טיפ קטן GI או בשמו המקורי- global illumination

Yossi Rozen

משתמש רשום
לפני כשנה וחצי יצא לי לדבר עם איזה מומחה בתחום ואז שאלתי אותו איך ומה זה GI.
הוא אמר לי "תראה בהזדמנות אני יסביר לך זה מסובך מאוד..." בקיצור בקשתי ממנו כמה פעמים ותמיד איך שהוא לא יצא לו..
טוב, מאז עברו הרבה "מים בירדן". היום הייתי צריך להשתמש ב-GI ונזכרתי בענייין ההוא ולכן חשבתי שאולי משהו מכן יזדקק לזה.
אז הנה זה-

global illumination זה בגדול-תאורה גלובלית.
זה אומר שיש לך כמה מאות מקורות אור שמגיעים מכל הכיוונים.
דבר הנותן רינדור הרבה יותר מציאותי (כי הרי בעולם האמיתי, כמה שלא תרצה לברוח ממנו, יש לך מקור אור ראשי (השמש, מנורה) והחזרי אור, כך שכמעט אף פעם לא יהיה לך שחור לגמרי, (או בלי אור בכלל) ועושה את הצל הרך והמגניב שכ"כ למדנו לאהוב.

זהו בעיקרון...
והנה הסבר קצר כיצד יוצרים את ה- GI .

01
הולכים ל- "מקורות אור", מוסיפים מקור אור בשם skylight.
 

קבצים מצורפים

  • KB 117.3 צפיות: 7

Yossi Rozen

משתמש רשום
המשך....

2.לוחצים על 9 (לפותח את חלון ה-advance lighing).
שם בוחרים ב-light trace.
 

קבצים מצורפים

  • KB 132.5 צפיות: 1

Yossi Rozen

משתמש רשום
המשך..

3.יש כמובן את התפריט של GI ושם ניתן לשחק בהגדרות כפי ראות עיניכם.
חשוב לזכור!
השיטה הזו עובדת רק בסצינות פתוחות!
כלומר, אם נרנדר עם light tracer בחדר סגור לא יהיה לנו כלום כי האור לא יכנס לחדר!
בשביל זה יש את- radiosity אבל נשאיר א"ז לפעם אחרת.
 

קבצים מצורפים

  • KB 118.9 צפיות: 1

עסעמסי

משתמש צעיר
פרסום וקופירייטינג
וכמה זמן הוסיף הgi על הרינדור? (לדוגמה, כמה זמן לקחו שני התמונות האלו?)
 

kcbv

משתמש צעיר
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
תודה רבה, לי ההסבר לא ממש הועיל היות ואני משתמשת במאיה. בגדול הגלובל אילומיישין עובד אצלנו בעיקר במנטל ריי ולא ברינדור הרגיל של מאיה סופטייר.
האם יש לך מדריכים בעברית לעיקרונות של המנטל ריי? תודה מראש.
 

kcbv

משתמש צעיר
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
תודה רבה, לי ההסבר לא ממש הועיל היות ואני משתמשת במאיה. בגדול הגלובל אילומיישין עובד אצלנו בעיקר במנטל ריי ולא ברינדור הרגיל של מאיה סופטייר.
האם יש לך מדריכים בעברית לעיקרונות של המנטל ריי? תודה מראש.
 

3Design

משתמש צעיר
פרסום וקופירייטינג
יוסי ..
יש את האפשרות הזאת גם 'בלי' תאורה .
קוראים לזה AO וזה גם רק במנטל ריי. [Ambient Occlusion]
חישוב אור סביבתי .. בניגוד ל Clay חישוב אור הרגיל של התוכנה.

Occlusion מאירה לך כל נקודה ברינדור... אין שחור לגמרי ... ממחישה יותר את המציאות..


ולמה אתה לא משתמש ב Vray ? עד כה זה המנוע רינדור הכי מקובל ומדוייק.
או שלא ניסית אותו עדיין...
 

מבחר הקורסים המקצועיים של פרוג!

פְּרוֹגְלַיין | לוח אירועים

למעלה