסכימים עם אנשים אחרים.

תסלחי לי , אם בית הספר לא מנגיש את החומר וזה חשוב לך אז למה שלא תכניסי ספרי שואה אלייך הביתה? הכל צריך להגיע דרך הבי"ס? להורים אין חלק בחינוך הילדים?
אצלנו בבית ידענו מגיל 0 על השואה , קבוע היינו הולכים ליד ושם בתשעת הימים גם בגיל צעיר יחסית ובתשעה באב זה היה החומר קריאה הקבוע
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י נחמדת;2076322:
עוכמו"כ, בצפון ישנם אתרים רבים פתוחים ביום זה ע"י אנשים חילונים שמחכים לפרנסה וללקוחות.

הם שייכים לערבים, וגם מופעלים על ידיהם בדרך כלל :eek:

לי אישית מרגיש רע 'לחגוג' במתקן ששייך לערבי שמצפצף על יום השואה מסיבותיו שלו, וכאילו להיות בצד שלו :cool:.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
חשבתי שיש דברים שלא צריך להסביר - התבדיתי
חשבתי שיש דברים שאפשר להסביר - לצערי, התבדיתי.
לא נותר לי אלא להסתפק במה שכתבתי עד כה, והמעיין אולי ימצא בהם דברים של טעם.
תערב עליכם שנתכם.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י נפ;2076312:
דיברתי על הניצולה מטרזנשטט? מתי ראית פעם אחרונה אשה מטרזינשטט ברחוב? ואפילו בת של ניצולה מטרזינשטט זה אחת למליון.

אני מציעה שתלמדי סטטיסטיקה.
רק בקרב גולשות פרוג אני מכירה שלוש נכדות של ניצולת טרייזנשטט, וגם בת אחת.
'קצת' יותר מאחד למליון.
מי שעוד צאצא של ניצולי טרייזנשטט, מוזמן לצלצל.


וראיתי פעם אחרונה ניצולה מטרייזנשטט ברחוב לפני כשלושה חודשים.
(בעצם זה היה באולם שמחות.)
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
ומי שסתם צאצא של ניצולי שואה, מכל סוג שהוא, כולל אלו שהתגלגלו לסיביר וגלילותיה בעקבות הפלישה הגרמנית לפולין, וכולל ניצולי צפון אפריקה, מוזמן לצלצל כאן.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
גם אם אין ניצולי שואה ברחוב, עדיין חשוב לזכור שהיום לכל אחד יש מצלמה צמודה. מספיק שמישהו מצלם שני בחורי ישיבה מצחקקים ברגע הצפירה, וכבר התקשורת תגעש ותרעש.

עכשו יאמרו כאן המגיבים: 'מה כפת לנו! שתרעש ותגעש התקשורת! אנחנו 'לא שמים' על החילונים! מה אכפת לנו מהשטויות שהם קבעו!'
אז הנה התשובה: אכפת לנו, כי אנחנו לא רוצים להיות ערסים, אלא בני אדם. ואנחנו אכפתיים לרגשות של אחרים, ולא משנה מה רמת אמונתם.
 

ChaviArt

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
לי חשוב שידברו עם הילדים שלי בבית הספר על השואה, או לפחות יקדישו לזה יום בשנה.
אבל זה לא קורה.

אני למדתי במשך 12 שנות לימוד על השואה, ועל גזרות ת"ח ות"ט, על מסעי הצלב, על האינקווזיציה, והפרעות באוקראינה...
וכן גם הסיפורים של המורה בהפסקת אוכל היה הרבה פעמים על הנושאים האלה
ובנוסף חלק מאוד גדול בספרות החרדית עוסקת ומנציחה את הנושאים האלה
אז בבקשה לא זו הסיבה שאנו צריכים להזהר לא לפגוע ברגשות

ואגב התירוץ של גם הם מזלזלים ברגשותינו הוא לא תירוץ, אם הם יקפצו מקומה חמישית גם אנחנו נעשה את זה?
אין צורך להסכים עם התאריך כדי להזהר מלפגוע ברגשות של אחרים, (ומי שרוצה להמנע מלעמוד בצפירה שישתדל להיות בבית בזמן הזה)
 

שנית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
אוף איזה ויכוח מעצצבן.

מה יש כ''כ הרבה לחשוב אם לעמוד או לא?
כולה דקה מהחיים.

אגב - סבתי ילידת גרמניה עלתה בתור נערה ארצה כשאביה האלמן נותר בגרמניה,
הוא נלקח לאושוויץ ונרצח שם כשהוא בן 60, הי''ד.
היא מעולם לא דיברה על כך.
פעם כשאימי הכינה עבודת מחקר על השואה מטעם קורס בבית המורה היא הלכה לראיין אותה,
כשהיא התחילה לשאול - סבתא, איפה המשפחה שלך היתה בשואה?
סבתי, אישה בת 90!! הסתכלה עליה ואמרה לה כששתי דמעות זולגות מעיניה-
הם לקחו את אבא שלי לאושוויץ.
וזהו. כאן עבודת המחקר הסתיימה. אמא שלי לא יכלה לעמוד בכאב הזה.
מבחינת הנאצים בנ''א בגיל הזה כבר מיצה את עצמו בחיים, הוא אפילו לא ילד שעתידו לפניו.
אבל מבחינתה אבא תמיד נשאר אבא ועם הרצחו היא לא השלימה לעולם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה