השקעות יהודה הרציג נדלן

סמסונג

משתמש פעיל
אודה מאוד למי שיוכל לשתף פה, או במייל אינפורמציה חיובי או שלילי על החברה.
ab11052021 גימייל נקודה קום.
 

ביזנס מן

משתמש מקצוען
כן סליחה ראיתי רק עכשיו אני מכיר אותו לא אישית
וזה נשמע לי אמין אם כי מפולפל באיזה ענין אתה צריך
אם תוכל למקד אני אולי יוכל לעזור
 

מפתחת תוכנה

משתמש פעיל
יש למישהו מידע עדכני על הרציג נדלן?
איך הם מבחינת אמינות ומקצוענות?
והאם מישהו יודע פרטים על הפרויקט שלהם באשדוד? שווה?
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
TheMarker | נדל"ן

סיכון גבוה, צ'קים חוזרים ותיקי הוצאה לפועל: הרציג נדל״ן טוענת שמדובר בקושי זמני​

חברת הייעוץ העסקי דאנ׳ס העלתה את רמת הסיכון העסקי של חברת הרציג נדל״ן והציבה אותה ברשימת חברות בסיכון גבוה ■ בחברה טוענים: אירוע נוכלות שפקד אותה לפני כחצי שנה על ידי עובד החברה הכניס אותה לקושי זמני

יהודה הרציג, מנכל הרציג נדלן
יהודה הרציג, מנכ"ל הרציג נדל"ןצילום: אייל טואג

17:56, 16 באוגוסט 2023

חברת הייעוץ העסקי דאנ׳ס העלתה את רמת הסיכון העסקי של חברת הרציג נדל״ן והציבה אותה ברשימת החברות בסיכון גבוה.

הרציג, שהייתה בתחילת השנה מועמדת לגיוס הון בבורסה היא אחת החברות היזמיות הגדולות בתחום ההתחדשות העירונית ותיק הנכסים שלה כולל 4,700 יחידות דיור. בעלי החברה הוא היזם החרדי יהודה הרציג, והיא פועלת בשוק הבנייה מאז 1978. בנובמבר האחרון, החלה החברה בהליך להנפקת איגרות חוב לציבור כהכנה להנפקת מניות. על רקע עליית הריבית ושינוי המגמה בשיוק הדיור הוקפא הליך ההנפקה. עדויות שהגיעו בשבועות האחרונים מעלות סימני שאלה לגבי מצבה של החברה.


דו"ח מידע עסקי של החברה בדאנ'ס מציין עדויות לצ'קים חוזרים, תיק הוצאה לפועל שנפתח כנגד החברה על חוב בסך של כ-41 אלף שקל וכן החלטה של בנק מזרחי על הגבלת חשבון החברה החברה ביוני האחרון – שבוטלה, לפי הדו"ח, אחרי ימים ספורים. לדברי החברה, ביטול ההגבלה נכנס לתוקף כבר ביום בו ניתנה ההוראה, כך שההגבלה לא חלה בפועל. הצ'קים החוזרים, לפי הדו"ח, הינם בסך של מאות אלפי שקלים כל אחד, ואלו לא כובדו לאחר שניתנה הוראות ביטול על ידי החברה – שטענה כי "ניתנו לספק שלא סיפק תמורה".

עברו לתצוגת גלריה
פרויקט התחדשות עירונית בתל אביב. הרציג נדלן היא אחת היזמיות הגדולות בהתחדשות עירונית

פרויקט התחדשות עירונית בתל אביב. הרציג נדל"ן היא אחת היזמיות הגדולות בהתחדשות עירוניתצילום: עופר וקנין

בחודשים האחרונים נפתחו שני תיקי הוצאה לפועל נגד החברה. תיק אחד, בסך של כ-400 אלף שקל, נפתח בחודש מרץ, בגין חלק מחוב ללקוחות עמם התקשרה החברה בהסכם שירותי בנייה – שבוטל - בפרויקט לבניית צמודי קרקע בקצרין. מדובר בפרויקט בן 36 יחידות דיור, אותו בונה הרציג נדל"ן על קרקע בבעלות חברת בוני מסד הצפון ב.מ.ה בע"מ. בחודש שעבר הגיש הרציג התנגדות לביצוע השטר - שמשמעו התנגדות לתיק ההוצאה לפועל.

במסגרת ההתנגדות טען הרציג כי "החברה נקלעה ליריבות בין הצדדים השונים" – קרי בין הלקוחות שרכשו את הדירה והחברה היזמית, בעלת הקרקע. האחרונה, לטענתו, "הייתה אמורה להעביר לחברה (הרציג נדל"ן- ע"כ) כסף בגין חלקה בתשלום ללקוח על מנת שהיא תוכל לפרוע את השיקים שנמסרו במסגרת ההסכם". נכון לשעה זו התיק נמצא בעיכוב הליכים עד לקבלת תגובת הלקוחות.


