טעויות ושגיאות בעיתונים ובמגזינים

דוכסוסטוס

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כמובן, להתקשר להתלונן, בחריפות.
כי המדור הכלכלי הוא המדור האהוב על בתי בת ה-7
במיוחד הפינה העוסקת במאבק של הבורסה הישראלית והאמריקאית נגד הטעיית צרכנים בשיווק יהלומים סינתטיים. הנושא החם בכיתה שלה, ללא ספק.
היא קוראת אותו בשקיקה, מהתחלה ועד הסוף,
ואין מצב שהיא תפספס את המילה 'מיליארד' שכתובה שם פעם אחת (רח"ל).
ומכאן, קצרה הדרך לנשירה סופית ומוחלטת ובעיטה בכל הערכים והעקרונות שאנו עמלים להקנות לה.
האשכול כאן לא מרכז בעיות רוחניות בעיתונות, זה פשוט עקבות של העתקת כתבה מהרשת.
 

yonatanr

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
הגזמתם לגמרי. מילא היה כתוב שהכותבת היא "אסתי (במקום א.) כנפו" או היה כתוב "הרב משה גפני ויעקב ליצמן", אבל מיליארד שנה, נווו, מזה אתם עושים עסק?
אגב, אני כשלעצמי לא רואה בכלל בעיה במשפט הזה מבחינה רוחנית, אבל אולי למי שחסרות לו הקדמות מסוימות, זה יכול באמת להרוס את כל עיקרי האמונה, שהרי הנה "מומחי הענף" אומרים שהעולם קיים מיליארד שנה, אז בשביל מה להמשיך להתאמץ לא לאכול לנדא או לא ללכת עם שעון יד.
אני מקווה שאתה יודע שביתד נאמן לא מתנזרים משמות פרטיים של נשים [עדיין...], והעולם גם לא ייחרב אם ליצמן יוזכר שם בלי 'הרב'.
לא שמעתי על אדם שקורא יתד, שלא אוכל לנדא, או שהפסיק ללכת עם שעון יד.
 

מוישה

משתמש מקצוען
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אני מקווה שאתה יודע שביתד נאמן לא מתנזרים משמות פרטיים של נשים [עדיין...], והעולם גם לא ייחרב אם ליצמן יוזכר שם בלי 'הרב'.
לא שמעתי על אדם שקורא יתד, שלא אוכל לנדא, או שהפסיק ללכת עם שעון יד.
וואלה.
 

yonatanr

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
הפעם אין מדובר בשגיאה, אלא בהשמטה.
לאחרונה הוציא אהרן רזאל דיסק חדש 'הנשמה רוצה יותר', ואת אחד מהשירים 'הגיבן הקדוש' שהוא מבוסס על סיפור של שלמה קרליבך, הוציא בצורת קליפ, עם ציורים של יהושע [ג'וש] באום, כפי שמצוין בקרדיטים שבסוף הקליפ. ב'המבשר' של היום מביאים את כל הסיפור, בלי לציין את שמו של רזאל, אלא רק 'זמר מפורסם'.
האם זה מקובל עליך @הגיבן ? פיסצנה.PNG
 

א יודעלע

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
העוול הוא כלפי הזמר וכפול מכך כלפי עצם הסיפור עם וע"י ר' שלמה קרליבך, ולמרות שאין זו מטרת המאמר העיקרית, אין להביא זאת בצורה כ"כ מעוותת.
כאן מדובר על שגיאת תוכן קשה הגרועה מהרבה שגיאות לשוניות
איני מכיר את היצירה של רזאל אלא רק את הסיפור המקורי מפי ר' שלמה, והבאתי כאן תמלול שלו מתוך אתר 'כף זכות' ירא הקהל וישפוט אם אין מדובר בשגיאת תוכן.
יש לי רק לימוד זכות קטן שאולי אחד מסייגי העיתון הוא שלא להזכיר את ר' שלמה ולכן זו התוצאה.

אז זה הסיפור למי שלא מכיר. בעברית עילגת עם הרבה טעויות לשוניות, אך בשפת הלב מלאת הרגש והמופלאה (חבל רק שבלי הגיטרה)


אני הולך על יד מלון השלום על יד הירקון בת"א. פתאום אני רואה אדם, הפנים שלו הם יפים מאוד, מהודרים, רואים עליו שהוא אדם אציל. ...הגוף שלו, לגמרי נשבר.

הוא גיבן, כל העצמות שלו שבורים, זה פחד כמעט להסתכל עליו. אבל כשרואים את הפנים שלו – שכינה עליו. כשראיתי אותו, לא יכולתי לעצור בעצמי ואמרתי לו "שלום לך אדוני", והוא ענה לי ממש כמו יהודי פולני מלידה או מבטן ואומר: "עלייכעם שולם".

