טרה-בייט ב-dvd אחד

  • פותח הנושא Sagi
  • פורסם בתאריך

Sagi

משתמש רשום
חברת הסטארט-אפ הישראלית Mempile, פיתחה אב טיפוס של מדית DVD המסוגלת להכיל לא פחות מטרה-בייט של נתונים, דבר השווה ערך לכ-220 מדיות DVD הנפוצות כיום בשוק.

תהליך היצור ומבנה החומרים של המדיה החדשה שונים משאר המדיות הנפוצות כיום (מדיות ה-DVD או CD). תרכובת כימית, העושה שימוש בכימיקלים פולימור (Polymethyl) ומתאקרילט (Methacrylate), או בקיצור PMMA, המוכרים לכולנו מהזכוכית האקרילית, או מה שחובבי המודינג מכנים כפרספקס, הם שמעניקים למדיה את הגוון הצהוב-שקוף. בעזרת תרכובת זו, שנקראת ePMMA, החברה הצליחה לייצר מדיה שכביכול היינה שקופה לחלוטין למראית עין, אך רגישה במיוחד לקרן לייזר באורך גל מסוים ובעוצמה משתנה. דבר זה מאפשר לקרוא ולכתוב על גבי 200 השכבות הנמצאות על המדיה ומכילות כל אחת כ-5 ג'יגה-בייט של מידע.

דחיסה מרובה של שכבות ובסופו של דבר דחיסה של נתונים, הממקם את השכבות הרבות במרחק מיקרוסקופי אחת מהשנייה, יצר בעיה לא קטנה, שכן על מנת לאפשר קריאה וכתיבה תקינים מבלי לפגוע במידע המאוכסן על גבי שאר השכבות, נאלצה החברה למצוא פיתרון יעיל ומקורי.

הכתיבה על גבי המדיה מתאפשרת בעזרת קרן לייזר אדומה בעוצמה, בהירות ואורך גל מסוים מאוד. בעת כתיבת הנתונים קרן הלייזר גורמת לתגובה כימית ברמת המולקולה ומשנה את מבנה הדיסק. אך על מנת לקרוא נתונים מהמדיה, דרושה עוצמה ובהירות קרן הלייזר חלשים יותר, בשונה מפעולת הכתיבה. למרות כמות הנתונים העצומה שהדיסק יכול להכיל, המדיה החדשה צפויה להיות זהה בגודל לשלל המדיות כיום, ובעלת אורך חיים של כ-50 שנה.

נכון להיום הטכנולוגיה מוגבלות לכתיבה (צריבה) חד פעמית בלבד, אך בעתיד מגבלה זו תוסר על ידי שינוים בתהליך הצריבה והמכשיר הצורב בלבד כאשר המדיה תישאר כשהייתה. כמו כן, המדיה שנחשפה יכולה להכיל מ-600 ג'יגה-בייט ועד 800 ג'יגה-בייט של מידע, כאשר בעתיד הקרוב, בעזרת ניצול יעיל יותר של התהליכים השונים, החל מייצור המידה ועד לכיוון הפרמטרים השונים של קרן הלייזר, הנפח יגדל לכ-1 טרה-בייט. החוקרים בחברת Mempile מעריכים כי כמות המידע המקסימלית שיהיה ניתן לאכסן על מדיה בודדת יגיע לכ-5 טרה-בייט.
 

Yossi Rozen

משתמש רשום
אב הטיפוס

הפיתוח
 

קבצים מצורפים

  • hp_tech33242.jpg
    hp_tech33242.jpg
    KB 87.8 · צפיות: 15

Sagi

משתמש רשום
תודה על התמונה, להבא תנסה רק להקטין אותה כדי שלא יתמרח על כל המסך, אבל תודה רבה. תמונה מרשימה. טוב לראות איך זה..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה