טיפ קטן GI או בשמו המקורי- global illumination

הנושא בפורום 'קהילת תלת מימד (הדמיות, אנימציה ועוד)' פורסם ע"י Yossi Rozen, ‏11/11/07.

  1. Yossi Rozen

    Yossi Rozen משתמש רשום

    הצטרף:
    ‏19/8/07
    הודעות:
    176
    תודות :
    0
    נקודות:
    17
    לפני כשנה וחצי יצא לי לדבר עם איזה מומחה בתחום ואז שאלתי אותו איך ומה זה GI.
    הוא אמר לי "תראה בהזדמנות אני יסביר לך זה מסובך מאוד..." בקיצור בקשתי ממנו כמה פעמים ותמיד איך שהוא לא יצא לו..
    טוב, מאז עברו הרבה "מים בירדן". היום הייתי צריך להשתמש ב-GI ונזכרתי בענייין ההוא ולכן חשבתי שאולי משהו מכן יזדקק לזה.
    אז הנה זה-

    global illumination זה בגדול-תאורה גלובלית.
    זה אומר שיש לך כמה מאות מקורות אור שמגיעים מכל הכיוונים.
    דבר הנותן רינדור הרבה יותר מציאותי (כי הרי בעולם האמיתי, כמה שלא תרצה לברוח ממנו, יש לך מקור אור ראשי (השמש, מנורה) והחזרי אור, כך שכמעט אף פעם לא יהיה לך שחור לגמרי, (או בלי אור בכלל) ועושה את הצל הרך והמגניב שכ"כ למדנו לאהוב.

    זהו בעיקרון...
    והנה הסבר קצר כיצד יוצרים את ה- GI .

    01
    הולכים ל- "מקורות אור", מוסיפים מקור אור בשם skylight.
     

    קבצים מצורפים:

    • 01.jpg
      גודל הקובץ:
      KB 117.3
      צפיות:
      7
  2. Yossi Rozen

    Yossi Rozen משתמש רשום

    הצטרף:
    ‏19/8/07
    הודעות:
    176
    תודות :
    0
    נקודות:
    17
    המשך....

    2.לוחצים על 9 (לפותח את חלון ה-advance lighing).
    שם בוחרים ב-light trace.
     

    קבצים מצורפים:

    • 02.jpg
      גודל הקובץ:
      KB 132.5
      צפיות:
      1
  3. Yossi Rozen

    Yossi Rozen משתמש רשום

    הצטרף:
    ‏19/8/07
    הודעות:
    176
    תודות :
    0
    נקודות:
    17
    המשך..

    3.יש כמובן את התפריט של GI ושם ניתן לשחק בהגדרות כפי ראות עיניכם.
    חשוב לזכור!
    השיטה הזו עובדת רק בסצינות פתוחות!
    כלומר, אם נרנדר עם light tracer בחדר סגור לא יהיה לנו כלום כי האור לא יכנס לחדר!
    בשביל זה יש את- radiosity אבל נשאיר א"ז לפעם אחרת.
     

    קבצים מצורפים:

    • 03.jpg
      גודל הקובץ:
      KB 118.9
      צפיות:
      1
  4. Yossi Rozen

    Yossi Rozen משתמש רשום

    הצטרף:
    ‏19/8/07
    הודעות:
    176
    תודות :
    0
    נקודות:
    17
    המשך..

    הבדלים בין Gi לסתם רידור.

    עם Gi-
     

    קבצים מצורפים:

  5. Yossi Rozen

    Yossi Rozen משתמש רשום

    הצטרף:
    ‏19/8/07
    הודעות:
    176
    תודות :
    0
    נקודות:
    17
    המשך...

    בלי Gi -
     

    קבצים מצורפים:

  6. עסעמסי

    עסעמסי משתמש צעיר פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    120
    תודות :
    0
    נקודות:
    27
    וכמה זמן הוסיף הgi על הרינדור? (לדוגמה, כמה זמן לקחו שני התמונות האלו?)
     
  7. kcbv

    kcbv משתמש צעיר פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    639
    תודות :
    2
    נקודות:
    29
    תודה רבה, לי ההסבר לא ממש הועיל היות ואני משתמשת במאיה. בגדול הגלובל אילומיישין עובד אצלנו בעיקר במנטל ריי ולא ברינדור הרגיל של מאיה סופטייר.
    האם יש לך מדריכים בעברית לעיקרונות של המנטל ריי? תודה מראש.
     
  8. kcbv

    kcbv משתמש צעיר פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    639
    תודות :
    2
    נקודות:
    29
    תודה רבה, לי ההסבר לא ממש הועיל היות ואני משתמשת במאיה. בגדול הגלובל אילומיישין עובד אצלנו בעיקר במנטל ריי ולא ברינדור הרגיל של מאיה סופטייר.
    האם יש לך מדריכים בעברית לעיקרונות של המנטל ריי? תודה מראש.
     
  9. Yossi Rozen

    Yossi Rozen משתמש רשום

    הצטרף:
    ‏19/8/07
    הודעות:
    176
    תודות :
    0
    נקודות:
    17
    סורי יש.... אבל רק באנגלית.
    בברכה,
    יוסי.
     
  10. 3Design

    3Design משתמש צעיר פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏19/8/07
    הודעות:
    284
    תודות :
    0
    נקודות:
    27
    יוסי ..
    יש את האפשרות הזאת גם 'בלי' תאורה .
    קוראים לזה AO וזה גם רק במנטל ריי. [Ambient Occlusion]
    חישוב אור סביבתי .. בניגוד ל Clay חישוב אור הרגיל של התוכנה.

    Occlusion מאירה לך כל נקודה ברינדור... אין שחור לגמרי ... ממחישה יותר את המציאות..


    ולמה אתה לא משתמש ב Vray ? עד כה זה המנוע רינדור הכי מקובל ומדוייק.
    או שלא ניסית אותו עדיין...
     
  11. Yossi Rozen

    Yossi Rozen משתמש רשום

    הצטרף:
    ‏19/8/07
    הודעות:
    176
    תודות :
    0
    נקודות:
    17
    יש גם יש - אני מעדיף אותו על Vray.
    בברכה,
    יוסי.