- עלייכעם שולם?!?! מאיפה אתה?

- מפיאסצנה.

- מפיאסצנה ?!?!?

לא ידעתי, לא ידעתי מה לעשות עם עצמי, שאלתי אותו: "אדוני המהולל, תגיד לי ראית פעם את רבנו הקדוש רב קלונימוס קלמן?

אומר לי: אם ראיתי אותו? אני למדתי אצלו חמישה שנים. התחלתי ללמוד אצלו כשהייתי בן שש, ולמדתי אצלו עד שהייתי בן אחד עשרה. כשהייתי בן אחד עשרה לקחו אותי לאושוויץ. אבל הייתי כל כך גדול וחזק חשבו שאני בן שבע עשרה. ואל תאמין, עכשיו אני לגמרי שבור מכל המכות שנתנו לי, מכל המכות. כל עצם מעצמיי הוא שבור. ככה אני נראה מה אני יכול להגיד לך.

מכל המשפחה שלי לא נשאר אף אחד. אני לבד... ...ממשיך לנקות את הרחוב.

....והוא מנקה רחובות... ...מנקה רחובות... ... בקדושה.

מי יודע איזה קדושה מביא לעולם בכל יום, שהוא מנקה את הרחובות.

אני עמדתי משתומם, ואני אמרתי לו: אדוני, הרשו לי, אתם זוכרים תורה מרבנו הקדוש ר' קלונימוס קלמן?

בהתחלה הוא אמר לי הוא אמר: "מה?, אתה חושב שאחרי אוושויץ אפשר לזכור תורות?!?"

אמרתי לו: כן, בטח. דברי רבנו הקדוש יורדים אל תוך עמקי הנשמה.

הוא מסתכל עלי, זמן רב... "אתה באמת רוצה לשמוע תורה מרבנו הקדוש?

אני רק זוכר שממש התחלתי לבכות... אמרתי, אני נשבע לכם, אני רוצה לשמוע תורה, אני משתוקק עם כל הנשמה שלי, אבל הוא היה חסיד אמיתי, הוא לא מוסר תורות כשהוא מנקה את הרחובות. הוא הלך ליטול ידיים... נטל קצת מים על הפנים שלו, התחיל לספר לי...


..."דע לך דע לך, שעד שיבוא המשיח ותהיה שבת קודש כמו אצל רבנו הקדוש, איך אני יכול לתאר לך את בואי בשלום, את רבנו הקדוש, עומד באמצע וכל הילדים רוקדים מסביבו... ..."פני שבת נקבלה", איזה פנים היו לרבנו שבת קודש, לא כמו מלאכי השרת, אלה פנים יותר יפים... השולחן... רבנו הקדוש מתחיל: "שלום עליכם מלאכי השרת, מלאכי עליון.

וכמה מאות ילדים, באמת מלאכי עליון, משרתי עליון... לא יהיה עד שיבוא המשיח... אבל דע לך: בין הדגים למרק... בין מרק לעוף, רבנו הקדוש אמר תורה - לפרשה... וכל פעם אחרי שהוא גמר את התורה כך היה אומר, כך היה:


אחת ואחת. אחת ושתיים, אחת ושלוש, אחת וארבע, אחת וחמש, אחת ושש, אחת ושבע... וזרקתי עליכם מים טהורים. רבנו הקדוש זרק עלינו מים משמי שמיים וכך היה אומר... ואני אגיד לכם כמו הלשון של המנקה רחובות... קינדערלאך...

..."ילדים חמודים ,ילדים מתוקים, תזכרו רק דבר אחד. הדבר הכי גדול לעשות טובה למישהו אחר. וכל פעם כשהוא גומר את התורה היה אומר... קינדערלאך...


הייתי באוושויץ, שמעתי שמכל המשפחה שלי לא נשאר אף אחד. תאמין לי, רציתי להרוג את עצמי, ואני כבר עושה כל מיני הכנות להרוג את עצמי אך פתאום אני שומע את קולו של הרבי אומר... קינדערלאך...


פתאום אני מלא שמחה. ואתה יודע כמה טובות אפשר לעשות בלילה באוושויץ? בכל פינה שוכב על הרצפה יהודי בוכה ואין לו עם מי לדבר. כי מי יש עוד כח לשמוע את הסיפור על אשתו על הילדים שהם פה שם בשמי שמיים? כל הלילה, כל הלילה ישבתי עם היהודים השבורים – נתן לי כח...