תיק הוצאה לפועל נוסף, בסך של כ-46.8 אלף שקל, נפתח כנגד הרציג נדל"ן על ידי קבלן עבודות תקשורת - ג'י.טי.סק אבטחת מידע. גם כנגד הליך זה הגיש הרציג התנגדות לביצוע שטר, בה טען כי נקלע לסכסוך בין קבלן לקבלן המשנה שלו, שאחת מתוצאותיו היתה אי השלמת העבודות להן התחייבו. לפי הרציג, תחת לחץ מצד הקבלן הוא מסר לו בכל זאת שיקים עבור ההזמנה, אך נתן עליהם הוראות ביטל לאחר שלטענתו אבדה לו סדרת שיקים. כמו כן, עוד הוא טען בהתנגדות שלאחר מכן לא השלים את העברת הכסף משלא הואילו הקבלנים להתחשבן על יתרת התשלום בכפוף להוצאות שספג בגין אי השלמת העבודה על ידם.

עברו לתצוגת גלריה
בית משפט השלום ברמלה

בית משפט השלום ברמלהצילום: אילן אסייג
בתחילת חודש אוגוסט הוגשה תביעה בסך של כ-335 אלף שקלים כנגד הרציג נדל"ן בבית משפט השלום ברמלה. התובע הוא מי שהיה עד לאחרונה סמנכ"ל הביצוע של החברה, שהועסק כ"פרילנס", הטוען שהרציג לא שילם לו כסף שהגיע לו. טרם הגיע מועד הגשת כתב הגנה בתיק. הרציג טוענים בתגובה כי "החברה פעלה ללא דופי וההליך יתנהל כאמור בבית המשפט".


בחודשים האחרונים הוגשו למשרד העבודה תלונות על אי העברת תשלומי פנסיות לעובדים בחברה ץ אנשי המשרד פתחו בחקירה בעניינה של הרציג נדל"ן, בפעם השניה בשנתיים האחרונות. בדיקה ראשונה התבצעה ב2021, ולדברי המשרד ניתנה לחברה התראה "על הפרה של הוראות צו הרחבה לפנסיה". כמו כן נמסר ממשרד העבודה כי "לאחרונה התקבלה במינהל תלונה בחשד להפרת חוקי עבודה בחברת הרציג נדל"ן, שנבדקת בימים אלה".


לטענת יהודה הרציג, מדובר בטענות סרק והפנסיות הופרשו לעובדים. לטענתו סירבה חברת מגדל המנהלת את קרנות הפנסיה לכבד את העברות הכסף מכיוון שביקש לשלם בצ׳קים ולא בהעברה בנקאית ישירה.

עברו לתצוגת גלריה
בנק מזרחי. הגביל את חשבון החברה ביוני האחרון; ההגבלה בוטלה לאחר ימים ספורים

בנק מזרחי. הגביל את חשבון החברה ביוני האחרון; ההגבלה בוטלה לאחר ימים ספוריםצילום: אייל טואג
החברה הרציג נדל"ן נוסדה על ידי אביו המנוח של הרציג, ידידיה הרציג. לחברה פעילות ענפה בתחום ההתחדשות העירונית, לצד אחזקה בנכסים מניבים ובניה של עשרות מוסדות ומבנים ציבוריים. לקראת ההנפקה שתוכננה בתחילת השנה גייס הרציג באפריל 2022 לתפקיד יו״ר החברה את חיים אביטן, לשעבר מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית וראש העיר חדרה. זמן קצר מאוחר יותר, הודיעה החברה גם על גיוסו של חגי רזניק, לשעבר מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, לדירקטור בחברה.


בנובמבר 2022, לפי תשקיף שהוגש לקראת ההנפקה, מצבה של החברה לא נראה מזהיר. ברבעון השלישי של 2022 עמד הגירעון בהון העצמי על 7 מיליון שקל. "הכסף באג"ח זול יותר, נגיש יותר מהבנק - בטח עם עליות הריבית האחרונות", הסביר את המהלך הרציג בראיון ב-TheMarker בינואר. הוא קיווה שההנפקה תשפר את תדמית החברה ודחה על הסף טענות לקשיי מימון בנקאיים איתם מתמודדים כיום היזמים ולירידה בביקוש לדירות: "אני חושב שנכניס עוד חוזק לחברה על ידי המשקיעים המוסדיים, מה שייתן לנו מינוף טוב יותר ויאפשר לנו להתפתח למחוזות שכיום אנחנו לא מאפשרים לעצמנו".

בחודש מאי הודיע הרציג על הקפאת ההנפקה בגלל עליית הריבית מינויו של רזניק לא הושלם.

מקבוצת הרציג נדל"ן נמסר: "אירוע נוכלות אשר פקד את החברה לפני כחצי שנה על ידי עובד החברה הכניס אותה לקושי זמני. מדובר בנחלת העבר. דינם של דברים אלו להתדיין ולהתנהל בבית המשפט וכך יהיה. כלל האנשים השותפים לסחיטה באיומים, תוך עירוב גורמים ערייניים מטופלים בהתאם לדין, והוגשה תלונה במשטרה. בנוסף, לא קיים עובד שלא הופרשה לו פנסיה, מדובר בטענות סרק. הודות לשותף אסטרטגי, הקבוצה מקדמת כיום עשרות פרויקטים בשלבים שונים וכולם ללא יוצא מן הכלל מתקדמים היטב במלוא המרץ. בהתאם, מיליוני שקלים משולמים מידי חודש לספקים השונים. באשר להליך גיוס האג"ח, הוא הופסק ביוזמת החברה בשל הריבית הדו-ספרתית בשוק האג"ח ובענף הנדל"ן".
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה