טעויות ושגיאות באתרים עיתונים ומגזינים

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים

ראש לשועלים

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
אולי מי שבידה לתלות, בעלת המכולת?

למה לא 'נתלתה'? למה לא 'תלו'?
אני מעוניין לתאר את העובדה שהמודעה תלתה עצמה ונאחזה בשארית כוחותיה בקיר/בלוח המודעות. איזה פועל שאתה מכיר עושה את העבודה הזו?
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אני מעוניין לתאר את העובדה שהמודעה תלתה עצמה ונאחזה בשארית כוחותיה בקיר/בלוח המודעות. איזה פועל שאתה מכיר עושה את העבודה הזו?
נאחזה, נתלתה, נתפסה.
המודעה לא תלתה את עצמה.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
נאחזה, נתלתה, נתפסה.
המודעה לא תלתה את עצמה.
מה נזעקתם, קיים שנים בכל ספר. "...תמונה תולה בסלון..." מעצבן. (כמובן עוד לא כמו ספור אמתי על סלסלת פרות)
ואם בטעויות תוכן עסקינן...
אהוד ברק (עוד בתקופת היותו ראש ממשלה):
"אני שואל שאלה רטורית ודורש לקבל עליה תשובה!"
אהוד ברק. איש מעיק.
בדיוק הבוקר חשבתי שהוא וריבלין צריכים לקבל ביחד איזה פרס כלשהו, פרס האנשים המיותרים, שאומרים שטויות, עושים שטויות, ולא תורמים כלום לאיש.
 

סופריא - הוצאה לאור

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום גולד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בדיוק הבוקר חשבתי שהוא וריבלין צריכים לקבל ביחד איזה פרס כלשהו, פרס האנשים המיותרים, שאומרים שטויות, עושים שטויות, ולא תורמים כלום לאיש.
איזה זעם פוליטי חמוד יצא ממך...

תרשה לי לחלוק על הסיומת "ולא תורמים כלום לאיש". לא מדויק. הם תורמים נזק לשני אנשים. לברק ולריבלין.

ועכשיו בוא נסתום עם הפוליטיקה, לפני ששנינו נחסמים.
 

חי זך

משתמש רשום
לדעתי העניה, כמגיה ועורך טקסטים תורניים שכתבו רבנים ות"ח, השיבושים הקשים בזכר נקבה וכו' קורים בגלל חוסר חינוך ושימת לב לדקדוק לשוני עוד מהחיידר... לא מקדישים זמן ראוי אם בכלל לנושא, וכשבאים לכתוב "ספר" אזי שפת הדיבור או לא יודע מה שלטת שם, בלגן אקוטי בבניית ניסוח מובן לחלוטין לקורא. תמיד אני אומר ללקוח: אם אני לא מבין מה כתבת ולמה התכוונת, מה יבין הקורא ה"עממי" או "הישיבתי"?!
זו בעיה ידועה וחבל... אשרי הת"תים שמכניסים לימודי עברית ודקדוק עשירים ומועשרים בתכנית הלימודים.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
לדעתי העניה, כמגיה ועורך טקסטים תורניים שכתבו רבנים ות"ח, השיבושים הקשים בזכר נקבה וכו' קורים בגלל חוסר חינוך ושימת לב לדקדוק לשוני עוד מהחיידר... לא מקדישים זמן ראוי אם בכלל לנושא, וכשבאים לכתוב "ספר" אזי שפת הדיבור או לא יודע מה שלטת שם, בלגן אקוטי בבניית ניסוח מובן לחלוטין לקורא. תמיד אני אומר ללקוח: אם אני לא מבין מה כתבת ולמה התכוונת, מה יבין הקורא ה"עממי" או "הישיבתי"?!
זו בעיה ידועה וחבל... אשרי הת"תים שמכניסים לימודי עברית ודקדוק עשירים ומועשרים בתכנית הלימודים.
לא יודע אם זה המקום לעשות את זה
אבל למרות שאני מסכים איתך על חוסר בחינוך לשוני.
אני רק אומר שאצלי זה קופץ בכתיבה באופן קבע. ובלי הסבר. כשאני קורה טקסט של אחרים זה קופץ לי בעין, כשאני שומע מי שמתבלבל בין זכר לנקבה אני כמעט אינסטינקטיבית מעיר.
אבל כשאני כותב אני שוגה, ובעיקר בין אם לעם..
לאדם קשה להגיה את כתב ידו, הוא מכיר את הסיפור ולכן המילים מחליקים מולו, אבל אני משתדל :)
 

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
לא יודע אם זה המקום לעשות את זה
אבל למרות שאני מסכים איתך על חוסר בחינוך לשוני.
אני רק אומר שאצלי זה קופץ בכתיבה באופן קבע. ובלי הסבר. כשאני קורה טקסט של אחרים זה קופץ לי בעין, כשאני שומע מי שמתבלבל בין זכר לנקבה אני כמעט אינסטינקטיבית מעיר.
אבל כשאני כותב אני שוגה, ובעיקר בין אם לעם..
לאדם קשה להגיה את כתב ידו, הוא מכיר את הסיפור ולכן המילים מחליקים מולו, אבל אני משתדל :)
אתה מתכוון לטעות שנקראת 'הכתבה פנימית' [או הגייה תת-קולית], היינו אדם שומע בראש מה הוא צריך לכתוב, אך הוא לא שם לב האם הכוונה ל'אם' או ל'עם', מה שגרם לך למשל לכתוב בהודעה זו 'כשאני קורה'. [בשונה ממה שכתבת 'המילים מחליקים' במקום 'מחליקות', שזו כבר טעות מהותית יותר...]
לכן צריך יותר ריכוז כשכותבים, ובהחלט מומלץ לעבור על כל חומר שכותבים עבור אחרים, כולל מייל או הודעה בפורום. כשאני נוהג כך, אני מרגיש שאני מכבד יותר את הזולת, אם כי אני בהחלט דן לכף זכות אחרים שאינם נוהגים כך.
 