אחרי כמה חודשים אני שוב רוצה להרוג את עצמי. ואני שוב שומע את קולו של הרבי... ...דע לך אני כבר בת"א אני ממש לבד, אין לי אף בן אדם אחד. אתה יודע כבר כמה פעמים כבר ניסיתי לאבד עצמי לדעת? בתוך הים, אני כבר בתוך הים ואני כמעט טובע פתאום אני שומע את קולו של הרבי הקדוש: "קינדערלאך, זיסע טייערע קינדערלאך..." ...הדבר הכי גדול, לעשות טובה למישהו. מה אגיד לך, אתה יודע כמה טובות אפשר לעשות ברחובות ת"א?

אחרי כמה חודשים חזרתי לארץ, בבוקר, היה בחנוכה, בבוקר הראשון רצתי ברחוב שם על יד הירקון למצוא את המנקה הרחובות, הגיבן הקדוש – לא מצאתי אותו. נכנסתי למלון השלום ושאלתי: איפה המנקה רחובות, איפה הגיבן הקדוש? אמרו לי: "אתה לא יודע? האם לא שמעת? שביום שני של חג הסוכות הוא עלה למרומים.


...אתם שומעים כולכם, כשיבוא המשיח, תחיית המתים, הגיבן הקודש המנקה רחובות יחזור לעולם הזה, הוא ינקה את כל הרחובות מירושלים עד סוף העולם, ואתם יודעים איך הוא ינקה אותם?

...הוא יעמוד בראש הגבעה, הוא ילמד את כל העולם כולו: הדבר הכי גדול בעולם הוא: "קינדערלאך טייערע קינדערלאך..."

...אתם חושבים שאם אדם מבקש טובה מכם, אתם עושים לו טובה?!?!? לא. – ...בשבילכם!...


..."ילדים מתוקים, ילדים חמודים מדבש, הדבר הכי גדול בעולם: לעשות טובות למישהו"...
 
נערך לאחרונה ב:

סומה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הפעם אין מדובר בשגיאה, אלא בהשמטה.
לאחרונה הוציא אהרן רזאל דיסק חדש 'הנשמה רוצה יותר', ואת אחד מהשירים 'הגיבן הקדוש' שהוא מבוסס על סיפור של שלמה קרליבך, הוציא בצורת קליפ, עם ציורים של יהושע [ג'וש] באום, כפי שמצוין בקרדיטים שבסוף הקליפ. ב'המבשר' של היום מביאים את כל הסיפור, בלי לציין את שמו של רזאל, אלא רק 'זמר מפורסם'.
האם זה מקובל עליך @הגיבן ?
העוול הוא כלפי הזמר וכפול מכך כלפי עצם הסיפור עם וע"י ר' שלמה קרליבך, ולמרות שאין זו מטרת המאמר העיקרית, אין להביא זאת בצורה כ"כ מעוותת.
כאן מדובר על שגיאת תוכן קשה הגרועה מהרבה שגיאות לשוניות
איני מכיר את היצירה של רזאל אלא רק את הסיפור המקורי מפי ר' שלמה, והבאתי כאן תמלול שלו מתוך אתר 'כף זכות' ירא הקהל וישפוט אם אין מדובר בשגיאת תוכן.
יש לי רק לימוד זכות קטן שאולי אחד מסייגי העיתון הוא שלא להזכיר את ר' שלמה ולכן זו התוצאה.

אז זה הסיפור למי שלא מכיר. בעברית עילגת עם הרבה טעויות לשוניות, אך בשפת הלב מלאת הרגש והמופלאה (חבל רק שבלי הגיטרה)
לא זכיתי להבין את הבעיה הגדולה. כל הסימנים מובילים לדמויות המקוריות (האחד קבע מושבו בכולל... ועוד).
ומכיון שהדמויות שנויות במחלוקת (כן!) מעדיפים להשאיר את שמותיהן מחוץ לכתבה. אין לעיתון כח לפתוח מערכה נגד קנאים כאלו ואחרים מהציבור שלנו. מה כ"כ הזוי?
נדמה לי שהביקורת כבר יורדת לפסים לא כ"כ רציניים...!
 

כנפיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
לא זכיתי להבין את הבעיה הגדולה. כל הסימנים מובילים לדמויות המקוריות (האחד קבע מושבו בכולל... ועוד).
ומכיון שהדמויות שנויות במחלוקת (כן!) מעדיפים להשאיר את שמותיהן מחוץ לכתבה. אין לעיתון כח לפתוח מערכה נגד קנאים כאלו ואחרים מהציבור שלנו. מה כ"כ הזוי?
נדמה לי שהביקורת כבר יורדת לפסים לא כ"כ רציניים...!
לכל אחד יש זכות לסייג את מה שהוא רוצה בכמה סייגים וגדרות שהוא רוצה.

אבל מה? תעשה את זה כמו גדול.

אתה מסתייג ממישהו, הקוראים שלך יזעמו שהזכרת את שמו?

אל תביא סיפורים עליו ומשמו באנונימיות. או בשינויים.
פשוט תוותר.
השם לא מתאים לך? גם הסיפור לא.
מה לעשות? זה המחיר.

שלם אותו כמו אדם בוגר, שיודע שלהחלטות ולשמירה על הערכים שלך יש מחיר.
 

א יודעלע

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
לכל אחד יש זכות לסייג את מה שהוא רוצה בכמה סייגים וגדרות שהוא רוצה.

אבל מה? תעשה את זה כמו גדול.

אתה מסתייג ממישהו, הקוראים שלך יזעמו שהזכרת את שמו?

אל תביא סיפורים עליו ומשמו באנונימיות. או בשינויים.
פשוט תוותר.
השם לא מתאים לך? גם הסיפור לא.
מה לעשות? זה המחיר.

שלם אותו כמו אדם בוגר, שיודע שלהחלטות ולשמירה על הערכים שלך יש מחיר.
לקחתם לי את המילים מהפה. סליחה, מהמקלדת.
 

א יודעלע

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
את אחד מהשירים 'הגיבן הקדוש' שהוא מבוסס על סיפור של שלמה קרליבך,
ממשיך באותו ענין.
ולא תאמינו איזו בורות וזלזול באינטלגנציה פגשתי. הזדמן לידי עלון של ארגון קירוב ויזואלי ידוע, הם משכנעים שם לתרום לארגונם, ע"י ציטוט דבריו של -שימו לב- האדמו"ר מפיאסצנה המכונה 'הגיבן הזקן' שאין דבר גדול מלעשות טובה לזולת.

כשקראתי לא ידעתי אם לצחוק או לצעוק, במקביל החלטתי שזהו. אפסה תקווה. בואו נשלים עם המצב, למענינו ולמען בריאותינו הנפשית.
אבל בכל אופן נמשיך להוציא פה קיטור, שלא יאמרו "מדשתקי רבנן שמע מינה דניחא להו"...
 

yonatanr

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
הזדמן לידי עלון של ארגון קירוב ויזואלי ידוע, הם משכנעים שם לתרום לארגונם, ע"י ציטוט דבריו של -שימו לב- האדמו"ר מפיאסצנה המכונה 'הגיבן הזקן' שאין דבר גדול מלעשות טובה לזולת.
את זה לא ראיתי.
מה שכן ראיתי, שבהתחלה הם ציטטו 'מצוואתו של האדמו''ר מפיאסצנה: הדבר הכי גדול בעולם זה לעשות טובה למישהו אחר', אחר כך זה כבר תוקן, והפך ל'מדבריו של האדמו"ר מפיאסצנה', כמדומני.
 

yonatanr

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אין ספק שיש שיפור ב-JDN אבל תמיד מוצאים דברים נחמדים...
כנופיית חשודים.PNG
כנופייה של ארבעה חשודים?
הם היו חשודים לפני ההכאה, או שרק אחריה נהיו חשודים?
ואם הם רק חשודים, מי אמר שהיו ארבעה, אולי רק שלושה?
 

יענקי R

עריכה תורנית, עימוד מקצועי. וידאו
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
אין ספק שיש שיפור ב-JDN אבל תמיד מוצאים דברים נחמדים...
צפה בקובץ המצורף 497548
כנופייה של ארבעה חשודים?
הם היו חשודים לפני ההכאה, או שרק אחריה נהיו חשודים?
ואם הם רק חשודים, מי אמר שהיו ארבעה, אולי רק שלושה?
זו הגדרה ישנה לאובייקט שעדיין לא הואשם במשפט.
ככה זה היום. חשדהו וחשדהו.
 

yonatanr

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
ברור שכשכותבים על אנשים מסוימים שקושרים אליהם מעשה מסוים, כותבים 'החשודים נעצרו במקום', מאחר שהם רק חשודים במעשה.
אבל כשמדובר בעצם המעשה, שבזה ברור שהיו ארבעה בריונים שהיכו חרדים, לא כותבים 'ארבעה חשודים' אלא 'ארבעה בריונים', ולאחר מכן אפשר לכתוב 'החשודים נעצרו' או 'מתנהל מרדף אחרי החשודים'.
 

לוח אירועים וקורסים קרובים

למעלה