נערך לאחרונה ב:

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
אתה מתכוון לטעות שנקראת 'הכתבה פנימית' [או הגייה תת-קולית], היינו אדם שומע בראש מה הוא צריך לכתוב, אך הוא לא שם לב האם הכוונה ל'אם' או ל'עם', מה שגרם לך למשל לכתוב בהודעה זו 'כשאני קורה'. [בשונה ממה שכתבת 'המילים מחליקים' במקום 'מחליקות', שזו כבר טעות מהותית יותר...]
לכן צריך יותר ריכוז כשכותבים, ובהחלט מומלץ לעבור על כל חומר שכותבים עבור אחרים, כולל מייל או הודעה בפורום. כשאני נוהג כך, אני מרגיש שאני מכבד יותר את הזולת, אם כי אני בהחלט דן לכף זכות אחרים שאינם נוהגים כך.

טוב, אתה טוב.
אני מודה לך על ההגדרה.

ואני בהחלט מסכים שהבעיה בכך שאאוילי אני לא מספיק מרוכז כשאני כותב. אבל לא הייתי ממהר להיפגע, יותר דן לכף זכות.. אתה יודע דור הZ וקשיי הקשב :)

העקיצות שלך היו לגמרי במקום, בפרט שכשכתבתי חשבתי שאני שם לב מה אני עושה, ואפילו קראתי שוב פעם :)
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
לדעתי העניה, כמגיה ועורך טקסטים תורניים שכתבו רבנים ות"ח, השיבושים הקשים בזכר נקבה וכו' קורים בגלל חוסר חינוך ושימת לב לדקדוק לשוני עוד מהחיידר... לא מקדישים זמן ראוי אם בכלל לנושא, וכשבאים לכתוב "ספר" אזי שפת הדיבור או לא יודע מה שלטת שם, בלגן אקוטי בבניית ניסוח מובן לחלוטין לקורא. תמיד אני אומר ללקוח: אם אני לא מבין מה כתבת ולמה התכוונת, מה יבין הקורא ה"עממי" או "הישיבתי"?!
זו בעיה ידועה וחבל... אשרי הת"תים שמכניסים לימודי עברית ודקדוק עשירים ומועשרים בתכנית הלימודים.
שימו לב, האשכנזים חלשים בדקדוק הרבה יותר מהספרדים (באופן גורף ומכליל!)
וזה לא סתם. המשכילים לקחו את עניין הדקדוק והפכו אותו לפייבוריט שלהם, לעלה התאנה, לסימן הכשרות שהם מציגים כלפי העולם. היהדות החרדית התנערה ברובה מהעיסוק בדקדוק, והיו קהילות שאף הקפידו על קריאה משובשת!
אולי מזה נובע כל העיוות של מלעיל-מלרע בקהילות האשכנזיות.

בדור שלנו, כשהאקדמיה (עוד לא מצאו לה מילה עברית? הסנדלר הולך יחף...) כל כך מזלזלת בניקוד ובצורת הדיבור, וקובעת ש'צורת הדיבור היא הקובעת' גם כשהיא שגויה, יתכן שיש מקום לשוב ולעסוק בנושאים דקדוקיים.
הראשונים עסקו בה, והעיסוק וההבנה בה הם חלק מהותי מהבנת התורה בפשט ממש.
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אבל יותר טובים בניקוד, כי יש בהגייה הבדל בין קמץ לפתח, ובין צירה לסגול.
אכן.
מצד שני, מנין לנו שהגית הניקוד כפי שמקובל אצל האשכנזים היא אכן ההגיה הנכונה?
כמה הבדלים יש בתוך האשכנזים, בינם לבין עצמם! ואם תגידו שזה עניין של ליטאים-חסידים? אז אפילו בתוך קהילות חסידיות, יש הבדל.
איך קוראים צירה בויז'ניץ? בבעלזא? בגור? בסלונים?
ואיך קוראים חולם בקהילות יוצאות פולין? ובחב"ד?
וקמץ? תבדקו את חב"ד-סלונים-גור-ויז'ניץ-בעלזא, למשל.

העניין לא ממש ברור וחד משמעי, למרות שיש הבדלי הגיה משמעותיים ומודגשים.
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
אכן.
מצד שני, מנין לנו שהגית הניקוד כפי שמקובל אצל האשכנזים היא אכן ההגיה הנכונה?
כמה הבדלים יש בתוך האשכנזים, בינם לבין עצמם! ואם תגידו שזה עניין של ליטאים-חסידים? אז אפילו בתוך קהילות חסידיות, יש הבדל.
איך קוראים צירה בויז'ניץ? בבעלזא? בגור? בסלונים?
ואיך קוראים חולם בקהילות יוצאות פולין? ובחב"ד?
וקמץ? תבדקו את חב"ד-סלונים-גור-ויז'ניץ-בעלזא, למשל.

העניין לא ממש ברור וחד משמעי, למרות שיש הבדלי הגיה משמעותיים ומודגשים.
לא אמרתי שההגייה נכונה, אלא שזה שיש הבדל בין קמץ לפתח, ובין צירה לסגול, זה עוזר לזכור את הניקוד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה